تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۳۰۰۲۱۵

واکنش امام جمعه دیشموک به جلسه علوم پزشکی؛ امیدوارم بر خورد قانونی شود

۰
کبنا ؛امام جمعه دیشموک گفت: در این مدت در بحث درمان در دیشموک مشکلاتی به وجود آمده است که در این منطقه نبود تجهیزات کار را بر مردم سخت‌تر کرده است نداشتن رادیولوژی، نبود سنوگرافی، فاقد دکتر متخصص در این منطقه اجحاف در حق مردم این منطقه است.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه مردم به تقوای الهی اظهار کرد: امتناع ورزیدن کشتی‌گیر جوان ایرانی به نام علیرضا کریمی نشان دهنده نماد عزت ایرانی بودن این جوان بود.
وی در ادامه گفت: در دیدار علیرضا کریمی و خانواده این جوان کشتی‌گیر با مقام معظم رهبری عزت آفرینی این جوان توسط نائب امام زمان معرفی گردید و رهبر معظم انقلاب فرمود ازخودگذشتگی این پهلوان را همانند پهلوانی همچون پوریای ولی نامید.
امام جمعه دیشموک گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب فرمودند از این که این جوان نشان داد جوانی از جوانان برومند این کشور حاضر است برای یک هدف بزرگ و بلند و آن هم به رسمیت نشناختن رژیم کودک کش، رژیم صهیونیستی قبل از اینکه در قرعه‌کشی با رژیم صهیونیست مواجه شود امتناع ورزید نماد عزت ایرانیش بود.
راوند افزود: از نفس خود گذشتن و از قهرمان شدن خود گذشتن این جوان ایرانی نشان دهنده و نماد عزت ایرانیان شد و لقب نماد عزت ایرانیان توسط نائب امام زمان به یک جوان برای ما و جوان ایرانی یک افتخار است.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک به پیام سردار رشید اسلام سردار قاسم سلیمانی به فرماندهان جهاد اسلامی مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مقاومت فلسطین اشاره کرد و گفت: لبیک به ندای حضرت محمد(ص) کی‌می‌فرماید اگر صدای ناله یک رجلی به گوش رسید اگر اهل اسلام نباشد ولی مظلوم واقع شود و مسلمانان به دادش نرسند مسلمان نیست.
وی اذعان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب هر جا مظلومی باشد یا رد پای ظالمی باشد ایران اسلامی و انقلابی به عنوان یک تکلیف و وظیفه انسانی و دینی حضور پیدا خواهد کرد و تا وقتی رژیم کودک‌کش اسرائیل باشد ایران همیشه در صحنه وجود دارد و ان‌شاالله تا نابودی رژیم اشغالگر اسرائیل ما هستیم و تا نابودی رژیم اسرائیل را نبینیم دست‌بردار نیستیم.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک با اشاره به روز ۲۷ آذرماه شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت بین حوزه و دانشگاه عنوان کرد: اولین زمانی که پیامبر به پیامبری مبعوث شد برادری و وحدت را ایجاد کرد و حضرت امام هم احیاگر شریعت نبوی هم در راه وحدت، حمایت از فلسطین در داخل نگاه ویژه‌ای به حوزه و دانشگاه داشت.
وی تشریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب نقابل حوزه و دانشگاه هلاکت ملت، کشور و اسلام را به دنبال خواهد داشت ولی شهید مفتح آیت‌الله بزرگ وقتی به آرمان‌های حضرت امام معتقد بود با آگاهی از توطئه‌های استعمارگران که هدفشان جدایی حوزه و دانشگاه بود برای وحدت بیشتر این دو حوزه قدم برداشت.
امام جمعه دیشموک گفت: آیت‌الله مفتح برای ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه این دو قشر تاثیرگذار تمام همت خود را به کار برد و به مناسبت همین وحدت حوزه و دانشگاه و مجاهدت ایشان در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه روز ۲۷ آذرماه را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: لایحه بودجه سال ۹۷ به مجلس جای مصوبات برنامه ششم و جای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی که از طرف مقام معظم رهبری تاکید شد خالی است.
