تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۳۰۲۲۴۹

تحرکات و فعالیت‌های انتخاباتی در استان؛ دو سال مانده به انتخابات / از امید‌های «روشنفکر» تا اعتقاد «سید باقر» به معجزه و روزهای سخت «زارعی»

۱۱۰
۰
کبنا ؛ بخش اول؛ حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا
گروه سیاسی کبنا نیوز در خصوص مسائل مختلف سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد مطالبی را به صورت گزارش میدانی و تحقیقاتی برای اطلاع مخاطبین گرامی انتشار می‌دهد، این مطالب بدون شک با نقص و ایراد همراه است، مخاطبین گرامی می‌توانند با انتشار یادداشت‌های خود نوشتارهای که در پی می‌آید را نقد یا تأیید نمایند.

از ۷ اسفند ۱۳۹۴ یک سال و نه ماه می‌گذرد و دو سال سه ماه دیگر تا یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان مانده است، فرصتی که کم هم نیست.
در دموکراسی‌های مدرن فعالیت سیاسی معطوف به یک ایام خاص مانند انتخابات نیست و احزاب و گروه‌های سیاسی در کل سال به فعالیت می‌پردازند و معمولاً در انتخابات محصول فعالیت خود را برداشت می‌کنند ولی در جامعه ما اکثر کنش‌های سیاسی معطوف به همان یک ماه انتخابت می‌شود. البته این موضوع هرگز مانع از برخی فعالیت‌های دیگر همچون یارگیری و حضور مداوم در فاتحه خوانی‌ها نمی‌شود.
فاتحه خوانی و حضور در فاتحه خوانی نماد و نشانه ای از حیات یک فرد سیاسی است شاید هم نتوان ایراد چندانی بر این کارگرفت چرا که سیاستمدار در این استان جز حضور در فاتحه خوانی فرصت کنش دیگری ندارد و معمولاً هم در مسائل سیاسی و اظهار نظرات دست به ریسک نمی‌زند و به برخی پیام‌های تسلیت و یا مصاحبه‌های ساختگی قناعت می‌کنند.
انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی با حواشی زیادی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا مواجه بود. خود انتخابات یکی از قومی‌ترین دوران خود را پشت سر گذاشت و نامزدها هیچ ابایی از بیان شعارهای قومی و تعصبی نداشتند. خیلی از ناظران انتخابات رأی نامزدهای دور قبل را یک رای قومی می دانند و می گویند تنها میتوان خلوص بالای سیاسی برای رای هدایتخواه قائل شد.
شمارش آراء و اعلام فرد پیروز در بویراحمد آغاز یک دوئل برای طرفدارن زارع بود و تا مدت‌ها آن‌ها در یک تعلیق مرگبار قرار داشتند تا در نهایت وی به عنوان فرد پیروز انتخابات معرفی شد.
همان حواشی و مسائل مربوط به شمارش آراء و انتقادات به کاظم نظری فرماندار شهرستان بویراحمد کماکان یکی از مسائل مورد بحث و حاشیه ساز در سپهر سیاسی استان است. بعد از آغاز گمانه زنی‌ها در مورد معرفی نظری به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار در دولت دوازدهم این موضوع با واکنش تند نیروهای سیاسی بویژه در طیف اصولگرا مواجه شد و بسیاری از این چهره‌ها بویژه شیخ صفدر پناهی که با بهانه و بی بهانه دوست دارد مدام اعتراض کند و بر خلاف جایگاه اداری کاملاً در هیات یک فرد سیاسی به هر چیزی گیر می‌دهد و هنوزهم معتقد است رئیسی در استان اول شده است، به انتصاب نظری اعتراض کردند ولی احمدی زیر بار این اعتراضات نرفت و در نهایت نظری باید به جای حاج فتاح به اتاق معاونت سیاسی در انتهای کریدور ضلع شمالی طبقه دوم استانداری برود.
از فردای روز ۷ اسفند ۹۴ مهدی روشنفکر بدون هیچ لاپوشانی و به عبارتی کاملاً رسمی نشان داده است که در دور بعد در انتخابات شرکت خواهد کرد. منتقدین روشنفکر همه رأی او در دور قبل را یک رأی قومی می‌دانند ولی روشنفکر نیز در جواب می‌گوید سایر نامزدها نیز چنین پایگاهی دارند. او کنار مردم در تمام مراسم‌های آنها و بسیاری از مراسمات مذهبی شرکت می‌کند و در برخی از اتفاقات سیاسی استان اقدام به موضع گیری کرده است. روشنفکر امیدوار است رأی قبلی او بتواند بخشی از اصولگرایان را برای حمایت از او قانع کند و او بتواند نماینده جریان اصولگرایی در دور بعد باشد اتفاقی که بسیار سخت است. جمعی از اطرافیان هدایتخواه او را عامل شکست هدایتخواه می‌دانند. نامه صفدر پناهی به استاندار و اعتراض به انتصاب نظری که در آن از روشنفکر به نرمی و نیکی یاد شده بود این ذهنیت را ایجاد کرده است که احتمالاً اصولگرایان به روشنفکر به عنوان یک گزینه نگاه می‌کنند برخی هم معتقدند این رفتار شیخ در جهت نرم کردن روشنفکر و نزدیک کردن او برای تمکین به تصمیمات شورایی است که تشکیل نشده همه می‌دانند صرفاً دنبال آمدن هدایتخواه است.
مصاحبه‌های هدایتخواه در ماه‌های اخیر به خوبی بیانگر عزم جزم شده او برای آمدن است. وی در دو دوره قبلی تا روز آخر بنایش بر نیامدن بود ولی در آخر آمد و حالا که گفته است اگر شورای اصولگرایان نظرشان بر آمدن هدایتخواه باشد تمکین می‌کند معلوم است که برنامه آمدن دارد. بویژه که مطابق تحلیل ذهنی اصولگرایان این دوره چه در مجلس و چه در ریاست جمهوری این احتمال وجود دارد که اصولگرایان به قدرت بازگردند پس او نمی‌خواهد این فرصت را از دست دهد.
در کنار این دو چهره مابقی اصولگرایان کمی بلاتکلیف هستند انها خوب می‌دانند روشنفکر به هیچ قیمت از صحنه کنار نمی‌رود و وقتی هم هدایتخواه بیاید دیگر هیچ شانس جریانی برای بقیه وجود ندارد. اما این دلیل نمی‌شود آن‌ها میلشان به نامزدی را نیز سرکوب کنند و چهره‌های پیشکوست و بعضاً جوان این جریان هر کدام به طریقی در حال برنامه ریزی برای این کارزار مهم هستند.
خرامین، پیشوا، کیان دهراب پور، فدایی و باز مثل همیشه خلیفه خلقی پور و .... همگی در کمین تحولات و اتفاقات آینده هستند تا مطابق این اتفاقات تصمیم مقتضی را اتخاذ کنند.
ایروان مسعودی هم یک چهره تقریبا ملی و دارای پذیرش نسبی در میان طیف نزدیک به هدایتخواه است ولی پذیرش چندانی در میان چهره های فعال در خود شهرستان ندارد و سخت است پذیرفت که او این دوره اصلا بیاید.
