تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۳۰۵۳۰۳

سفرنامه دیدار مسوولان بانک مهر اقتصاد با خانواده شهدای کهگیلویه؛ گلایه‌های مادر شهید تا درختی که به یادگار مانده است

۱۵
۰
کبنا ؛مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد با چند تن از خانواده‌های شهدای شهرستان کهگیلویه دیدار کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، سفر، سفر است، و طولانی‌ترین سفرها، حتی سفرهای چند هزار کیلومتری با یک گام شروع می‌شوند، انسان‌هایی که حجت خدا شدند و پا در مسیر سفر دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت و دفاع از ارزش‌های والای اسلامی و انسانی گذاشتند، تا موجبات آزادی و کرامت ماها را رقم بزنند، و اکنون با آنها در این مسیر همراه می‌شویم تا یاد و خاطره‌شان را زنده نگه‌داریم و بی‌شک کمتر از شهادت نیست.
آن مردان هنرشان شهادت بود و این را از مکتب حسین(ع) که خونش در زمین و زمان غوغا کرده است، آموخته بودند و البته درس عشق و عاشقی را به خوبی پاس داشتند، تا ستارگان پرفروغ آسمان کرامت، استقلال، آزادی، آرامش و امنیت این مرز و بوم باشند.
 
دی‌ماه سال هزار و سیصد و نود و شش محمدعلی نیک‌منش مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد با سفر به شهرستان کهگیلویه دیار «ستارگان پرفروغ» با آرمان‌های شهدای والا مقام شکرالدین بادیاد، شهید محمدزکی اوشال، شهید اله‌خواست پرگانی و شهی سالار شفیعی‌نژاد تجدید پیمان کند.
دیدار با خانواده شهید بادیاد / کودکانی که آرامگاه‌شان زیارتگاه انسان‌های آزادی‌خواه شده‌اند

مدیر و جمعی از کارکنان امور شعب بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از پیمودن راه‌های پر پیچ و خم و عبور از کوچه‌های سرد، خاکی و نامناسب، ابتدا در منطقه سرفاریاب، روستای آبگون در گلزار «شهید بادیاد» حاضر و به مقام شامخ این شهید ادای احترام کردند. درب، دیوار و خانه‌های این روستا را که ببینی با خودت فکر می‌کنی که چگونه از دل این روستاها با کمترین امکانات مادی انسان‌های شجاع و با ایمان برای حراست از کیان و خاک این مملکت جانفشانی کرده‌اند. همچنان که با خودت در این باره فکر می‌کنی، چشم‌هایت به سنگر قبر جوانانی می‌افتد که دیروز در همین کوچه‌های بدون هیچ، بازی و یا خاک بازی می‌کرد، اما الان همین جوانان زیارتگاه همه انسان‌های آزادی‌خواه هستند.
اشک در چشمان همه حلقه زده بود، مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد با بغضی در گلو گام‌هایش را به سوی زادگاه این شهیدان بر می‌داشت، او چیزهای را با خود زمزمه می‌کرد، گاهی هم به آرامی حرف‌های را با حجت‌الاسلام رضوی» کارشناس فرهنگی می‌زد.
مسوولان بانک مهر اقتصاد هنگامی که بر سر گلزار شهدا می‌رسیدند، ابتدا با دست سنگ قبرها را لمس و ادای احترام و فاتحه‌ای را نیز قرائت می‌کردند. و بعد از آن به دیدار خانواده شهدا می‌رفتند.
مادر «شهید بادیاد» به دلیل بیماری و کسالت نزد فرزند کوچک‌تر خود در شهر دهدشت زندگی می‌کند. و مسوولان برای دیدن و احترام به او از روستای آبگون به شهر دهدشت برگشتند، نیک‌منش مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد با مادر این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.
حرف‌های این مادر تلخی‌های داشت که نمی‌توان در اینجا به آن پرداخت اما وی ضمن خیر مقدم به مسوولان، اظهار کرد: فرزندم را برای سربلندی ایران عزیز به جبهه‌های جنگ رهسپار کردم و امیدوارم در این کشور هر روز شاهد پیشرفت و توسعه باشم. مادر حرف‌هایش را با هوشمندی کامل می‌زد، طوری حرف می‌زد که همه ماها باید می‌دانستیم که برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی جانفشانی و تلاش کنیم.
