تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۳۰۲۴۸۱

قطع پنهانی درختان سیب در سی سخت/ عدم استراتژی در صنعت کهگیلویه و بویراحمد / به جای خوردن میوه در جلسات کاری برای مردم انجام دهید/ صنعت فی‌البداهه در استان/ با کسی دعوا نداریم/ سرمایه نظام به‌درستی هزینه شود/ همه مقصریم

۵
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: گزارش‌های محرمانه‌ای درباره قطع پنهانی درختان سیب در اطراف شهر سی سخت به استانداری داده‌ شده است، که امیدوارم این گزارش‌ها درست نباشد و مسوولان هم چاره‌ای برای مشکلات کشاورزان این منطقه بیندیشند.
به گزارش کبنانیو از یاسوج، محمدعلی احمدی صبح امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه وبویراحمد که با حضور مدیران عضو این شورا برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات مالی، مالیاتی، مدیریت و بازار بخش صنعت را فلج کرده است، که باید با تدوین برنامه‌ و تلاش مسوولان این بخش را رونق دهیم و مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنیم.
احمدی بابیان اینکه گزارش‌های محرمانه‌ای درباره قطع پنهانی درختان سیب در اطراف شهر سی سخت به استانداری داده‌ شده است، تصریح کرد: آدم‌های از شنیدن این گزارش‌ها نگران می‌شود و باید علت این اقدامات شناسایی شود.
وی افزود: عدم سردخانه، عدم صنایع تبدیلی، عدم بازار فروش و حمل‌ونقل نامناسب در استان از انگیزه‌ها قطع درختان میوه در شهر سی سخت است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برخی از کشاورزان و این افراد که اقدام به قطع درختان می‌کنند، تنها فکرشان اقتصادی است و  توجه‌ای به محیط‌ زیست و ویرانی درختان ندارد، بنابر این باید به دنبال راه‌حلی برای این مقابله با این معضل در شهر سی‌سخت باشیم.
احمدی بابیان اینکه عدم استراتژی در سال‌های گذشته موجب مشکلاتی در بخش صنعت استان کهگیلویه وبویراحمد شده است، اظهار داشت: تسهیلات و منابع مالی به افرادی غیرمتخصص اختصاص داده‌شده، و افراد غیر صنعت‌گر وارد این حوزه شده است. و این در حالی است که بخش صنعت حوصله، کار و بردباری خود را می‌خواهد و کسی که در خانواده صنعتی بزرگ نشده است، فی‌البداهه صنعتی نمی‌شود.
وی با اشاره به اهمیت صنعت و ورود افراد متخصص در این حوزه، بیان کرد: افراد متخصص و صنعت‌گر با فکر و روحیه صنعتی در این حوزه موفق خواهند شد. و افراد غیرمتخصص بعد از مدتی انگیزه خود را از دست خواهند داد،  لذا باید تسهیلات بانکی را به افراد متخصص اختصاص دهیم.
احمدی در ادامه در تکمیل صحبت‌های خود، بیان داشت: به طور مثال؛ فردی در شهرستان چرام بازنشسته شده، و مدرن‌ترین ماشین‌آلات را خریداری کرده است، ولی به دلیل اینکه مدیر صنعتی نیست امروز دچار مشکلاتی شده است.
وی با اشاره به ارائه آمارهای از سوی متولیان صنعت، تصریح کرد: اینکه روزانه در نشست‌ها آمارهایی از شهرک‌های صنعتی فعال و غیرفعال ارائه شود، و اتاق بازرگانی یاسوج آمار دهد و سازمان صنعت و معدن و تجارت عصبانی شود، این نشست‌ها ارزش ندارد، ما در اینجا باکسی دعوا نداریم، اگر واحدهای تولیدی غیرفعال هستند همه ماها به‌ عنوان مسوولان استانی که کمبودها و مسائل مختلف این واحدها را پیگیری نکرده‌ایم، مقصر هستیم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه بخش دولتی توانایی برطرف کردن همه کمبودهای واحدهای تولیدی غیرفعال را ندارد، گفت: با مهلت دادن و تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی دردی از این واحدها درمان نخواهد شد، اما شاید آن واحد تولیدی این تسهیلات را در طرح و استان دیگر هزینه کند، و واحدهای تولیدی که مشکل تولید دارند باید مدیریت کارخانه‌های خود را به افراد متخصص واگذار کنند.
احمدی با بیان اینکه وضعیت مدیریت صنعتی، تکنولوژی، بانک‌ها، بیان کرد: واحدهای فعال که تولید سودآوری دارند باید شناسایی و حمایت شوند تا این واحدها را سر پا نگه‌داریم. و اصولی مسائل و معضلات استان را پیگیری کنیم. اینکه مشکلات واحدهای تولیدی در این نشست‌ها مطرح شود، و احساسی با آن برخورد کنیم، صحیح نیست.