چهارم شدن محمد بهرامی در انتخابات قبلی و سکوتش تا مدت‌ها این ظن را بوجود آورد که او عطای نمایندگی مجلس را به لقایش بخشیده است ولی در ماهای اخیر باز گویی او دلش برای آمدن و احتمالاً یک شکست دیگر تنگ شده است. با این اوصاف و حتی اگر بهرامی هم بخواهد زمینهٔ کمی برای او وجود دارد و خیلی هم بعید است شورای اصلاح طلبان باز در پشت او قرار بگیرد.
چهره‌های مطرح اصلاح طلب از آمدن و تأیید صلاحیت گرفتن کمی ناامیدند ودر فضای عمومی کشور هم نشانه مثبتی دیده نمی‌شود که ممکن است سیاست شورای نگهبان در قبال این جریان تغییر کرده باشد و حتی برخی معتقدند اتفاقات در مجلس و ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بویژه مناظره‌ها ممکن است سبب شود شورای نگهبان با جدیت بیشتر و سنگین تری نسبت به دوره‌های قبل با افراد وابسته به این گروه برخورد کند.
قوام فروزان از جمله چهره هایی بود که در دور قبل هم گمانه هایی مبنی بر آمدنش به گوش میرسید ولی در نهایت نیامد و مشخص هم نشد علت نیامدنش چه بود. حالا هم در سطح جامعه زمزمه هایی به گوش می رسد که احتمالا فروزان در دور بعد نامزد خواهد شد. برخی ها فروزان را یک گزینه خوب برای اصلاح طلبان می‌دانند.
هیچ بعید نیست باز هم سید باقر موسوی ثبت نام کند او همیشه به معجزه اعتقاد دارد.
چهره‌های دیگری همچون پناه، غریب پور هم در سطح جامعه صحبت‌هایی راجع به آمدن آن‌ها وجود دارد غریب پور در جلسات خصوصی گفته است نمی‌آید ولی در مقطعی و قبل از معرفی فرهاد رهبر به عنوان رئیس دانشگاه آزاد کشور گفته میشد که غریب پور برایش حکم مشاوره در همان هلدینگ های اقتصادی تحت مدیریتش زده است تا او ضامنی باشد برای چانه زنی در گرفتن تأیید صلاحیت. اینکه این ارتباط چقدر صحت دارد برای نگارنده محرز نیست ولی صحبت آن در میان فعالین سیاسی بود.
روزهای اخیر بعضی صحبت‌ها مبنی بر احتمال کوچ وکیلی از تهران به یاسوج را مطرح کردند که البته این موضوع بعید است چون اگر قرار بر تأیید صلاحیت گرفتن و بعد هم بالا بودن شانس پیروزی باشد تهران از هر دو جهت بهتر از بویراحمد و دنا برای وکیلی است. جز اینکه وکیلی بخاطر ضعف‌هایی که داشته است کاملاً یقین پیدا کرده باشد از چشم تصمیم گیرندگان اصلاحات افتاده است و شانسی برای حضور مجدد در لیست آینده نخواهد داشت.
نیکبخت هم که اساساً اصالت سیاسی را برایش اهمیتی قائل نیست سفت و سخت در تقلا برای آمدن است.او پیشتر در پایگاه اصولگرایی تعریف میشد و از انتخابات دهم تا کنون با اصلاح طلبان بوده است و امیدوار است همه اصلاح طلبان رد شوند و او بماند تا هم رأی اصلاح طلبان را داشته باشد و هم با شعار «میرشکار» بویراحمد تعصبات قومی را حول خود جمع کند و بر ۷ هزار رأی خود در دور قبل بیفزاید ولی در هر صورت شانس نیکبخت کم است.
اما مهره اصلی این پازل بی شک غلام محمد زارعی است او در دور قبل نشان داد مطلقاً قابل پیش بینی نیست. وی نمایندگی پر از انتقادی داشته است و مردم حوزه انتخابیه‌اش وی را یک نماینده قوی نمی‌دانند. زارع دو بدشناسی بزرگ در دوره قبل آورد اول اینکه اصولگرا بود و دولت اصولگرای حاکم دهم هیچ وقعی به او نمی‌گذاشت و بعد هم که دولت عوض شد یک دولت اصلاح طلب بر سرکار آمد و در مجموع زارع را غیر خودی می‌دانست ولی با این وجود او تغییر موضع داد و دولت هم سهمی به او داد. موسی خادمی احترامش را زیاد داشت و همکاری زیادی با زارع کرد. دومین بدشانسی زارع حضور یک نماینده بسیار قدرتمند از استان به نام تاجگردون بود که دایره نفوذش نه در استان که در کل کشور بود و از بدشانسی زارع او برای استان نقشه‌های زیادی در سر داشت و دارد.
مخالفین زارع برای تخریب او بحث «عزت بویراحمد» را مطرح کردند و مدعی شدند که در زمانه زارع این عزت خدشه دار شده است.
البته هنوز هم نمی‌توان به ضرس قاطع گفت که زارع می‌آید اما اگر او بنای آمدن داشته باشد مجبور است برخی مناطق بویژه در قسمت‌هایی که پایگاه رأی رقیبانش است به جذب نیرو و یارگیری بپردازد.
نکته آخر در مورد زارع این است که او دیگر به شعار هم نمی‌تواند بگوید اصولگرا است و بعد از حمایت قاطع از روحانی شاید بهترین تعریف برایش آن باشد که وی به طیف لاریجانی نزدیک است.
زمان زیادی تا انتخابات مانده است ولی هر چه باشد و هر چه شود انتخابات آینده هم محمل تکرار مکررات و حضور چهره‌های تکراری است. رویه ای که بخشی از فرهنگ سیاسی ما شده است. اگر زارع و هدایتخواه هر دو بیایند این پنجمین بار است که این دو نفر می‌آیند و این یعنی اینکه حداقل ۲۰ سال در عمر سیاسی یک شهرستان تنها دو نفر حق اظهار وجود داشتند و بقیه هیچ کاره بودند. شرایط کهگیلویه و گچساران هم با اینجا تفاوت چندانی ندارد و در بخش‌های بعدی این مقاله به آن دو حوزه انتخابیه نیز پرداخته خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن احمدی
Iran, Islamic Republic of
فقط وفقط دکتر ستار هدایت خواه
اصلاحات
Europe
باتوجه به شکست دور قبل اصلاح طلبان,این دوره تنها پیروزی محمد بهرامی میتواند رویه نادرست حاکم را بنفع جریان اصلاحات تغییر دهد پس ناچارند باتمام توان از او حکایت کنند هرچند باید دید ثبت نام میکند یانه
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارع
همشهری
Iran, Islamic Republic of
فقط پروفسور نیکبخت
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر نیکبخت
حقگو
Iran, Islamic Republic of
مگه مردم مسخره این افرادن؟!لابد قراره همه بمیرن چون زارع و هئایتخواه تشنه نمایندگی اند!اون هم با اون پیشینه ننگینشان.
سپهر
Iran, Islamic Republic of
