تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۳۰۰۲۳۱

هاشمی‌‌پور: چگونه محروم نباشیم، آب شرب کهگیلویه سهم خوزستان و بوشهر می‌شود؟ / پروژه‌های بهداشت و درمان تعطیل‌اند / اعتبارات ناعادلانه توزیع می‌شود

۲
۱
کبنا ؛دبیرکل مجمع خیرین کشور و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به شهرستان کهگیلویه سفر کرد.
به گزارش کبنا از دهدشت، با حضور دبیرکل مجمع خیرین کشور، نماینده کهگیلویه بزرگ، فرماندار و جمعی از مسوولان نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در سالن اجتماعات بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت برگزار شد.
در ابتدای این نشست، کوروش داوری رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: به دلیل کمبود اعتبار پروژه‌های این حوزه تعطیل شده‌اند.
داوری اظهار داشت: عدم دسترسی به خدمات تخصصی، باعث مهاجرت مردم از روستاها به شهر شده است.
رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه از نداشتن تجهیزات و راکد ماندن پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان به عنوان مهم‌ترین مشلات حوزه بهداشت و درمان یاد و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید خدمات‌رسانی شایانی در حوزه بهداشت داشته اما مشکلات شهرستان حوزه کهگیلویه فراتر از این مسائل است.
وی از پروژه اورژانس به عنوان مهم‌ترین پروژه این شهرستان در حوزه سلامت نام برد و گفت: این پروژه حدود یک سال راکد مانده است.
داوری خاطرنشان کرد: پروژه بلوک زایمانی و کلینیک مرکزی به ترتیب با پیشرفت ۳۰ درصد و ۸۰ درصد به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شده‌اند.
وی با بیان اینکه همه این پروژه‌ها مهم هستند و باید راه‌اندازی شوند، خواستار راه‌اندازی بلوک زایمانی از عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در کمترین زمان ممکن شد.
 
پروژه‌های بهداشت و درمان تعطیل‌اند
فرماندار کهگیلویه گفت: پروژه‌های حوزه بهداشت این شهرستان تا قبل از ریاست دکتر ایلامی همه فعال بودند و این چند ماه و در طی مدیریت دکتر ایلامی پروژه‌ها تعطیل شده‌اند.
علی پوزش اظهار داشت: ما باید خدمات مهم دولت در طرح تحول نظام سلامت را برای مردم شرح دهیم.
فرماندار کهگیلویه، با بیان اینکه پروژه‌های حوزه بهداشت این شهرستان تا قبل از ریاست دکتر ایلامی همه فعال بوده‌اند گفت: در این چند ماه و در طی مدیریت دکتر ایلامی پروژه‌ها تعطیل شده‌اند.
وی با بیان اینکه بی‌انصافی است که خدمات دولت را نادیده بگیریم، گفت: در همین دولت و طرح تحول نظام سلامت ۶۴ متخصص در حوزه‌های مختلف پزشکی وارد این شهرستان شد.
پوزش با بیان اینکه از مشکلات جامعه پزشکی و طلبکاری آن‌ها از دولت باخبر هستیم، عنوان کرد: متاسفانه این مشکل به کل کشور برمی‌گردد و توزیع امکانات ناعادلانه صورت می‌گیرد.
فرماندار کهگیلویه خاطرنشان کرد: باید در کنار بیان مشکلات، کارهای خوب دولت هم بیان شود.
 