وی اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی و حمایت از اقشار کم‌درآمد در این لایحه دیده نشد و از نمایندگان مجلس می‌خواهم که با تدبیر بیشتر و دقت لازم در این لایحه‌ای که هزینه‌های جانبی و ریخت پاشهای دولت افزایش داده شد شد کاهش یابد.
راوند گفت: نمایندگان باید با دقت لازم در این لایحه تجدید نظر کنند و هزینه‌های عمرانی و تولیدی و حمایت از اقتصاد مقاومتی را مد نظر قرار دهند.
امام جمعه دیشموک به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران اشاره کرد و گفت: سفر این وزیر به ایران به خاطر آزاد کردن دو جاسوس در ایران بود که مسؤولان باید بدانند و بیدار باشند که چنین کشورهایی جاده صاف کن آمریکاه هستند.
وی عنوان کرد: آزاد کردن جاسوسانی که اطلاعات نفتی، گازی، پتروشیمی و پروژه‌های عمرانی و میدانهای گازی را در اختیار کشورهای غربی می‌دادند و اطلاعات نظام را در اختیار بیگانگان قرار می‌دادند کار درستی نیست.
راوند بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب انگلیس خبیث جاده صاف‌کن آمریکا است و منبع نکبت‌های ملت‌های منطقه است و مسؤولان باید بدانند و بیدار باشند به این دشمنان خوشبین نباشند.
وی به برگزاری جلسه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اشاره کرد و گفت: جلسه‌ای که در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد و اقشار نامربوطی در این جلسه دعوت شده بودند به مقدسات و مقام زن توهین شد و کسانی که حضور داشتند با کف زدند و سوت کشیدن آنها را تشویق کردند و نهی‌ازمنکری وجود نداشت واقعا برگزاری چنین مجالسی در دانشگاههای اسلامی زیبنده نظام اسلامی نیست و امیدوارم با چنین کسانی برخورد قانونی شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: با توجه به اینکه استان ما یک استان نفت‌خیز است اما مردم استان ما همچنان در نبود سوخت گلایه دارند و دوماه از فصل سرما می‌گذرد ولی امروز چند نفری ضمن گلایه خود از نداشتن نفت اعتراض خود را بیان کردند.
وی گفت: از مسؤولان می‌خواهم که نبود نفت سفید را در دیشموک پیگیری کنند یا مشکل کالابرگ این منطقه را در دستور کار خود قرار دهند و نداشتن نفت سفید و سوخت مردم منطقه دیشموک کم‌کاری مسؤولان را به همراه دارد.
راوند با بیان اینکه در این منطقه هنوز مشکل سوخت رسانی وجود دارد عنوان کرد: زیبنده نیست خانه‌ای در دیشموک نفت داشته باشد و همسایه به داشتن دبه به دست به دنبال نفت در خانه؟‌های دیگر بگردد.
امام جمعه دیشموک هم با اشاره به پراکندگی دیشموک و داشتن مسافت‌های زیاد و دور دست بودن این منطقه از شهرستان کهگیلویه گفت: در بحث درمان در دیشموک مشکلاتی وجود دارد که مسؤولان در این خصوص کم‌کاری نکردند اما دو بخش دیشموک و چاروسا نیازمند بیمارستان با تجهیزات کامل است.
وی گفت: در این مدت در بحث درمان در دیشموک مشکلاتی به وجود آمده است که در این منطقه نبود تجهیزات کار را بر مردم سخت‌تر کرده است نداشتن رادیولوژی، نبود سنوگرافی، فاقد دکتر متخصص در این منطقه اجحاف در حق مردم این منطقه است.
راوند گفت: ما از مسؤولان می‌خواهیم که دو بخش چاروسا و دیشموک با بیش از ۴۰ هزارنفر جمعیت بدون حضور زائرین و گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند برای احداث یک بیمارستان تلاش کنند و از دکتر ایلامی و داوری که از هیچ تلاش و کوششی تا به حال دریغ نکردند می‌خواهم نگاه ویژه‌ای به بخش دیشموک داشته باشند.
وی متذکر شد: این درمانگاه فاقد تجهیزات و داشتن یک آمبولانس برای مردم منطقه دیشموک کافی نیست و از بین بردن محرومیت در بخش دیشموک و چاروسا نیازمند پوشش تجهیزات پزشکی در درمانگاه و احداث یک بیمارستان بزرگ با تجهیزات کامل است.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1