تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۳۰۴۴۴۴

کشت هزار هکتار دانه روغنی کلزا در کهگیلویه وبویراحمد/ ۲۰ درصد جمعیت استان کشاورز هستند

۰
کبنا ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: هزار هکتار از اراضی استان کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار زیر کشت دانه روغنی کلزا رفت.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، جعفر گوهرگانی ظهر امروز در همایش تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان که با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: از ۳۰ کشاورز برگزیده کشوری سه کشاورز از استان کهگیلویه و بویراحمد است.
گوهرگانی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت یک درصد جمعیت کشور، ۱۰ درصد تولیدکنندگان برتر کشور را دارد، که بیش از ۲۵ تولیدکننده برتر در استان ما فعالیت می‌کنند.
وی بابیان اینکه ۴۰ درصد شاغلین استان در بخش کشاورزی مشغول هستند، افزود: ۲۰ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی اشتغال دارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: برخی از محصولات کشاورزی در کشور تا حدی است، که علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به کشورهای دیگر هم صادر می‌شود، که استان ما سهم قابل‌توجهی از صادرات محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: ارزش‌افزوده بخش کشاورزی در سال ۹۵-۹۶ نسبت به تولید ناخالص داخلی ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.
گوهرگانی بابیان اینکه گندم و جو با بهترین کیفیت در سطح استان کشت‌ می‌شود، اظهار داشت: هزار هکتار از اراضی استان کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار در سطح استان زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است.
وی بابیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید حمایت ویژه از بخش کشاورزی است، افزود: در چهارساله اخیر میزان تولید محصولات استراتژی کشاورزی در سطح کشور از ۶۵۰ هزار تن به ۸۵۰ هزار تن رسید.
وی بابیان اینکه به‌تناسب میزان ذخیره‌سازی محصولات دام، طیور و باغبانی در استان سردخانه ایجاد شده است، گفت: تعداد سردخانه‌ها در سطح استان در چهارساله گذشته ۲ برابر افزایش‌یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1