واقعا مشخص نیست این تحلیل ها و بقیه تحلیل هایی که در سایت های استان درج میشه چه مبنایی دارند و آیا واقعا اعتقاد قلبی و فکری تحلیل کننده هاست و یا پشت این تحلیل ها برنامه های دیگه ای نهفته است/ در مورد جناب دکتر روشنفکر واقعا چرا اینقد بی انصافی میشه؟ آیا واقعا رای ایشون قومی بوده؟ فک کنم حضرات آمارها را هم نمیخونن؟ اگه صرفا رای ایشون قومی بوده که دوره گذشته باید با آرای بالا اول میشد، از طرفی میشه حضرات تحلیل گر لطف کنند و بگن آیا همه افراد طایف آقایان زارع و بهرامی و هدایت خواه(که صرفا از ایشون اسم بردید) رایشون به کی دادن؟ مگه نه اینکه اکثریت قریب به اتفاق این افراد رایشونو به سبد رای نماینده طایفه شون ریختن؟ پس این چه حکمتیه که فقط رای جناب روشنفکر طایفه ای؟ بعد اگه منصف باشید و نگاه واقع بینانه ای داشته باشید میبینید که در طیف طرفدار ایشون از تمامی طوایف و نیز تمامی سلایق سیاسی حضور داشته اند/ لطفا منصف باشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ضربه ای که هدایت خواه به روشنفکر زد هیچکس نزد . امیدوارم ایل تامرادی به هدایت خواه درباره دور جدید انتخابات مجلس هشدار و تذکر دهند .
ایل تامرادی برای هیچکس کنار نخواهد کشید . آقای هدایت خواه بشنو که چی گفتم .
Iran, Islamic Republic of
پیروزدوره جدید هدایت خواه
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
می نویسید که مثلا زارع رو تخریب کنید. دشمنی تا چ حد
نصيري
Iran, Islamic Republic of
هیچکدوم به درد مردم نمیخورن....خدای شاهد و ناظره....
یادم هست سید باقر تو منطقه پایین حضور یافت و لوله کشی آب برای روستا انجام دادن.....سید باقر رفت امید مردم هم رفت......واله هیچکدومشون برای مردم کار نمیکنن.شورای نگهبان درد مردم رو نمیبینه اما گزارش های تخریب کننده بر علیه امثال سید باقر رو میبینه.،؟؟؟؟؟؟
آمدن زلزله از بی ایمانی مردم نیست،
از ظلم گرون بر علیه مردمه.........
امیرکبیر
Iran, Islamic Republic of
در مورد غریب پور و اینکه داره نظر اصول گرایان را جلب می کند احتمالا با توجه به سابقه گذشته اش درست باشد چون در دوران فرمانداری بویراحمد همین کار را کرد ولی خوشبختانه ناکام ماند.
مهندس
Iran, Islamic Republic of
در میان چهره های مطرح اگر جناب دکتر مسعودی بپذیرد که وارد صحنه انتخابات شود می تواند گزینه موثری باشد چون ایشان یک چهره ملی و دارای سوابق ارزنده ملی در مجلس و کشور می باشد
میری
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت مخاطبین این خبر درشهرستان بویر احمد سالهاست در این شهرستان کارخاصی انجام نگرفته است و اگر واقعا دنبال پیشرفت این شهرستان باشیم باید سراغ افرادی رفت که بتوانند حرف دل این مردم را در مرکز پیگیری کرد به نظرم اگر سراغ جناب اقای دکتر مسعودی بروند وان را قانع کنند تا وارد این عرصه شود با توجه به تجارب خوبی که در تهران دارد می توانند شاهد پیشرفت این شهرستان باشند
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
افراد مطرح شده همه افرادی قابل احترام اند ولی برای مجلس باید کسی مطرح شود با فکری نو و به روز و اشنا با تشکیلات قانون گذاری و دارای قوه ارتباط در کشور باشد به نظرمن باید دنبال افرادی همچون دکتر ایروان مسعودی رفت وایشان را وارد این کارزار کرد چون همیشه از همین سایت ها که می خوانیم ایشان همیشه در مجلس افتخار افرینی کرده و در همین هفته هم به عنوان معاون برتر مجلس از طرف ریس مجلس مورد تقدیر قرار گرفت
جبارپور
Romania
مناسب ترین مورد اگه قبول کند ممسعودی اصل است
لوداب
Iran, Islamic Republic of
درود بر پروفسور نیکبخت
حسین پور
Iran, Islamic Republic of
خدایی دکتر نیکبخت انسان شایسته ای هست
مهدی زاده
Iran, Islamic Republic of
واقعا اگر دکتر مسعودی تصمیم بگیرد که به اتخابات وارد شود پذیرش دکتر به عنوان گزینه اصلی نسبت به بقیه در اولویت تر است
کیانی سروک
Iran, Islamic Republic of
فقط پروفسور نیکبخت شجاع و توانمند
عباسی کریک
Iran, Islamic Republic of
به خدا دکتر نیکبخت را از ته قلب دوس داریم
اجمد
Iran, Islamic Republic of
زارع به مدد باقر وغریب پور رفت حنای این دو برای خودشان هم دیگر رنگ ندارد
حیدری
Iran, Islamic Republic of
دکتر مسعودی دارای سالها تجارب ارزنده در مرکز پژوهش های مجلس به عنوان معاون برتر و پست های مهم در وزارت خانه ها و دانشگاها و اشنایی با سازکارهای مجلس و مسئولین ردبالای کشور در صورت متقاضی شدن مقبولیت وپذیرش ایشان از همه بیشتر است
حسینی زردک
Iran, Islamic Republic of
ازموده را ازمودن خطاست. فقط پروفسور
تاریخ
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده حقیر امثال خرامین که هز دوره ایی طرفدار فرد خاصی میشوند نشان دهدنده ی این است که خط فکری خاصی ندارد و تنها مهره سوخته ایین که سیاسیون به عنوان یک وسیله سیاسی برای اجرا نقشه های شان از آن استفاده میکرند.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تنها درمان درد مردم نیرویی مردمی مثل روشن فکر است.بقیه اقایون یا خودشونو وارث وصاحب انقلاب میدونن یا مثل گل آفتاب پرست طبق زمانه میچرخند.ویه مهره سوخته هستند
ک.ب
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج مهدی روشنفکر
سامان
Iran, Islamic Republic of
با سلام واحترام اگه حرف از فاتح خونی هست چرا نماینده بویراحمد ودنا با پرواز برا همچون مراسماتی قبل از انتخابات سر کله ایشون پیدا میشه بعدش شما که میگید رای دکتر روشنفکر طایفه ای بوده ببینید تو مارگون ؛پاتاوه ،لوداب رقیبان دکتر روشنفکر چقد رای اوردن ولی دکتر روشنفکز تو دارشاهی وچنارستان زادگاه اقایان حاج زارع ودکتر هدیت خواه حتی یک دونه رای نیاورد این نشون میده کی کدوم طوایف رای طایفه ای دادن .
کسانی که اسمشون تو مطاب اوردی به عنوان نیروهای اصولگرا اینها دیگه جایگاهی بین این حزب ندارن ودکتر روشنفکر یک نیروی مردم هست ووابسته به هیچ حزبی نیست ومطمعن باشید از طرف تمامی احزاب حمایت میشه این نیروی انقلابی

