تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۳۰۵۹۸۹

بازدید مسوولان کهگیلویه و بویراحمد از چند پروژه یاسوج / موزه یاسوج نیمه اول سال ۹۷ افتتاح می‌شود (+تصاویر)

۱۰
۰
کبنا ؛بی‌اغراق می‌توان کهگیلویه و بویراحمد را یکی از قطب‌های گردشگری ایران دانست، استانی با دارا بودن حدود ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز که همواره در طول ایام مختلف سال پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از سراسر ایران و جهان است.
به گزارش کبنا، این استان با وجود داشتن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر در حوزه گردشگری در گذشته از عدم وجود زیرساخت‌های لازم رنج می‌برد، اما در دولت تدبیر و امید با تلاش متولیان و اختصاص اعتبارات موردنیاز، انقلاب و تحول بزرگی در این حوزه رخ داد به طوری که می‌توان گفت حوزه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، هم‌اکنون دوران اوج و شکوفایی خود را سپری می‌کند.
آن گونه که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید مجموع کل تخت‌های گردشگری این استان در سال ۹۲ حدود ۶۰۰ تخت بود که تا پایان سال ۹۵ این آمار به ۸۱۸ تخت رسیده و تا دو سال آینده به یک هزار و ۲۰۰ تخت افزایش می‌یابد.
اختصاص بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر نشان از انقلاب و تحولی بزرگ در این حوزه دارد.
تحول در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تنها در ساخت هتل‌های چهارستاره و افزایش تعداد تخت‌های گردشگری خلاصه نمی‌شود، این استان در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح نخستین پارک آبی جنوب کشور خواهد بود، پروژه منحصر به فردی که بهره‌برداری از آن، کمک زیادی به جذب گردشگر و مسافر خواهد کرد.
اما امروز در بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی به همراه استاندار کهگیلویه وبویراحمد ،فرماندار شهرستان بویراحمد و مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری از پروژهای گردشگری شهر یاسوج بخوبی شاهد تحول عظیم در ایجاد زیر ساخت های گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد بودیم.
پروژهایی گردشگری که امروز مسئولان استان از آنها بازدید کردند شامل، پارک اسکان یاسوج با پیشرفت فیزیکی ۹۰درصد، هتل چهارستاره و پارک آبی یاسوج با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی ،موزه یاسوج با پیشرفت فیزیکی ۸۷درصد و مجموعه بزرگ تفریحی، ورزشی آزادی باقری بودند که با افتتاح این پروژها بخوبی می توان توسعه و پیشرفت همراه با اشتغال زایی را در حوزه صنعت گردشگری در استان دید.
علی محمد احمدی در این بازدیدها با مثبت ارزیابی کردن عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: امیدوارم با پیگیری و برنامه ریزی مستمر و مدون تا پایان سال ۹۷ شاهد بهره‌برداری تمامی این پروژه‌ها باشیم.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان جزو اولویت‌های مدیران ارشد بوده و در این زمینه از هیچ کمکی در حد توان و مطابق با قانون دریغ نمی‌کنیم.
 