وی با اشاره به انعقاد برخی تفاهم‌نامه‌ها در سطح استان، اظهار داشت: قرارداد نوشتن و تفاهم‌نامه منعقد کردن با مؤسسات اقتصادی کارکرد مدیریتی نیست، اگر قرارداد و تفاهم‌نامه پس از یک سال تا جایی که ۱۰ درصد پیشرفت نداشته باشد، ارزش عملکردی ندارد و مشخص می‌شود که این قراردادها چندان تاثیری در رونق اقتصادی ما نداشته است.
احمدی خطاب به مسوولان، اظهار داشت: مسوولان تکانی به خودشان دهند و به جای مجادله‌های بیهوده، مشکلات مردم را برطرف کنیم. و این کم‌لطفی و کم‌کاری است که در این نشست‌ها با خیال راحت بنشینیم، و هیچ اقدامی نکنیم. و یا این که تفاهم‌نامه‌ها را با مؤسسات اقتصادی بدون توجه به تخصص و مدیریت امضا شود و بعداً بدون هیچ نتیجه و بازخوردی در جامعه به بن‌بست بخوریم، در این صورت همه در کشور و استان مقصر هستیم، اگر ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد امضا می‌کنیم، حداقل ۱۰۰ میلیون تومان آن باید اجرایی شود، به‌جای اینکه در این نشست‌ها بنشینیم و میوه‌ای میل کنید از ۱۰۰ واحد راکد حداقل یک واحد را به چرخه تولید برگردانید.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در خطاب به مسوولان گفت: خواهشمندم که برای انعقاد قرارداد بیشتر دقت کنید و مؤسسات اقتصادی و دستگاه‌ها را پای‌کار بیاورید، و این‌ها سرمایه‌های نظام و مملکت است و باید به درستی در استان کهگیلویه وبویراحمد هزینه شود.
وی افزود: اصل بر این است که مشکلات واحدهای تولیدی را پیگیری و برطرف کنیم، حداقل در ماه یکی از این واحدها را به چرخه تولید برگردانیم، و باافتخار بگوییم که گامی برای مشکلات صنعت برداشتیم. امیدوارم عزم‌مان را جزم کنیم.
احمدی بر توسعه صادرات غیرنفتی در استان تأکید کرد و افزود: سند توسعه صادرات غیرنفتی در کهگیلویه و بویراحمد تدوین شده و طبق هدفگذاری‌ها، افزایش صادرات غیرنفتی استان از ۴ میلیون دلار به ۵۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده که تحقق این برنامه در حل مشکلات موجود و برنامه‌ریزی اصولی است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
وقتی آذرفر بعد از این همه سال.ه بر جهادکشاورزی نتونه فکری برای این مشکل کشاورزا بکنه دیگه میخواد برا استان چکار کنه
سی سختی
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای استاندار.سپاس از دقت نظر حضرتعالی .عرض به خدمت شما که محرمانه نداریم .از بس داد زده ایم و کسی نشنید خفه شده ایم و شما فکر کرده اید ارام و محرمانه گفته ایم ....
ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
ینی آقای استاندار , حرف زدن خیلی آسونه , منم میتونم این حرفا رو بزنم , خود شما چه برنامه ای داری ک این همه دنده انتقادی صحبت میکنی , بفکر راهکار باش نه حرف. , متاسف هستم در استانی زندگی ک مسئولینش. , شهر رو دستفروشا تصاحب کردن , جمعیت شهر ۱۰ برابر شهر , خیابونا و پارکینگا همونایی هستن ک ۲۰ سال پیش بودن ,ساماندهی صنوف , بازارچه های محلی , ورودی و خروجی شهر , ایستگاههای تاکسی برون شهری , ایستگاه اتوبوس و حمل و نقل عمومی , کیوسکای بی نظم و ناهمگون , هیچ طرح و برنامه ای برای رفاه حال شهروندان اندیشیده نمیشه , برای مرکز استان خیلی زشته اولین نیازهای عمومی شهروندان به صورت اصولی پیاده نمیشه , فقط . خواهی و سهم خواهی , شما هم از این استان خواهی رفت و هیچ کاری نخواهی کرد , با این حرفا نمیتونی در دل مردم این شهر جا باز کنی , این توپ اینم میدون اگه راست میگی
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
عزیزم خودت هم چند ماهی که اومد فقط جرف می زنی اقدام چدی ازت نمی بینم در انتخاب معاونان استانداری هم سهم دهی به نمایندگان مشخص است
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
این همه اشتغال زایی در شهرستان دنا همه به همت دکتر آذرفر بود دستت درد نکنه دکتر عزیز
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1