من یک انقلابیم ✌✌✌
رسالت
Iran, Islamic Republic of
تابیست سال روشنفکر بیابد دیگر آن رآی اولی رانمی آوردخودش راخسنه نکند این بار از آخر اول است روشنفکر دیگر تماشد
سامان
Iran, Islamic Republic of
من یک اصلاح طلب هستم ولی تنها گزینه مورد نظرم که بتونه مردم را درک کند حاج مهدی روشنفکر میباشد چون در این چند سال نشون داد ایشون مثل نماینده کنونی طایفه ای عمل نمیکند نمونه های بارزش نامه به حضرت ایت الله ملک حسنی در مورد استخدام های فله ای ومخالف تغیر اسم شهرمان ........‌و‌‌.
مرادی
Romania
تا ابادی من این ماله اره من این داره تا هستیم فقط و فقط حاج زارع قهرمان
ا.ه.صالحی
Iran, Islamic Republic of
⏩⏩a⏪⏪:
با سلام .

ابتدا باید نگارنده و تیم کبنا نیوز را مورد نقد قرار داد که وقتی اطلاعات دقیقی از کاندیدها ندارند سعی بر تعریف درست وبدون هیچگونه طرفداری از کاندیدی را در دستور کار خود قرار دهند .

یادتان باشد انتخابات غیر قابل پیشبینی است .

و در هر شهرستانی چهره نو ظهور بیشتر حرف برای گفتن دارد.
و مردم از چهره های تکراری و آنهای که آمدند و کاری نکردندو نتوانستند باری از دردهای مردم این شهرستان بردارند رغبتی و میلی به حمایت ندارند .

مگر کسی فکر میکرد دکتر روشنفکر به یکباره بیاید و حدود ۴۰ هزار رای جمع کند .

درمورد دکتر هدایتخواه و اینکه طرفدارانش چه میگویند ضمن احترام به همه دوستان معمولا کسی که اخر وارد گود میشود باید زود تر از گود خارج شود شکست هدایتخواه در انتخابات نتیجه بی تدبیری و به علت خودخواهی و تعصب خاص عده ای از طرفدارانش شده که هنوز دست بردار ایشان و وجه ایشان نیستند و بقای سیاسی ایشان را متزلزل کردند .

درمورد دکتر بهرامی

ایشان در سال اول حضور کمتر ولی در سال دوم بیشتر رای اورد و مشخصا تلاش خوبی داشته و انسان مبارز هیچ وقت از هدف خود کوتاه نمی اید مگر احساس شکست کند .
عملکرد موفق ایشان در شهرداری نشان توانمندی این شخصیت عزیز می باشد .


و اما آقای زارع ...

ایشان را همه خوب میشناسند.
کسی که هنوز مشخص نکرده به صورت قاطع کدام جناح است ولی هر کجا که منافع خود بوده حرکت کرده ...
نمیدانم یادتان هست یا نه دور قبل انتخابات اقای رضایی آمد و جناب اقای زارع به استقبال و همراهیش کرد .
اقای ولایتی امد همینجور.
اقای قالیباف امد همینطور و ما نفهمیدیم اخر با کدام بود .
و در این دوره قبل هم که برنده انتخابات تا حدودی مشخص بود خود را اصلاح طلب و حامی دولتی کرد که در دورا قبل به آنها رای ندادند.
عملکرد هر شخص در طول خدمت نشان توانمندی آن و بقای حضور سیاسی آن است.

دکتر تاجگردون و آقای هاشمی به پشتوانه عملکرد خوب خود قبل از نمایندگی
و خدمتهای فراوان اعتماد مردم را جلب کردند
و مردم ان دو شهرستان تا حدودی خیالشان راحت می باشد

حالا شهرستان بویراحمددر این زمان با این همه

راند و فامیلگری و استخدامهای طایفه ای و

فامیلی و عملکرد ضعیف نمایندگان قبل
نوید آمدن نو ظهور های
چون دکتر روشنفکر و دکتر نیکبخت را میدهد .

و حال که اگر بر سر طایفه گرایی و این قبیل برود مطمئنن وزنه به نفع دکتر روشنفکر میرود چون طایفه ای با قدرت و تصمیم گیری بالا دارد
و سر نوشت ساز است .
اگر ایشان طایفه گرایی میکردند در انتخابات قبل خیلی از هم طایفه ایشان رای خود را به نفع آقایان زارع و هدایتخواه نمیدادند .
پس مشخصا نگارنده کبنا این را مد نظر قرار نداده است .

دکتر روشنفکر ولی ایشان همیشه به فرا جناحی و بدون مرزها و طایفه گرایی فکر کرده و بر این عقیدا هست .
در اخر یک چیز را برای شما و تمامی عزیزان روشن کنم که دوستی مثل دکتر روشنفکر اصولگرا نیست و اصلاح طلب نیز نمیباشد و به هر دو جناح احترام و خط مستقل با روی کرد فرا جناحی فکر میکند ..

با تشکر از

امیر هادی صالحی
ناشنا111س
Romania
دکتر نیکبخت را دوس داریم
Iran, Islamic Republic of
فقط هدایت خواه
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
باتوجه به وجهه فرهنگی علمی و سیاسی ومسئولیت های مهم کشوری و سمت های گوناگون در سطح کشور قطعا اگر دکتر مسعودی وارد گود شود نسبت به ایشان اجماع کلی بیشتر صورت خواهد گرفت
محمد
Iran, Islamic Republic of
کسی که میتونه ناجی بویراحمد باشه فقط دکتر نیکبخت هست
خلیلی تنگ سرخ
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی فقط دکتر نیکبخت میتونه یاسوج را نجات بده
احمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر پرفسور شایسته و شجاع دیارمان
عماد
Iran, Islamic Republic of
ناجی بویراحمد فقط پروفسوره
دانشجو
Romania
نویسنده چرا در خصوص چهره سرشناس انتخابات اتی صحبتی ننموده ای
زهی خیال باطل
دکتر درخشنده پور ناجی بویراحمد به میدان امده
Iran, Islamic Republic of
احتمال حضور حاج محمدرحیم دهراب پور هم برای انتخابات مجلس وجود داره
فریدون
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام..تحلیل های شما را خواندیم..تا جایی که عقل حکم میکند تحلیل شما دوست عزیز بر اساس موضع گیری های شخصیتان بوده است.نیروهای اصلاح طلب بدون شک رد صلاحیت مشوند و این که شما هنوز سید باقر موسوی را کاندیدای انتخابات دور بعد میدانید میرساند که شما از عالم سیاست به دور هستید.ایشان و نیروهای قدرت گرفته از خط مشی ایشان همه رد صلاحیت میشوند و هیچکدام ابروی خود را وارد کارزار انتخابات نمیکنند از جمله غریب پور.زارعی علاوه بر خورد کردن عزت بویراحمد دیگر جایگاهی در بین مردم ندارد و ایشان با ریزش رای دور قبلشان نسبت به دور اول فقط با مهندسی انتخابات پیروز شدند یا تخلف یا تقلب و دیگر جایگاهی در بین مردم نخواهند داشت و اینکه شما از این مطلب اظهار بی اطلاعی میکند موضع گیریتان را میرساند که خوانندگان عزیز بدانند شما طرفدار ایشان و حامی ایشان هستید.جریان اصولگرا در کشور و استان ما با تقلیل پایگاه مردمی روبرو است و دیگر اقبالی بین مردم ندارند مگر هدایتخواه تغییر کرده همان است که قبلا بوده است و تفکرات انها همان تفکرات مسعود حسینی هاست.مهندس بهرامی نیز در انتخابات شرکت میکند و شانسش در بین کاندیداهای ذکر شده از همه بالاتر است.دور بعد انتخابات مردم این دیار روی خوش به شخصی اجرایی و توانا در امور سخن و سخنوری و مدیریت های موفق و اشنا به کارهای اجرایی و توانایی در بوجود اوردن شغل در بویراحمد و دنا که همه از اقبال طایفه ای و هم از توانایی های شخصی برخوردار باشد و برنامه های عملی برای برون رفت وضعیت شهرستان داشته باشد روی خوش نشان میدهند و ان شخص دکتر نستور درخشنده پور مدیر سابق مسکن و شهرسازی دوران اصلاحات و شهردار اسبق گچساران است و جای بس تعحب که شمایی که تحلیل سیاسیتان حتی برای روشنفکر که اقبالش فقط با نبودن یک کاندید بسیار توانا ار سفلی میسر شد و ارایش فقط از روی تعصبات ایلی بود و با نبودن شیر در بیشه نعره های در تقلید از شیر میکشید جا باز کردید ولی دکتر درخشنده پور که اعلام کاندیداتوری خود را بطور رسمی اعلام کرده است چشمتان را بستید و از همه نام بردید که این خود نوعی مهندس انتخابات است.تمام این افرادی را که نام بردید اگر سوابق نمایندگیشان را کنار بزنید به اندازه یک سوم دکتر درخشنده پور مدیریت و عمل نکرده اند و وضعیت فعلی شهرستان ما و وضعیت نابسمان بیکاری و عدم رضایت عام مردم ایا جز با مدیریت این افرادی است که نام بردید.دکتر درخشنده پور در دوران تمام دولتها از زمان دولت سازندگی صاحب کرسی مدیریت بودند.با کارهای اجرایی اشنا و با ایجاد شغل و رفع بیکاری و غدم توسعه اشناترایشان هم نخبه علمی هستند هم مدیر قابلی.انتخابات دور بعد در شهرستان ما با پیروزی چهره ی جدیدی به نام دکتر درخشنده پور رقم خواهد خورد.مردم به شغل و رفع بیکاری و دفاع از حقوق از دسته رفته ی خوذشان و شخصی که نماد عزت وسرافرازی بویراحمد و دنا باشد اقبال دارند و او جر دکتر نستور درخشنده پور نیست.
زاگرس نشینان
Iran, Islamic Republic of
سلام..خداییش اینایی که نام بردی مسعودی.فروزان نمیدونم....تا الان کجا بودن..چیکار کردن برای ماها که الان بگیم حیفشون باید صندلی بزرگتری بهشون داد.مگه هدایتخواه و زارع همون ادما نیستن.موسوی که دنبال اینو اونه که ی چزی بجیب بزنه دور قبلم ثابت کرد . دنبال چیه.همه اینا امتحانشونو پس دادند..بدبختی ما از ایناست..نه تخصص دارند نه سواد و نه قدرت دفاع از حق..روشتفکر که دهدشتیه..بویراحمدی نیست..بلد نیست حرف بزنه.سوابقی هم نداشته که بدونیم قبلا چطور بوده.در کل ضعیفه و از زارع بدتر بود اگه میرفت..درخشنده پور یاذت رفت اخوی...اون خیلی قویه..خیلی تعریفشو شنیدم..دوسدارم ببینمشو سخنرانی و برنامه هاشو گوش بدم..
تام
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت دست اندرکاران زحمت کش کبنانیوز

