تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۳۰۰۵۸۵

شهرداری دهدشت راه رفته شهر یاسوج را نرود (+عکس)

۱
۰
کبنا ؛شهرداری دهدشت در ساخت و سازهای موقت(ناپایدار) راه رفته در شهر یاسوج را نرود.
 
به گزارش کبنا از دهدشت، احداث سازه‌های موقت و بدون رعایت اصول فنی و ساختمان سازی یکی از مشکلات حوزه شهرسازی است و بدون شک اگر مسوولان مربوطه با بی‌توجهی از کنار این سازه‌ها بگذرند، احتمال هر گونه اتفاقات ناگوار وجود دارد.
این سال‌ها در سطح شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در مرکز استان موضوع سازه‌های موقت همواره یکی از چالش‌های جدی پیش رو مسوولان بوده است.
متأسفانه این سازه‌ها بدون رعایت نکات فنی، ایمنی و ساختمان‌سازی بنا می‌شوند و همچنین تأسیسات برق و گرمایشی آنها نیز از نکات فنی و استانداردهای لازم برخورد نیست و هر آن احتمال یک اتفاق تلخ همانند پلاسکو برای این سازه‌ها وجود دارد. و این در حالی است که این سازه‌ها اغلب فضای زیادی را نیز اشغال می‌کند.
به گزارش کبنا، گفته می‌شود شهرداری دهدشت در حال آماده کردن مکانی در مرکز شهر برای بنای سازه‌های ناپایدار (موقت) است. اگر این حرف و حدیث‌ها صحت داشته باشد، در واقع با این کار، شهرداری دهدشت زیر سوال می‌رود که چرا شهرداری که خود باید سرچشمه رعایت اصولی فنی و ایمنی و قانونی در ساخت و سازها باشد، باید دست به احداث سازه‌های موقتی بزند که آبستن به هر گونه اتفاقات تلخی باشد.
در ثانی اگر شهرداری دهدشت به دنبال درآمد پایدار است، آیا به هر قیمتی باید دست به این کار بزند و سازه‌های را بنا کند که مال و جان مردم در آن امنیت نداشته باشد.
سید حجت‌الله تقوی‌مفرد معاون شهرداری دهدشت در این رابطه با اشاره به وضعیت نامناسب بازار روز دهدشت، می‌گوید؛ به دنبال احداث یک بازارچه بزرگ هستیم که تمام نکات فنی و ایمنی لازم در ساخت و احداث آن لحاظ شود.
تقوی‌مفرد تصریح کرد: مطالعات اولیه کار انجام گرفته است و در تلاش هستیم که یک بازارچه بزرگ با رعایت نکات فنی و ایمنی در این مکان برای رفاه حال شهروندان و کاسب‌کاران فراهم کنیم.
وی افزود: جزئیات بیشتر این بازار را به زودی تشریح خواهیم کرد.
به گزارش کبنا، امید می‌رود مسوولان شهرداری دهدشت در احداث این بازارچه اشتباهاتی که در ساخت و ساز سازه‌های موقت(ناپایدار) شهر یاسوج صورت گرفت را انجام ندهند، چرا که اگر این سازه‌ها مطابق با اصول فنی و ساختمانی احداث نشوند در آینده با آسیب‌های اجتماعی دیگری مواجه می‌شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایمان تقوی
Iran, Islamic Republic of
همش تقصیر شهردار قبلی و علی دایی هستش
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1