دیدار با مادر شهید اوشال
در ادامه این سفر مسوولان بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد چند کیلومتر آن طرف‌تر به دیدار خانواده شهید «محمدزکی اوشال» در «روستای پاده» رفتند. روستایی که کمترین امکانات را داشت، نه فضای سبزی و نه فضای آموزشی درست و حسابی، و کسب و درآمد آنجا رونق نداشت، مسوولان بعد از حضور بر سر گلزار مطهر این شهید با مادر او دیدار و به گفت‌وگو پرداختند.
مادر شهید «اوشال» در خانه‌ای محقر زندگی‌  می‌کرد، سقف این خانه جای تعریف نداشت به جای استفاده از مصالح به روز دنیا با پلاستیک آن را پوشانده بودند، مسوولان با دیدن این تصاویر به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند، اما صاحب‌خانه (مادر شهید) با عزت و سربلندی ضمن خیر مقدم به مسوولان، و با بیان اینکه ۱۲ فرزند دارم، اظهار کرد: فرزندم را در راه خدا داده‌ام و اگر لازم شد برای حفظ اسلام و دین خدا و نظام جمهوری اسلامی سایر فرزندانم را نیز می‌دهم.
این مادر شهید با گلایه از برخی مسوولان، گفت: ۱۲ فرزند دارم که هیچ کدام‌شان شغلی ندارند و بیکار هستند و انتظار می‌رود مسوولان در این زمینه فرزندانم را یاری کنند.
محمدعلی نیک‌منش مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار بیان کرد: ما هر چه داریم به برکت خون شهدا است و وظیفه همه مسوولان است که برای سربلندی و پیشرفت کشور تلاش کنند.
نیک‌منش در ادامه تکریم خانواده شهدا وظیفه همگان دانست و افزود: نگاه به زندگی شهدا، همچون ستارگان راه صحیح و درست را برای ماها مشخص می‌کنند.
وی با بیان اینکه غفلت انسان‌ها را از مقصد اصلی باز می‌دارد، و فراموش می‌کنیم که مقصود کجا بود و الان کجا هستیم، افزود: شهدا راه میانبر عبور از غفلت‌زدگی را برای ما روشن کرده‌اند و مهمترین هدف تکریم خانواده شهدا و بزرگداشت شهدا همین مسئله است که ماها با اهداف والای آنها آشنا شویم.
مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهدای ما هیچ گاه ذلت را نپذیرفتند و برای استقلال، آزادی و سربلندی کشور تا پای جان ایستادند، لذا ماها نیز باید در مسیر شهدا حرکت کنیم.
دیدار با پدر شهید پرگانی
به گزارش کبنا، در ادامه نیک‌منش و همکارانش در بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد در روستای کل‌ گله‌برون یک کیلومتر بعد از پلیس راه فیلگاه به دیدار خانواده شهید پاسدار «پرگانی» دانشجوی فارغ التحصیل علوم و فنون نظام دانشگاه امام حسین (ع) و فنی مهندسی ریاضی کامپیوتری دانشگاه مشهد و خلبان نیروی هوایی سپاه رفتند. اهل خانه به استقبال مسوولان آمدند و همه در یک اتاق کنار هم نشستند. پدر شهید به مسوولان خوشآمد گفت، او از شهید و فرزندش چند کلامی حرف زد و مسوولان هم شنیدند.
حجت‌الاسلام رضوی کارشناس فرهنگی و نیک‌منش مدیر امور شعب بانک نیز جملاتی را در وصف شهادت و تکریم خانواده‌ معظم شهدا بیان کردند.
درختی که از شهید به یادگار مانده است
در آخرین قدم، مسوولان بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد با پدر شهید «سالار شفیعی‌نژاد» دیدار کردند، پدر شهید جلوی درب خانه به استقبال مسوولان آمده بود، او ضمن خوشآمد گویی با مسوولان به گپ و گفت‌وگو پرداخت و هنگام اذان ظهر، در منزل شهید«شفیعی‌نژاد» نماز جماعت اقامه شد. فضای صمیمی و معنوی در خانه حاکم شد، به طوریکه هم آن را درک و احساس می‌کردند. پدر شهید انسان مومن و با ایمانی بود.