با احترام گذشتن به حامیان ستار هدایت خواه و غلام محمد زارعی ولی باید این دو دیگه اظهار وجود نکنند چون هر چه در چنته داشتن رو کردن ولی گره کور رو نتوانستند باز کنن و بویراحمد و دنا رو از بن بست خارج کنن ، پس باید یه فکر جدید وارد این کارزار بشه و خودنمایی کنه و نتیجه میگیریم باتوجه به اقبال عمومی که عموم مردم به روشنفکر دارن بهترین گزینه برای حمایت همه جانبه باشه چون از هر لحاظ لایق این سمت میباشه
یاسوج بویراحمد
بدون شک اگر حوزه فرمانداری امانتدار باشند برنده قطعی استاد هدایتخواه است.
باران
Iran, Islamic Republic of
تحلیل آبکی است خودتو مسخره کردی.
محمود
Iran, Islamic Republic of
چرت نوشتی
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
انسان باید در اظهار نظر مواظب باشد وحق الناس را به گردن نگیرد.
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر نیکبخت .دکتر با شهامت
شمس ا..
Iran, Islamic Republic of
باقر موسوی معجزه گر برای زارعی ...اما دیگر عصای معجزه موسوی زارع را نجات نمی دهد ونه تنها این عصا وی را نجات نمی دهد بدرد باقر خودش هم نمی خورد.
دانشگاه زیرتل
Iran, Islamic Republic of
دکتر مسعودی بالاترین شانس را در میان گزینه های مطرح دارند
مرادی
Iran, Islamic Republic of
جبهه اصولگرا اگر بخواهدبر اساس شایستگی و یه نیروی واقعا کاری که در اینده بتواند به این استان کمک کند و فقط تشریفاتی نباشد باید از چهره ملی همچون دکتر مسعودی استفاده کند چون پذیرش ایشان در بین مردم ازبقیه بیشتر است مردم الان کسی را نمی خواهند که فقط در مراسمات حضور داشته باشد بلکه کسی را می خواهند که بتواند گره از مشکلات این مردم باز کند
عزیزی
Iran, Islamic Republic of
ولی در ماهای اخیر باز گویی او دلش برای آمدن و احتمالاً یک شکست دیگر تنگ شده است!!!!!!!!!!!!!!
محمود
Iran, Islamic Republic of
سید باقر میاد برای معاملهای دیگر شک نکنید چون نظری پسر عموی موسوی شده معاون سیاسی استاندار میاد تا دوباره همراه شود با زارعی
امیر
Iran, Islamic Republic of
هر دوتاش مهره ای سوخته هستند .هم زارع هم هدایتخواه
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج محمدرحیم دهراب پور و دکتر کیان دهراب پور
رای من فقط یکی از این دو نفر
Iran, Islamic Republic of
فقط اصولگرا
علی
Iran, Islamic Republic of
الغیبت واشدو من لزنا غیبت کننده از فرد زنا کار بدتر ومنفور تر است خسر الدنیا وآخرت چه بسیار افراد که خسارت به دنیا وآخرت خود میزنند پس باید در هر اظهار نظر مواظب بود وحق الناس را به گردن نگرفت نوروز خان کمایی ............
رها
Iran, Islamic Republic of
نیکبخت شاخ ملخ را هم شکار نمیکند. نوع شکار را ببینیم چی هست
Iran, Islamic Republic of
اومدن دکتر کیان دهراب پور برای مجلس بعدی قطعی هست
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
پاره از مطالب با توجه به شواهد نادرست است مثلا در زادگاه اقای هدایتخواه حتی یک رای به دیگر کاندیداها داده نشده انوقت دیگر کاندیداها متهم به طایفه گرایی هستند.
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
بعضی تحلیلها نادرست است به نظر میرسد کبنا هم خود تحت تاثیر شعارهای بعضی نامزدها قرار گرفته منظور از طایفه گرایی چیه اگر ملاک مردم هر منطقه باشه از ارای ریخته شده میتوان این نتیجه را گرفت که زادگاه اقای هدایتخواه ویا دیگران طایفه ای عمل کرده اند نه روشنفکر
خشایارچشمه روشن
Iran, Islamic Republic of
گچساران۰هرکس۰بیادبازتاجگردونه
علی
Iran, Islamic Republic of
زارع را دیگر نه باقر نه بو باقر نجات نمیده.
سقاوه
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه دکتر نیکبخته
س
Iran, Islamic Republic of
انسان شایسته و کاردان فقط پروفسوره
همکار
Iran, Islamic Republic of
کاندید نسل جوان دکتر نیکبخت پر توان
ایل اقا
Iran, Islamic Republic of
خدایی با تمام توان دکتر نیکبخت را حمایتش میکنیم
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
خبر چینی دروغ وغرورکاذب.
دردمند
Iran, Islamic Republic of
فقط محمد رضا نیکبخت
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
ای خدا تش بگری که نام دکتر غریب پور رو در کناربرخی نامهای سطح پایین و با کسانی که نباید در یک سطح مینگاری.بویراحمد نجات نخواهد یافت مگر اینکه نماینده ای قدر با لابی بسیار قوی مثل دکتر غریب پور داشته باشد. با کمال تاسف دکتر غریب پور هیچ تمایلی به کاندید شدن ندارد. باید بزرگان بویراحمد او را مجاب و راغب به شرکت در انتخابات کنند و انحصارطلب ها هم دست از شیطنت راجع به این بزرگمرد بردارند. فقط خدا میداند که برای زاگرس کاری را انجام داده که قسمتی از آن را بهمن بیگی برای عشایر. کبنای عزیز لطفا به حرمت خودت نام بزرگانی چون دکتر غریب پور را در هر سطحی نیار. با تشکر
Iran, Islamic Republic of
انشاء الله خانواده باقر پور از ایل جلیل در دور آینده حامی دکتر روشنفکر خواهد بود و دکتر روشنفکر با اختلاف نسبت ب رقبا اول خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
اگه دکتر روشنفکر را ایل تامرادی انتخاب و حمایت کردن این نشون دهنده صلاحیت ایشان را دارد
چرا که اگه کاندیدی مورد صلاحیت فامیل خود نباشد پس مشخص هست ریگی ب کفش دارد
محراب ی
Iran, Islamic Republic of
دونفر که قدرت چانه زنی دارن و این بار. باید مورد. حمایت قرار گیرن یکی حاج دهرابپوره یکی دکتر نیکبخت
یا علی
Iran, Islamic Republic of
«یُنکَرْنَ مقبلاتٍ و یُعْرَفْنَ مدبرات»: فتنه‌ها در آغاز برای بسیاری از مردمان ناشناخته‌اند. همچون جنین می‌ماند که سلامت یا نقصان او و همچنین جنسیت و سایر ویژگی‌های جسمانی‌اش پوشیده و پنهان است. فتنه‌ها از راه‌های پنهان وارد می‌شود: «تَبدَءُ فی مدارج خفیه» از راه‌هایی وارد می‌شود که بسیاری از مردم در نگاه اول نسبت به آنها حساسیتی نشان نمی‌دهند. فتنه‌انگیزان به صورت آرام سنگر‌های اجتماعی و دینی را یک به یک فتح می‌کنند و یا سنگرنشینان را با خود همسو می‌نمایند و یا دست کم آنان را نسبت به هدف پنهانی خود مغفول می‌کنند. بسیاری از مردم عادی متوجه نمی‌شوند که اینان دشمن‌اند و لذا نمی‌توانند رفتاری متناسب با رفتار یک دشمن را با آنان تنظیم نمایند.
درود بر روشنفکر عزیز
تغییر
Iran, Islamic Republic of
درود برهدایتخواه ورروشنفکر
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
مهندس غریب پور صداقت را سرلوحه کارش قرار داده وقصد ورود به این عرصه را ندارد .
تغییر
Iran, Islamic Republic of
درود برهدایتخواه ورروشنفکر اول هدایتخواه بعدروشنفکر
Iran, Islamic Republic of
نوید بدم خدمت همه عزیزان بزرگوار
صحبت هایی انجام شده تا شخصیتی ملی و فراجناحی در انتخابات آتی حوزه بویراحمد و دنا حضور داشته باشد. اگر ایشان پذیرفتند و حضور داشتند، انشاءالله گره های بسیاری از مشکلات این حوزه بازخواهد شد. با توجه به اینکه حضور ایشان نهایی نشده، از اعلام نام معذورم، فقط همین نکته بس که تاکنون در انتخابات کاندید نبوده اند.
ایل بویراحمد
Europe
بعضی از تحلیلها اشتباهه...واقعا این انصافا نیست که بگین آرای آقای روشنفکر از یه طایفه خاصه،یعنی بقیه کاندیداها اکثریت آرای طایفشون رو نداشتن؟آقای زارع و نیکبخت و هدایتخواه و بهرامی همگی آرای طایفشون رو داشتن حتی بیشتر از روشنفکر این انصاف نیست که بگین فقط آرای روشنفکر قومی بوده...درصورتیکه که در پاتاوه ،لوداب زادگاه آقای روشنفکر و مارگون بیش از پانزده هزار رای مخالف آقای روشنفکر داشته،اگر اینا از طایفه روشنفکر نبودن پس کی بودن
یاسوج
Europe
آقای دکتر درخشنده پور فردی لایق و کارآمد هستن که سوابق عمرانی بسیاری دارن بدون شک ایشون میتونن مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان رو برطرف کنن...امیدوارم که مردم دست از تعصبات قومی و قبیله ای بردارن و فردی لایق و کارآمد رو انتخاب کنن،بدون شک این انتخاب کسی جز دکتر درخشنده پور نیست...به امید فردایی بهتر برای بویراحمد با درخشنده پور
بویراحمد...
Iran, Islamic Republic of
در جواب کسی که خود را شیر بیشه می نامد
خودخواهی و حب ذات از قوی ترین و اصیل ترین تمایلات انسانی است که می تواند زمینه رشد و کمال و یا سرچشمه تمام رذایل و مفاسد اخلاقی باشد. حب ذات اگر در مسیر صحیح خود قرار گیرد و از حدود معین تجاوز نکند و در مسیر صحیح به کار افتد یکی از ارکان سعادت مادی و معنوی انسان محسوب می شود و منشا بزرگترین پیروزی ها و موفقیت ها می گردد.