وی از یاسوج به عنوان یکی از مقصدهای جدید گردشگری یاد کرد و گفت: امیدوارم در کمترین زمان ممکن با کمک شهرداری و مجموعه استانداری شاهد بهره‌برداری از پارک اسکان یاسوج باشیم.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید خدمات ارائه شده توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در چند سال اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به طور حتم تامین زیرساخت‌های لازم با در استان زمینه ساز اشتغال زایی در صنعت گردشگری کهگیلویه وبویراحمد است.
زارعی با بیان اینکه سالانه بیش از دو میلیون گردشگر داخلی و خارجی از زیبایی‌ها این دیاربازدید می‌کنند تصریح کرد: شهرستان‌های بویراحمد و دنا واقع در دامنه رشته‌کوه دنا با دارا بودن چشم‌اندازهای بسیار زیبا و طبیعت دل‌انگیز دارای ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در زمینه توسعه گردشگری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: پارک اسکان یاسوج با پیش بینی احداث تاسیسات مختلف از جمله آلاچیق، ۷۰ سکوی نشیمن، سوئیت و سرویس بهداشتی ‌هم اکنون بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
محمود باقری احداث این پارک با هدف اسکان مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال را ضروری دانست و بیان کرد: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای احداث این پارک اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه پروژه هتل چهارستاره و پارک آبی یاسوج در سفر رئیس جمهوری به استان کلنگ زنی شد، ابراز کرد: هتل ۴ستاره در متراژ ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع و پارک آبی در متراژ ۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع در دست ساخت است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: استخر شنا، استخر کودکان، استخر درمانی، وان نمک، سالن ماساژ، رودخانه آرام و انواع سرسره‌های آبی از جمله مواردی بوده که در پارک آبی پیش‌بینی شده است.
باقری تصریح کرد: همچنین هتل ۴ ستاره خضوعی در تل خسرو در ۷ طبقه با ۷۲ اتاق و ۲ رستوران و تالار پذیرایی با مشارکت بانک گردشگری و صندوق توسعه ملی دارای احداث می‌شود.

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ر.س
آخ سی ابراهیم و کرلش
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
حال که این پروزه هم افتتاح شود کسی که توی نان شبش گیر کرده چطور میتواند از این محل استفاده نماید اون چند نفری را که به قول خودتان شاغل می کنید ماهی چند بهشون میدهید سود این مکان از جیب مستمندان برداشته می شود و به حیب اغنیا می ریزد
ع ر
Iran, Islamic Republic of
خدایی حاجی مجلس هم ایریه یک مایه یاسوجه
.
Iran, Islamic Republic of
خوش بحال نماینده فعلی وفرماندارش وطایفه اش
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به اقای زارع بگوید تو را به خدا یه ساعتی هم در مجلس حضور یابید
بویراحمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
سلام/ خداوکیلی کامنت های " ر.س "، "‌فرهنگی " و " ع ر " بغیر از منفی بافی و ناامیدی، چیز دیگری تو ذهن شان هست؟ چرا اینقدر در حق همدیگر حسودیم و بفکر آخر و قیامت هم نیستیم؟

نویسنده " ر.س " و " ع ر "، آیا می دانید براساس مسائل حقوقی اگر الان آقایانی که نام برده اید شاکی شما از طریق دستگاه محترم قضایی شده و پلیس محترم فتا نیز پیگیری نمایند به جرم تشویش اذهان عمومی باید پاسخگو باشید؟

آقایان دست اندرکاران سایت باسلام و احترام: ترا بخدا بفکر عزت و آبروی مردم باشید و خدا می داند در این دنیا و آن دنیا همه ما باید پاسخگوی قلم و قدم هایمان باشیم و از انتشار کامنت هایی که با آبروی مردم بازی می شود خودداری کنید.

کامنت گذاران عزیز: ترا بخدا در کامنت های تان انتقادات و پیشنهادات سازنده بدهید نه کامنت هایی که با آبروی مردم بازی شود و برای خودتان هم دردسری ایجاد بشود.

بهرحال مراقب این دینا و آن دنیا باشید که " یدالله فوق ایدیهم " .....
م.خ
Iran, Islamic Republic of
کو سیل .. که من دس برارزنشه???
چیتاب
Iran, Islamic Republic of
خدایی حاجی کت سختی داره
شهروند
Iran, Islamic Republic of
غیر از..کسی داخل این استان نیست که . است این هم یکی . است
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به کامنت بویراحمد سرافراز باید بگویم جمله حقیر القاء بدبینی نیست عین واقعیت است اگه با اکثریت مردم استان که حق شان توسط ثروتمندان خورده می شود پای درد دل بنشینی بهتر میتوانی قضاوت کنی
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1