تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۳۰۰۳۳۸

نامه‌ای خطاب به آیت‌الله ملک‌حسینی؛ از ساحت دانشگاه دفاع کنید

۳
۰
کبنا ؛حمزه بنام یکی از جوانان فعال سیاسی اصلاح‌طلب نامه‌ای را خطاب به حضرت آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد پیرامون مسائل دانشگاه‌ها و به ویژه جشن روز دانشگاه علوم پزشکی نوشته است که این سایت خبری صرفاً آن را جهت اطلاع خوانندگان، منتشر خواهد کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، متن این نامه‌ی به شرح زیر است؛
نماینده محترم ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد
سلام علیکم
رفتار و عملکرد پیامبرگونه عالمان و مبلغان دین نیز در هدایت و گرایش مردم به دین و ارزش‌ها، تأثیر بسزایی داشته است. هرگاه عالمان عامل و معتهد در منطقه، شهر و جامعه ای وجود داشته باشد، به طور محسوس مردم به‌سوی دین و عمل به احکام دینی گرایش می‌یابند و علاقه مندی و پایبندی مردم به دین و ارزش‌ها مشاهده می‌گردد. به همین سبب عملکرد کسانی که به عنوان متولیان دین، شناخته می‌شوند. بویژه عالمان دین در تقویت جایگاه دین و یا تضعیف آن، نقش و تأثیر اساسی دارد.
حضرت آیت الله ملک حسینی؛ هنوز از شانزدهم آذرماه و یاد خاطره سه آذر اهورایی فاصله نگرفته‌ایم، و اکنون در آستانه بیست هفت آذر ماه سالروز شهادت آیت الله مفتح، روز وحدت، حوزه و دانشگاه هستیم. اما متاسفانه امروز شاهد بودیم برخی تریبون‌های که قرار بود رسالت آن‌ها وحدت و دعوت مردم به تقوایی الهی باشد، در جهت عکس آن اقدام می‌کنند و با هتک حرمت به ساحت دانشگاه و دانشجویان در جهت انشقاق و فاصله بین حوزه و دانشگاه قدم برمی‌دارند. حضرت آیت‌الله ملک حسینی مردم سراسر شیعه و آگاه استان محروم ما از شما انتظار دارند برای یک بار هم شده، در این حوزه ورود کنید و جلوی برخی انحراف‌ها را بگیرید. و امام جمعه محترم یاسوج را برای بقیه استان الگو قرار دهید و از همه آن‌ها بخواهید در این مسیر، فارغ از نگاهای سیاسی، فقط دغدغه دین و وحدت مردم و دعوت به تقوای الهی را داشته باشند. از شما درخواست داریم خطبه‌های این هفته نماز جمعه را حتماً مرور کنید تا از نزدیک لمس کنید بعضی از این تریبون‌ها در چه حدی تنزل پیدا کردند، البته بصورت مطلق نیست.
حضرت آیت الله ملک‌حسینی؛ در این روزها که فضای دانشگاه‌های سراسر کشور متأثر از روز دانشجو میزبان سخنرانانی با گرایش‌های متفاوت سیاسی بودند طبیعتاً استان ما هم در همین فضا میزبان شخصیت‌هایی برای گرامیداشت روز دانشجو بود. قطعاً هر انسانی که فضای، دانشگاه و دانشجویی را درک کرده باشد و یا حتی ساعتی را در این فضا گذرانده باشد، خود می‌داند که دانشگاه پویا و زنده معمولاً در چنین مراسم‌هایی جنب جوش‌های زیاد، حتی ناآرامی دارد، که طبیعی هست. اما کسانیکه قدرت درک چنین فضایی را ندارند، و با هر ادبیاتی دانشگاه و دانشجو را خطاب کنند ظلم بزرگی در حق دانشگاه هست، که کمتر از فاجعه ای کوی دانشگاه نیست. چرا که درد چماق عده‌ای کمتر از درد توهین، آنهم از یک تربیون مقدس است. و ترس از آن است که همان تفکری که روزی با ترس و ارعاب و سرکوب کردن، جنبش دانشجویی را به محاق برده است امروز با ادبیاتش سوهان روح دانشجو و دانشگاه شود. حضرت آیت الله ملک حسینی؛ از ساحت دانشگاه و کرامت دانشجو دفاع کنید. چرا که دانشگاه و دانشجو همواره مبدأ همه تحولات در جامعه بود. اگر اشتباهی هم داشته باشند لایق این ادبیات نبودند.
و باید اشتباه آن‌ها در همان فضای دانشگاه اصلاح شود. چطور عده ای، ادعای دفاع از رهبری می‌کنند ولی در عمل در جهت خلاف اعتقادات ایشان گام برمی‌دارند. مگر نه اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در دفاع از کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه دفاع کرد. اگر چه این تفکر در زمانیکه که قدرت اجرایی را در اختیار داشتند، بارها سخنان رهبری را در حوزه دانشگاه نادیده گرفتند. و نقض سخنان رهبری در دوره حاکمیت یک دست اصولگرایان رویه شده بود. چرا عده ای، به خود اجازه می‌دهند دانشجویان دختر، پاک و عفیف استان محروم ما را با هر ادبیاتی خطاب کنند. انتظار داریم شما از حرمت این دانشجویان دفاع کنید.
حضرت آیت الله ملک‌حسینی؛ به گواه همه دوستان و دانشجویان حاضر در سالن دانشگاه علوم پزشکی یاسوج سخنران نه تنها هیچ توهینی نکرد بلکه از جایگاه زن از نگاه تفکر سیاسی خود دفاع کرد. و نگاه جریان سیاسی بخصوص اصولگرایان را در مورد زنان به چالش کشید.. بهترین گواه در صحت ادعای ما؛ حجاب و نحوه پوشش خود سخنران بود...انشاءالله روزی بیایید که همه ما دغدغه دین داشته باشیم نه اینکه به اسم دین به دنبال نام و نانی باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
زنان با حجاب توسط سخنران مراسم"پستو نشین و عقب مانده" توصیف شد. واقعا شرم آوره
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
جالبه که شما میگین هیچ توهینی صورت نگرفت. به بیانیه انجمن های اصلاح طلب مراجعه کنین. اونجا میبینین که خودشون هم اعتراف کردن به اینکه مقصر هستن و توهین شده
.
Iran, Islamic Republic of
تورا خدا بیشتر از این . دانشگاه را .
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1