تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۲۹۵۸۰۴

اکران فیلم »گا وگا» در یاسوج / آژانس‌های مسافربری بدون مجوز در گچساران

۳
۱
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 
آژانس‌های مسافربری و باربری اینترنتی در گچساران مجوز ندارند
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی دوگنبدان گفت: آژانس های مسافربری و باربری اینترنتی در گچساران هیچ گونه مجوزی ندارند.
سید نوید حسینی در جمع خبرنگاران افزود: اخیرا افراد و یا شرکت هایی با تبلیغات زیاد در فضای مجازی اقدام به راه اندازی آژانس های مسافربری و باربری اینترنتی در گچساران کردند. برای آژانس های مسافربری و باربری اینترنتی در گچساران هیچ گونه مجوزی صادر نشده و فعالیت های انها غیر قانونی است.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی دوگنبدان تصریح کرد: از سوی شورای ترافیک شهرستان و سازمان اتوبوسرانی گچساران هیچ گونه مجوزی برای آژانس های مسافربری و باربری اینترنتی صادر نشده است. در ماه گذشته چندین تقاضا برای راه اندازی تاکسی اینترنتی به سازمان اتوبوسرانی ارائه و در شورای ترافیک گچساران مطرح شد.
وی ادامه داد: به دلیل کافی بودن تعداد تاکسی و تاکسی بیسیم و آژانس های ثابت شهری درگچساران و عدم ضرورت و همچنین عدم نظارت کافی بر تاکسی اینترنتی همه تقاضاها توسط شورای ترافیک این شهرستان رد شده است.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی دوگنبدان خاطرنشان کرد: سازمان اتوبوسرانی گچساران نسبت به فعالیت تاکسی اینترنتی نسبت به پیگیری قضایی از سوی مراجع مربوطه اقدام خواهد کرد. از شهروندان تقاضا می شود فریب تبلیغات فضای مجازی را نخورده و به محض مشاهده فعالیت تاکسی های اینترنتی گزارشات را به این نهاد ارسال کنند.
 
