تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۳۰۲۳۰۴

زیرساخت ها و امکانات بهداشتی متناسب با جمعیت بویراحمد نیست

۲
۰
کبنا ؛رئیس مرکز بهداشت بویراحمد تاکید کرد: زیرساخت ها و امکانات موجود بهداشتی و درمانی به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری به هیچ وجه متناسب با رشد جمعیت در این شهرستان نیست.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، دکتر محسن مرادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: البته این به معنای نفی خدمات و اقدام های ارزنده دولت به ویژه ظرف سه سال گذشته و با اجرای طرح تحول سلامت نیست.
وی تصریح کرد که بیش از ۴۵ درصد معادل حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری استان در شهرستان بویراحمد است که باید شرایط، امکانات و زیرساخت ها از جمله در حوزه بهداشت و درمان با این میزان رشد جمعیت باشد.
مرادی یکی از زیرساخت های اساسی و مورد نیاز در بخش سلامت و در شهرستان بویراحمد را توسعه اینترنت به ویژه در حاشیه شهر و روستاها دانست و گفت: هم اینک کمتر از ۴۰درصد این زیرساخت در شهرستان فراهم است.
وی بیان کرد: یکی از پیش نیازهای مهم در مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت با توجه به ارایه خدمات الکترونیک سلامت و سامانه سیب وجود اینترنت پرسرعت است که هم اینک حتی برخی مراکز حاشیه شهر یاسوج با این معضل مواجه هستند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: هم اینک پنج طرح بهداشتی در سطح شهرستان آماده بهره برداری است که ۲ مورد از آنها شامل خانه های بهداشت دلی رچ و جو بریز با مشارکت بسیج سازندگی و سه مورد نیز از محل اعتبارات داخلی دانشگاه علوم پزشکی است.
مرادی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح بهداشتی در شهرستان بویراحمد در اوایل سال جاری نیز گفت: سه مورد از آنها با پیشرفت ۱۰۰درصدی آماده بهره برداری و مابقی نیز بین ۴۰ تا ۸۰ درصد در حال اجرا هستند.
وی ادامه داد: این تعداد طرح در مجموع، افزون بر هفت هزار متر مربع مساحت دارند و برای ساخت آنها بیش از ۵۷ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و یا هزینه شده است.
شهرستان بویراحمد با نزدیک به ۳۰۰هزار نفر جمعیت بیشترین جمعیت کهگیلویه و بویراحمد را در خود جای داده است.
این شهرستان با سیل مهاجرت از دیگرمناطق استان روبه رو است که همین موضوع نگاه ویژه دولت بویژه در بخش زیرساخت های بهداشتی را می طلبد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Sweden
اقی دکتر فقط حرف ایزنی
Iran, Islamic Republic of
خدارا شکر دراین چهار سال کلی خدمات انجام شده دکترمرادی کمترازیکسال آمده ..ازاین به بعد بعید دونیم پیشرفتی داشته باشیم..
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1