شهید «شفیعی‌نژاد» با دستان خود در منزل پدر درخت نارنجی کاشته بود که الان پرثمر و همانند نگینی در وسط حیات خانه به یادگار مانده است. پدر شهید در باره این درخت حرف زد و اشک‌هایش جاری شد. او از علاقه شدیدش به شهید سخن به میان آورد.
محمدعلی نیک‌منش مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد در این دیدار به جایگاه ویژه شهدا در نزد خداوند بر اساس روایات و آیات پرداخت و گفت: شهدا از مقربین درگاه الهی هستند و مقام شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود، بلکه هنر مردان خدا است.
به گزارش کبنا، در این دیدارها، مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد با اهداء لوح تقدیری از خانواده معظم شهدا تجلیل به عمل می‌آورد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
کمک کردن که دیگه نیاز به عکس گرفتن نداره.
عجب
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام
کا ر شما قابل تحسین است . اما ذکر چند نکته خالی از لطف نیست ۱- نباید در تصویر نشان می دادید که ارزاقی و یا روغنی و گونی برنجی به خانواده شهید داده شد.۲- خانواده شهیدی که ۱۲ بچه بیکار دارد در صورتیکه در اشتغال امروز بی عدالتی فراوانی وجود دارد . امیدوارم بتوانیم روز اخرت پاسخی برای شهدا داشته باشیم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
. برنامه دیدار و سرکشی از خانواده شهداء هست با اون بسته قند۱۸ تومانی و کیسه برنج و روغن آفتاب .
انتظار
Iran, Islamic Republic of
به پیغمبر قسم بانک مهر اقتصاد سود تسهیلات را کم کنه و براساس موازین و عقوداسلامی کارکنه از هردیداری مفید تر و باعث رضایت سرور و خوشحالی شهداء و خانواده شهداء هست
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۵ تمن وام گرفتم و همی بانک ۲۳ تمن دادم
111
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا مدیرعامل بانکه یا رییس شعبه؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
واقعا ادم چه میبینه باید چه بگه
علیحسین
Iran, Islamic Republic of
اینها همه اش کار تبلیغاتی است. با این همه سود بالا بقیه پیش کش
محمد
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم اینهمه عکس چهد معنا دارد
مدافعان حرم
Iran, Islamic Republic of
به خدا جزء عکس یادگاری چیز دیگری نبود اینو میدونم راه علی این طوری نبود شبانه بود دور از چشمان همه میرفت در خونه مردم کمک میکرد
سیده زهراموسوی صل
Iran, Islamic Republic of
درود برشما که باکوله باری ازصداقت به دیدارخانواده شهدارفتید ودرودمابرگزارشگر محترم که خوب گزارش نموده اید چون همه ی این خانواده هاراازنزدیک می شناسم اما آنچه که خیلی توجهم راجلب کرد شهید خداخواست بررگانی بودبرفرس تندروهرگه تورادید گفت برگ گل سرخ رابادبه گجامی برد یکی ازنوابغ بوددرعین گمنامی وفقرساکت بودوبی ریا شهیلطیف فرکه برادرمادریش بود نگاه به قدوبالایش می کرد وشکرمی نمود شجاعتش وصف ناشدنی بود ساده زیست طعم تلخ فقرراچشیده بود زرنگ ودرسخوان بود ازهمه مهمتراخلاق مداربود روح همه شان شادوقرین پروردگارمتعال
مرزبان از دهدشت
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف داره که با بسته قند عکس بگیرن
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
باسلام و خسته نباشید کاری پسندیده بود اما روغن آفتاب، برنج محسن،قند زکریا بازار تبلیغات را گرم نمود
علی
Iran, Islamic Republic of
کارهای غالباً نمایشی...
علی
Iran, Islamic Republic of
عکاس و فیلمبردار و....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1