این احساس طبیعی، روح امید و عشق به زندگی را در انسان تقویت می کند و او را به جلب منافع و فرا گرفتن دانش و کمالات انسانی وا می دارد و سرانجام انسان را به اوج عزت و سربلندی می رساند و هر کس باید به ارزش و اهمیت خویش پی ببرد و وجود خود را چنانکه هست بپذیرد و محترم بشمارد و خود را برای انجام مسئولیت ها آماده کند این خودخواهی نه تنها عیب و نقص نیست، بلکه یکی از مواهب عظیم و از نعمت های گرانبهای آفرینش است.

اگر تمایل به خود دوستی از مسیر اصلی اش منحرف گردد و رنگ افراطی به خود بگیرد به صورت بیماری خودپرستی بروز می کند و در صورت اصطکاک منافع خود با دیگران، حقوق دیگران را نادیده گرفته و موجبات ضرر و زیان به دیگران را فراهم می سازد و این نوع خودخواهی مفاسد بسیاری را به بار خواهد آورد و انسان را از مسیر تکامل و ترقی منحرف خواهد ساخت و از حقیقت متعالی و ملکوتی خویش غافل می سازد و به ضد ارزش ها گرایش پیدا می کند، تنها به خواسته ها و آرزوهای حیوانی توجه می نماید و خود را معیار خوبی و بدی، حق و باطل می داند همه چیز حتی حق و عدالت را برای خود می خواهد؛ حق و عدالتی را می خواهد که به نفع او و در مسیر خواسته های او باشد و اگر به ضرر او تمام شود خواستار چنین عدالتی نیست بلکه به خود حق می دهد که با آن مبارزه نماید، حتی احکام و قوانین دین را بر طبق دلخواه خود تاویل و توجیه نماید.

