تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۲۹۹۱۵۰

زمانی خوشحال می‌شویم که یک زن فرماندار شود و یا ...

۳
۰
کبنا ؛فاطمه موسوی

استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان ای عشیره ای بود که دیر زمانی بانوان در جایگاهی که حق انها بود، نرسیده بودند.
پس از انقلاب اسلامی و توسعه فضاهای آموزشی و اجتماعی بانوان استان نیز گام به گام و همتراز با مردان به رتبه‌های علمی و جایگاه‌های والای اجتماعی دست پیدا کردند.
حضور در دانشگاه‌ها و تاثیرگذاری در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی از سوی بانوان استان تا حدی پیش رفت که امروزه همه به توان و استعدادهای بانوان استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی باور داند.
در سال‌های اخیر و با رشد علمی و حضور بانوان در دستگاه‌های اجرایی بخش دیگری از توان بانوان هم استانی در ادارات با قرار گرفتن در مسئولیت‌ها، توانمندی خود را به خوبی نشان داد و اثبات کردند که در مسئولیت‌های اجرایی چیزی از مردان کم ندارند.
در سال‌های اخیر و با حضور بانوان در شورای شهرهای استان و واگذاری برخی مسئولیت‌ها در حوزه‌های مختلف به بانوان به خوبی توان و ظرفیت بالای بانوان هم استانی بر همگان مشخص شد.
البته میدان دادن به بانوان هم استانی در سال‌های اخیر به خوبی نشان داده که توانایی اداره نهادهای فرهنگی و اجتماعی را به خوبی دارند و جا دارد که استاندار و نمایندگان استان از توانایی و ظرفیت بانوان تحصیل کرده استان در مناصب مدیریتی کلان استان به خصوص در حوزه‌های فرهنگی و هنری هرچه بیشتر استفاده کنند.
البته در سال‌های گذشته با انتصاب زینب قربانی به عنوان اولین مدیرکل بانوی در تاریخ استان کهگیلویه وبویراحمد وفعالیت چشم گیر ایشان در کسوت مدیرکلی کتابخانه‌های عمومی وبروز توانایی این بانوی هم استانی ومحقق شدن شعار ایشان مبنی بر اثبات مدیریت بانوان منجر به این شد که در هفتهٔ جاری نیز با انتصاب خانم‌نیک مرام به عنوان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مدیریت بانوان بر همگان اثبات شود ومشخص شد استاندار ونمایندگان استان با این انتصاب ثابت نمایند که سپردن مسئولیت‌ها به بانوان از حالت شعاری خارج شده و رنگ واقعیت به خود گرفته است.
اما نکته قابل توجه این است متاسفانه این روزها رسانه جایگاهی که مختص خود بانوان هست را تیتر خبری قرار داده و هر بار، با یک تیتر متفاوت نگاه مخاطبین را به این سوی می‌خواند و حساسیت‌های زیادی در این راستا بوجود آورده‌اند در حالی که تعدادی از بانوان خود اقرار کرده‌اند که هیچ گونه نگاهی به این جایگاه ندارند و البته عملکرد مدیرکل بانوان نیز قابل تأمل هست!
انتظار بانوان از رسانه‌ها و روشنفکران جامعه این است که زنان و بانوان توانمند را سوژه و تیتر خبری پست‌هایی همچون معاون استانداری، فرمانداری، بخشداری، و مدیران کل اجرایی نمایید و خواستار توجه استاندار و نمایندگان استان در این حیطه‌ها باشید نه تنها جایگاه فرمایشی و نه چندان تأثیر گذار که عملکرد مدیران باعث حساس شدن ان شده است
ما بانوان زمانی خوشحال خواهیم شد که از همین رسانه‌های مدعی حمایت از حقوق زنان شاهد فرماندار شدن یک بانو یا بخشدار شدن بانوی دیگر باشیم و یا خبر معارفه بانوان در دستگاه‌های اجرایی را بشنویم تا به این باور برسیم که در استان ما استاندار و نمایندگان استان شعار دولت تدبیر و امید را اجرایی نمودند و بانوان به گوشه ای از حق خود رسیده‌اند.
به امید روی که بانوان هم استانی به جایگاهی که حق انهاست، برسند و هرچه بیشتر بتوان از توان مدیریتی آن‌ها در مسیر توسعه استان بهره برد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر محمد
Iran, Islamic Republic of
خاله بنشینید سر خونه وزندگیتون
دوست
زینب قربانی امتحان خودشو پس داد
شهروند
آزموده را آزمودن خطاست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1