تأکید نماینده کهگیلویه جهت تجهیزات لازم برای راه‌اندازی دستگاه «فیکو» چشم‌پزشکی در این شهرستان/ ضرورت اولویت‌بندی توزیع امکانات بر اساس نیاز هر شهرستان
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی خواستار فراهم شدن تجهیزات مورد نیاز از عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی کشور جهت راه‌اندازی دستگاه «فیکو» چشم پزشکی در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان شد.
عدل هاشمی‌پور با بیان اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: علی‌رغم همه کارهای انجام شده، اما شهرستان کهگیلویه همچنان محروم است.
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ۴۰ سال وضعیت شهرستان کهگیلویه به همین منوال می‌گذرد، گفت: تا زمانی که زیرساخت‌ها درست نشود همچنان شاهد محرومیت‌ها خواهیم بود.
وی عنوان کرد: چگونه حوزه انتخابیه من محروم نباشد در حالی که دو رودخانه کنار این شهرستان جاری است و آب شرب آن سهم خوزستان و بوشهر می‌شود؟ چگونه محروم نباشیم وقتی رودخانه مارون نزدیک به ۴۰ سال است منطقه شادگان را آبیاری می‌کند و یک متر مکعب نصیب حوزه من نشده است؟.
هاشمی‌پور با بیان اینکه کل شهرستان‌های کهگیلویه وبویراحمد هشت شهرستان هستند و از این تعداد چهار شهرستان در کهگیلویه بزرگ است، گفت: متاسفانه در توزیع امکانات ناعادلانگی موج می‌زند و کهگیلویه همچنان محروم مانده است.
وی خواستار اولویت بندی بر اساس نیاز‌های هر شهرستانی شد و افزود: اورژانس هوایی را به شهرستانی اختصاص دادند که آزاد‌راه و فرودگاه دارد.
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت این شهرستان را یادآور شد و با بیان اینکه این پروژها بالای ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند خواستار توجه عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به این مهم شد.
وی با بیان اینکه دستگاه فیکو این شهرستان را به دلیل نبود تجهیزات به جای دیگری انتقال داده بودند، گفت: با پیگیری‌های انجام شده دستگاه در حال برگشت است اما چون تجهیزات نداریم باید همچنان در انبار بماند.
هاشمی‌پور خواستار توجه دکتر شهریاری برای تجهیزات و راه‌اندازی دستگاه فیکو شد.
وی منابع دولت را محدود عنوان و با بیان اینکه باید از خیرین کمک بگیریم، گفت: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون بیش از ۱۰ میلیاردتومان توسط خیرین در حوزه انتخابیه کارهای آموزشی و درمانی صورت گرفته است.
نماینده کهگیلویه با بیان اینکه مجوز بیمارستان‌های لنده، چرام و بهمئی گرفته شده است، گفت: اگر این بیمارستان‌ها راه‌اندازی شوند حجم بسیار زیادی از مراجعین بیمارستان دهدشت برداشته خواهد شد.
 
توزیع ناعادلانه امکانات مهم‌ترین مشکل در کشور
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: در ۶ ماه سالجاری از سوی خیرین سلامت حدود ۳۵۰ میلیارد تومان به این حوزه کمک شده است.
علی‌حسین شهریاری در این نشست با توجه به محرومیت‌های شهرستان کهگیلویه و پروژه‌های نیمه تمام آن، اظهار داشت: این برای بنده قابل تصور نیست که پروژه‌هایی با درصد فیزیکی بالا متوقف شده باشند.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور، طرح تحول سلامت را یکی از طرح‌های خوب دولت عنوان و تصریح کرد: تمام بیمارستان‌های کشور در این طرح نوسازی شدند.
وی افزود: در این چند سال و اجرای طرح تحول سلامت قریب به سه هزار دستگاه آمبولانس خریداری شده است.
شهریاری در ادامه با توجه به معوقات پرداخت نشده پزشکان، توزع ناعادلانه امکانات را مهم‌ترین مشکل در کشور عنوان و با بیان اینکه ما باید بر اساس نیازهای واقعی امکانات را توزیع کنیم، گفت: هر کسی چازنه بیشتری داشته باشد از امکانات بیشتری برخوردار خواهد شد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از عدم مدیریت درست در طرح تحول نظام سلامت خبر داد و با بیان اینکه نتیجه امروز آن نارضایتی جامعه پزشکی را به دنبال دارد، بیان کرد: حیثیت جامعه پزشکی در این چند سال خدشه‌دار شده است.
وی مجمع خیرین را خدمت‌گزار خیرین عنوان و با بیان اینکه حکم منابع مالی در دست ما نیست، گفت: تمام تلاش بنده بر این است خیرین را به این منطقه بفرستم.
شهریاری خاطرنشان کرد: نماینده مجلس این شهرستان مشکلات را به صورت مکتوب به بنده ارائه دهد، بنده هم مشکلات را با گریه به وزیر بهداشت انعکاس خواهم داد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از کمک ۳۵۰ میلیاردتومانی مجمع خیرین سلامت به این حوزه خبر داد و خاطرنشان کرد: مجمع خیرین سلامت کشور بیش از ۷۰هزار نفر خیر نیکوکار را سازماندهی کرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
احسنت برشجاعت فرماندار که واقعیت را گفتند.
حامد
Iran, Islamic Republic of
خودت با افتخار درقرب کوثر آب رابه خوزستان وبوشهر دادی؟
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
1