تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۴
کد مطلب : ۳۰۲۷۸۵

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛خسرو عباسی
چرا قدس و بیت المقدس هم برای ما مسلمانان مهم است و هم برای یهودیان و پیروان واقعی ((حضرت موسی)) مهم می‌باشد.
اسرائیل و ترامپ با این کار بدنبال چی هستند؟
قدس واژه ای است که تمامی جامعه جهانی رویان حساسیت دارد و این روزها نیز با اظهار نظر عجیب یکی از بی فهم ترین رئیس جمهور تاریخ امریکا (دونالد ترامپ) در باره ان چالشی جدید در منطقه ایجاد شده است اما چرا قدس برای همه مسلمین جهان مهم شده است و بر روی حفظان تاکید داریم، بیت المقد س به عنوان مهم‌ترین شهر فلسطین اشغالی از نظر اسلام و مسلمان‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مسجد آ لاقصی نخستین قبله و سومین مکان مقدس بعد از مکه و مسجد النبی برای مسلمان‌ها در این شهر تاریخی و مقد س مستقر است. از اغاز هجرت پیامبر اسلام (ص) به مدینه تا سال دوم هجری، قبله پیامبر گرامی اسلام در هنگام نماز و نیایش، بیت المقد س و مسجد الاقصی بود و بدون شک، پیش از هجرت نیز در ۱۳ سالی که پیامبر اکرم (ص) در مکه مکرمه اقامت داشت، رو به بیت المقدس می‌ایستاد و نماز خود را اقامه می‌نمود. از این رو این شهر، قبله نخستین، بلد الامین و حرم امن شناخته می‌شود.
اهمیت ویژه فلسطین در بین مسلمانان، بیشتر به لحاظ وجود اماکن مقدسه دران سرزمین است.
از ان جمله می‌توان به شهر ایلیا اشاره کرد که پس از فتح فلسطین به همت مسلمانان، بیت المقدس نام گذاری شده است، افزون بر این مسجدالاقصی هنگام معراج رسول گرامی اسلام (ص) نیز ارزش و قداست خود را نشان داد، به گونه ای که خداوند می‌فرماید شبانه پیامبر اکرم (ص) را از از مسجد الحرام به مسجد الاقصی که اطراف انرا پر برکت گردانیده است، سیر داد تا ایات و نشانه‌های الهی را به او نشان دهد.
پیامبر گرامی اسلام در خصوص فضایل بیت المقدس و اهمیتان سرزمین می‌فرماید ((لا تشدالرجال الا الی ثلاثه مساجد و مسجد الحرام و مسجدالاقصی))
((و اما چرا این سرزمین برای یهودیان مهم است))
کل محوطه شریف بیت المقدس علاوه بر مسلمانان برای یهودیان ((پیروان حضرت موسی)) هم مقدس است. یهودیان میگویند مقدس‌ترین معبد ویران شده انها، معبد هیکل سلمیان است که بر فراز این تپه ساخته شده بود.
بنا بر برخی شواهد صهیونیست‌ها تغیراتی را در زیر مسجد الاقصی ایجاد نموده‌اند، تغیراتی که ممکن است به تخریب کامل این مکان مقدس منجر شود،
به باور یهودیان اصیل و واقعی احداث مجدد معبد سلیمان در این مکان یکی از شروط ظهور منجی عالم است. پرستشگاه اورشلیم، صخره مقدس، هیکل سلیمان و دیوار ندبه، اماکن مذهبی مهمی هستند که یهودیان در بیت المقد س دارند. به روایت تورات، داوود تابوت عهد را که حامل ۱۰ فرمان بود را پس از ازاد سازی اورشلیم به ان شهر برده و ان را در پرستشگاه اورشلیم نصب کرد. سلیمان فرزند داوود با ادامه، کاری که پدرش اغاز کرده بود شهر را گسترش داد و معبد مقدس یا همان هیکل سلیمان را که امروزه در بین یهودیان اصیل معبد اول خوانده می‌شود را بر روی تپه موریا در مرکز شهر اورشلیم بنا کرد و بر باور یهودیان بقایای هیکل سلیمان هم اکنون در زیر بنای مسجد الاقصی قرار گرفته است. وهمچنین به باور پیروان واقعی حضرت موسی دیوار ندبه که در عبری به ان کتَّـل (کوتل) میگویند، از آخرین باقی مانده‌های هیکل سلیمان است. مسلمانان ان دیوار را براق می‌خوانند و معتقدند پیامبر اسلام، (ص) مرکب خود را در شب معراج به ان بسته است.
بحث انتقال سفارت امریکا از تل آویو به بیت المقد س در سال ۱۹۹۵ مطرح شد و کنگره امریکا طی قطعنامه ای انتقال سفارتخانه این کشور به بیت المقد س را تصویب کرد. این قانون به بیل کلینتون رئیس جمهور وقت امریکا این اختیار را می‌داد که در صورت صلاحدید خود انتقال سفارتخانه را برای مدت ۶ ماه به حالت تعلیق دراورد و با کشته شدن اسحاق رابین نخست وزیر صهیونیستی و جنگ افروز اسرائیل و با چالش روبرو شدن روند صلح فلسطینیان با اسرائیل این قطعنامه هیچگاه اجرائی نشد. نه تنها بیل کلینتون در دو دوره ریاست جمهوری بلکه روسای جمهور پس از او ((جورج بوش پسر، باراک اوباما)) هم انتقال سفارت امریکا را به تأخیر انداختند، و عملاً خود را با فلسطینیان و مسلمانان بر سر موضوع قدس درگیر نکردند.
تصمیم ترامپ رئیس جمهور فعلی امریکا در این خصوص در حالی مطرح می‌شود که هیچ کدام از اسلاف پیشین او از ترس و وحشتی که از اجرایان داشتند نتوانستند ان را به مرحله اجراء برسانند. لذا این اقدام ترامپ که بیشتر به خاطر جلب توجه و خود شرینی در مقابل صهیونیست‌ها و گردانندگان اصلی امریکا می‌باشد به چنین مرحله ای رسیده است. جهان اسلام نباید بگذارد که صهیونیست‌ها از فرصت جام جهانی ۲۰۱۸ به عنوان یک مسئله انحرافی که افکار عمومی همه جهان را به خود جلب می‌کند استفاده نموده و این طرح را به مرحله اجرا دراورد و اقدامات شوم خود را عملی نماید. لازم است همه مسلمین جهان به صورت متحد و یکپارچه در مقابل این خیانت ترامپ و صهیونیزم جهانی به ایستند.
*کارشناس ارشد حقوق عمومی
نام شما

آدرس ايميل شما

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1