تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۳۰۰۱۱۶

همایش جوانان حزب اعتدال در یاسوج / نظری: احزاب فقط کار سیاسی نکند / سیاست دولت ایجاد فضای باز است / اکبری: به زودی پاسخ عده‌ای را می‌دهیم

۳
۰
کبنا ؛همایش جوانان حزب اعتدال و توسعه کشور همزمان با سراسر کشور و با حضور فرماندار بویراحمد، هدایت‌ اکبری رئیس و دبیر حزب اعتدال و توسعه در محل سالن اداره‌کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز همایش جوانان حزب اعتدال و توسعه کشور همزمان با سراسر کشور و با حضور فرماندار بویراحمد، هدایت‌ اکبری رئیس و دبیر حزب اعتدال و توسعه در محل سالن اداره‌کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
محمد کاظم نظری فرماندار بویراحمد در این همایش با بیان اینکه افراد حزبی به اهداف و آرمان‌های حزب‌شان پایبند هستند، ولو اینکه در اقلیت قرار بگیرند، اظهار کرد: باید در جامعه اینگونه تفکر در بین حزبی‌هایی ما وجود داشته باشد.
نظری با بیان اینکه در جامعه استان کهگیلویه و بویراحمد طایفه‌گرایی و قبیله‌گرایی به شدت پررنگ است، البته مزایایی هم دارد، بیان کرد: کار حزبی با طایفه‌گرایی و قوم‌گرایی در تضاد است و در واقع احزاب مجموعه‌ای کنشگر‌هایی هستند که دغدغه جامعه و سیاست‌های روز جامعه را دنبال و در راستای تغییر و اصلاح‌ آنها نیز حرکت می‌کنند.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه اگر احزاب جوابگوی فکر، نظرات و دیدگاه‌های ما باشد، آنها را می‌پذیریم، افزود: در احزاب نباید صرفاً مسائل سیاسی دنبال شود، بلکه احزاب می‌توانند در بسیاری از مسائل جامعه کارکردهای خود را در مسائل گوناگون نشان دهد.
نظری با اشاره به مسئله حاشیه‌نشینی در اطراف شهر یاسوج، تصریح کرد: احزاب سیاسی می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند و با ارائه راهکار به کمک مسوولان بیایند.
 
وی در ادامه اضافه کرد: احزاب نباید فقط منتطر ایام انتخابات باشند و بعد از آن درب احزاب را ببندند و دست از فعالیت بردارند، بلکه همواره باید نسبت به مسائل مختلف جامعه حساس باشند.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه احزاب با قدرت به کار خودشان ادامه دهند، گفت: سیاست دولت ایجاد فضای باز برای فعالیت تمام احزاب و گروه‌های سیاسی است.
وی به نقش احزاب در انتخابات اشاره کرد و گفت: آسیب قوم‌گرایی و طایفه‌گرایی را بارها در جریان انتخابات‌ها دیده‌ایم، شخصی که با شعار و از این مجاری وارد مجلس می‌شود و بعد چون پشتوانه سیاسی ندارد و با سلسله مراتب غیر طبیعی موفق شده برای مردم آن حوزه نتیجه عکس دارد. شاید امروز متوجه انتخابات قومیتی و محصول آن نباشیم و باید این آفت را پاک کنیم ولی متاسفانه در برخی موقع‌ها مشاهده می‌کنیم که تحصیلکرده ها و روشنفکران بیشتر از همه به این مسائل دامن می‌زنند.
نظری افزود: در برخی از انتخابات به کسی رأی می‌دهیم در حالیکه خودمان می دانیم شایستگی‌های وی کمتر از بقیه است و چون از طایفه ما است رأی داده‌ایم و بعد نتیجه ای حاصل می‌شود که پشیمانی به بار می‌آورد.
در ادامه این جلسه رئیس حزب اعتدال و تسعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل افراط و تفریط‌های فراوان مشکلات زیادی برای کشور بوجود آمد، و اکنون ما عتدال را پیشه کردم و در همه حوزه‌ها هدف اصلی ما بود.
سید هدایت اکبری ادامه داد: خمیر مایه حزب اعتدال اصلاح طلبی است، و حزب اعتدال در استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون نوپا و عمر ۴ ساله‌ی دارد و حزب اعتدال در استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۹۴ در گچساران از آقای تاجگردون و در شهرستان بویراحمد و دنا از آقای زارعی حمایت کردیم در انتخابات ریاست جمهوری مشی این حزب در کشور برای همه محرز بود.

اکبری بیان کرد: اعضای حزب اعتدال به کسانی که زمانی در حزب عضو بودند و بعد از اینکه مسوولیت و یا مقامی گرفتند، و حزب اعتدال را فراموش کردند، شما شک نکنید حزب اعتدال و توسعه در آینده‌ای نه چندان دور قطعاً پاسخ محکمی به آنان خواهد داد.
 
وی به توقع حزب اعتدال و توسعه از استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: توقع ما این است که از نخبه‌های این حزب در پست‌های گوناگون استفاده شود چرا که در این استان جوانان شایسته زیادی وجود دارد.
سید هدایت اکبری از عدم استفاده جوانان در مسوولیت‌ها نیز انتقاد کرد.
سید عبدالحسین تقویان دبیر همایش سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش ضمن خیر مقدم، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش گردهمایی جوانان، مسئولین و سران حزب با محوریت آموزش سیاسی و اصل تحزب، مرور تاریخچه و اهداف عالی حزب، معرفی تشکل اعتدال در دانشگاه و تقدیر از نقش آفرینی جوانان در انتخابات اردیبهشت سال جاری است.
تقویان گفت: حزب اعتدال و توسعه در نظر دارد به عنوان متولی جریان اعتدالی در کشور با فراهم کردن گفتمان اعتدال و ایجاد بسترهای صنفی و مدنی، ضمن تشریک مساعی جوانان در مسئولیت پذیری‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… آنان را به نقش آفرینی در این حوزه‌ها به دور از هرگونه افراط و تفریط تشویق نماید.
 
در پایان این مراسم از شورای مرکزی سازمان حزب اعتدال به جهت فعالیت‌هایشان از آنان تجلیل به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ده نفر هستند
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خندیدیم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جواب کیو م.؟!شورا ..ی جواب هم میدی؟!
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
1