تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۲۹۹۵۵۸

نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان گچساران/انتقاد شدید از دانشگاه های گچساران+تصاویر

۴
۰
کبنا ؛معاون فرماندار گچساران در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان گچساران با موضوع  بررسی و ارائه راهکارهای فرهنگی در خصوص کاهش آسیب‌های  اجتماعی که با حضور روسای ادارات در سالن فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: ارائه راهکارهای فرهنگی ادارات گچساران در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی یک ضرورت است.
سید مرتضی سجادپور افزود: در پی برگزاری جلسات شورای اجتماعی کشور که با حضور وزیر کشور برگزار شد که بعضا هر دو جلسه‌ای یک بار با حضور مقام معظم رهبری  تشکیل خواهد شد.
سجادپور عنوان کرد: یکی از دستورات مهم جلسه‌ای که با حضور مقام معظم رهبری تشکیل شد، برنامه‌ریزی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی  در کشور است که این کارگروه با تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور است.
وی افزود:  در میان برنامه‌های متعددی  که از سوی دستگاه‌های مختلف ارائه شد، موضوعاتی همچون  جلوگیری از مفاسد اخلاقی در جامعه،  اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و سکونت‌های  غیررسمی، اختلالات روانی و رفتارهای پرخطر خودکشی و  آسیب‌های اجتماعی محیط‌های دانش آموزی بیان  شد.
سجادپور بیان کرد:  در زمینه جلوگیری از مفاسد اخلاقی به نیروی انتظامی ماموریت داده شده که با همکاری سایر  دستگاه‌های مرتبط با موضوع اخلاق در جهت کاهش روابط خارج از چارچوب خانواده، ارتقاء وضعیت عفاف و حجاب در سطح جامعه،  اولویت بخشیدن به زنان در معرض خطر اقدام نماید.
معاون فرماندار تصریح کرد: در بحث اعتیاد  به ستاد مبارزه با مواد مخدر ماموریت داده شده که هدف جمع آوری معتادان  و توسعه و ارتقاء صیانت و حمایت‌های  اجتماعی  از معتادین بهبودیافتگان  اقدام کنند.
وی  در ادامه به بحث طلاق اشاره و تصریح کرد:  به سازمان بهزیستی اعلام شده که با همکاری سایر دستگاه‌های از جمله دستگاه قضاء و غیره  با هدف تلاش در جهت کاهش ۴ درصدی از میزان طلاق در سال،  افزایش مراکز خدماتی مشاوره‌ای  قبل از ازدواج و غیره فعالیت کند.
سجاد پور عنوان کرد: در زمینه حاشیه نشینی و سکونت‌های غیررسمی توصیه شده با نظارت و کنترل بیشتر شهرداری  در جهت جلوگیری از  ساخت و سازهای خارج  از محدوده شهری،  تدوین و طراحی الگوهای مناسب، تامین مسکن کم درآمدها با پیگیری اداراتی همچون  راه و شهرسازی، بنیاد مسکن  بنیاد مستضعفان  تشکلهای غیر دولتی پیگیری شود.
معاون فرماندار با اشاره به موضوع اختلالات روانی و رفتارهای پرخطر خودکشی خاطرنشان کرد:  شبکه بهداشت و درمان  در این زمینه در جهت افزایش نرخ امید به زندگی، تلاش در جهت کاهش اختلالات روانی و ارتقاء رضایت مندی از زندگی زناشویی  و روابط جنسی  مشروع همکاری و اقدام نماید.
سجادپور با اشاره به بحث آسیب‌های اجتماعی با محوریت  ادراه آموزش و پرورش افزود: افزایش مهارتهای پایه  زندگی و سواد، گسترش برنامه‌های آموزشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس، افزایش فضاهای  تفریحی مناسب با سن و جنس دانش آموزان  صورت بگیرد.
گفتنی است: این جلسه ای حاشیه هم داشت؛حجت السلام عبدالرحیم ملکوتی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران تنها روحانی حاضر در این جلسه از عدم حضور مسئولین دانشگاه های گچساران بشدت انتقاد و عنوان کرد: این جلسه در نوع خود بسیار مهم است که می بایست مسئولین دانشگاه های گچساران در آن حضور داشته باشند و با ارائه راهکارها و ایده ها و همچنین از نظرعلمی آسیب های اجتماعی جامعه را بررسی کنند اما متاسفانه هیچ کدام از روساء و مسئولین دانشگاه های گچساران در این نشست حضور ندارند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه ...... گچساران به خواب رفته با مدیریت آقای....
سربدار
این جلسات خروجی هم دارن یا در حد جلسه هست؟
حیدر
Iran, Islamic Republic of
شبکه بهداشت ، اختلالات روانی رو کاهش بده ؟؟؟؟؟

..% از کارمندان شبکه بهداشت ..!!

این موضوع بارها توسط تنها روانشناس بالینی شبکه که در حال حضر خانه نشین شده ، تحقیق و بررسی شده است !!
با اینحال ، چگونه از .. می خواهید که اختلالات روانی را کاهش بده ؟؟؟
گلستان
Iran, Islamic Republic of
پیام نور که ر..
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1