اسلام در مبارزه همه جانبه و عملی با خودخواهی، اصولی را مورد توجه قرار داده که در اینجا به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم؛

- احساس وابستگی به خدا؛ بهترین راه نجات این است که انسان باور کند که در وجودش نوعی وابستگی به خداوند قرار دارد و آنچه که او را به راهی جز راه حق می کشاند خود واقعی او نیست.

- تشخیص بیماری؛ در درمان بیماری جسمانی، رکن اساسی تشخیص بیماری است، در معالجه و درمان بیماری های روحی و روانی نیز باید ریشه و منشا بیماری کشف شود. در این باره امام علی(ع)فرمود؛ خوش به حال کسی که قبل از پرداختن به عیوب دیگران در بر طرف کردن عیوب خود کوشا باشد.

-ایمان به مبدا و معاد؛ یکی از راه های مبارزه با خودخواهی، توجه به مبدا و معاد است که زمینه رشد خودخواهی را از بین می برد، زیرا کسی که اعتقاد به توحید و معاد دارد خواسته های خدا را بر خواسته های خود ترجیح می دهد و به احکام الهی عمل می کند و از هوی و هوس خود می گذرد و هر که تسلیم نفس خود است بر شدت خودخواهی اش افزوده می شود.

-تعادل در آرزوها؛ اسلام با ارائه دستورهای بیشمار،در تمام زمینه ها حدود مناسب برای هر گرایشی را تعیین فرموده است؛ به طوری که اگراین مرزها رعایت شود سهم هر آرزویی ادا شده و از هرگونه افراط و تفریط جلوگیری به عمل می آید. بنابر این التزام به احکام شرع در تمام زمینه ها یک راه حل عملی برای ایجاد تعادل در بین امیال گوناگون و جلوگیری از رشد بیرویه خود خواهی در انسان است.

-مبارزه مستقیم با مظاهر خودخواهی؛ اسلام در تعالیم خود به طور مستقیم با مظاهر خودخواهی به مبارزه جدی می پردازد به عنوان مثال اسلام با صفاتی از قبیل حسد، خودنمایی، جاه طلبی، کینه توزی، خود برتربینی به شدت مبارزه می کند و از طرفی دیگر صفاتی چون خیرخواهی، فروتنی، عفو، گذشت و امثال آن را مورد تاکید قرار می دهد.

در اینجا به یک مورد از تعالیم اسلامی در مبارزه مستقیم با عوارض خودخواهی اشاره می نماییم که اگر مومنین به آن عمل نمایند خودخواهی تعدیل خواهد شد و آن نیکی کردن در مقابل بدی های دیگران است.

قرآن کریم نه تنها اهل یمان را از بدی کردن به دیگران باز داشته، بلکه پا را از آن مرحله فراتر نهاده و آنها را به نیکی کردن در برابر بدی های دیگران توصیه فرموده است و پاداش این عمل را و عده برخورداری از مقامات معنوی داده است. بدیهی است که اقتضای خودخواهی این است که انسان بدی های دیگران را بدی های بیشتر یا لااقل برابر مکافات کند، اما اسلام از مومنین خواسته است که پا بر روی نفس خویش گذارند و حتی بدی های دیگران را با نیکی مکافات کنند"جز در مواردی که بد آموزی است و بد کاران را در ارتکاب اشتباه تشویق کند."

بنابراین اگر کسی واقعا تسلیم دین و مطیع دستورهای خداوند باشد محال است که در ورطه خودخواهی گرفتار شود و موجودی خود خواه بارآید و اگر در اعمال و رفتار و اخلاق بعضی ازپیروان ظاهری اسلام خودخواهی و خودبینی دیده می شود ناشی از این اصل اساسی است که متاسفانه در عمل فرسنگ ها از دین خود فاصله گرفته نسبت به روح تعالیم آسمانی بیگانه گشته اند
فقط روشنفکر
زاگرس
Iran, Islamic Republic of
به نظر من تنها کسی که فرا جناحی عمل کرد و مسیر اعتدال رو انتخاب کرد جناب روشنفکر است و بقیه دوستان تعصب خاصی روی جناح خاص داشته اند بدتر از اون رای های این افراد فقط بر اساس قوم و طایفه شان بوده چرا که می توانیم باتوجه به نتایج انتخابات گذشته بفهمیم که اگر اقای روشنفکر می خواستند قوم گرایی کنند قطعا ایشون به مجلس راه پیدا میکردند و جالب اینجاست همان هایی که خود تنها با رای های طایفه خودشان رای آوردند اتهاماتی به دیگران میزنند
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
درخشنده پور . هم نیست چه برسه به بویراحمد.........
نوروز
Iran, Islamic Republic of
درخشنده پور ناجی. چه برسه به بویراحمد.........
رضا
Iran, Islamic Republic of
اقا لطفا جمع کنید .اقای هدایت خواه که بواسطه بویراحمدسفلی رای آوردزارعی هم همین طور .ولی اقای زارعی حتی یک مدیر شهرستان به بویراحمدسفلی نداد .دیگر جایگاهی ندارد مگر اینکه یکی مثل نظری بیاد صندوقهاپرکن.به نظر من رقابت بین روشنفکر وبهرامی است
مرادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر مسعودی
نادمي
Iran, Islamic Republic of
استان ما به سه نماینده قدر نیاز داشت...،ولی نذاشتن ....
تاجگردون
موحد
سید باقر
والسلام......
محمد
Romania
فقط دکترروشنفکردلسوزمردم
ایل بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای دکتر مسعودی یک چهره فراجناحی موردقبول همه جناحها و داری شایستگی های بالا و به واسطه چنین شایستگی های فردی تا حالا چندین پست مهم کشوری را تجربه کرده است و می تواند ناجی بویراحمد شود
متقی
Iran, Islamic Republic of
تخم مرغ گران شد
ف.ت
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله که ک دور آینده بلبل خوش سخن مجلس به مجلس بازخواهد گشت...روشنفکر و زارع تمام شده هستن.فقط استاد هدایتخواه
Iran, Islamic Republic of
درود برحاج مهدی روشنفکر
dr
Iran, Islamic Republic of
تحلیل و تفسیری کاملا ناپخته و خام ،گاهی گمان میره که این مطالب به دست نوجوانی ۱۲سالع نوشته شده، طایفه گرایی و قوم گرایی رو نماینده منتخب به وضوح نشون دادن،هدایت خواه و زارع دیگه هیچ مقبولیتی بین مردم ندارند فردی که دور بعد انتخاب میشه و همه ما بر اون واقف هستیم فقط روشنفکره، حیله هایی هم که به کار می برند برای کم کردن ارای ایشون از قبیل اوردن نام افراد کم توان و ناشناس کاملا بیهوده است.
قاید گیوی
Iran, Islamic Republic of
وفا کنیم ملامت کشیم خوش باشیم, که در طریقت ما کافریست رنجیدن:
جربه و تحلیل می گوید احتمال موفقیت پدیده ها از سایر گزینه ها بیشتر است

