تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۳۰۳۴۲۳

تصاویر تودیع و معارفه مدیرکل جدید ارتباطات زیرساخت کهگیلویه و بویراحمد

۱
کبنا ؛با حضور مسئولان کشوری و استانی مدیرکل ارتباطات زیرساخت کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
به گزارش کبنا، طی آئینی با حضور رئیس هیئت مدیره، معاون فناوری اطلاعات و مدیران کل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران و شورای مدیران ارتباطات و فن آوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد از خدمات عبدالعظیم محمدی تقدیر و محمد شجاعی به عنوان مدیرکل جدید ارتباطات زیر ساخت این استان معرفی شد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با گرامی داشت حماسه بزرگ ۹ دی گفت: ۹ دی تجلی وحدت و حمایت از مردم از کلیت نظام بوده که باید این روز گرامی داشته شود.
سید محمد کاظم نظری اظهار داشت: انتظار می‌رود مدیرکل جدید ارتباطات زیرساخت این استان در گام اول نسبت به احصا مشکلات اقدام کرده و برنامه محوری را در اولویت کاری خود داشته باشد.
وی سرمایه گذاری در حوزه فن آوری اطلاعات و زیرساخت را یکی از زودبازده ترین فعالیت‌های اقتصادی دانست و عنوان کرد: در این حوزه سرعت تحولات بالا بوده و نباید مدیر جدید دچار روزمرگی شود بلکه با هدف توسعه بیش از پیش باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را تدوین و اجرایی کند.
نظری ابراز کرد: امیدوارم بتوانیم جوابگوی نیازهای مردم در حوزه فن آوری اطلاعات با این سرعت تحولات باشیم زیرا عقب ماندگی در این بخش هیچ گونه توجیحی ندارد و قصوری پذیرفتنی نیست.
به گزارش کبنا، همچنین نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: توسعه ترانزیت ارتباطات بین الملل ایران با هدف افزایش درآمدهای حاصل از این مهم در دستور کار است.
فرهاد معارفی در این آئین اظهار داشت: اشتغالزایی، حمایت از تولید داخل و ظرفیت‌های علمی، افزایش ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین الملل، ظرفیت پهنای باند، ارتقاء ظرفیت ارتباطی کشور و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای توسعه شبکه ملی اطلاعات از جمله مهمترین اولویت‌های شرکت ارتباطات زیرساخت است.
وی عنوان کرد: طبق برنامه توسعه ششم باید بتوانیم سهم مطلوبی از درامدهای بین المللی منطقه را داشته باشیم که به طور حتم این مهم با اجرایی کردن توسعه ترانزیت بین الملل محقق می‌شود و البته این مسئله با توجه به موقعیت ایران در خاورمیانه به عنوان پل ارتباطی شرق و غرب دور از انتظار نیست.
معارفی با تاکید بر اینکه نقش حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه کشور انکار ناپذیر است، ابراز کرد: در این زمینه وزارت ارتباطات، شرکت‌های تابعه و موسسات طبق برنامه ششم وظایفی دارند که انتظار می‌رود با تعامل و همبستگی مسیر توسعه را ایجاد و محرکی برای توسعه و تسهیل ارتباطات باشیم.
نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: به طور حتم استفاده از ظرفیت‌های علمی موجود در کشور در کنار فعالان اقتصادی نیازمند یک ارتباط بوده که باید توسط ICT فراهم شود.
معارفی بیان کرد: به دلیل تلاش‌ها در تمام سطوح وزارتخانه و شرکت زیرساخت شاهد توسعه ارتباطات در کشور و ارتقاء کیفیت مطلوب در این زمینه هستیم و این روند رو به رشد همچنان ادامه داد.
مدیر کل جدید ارتباطات و زیر ساخت استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: در گذشته به فناوری و اطلاعات پرداخته نمی‌شد اما خوشبختانه با طرح جدید شاهد حرکت رو به رشد مناسب در حوزه زیر ساخت‌ها هستیم.
محمد شجاعی بیان کرد: با تحولات صورت گرفته ما شاهد جهش بسیار خوبی بوده‌ایم به نحوی که از ۲/۱ به ۴۴ درصد رسیده‌ایم.
وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف بنده در این حوزه معرفی بیشتر زیر ساخت‌ها به بخش خصوصی و دولتی است تا دوستان در این حوزه‌ها از تغییرات بهتر مطلع شوند.
شجاعی ابراز کرد: خوشبختانه در استان کهگیلویه و بویراحمد از به لحاظ منابع نیروی انسانی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار هستیم و در زمینه فکر و ایده نیروی‌های استانی حرف‌های زیادی برای گفتن و مطرح شدن بیشتر دارند.
معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت کشور در این مراسم گفت: با اجرای طرح «uso» و تاکید دولت و وزارت ارتباطات مبنی بر توسعه خدمات ارتباطی در روستاها، افزون بر ۲۵ هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد.
ستار هاشمی اظهار داشت: اولویت در فاز نخست این طرح با روستاهای دارای بیشتر از ۲۰ خانوار جمعیت است.
وی با بیان اینکه این طرح از سال ۹۳ آغاز شده و بدون اشاره به روستاهای بهره مند از این طرح، گفت: بر اساس طراحی اولیه باید تا پایان تیر سال آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت مجهز شوند.
وی تصریح کرد: برای اجرای فاز نخست این طرح افزون بر پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است.
وی یکی از اهداف مهم این طرح را توسعه پایدار در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان دانست و گفت: البته روستاهایی که از هم اینک از خدمات ADSL بهره مند هستند مشمول این طرح نمی‌شوند.
وی همچنین گفت: بیش از ۷۳ هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور وجود داردکه از این میزان سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۸۷ کیلومتر است.
هم اینک ارتقا و گسترش فیبر نوری در استان به میزان یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر در دست اجراست.
هاشمی افزود: طرح خدمات اجباری عمومی (uso) از سال ۱۳۹۲ تاکنون آغاز شده و تا زیر پوشش بردن ۲۵ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور ادامه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1