روشنفکر انتخابات ۹۴ چشم ها را خیره کرد. ایشان پدیده انتخابات شد. ارای دکتر روشنفکر مخالفین ش را به هراس افکند , هوادارانش را روحیه مضاعف داد, و منتقدین دلسوزش را مجاب به حمایت از ایشان برای اینده نموده .... احتمال.برد روشنفکر محتمل تر است ایشان ابزارهایی دارد که حاصل مطالعات حامیان نخبه و فرهیخته اش در دوسال اخیر ست به موقع رونمایی خواهد کرد .... هیچ اینده ای را نمی توان بصورت مطلق حدس زد اما میتوان احتمال برد دکتر روشنفکررا محتمل تر دانست
کهیار
United States
در اینکه در انتخابات های استان همیشه مبنا قومیت بوده شکی نیست اما .این موضوع را .ه و برگشتیم به هزاران سال عقب اگه توجه کرده باشید طرفداران ایشون چقدر با تعصب و هر کدام چند کامنت میزارندو سعی می کنند هر کسی را هم تخریب کنند تازه. نه پرستیژ نه گفتار نه خط فکری درست حسابی هم ندارند شما میخوایید این استان بدبخت دوباره به . همون دور اول که انچنان داغ بودید رای نیاوردید و حالا که مبنا قومیت هست دیگران که شایسته تر هستند میگند ما چرا نیایم بابا جمع کنید این بساط. را تازه طرف بره مجلس اغا این هم مجلس میخواد چکار کنه با یک نطق باید یک طایفه آب بشه چرا ما این همه تعصب داریم بریم سراغ درخشنده که هم سابقه ی مدیریتی خوبی دارند و هم اصلاحطلب هستند. که قراره مثل اصولگراها باشه
بی پناه
Iran, Islamic Republic of
تنها نماینده ای که قبیله ای عمل نکرد دکتر روشنفکر بود.
حسن احمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام لطفا اقایان تحلیل ابکی نکنن نجات استان کهگلویه وبویر احمد وبه تبع ان دوشهر ستان بویر احمد ودنا کسی نیست جز دکتر ستار هدایتخواه در ضمن هم کار دان هستش وهم سخنر ان در مجلس با هیچ کس تعار ف ندارد طر ح وبر نامه دارد و عملیاتیش میکنه
کهگلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
همه ی این چرت و پرت ها رو نوشتی که زارع رو تخریب کنی
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
کبنا هر چقدر هم شما و امثال شما بخواین اقای روشنفکر رو تخریب کنید موفق نمی شید ،ایا واقعا ارای نماینده منتخب و سایر افراد قومی نبودند ، ایا قوم گرایی رو اقای زارع و طرفدارانش به حد اعلا به نمایش نگذاشتند، تحلیل شما کاملا مغرضانه و جانب دارنه است. با این قبیل متن ها و مطالب نه تنها لطمه ای به اقای روشنفکر وارد نمی کنید بلکه باعث می شوید ما در حقانیت و درست بودن اقای روشنفکر به یقین بیشتری برسیم ، این قبیل سخن ها ضعف و زبونی شما و ترس از انتخابات دوور بعد را به عیان نشان. می دهد
...
Iran, Islamic Republic of
لطفا همه نظرات رو تایید کنید حتی در تایید نظرات هم جانب دارانه عمل می کنید .
دانا
Iran, Islamic Republic of
امروز دیگر شرایط متفاوت است مردم و جوانان خواسته های متفاوتی دارند مردم مشکل بیکاری دارند مشکل مسکن و ازدواج دارند امروز نماینده ای را باید به مجلس فرستاد که به روز باشد بتواند شرایط کشور را تحلیل کند کار علمی وپژوهشی انجام داده باشد در بین دانشگاهیان باشدو با ساز وکار مجلس اشنا باشد دکتر مسعودی در این راه می تواند موفق باشد چرا که پست های کلیدی در سطع اول کشور از او در اوج جوانی پیری با تحربه ساخته که می تواند نوید بخش روزهای خوبی برای مردم استان باشد
ظفرمند
Iran, Islamic Republic of
تحلیل های قشنگی بود جدا! اما با توجه به مشکلات اخیر استان باید وقت بیداری مردم رسیده باشد، هدایت خواه و.زارع که یکی. میکند را رسما کنار بذاریم، روشن فکر جدا آدم به شخصه درستی است اما آیا خوب بودن شخصیتی دلیل بر سیاسی بودن هم هست؟ بهرامی که .ی هدایت خواه بوده و با.ی در فکر تصاحب رای اصلاحات بوده باز از قافله عقب ماند، بنابراین مردم هوشیار باشن که همه اینها را مسولیت ها و اقداماتشان را دیدید که اکثرا چنگی به دل نمیزنه! بگردیم چهره ای را در یابیم که . و جریان خاصی نباشد
شهبازی
Iran, Islamic Republic of
کار درست را او کرد، مردی که منتخب اصلاحات و معتمد اصولگرایان بود حاج فروزان بود که سعی کرد خود را در گیر بازی جریانات نکند و به این بازی سردرگم وارد نشود
علیباز
Iran, Islamic Republic of
من هیچ امیدی به هیچکدام ندارم چرا که اصولا همه با توجه به سیاست حاکمه آنجایی که باید فریاد بزنند سکوت میکنند، در عین حال حاج فروزان اگر بیاید، موسوی را اگر بذارنش و جز این بزرگواران، همان هدایت خواه را ترجیح میدهم
ایران
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج زارع
یه دوست خوب
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهده اولینباری که به طور اتفاقی با حاج فروزان برخورد کردم شیفته اخلاق و رفتار و کار درستیش شدم، در حالی که قبل از آن اصن ازش خوشم نمیومد، چون فکر میکردم قضات اصولا خشک باشن، ولی ایشان که معاون دادستان، رئیس دادگاه تجدید نظر، رئیس دادسرای مربوطه و نمایندگی های بین المللی قوه قضاییه در تواضع شبیه رفیقی بود ک سالها میشناختم
Iran, Islamic Republic of
من یکی قصد رای دادن ندارم . که روحانی به عنوان ریس جمهور و نماینده محترم شهرم جناب حاج زارعی که برای چهارمین بار بهش رای دادم زده . فقط ی نفر بیاد رای میدم اونم شخص حاج قوام فروزان هست.
جریان اصلاحات در بویراحمد و دنا باید زودتر دست بکار بشه،
جمال
Iran, Islamic Republic of
بده بستان های سیاسی بین معاونین بر سر استخدامی ادارات بیکاری جوانان شایسته را موجب شده....من کارمندم ٩٠درصد همکارانم با سفارش سر کار هستن ...........
و جالبه بدونید فقط ٢٠درصد کارمندا زحمت میکشن ،٨٠درصد باقی هم یا دنبال کار شخصی هستن یا هم دنبال سیاسی بازی و یا هم دنبال تخریب افراد زحمت کش....
پس دقت کنیم نمایندگان بعدی اهل زد و بند نباشن،نماینده باید شجاع باشه تا بتونه بزنه تو دهن مدیران دلال.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
. هر وقت بویراحمد دچار تعصبات شد استخدامی طایفه ای شد پست ها طایفه ای شدند ضربات سنگینی بر پیکره بویراحمد وارد شد شما نگاه کنید سید باقر از همه طوایف مدیرکل گذاشت از همه توان و نیروهای شایسته طوایف گذاشت بقیه چیکار کردند هر کسی اقوام خودشو میزاره مدیرکل رئیس
ما باید شایسته سالاری و در عین حال کل بویراحمدو مدنظر قرار بدهیم
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1