اکران فیلم داستانی «گا وگا» در دانشگاه یاسوج
«گا وگا» رسمی دیرینه درکهگیلویه وبویراحمد است که در این رسم دو فرد خواهرخود را به ازدواج طرف مقابل درمی آورند؛ در این ازدواج هر اتفاقی که برای زندگی یکی از زوجین پیش بیاید زندگی دیگری را دستخوش مشکلات طرف مقابل می کند و زندگی آنان را تحت الشعاع قرار می‌دهد و به نوعی در این نوع ازدواج ضمانت دوام ازدواج هر یک در گرو سلامت ازدواج دیگری است.
سعید یکتا نویسنده، کارگردان و تهیه کننده فیلم داستانی گا وگا درباره پیشینه سنت گا وگا اظهار داشت: آنگونه که من تحقیق کردم پیشینه مسئله "گا وگا "به سال‌های زراعت وکشاورزی بر می‌گردد، که مردم برای شخم زدن زمین خود گاوهای یکدیگر را امانت می‌گرفتند و دامنه این مسئله به خویشاوندی و وصلت‌ها نیز کشیده شد و تبعات و مشکلاتی نیز به فراخور انجام چنین وصلت‌هایی به وجود آمد.
کارگردان فیلم داستانی «گا وگا»، انگیزه پرداختن به چنین موضوعی را رویداد عینی به وقوع پیوسته در چند سال قبل با همین عنوان دانست و تصریح کرد: حدود ۱۸ سال پیش رسم "گا وگا" موجب از هم پاشیده‌شدن دو خانواده چهار و پنج نفره شد، که علاوه بر جدا شدن زوجین، فرزندان این خانواده‌ها نیز درگیر تبعات و عواقب بعدی این مسئله شدند و این اتفاق باعث شد تصمیم به ساخت چنین فیلمی بگیرم.
یکتا، که با ساخت این فیلم اولین تجربه کارگردانی خود را نیز محک می زد، با اشاره به اینکه در فیلم گا وگا عواقب وتبعات این نوع ازدواج که در آن به نوعی مبادله صورت گرفته را به تصویر کشیده، بیان کرد: مشکلات دوخانواده درگیر در چنین ازدواجی زنجیره‌ای به هم پیوسته است به گونه‌ای، که هر اتفاق و مسئله‌ای زندگی هر دو خانواده را به چالش می‌کشد.
این کارگردان جوان هم استانی تصریح کرد :فیلم "گا وگا" سال ۹۱ با مجوز تولید فیلم کوتاه کلیدخورد، ولی به دلیل حجم بالای فیلم، تولید آن برای مدتی متوقف شد و مجدد اردیبهشت سال ۹۲ قسمت دوم فیلمنامه درمدت زمان سی وپنج دقیقه تولید و کار شد.
وی علت راه نیافتن این فیلم را در چندین جشنواره فیلم کوتاه داخلی، مدت زمان فیلم عنوان کرد و ابراز داشت: چون مدت فیلم از سی دقیقه بیشتر بود، و فیلم‌های کوتاه باید زیر سی دقیقه باشند شرکت داده نشد.
یکتا، گریزی به اکران این فیلم در سینما دهناد دهدشت هم زد و گفت: فیلم "گا وگا" سال ۹۳ در سینما دهناد دهدشت اکران شد که با استقبال بالایی از طرف مردم مواجه شد.
این کارگردان هم استانی گفت:به دعوت جامعه دانشگاهی قرار است این فیلم در دانشگاه‌های استان نیز اکران شود، که برای شروع قرار است یکشنبه ۱۲ آذرماه ساعت ۳:۳۰ دقیقه سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد یاسوج میزبان اکران این فیلم باشد.
یکتا ادامه داد: بسیاری از افراد خصوصا نسل جدید در جامعه با چنین رسم و سنتی آشنا نیستند، که اکران این فیلم در دانشگاه‌های استان به عنوان یک محیط و نماد فرهنگی می‌تواند در آگاهی‌سازی نسل جدید موثر واقع شود و آنان را نسبت به تبعات چنین ازدواج‌هایی آگاه کند.
وی با اشاره به استفاده از بازیگران بومی برای ساخت این فیلم خاطرنشان کرد: تهیه و تولید این فیلم با هزینه شخصی و بدون حمایت هیچ نهادی انجام گرفت و مادرم بزرگترین مشاور من در تهیه فیلمنامه بود.
سعید یکتا دانش‌آموخته رشته بازیگری در تهران است و تا کنون در سه سریال و فیلم سینمایی نیز تجربه بازیگری داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به سریال مثل هیچ کس ساخته حسن برزیده در سال ۸۷ و فیلم سینمایی مزار شریف در سال ۹۳ اشاره کرد؛ وی همچنین در سال ۸۹ دستیار کارگردان در سریال سرزمین من بوده است و در چندین فیلم کوتاه نیز به ایفای نقش پرداخته است.
 
توزیع بیش از یک هزار تن انواع بذر گندم در کهگیلویه
رییس جهاد کشاورزی کهگیلویه از توزیع یک هزار و ۲۰۰ تن بذر گندم بین کشاورزان این شهرستان خبر داد.
سید عمران تقوی از توزیع یک هزار و ۲۰۰ تن انواع بذر گندم بین کشاورزان این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: نسبت به سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ تن افزایش داشتیم.
رییس جهادکشاورزی کهگیلویه تصریح کرد: علاوه بر ۲۲ دستگاه ادوات کاشت سال‌های گذشته تعداد ۱۲ دستگاه کارنده جدید به چرخه کاشت اضافه شد.
وی سطح زیر کشت آبی و دیم گندم را بیش از سه هزار هکتار عنوان و افزود: از این میزان بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ هکتار مکانیزه و بقیه نیز با خاک‌ورز، پنجه غازی و ... کشت شد.
تقوی از کشت کلزار در سطح ۸۰ هکتار خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۲۰۰ هکتار برسد.
 
تولید فیلم مستند «جوکر» در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد
مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری گفت: فیلم مستند« جوکر» ساخته سجاد ایمانی با موضوع مهاجرت در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تولید شد.
وی افزود: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های این مرکز در سال‌های اخیر حمایت و تمرکز بر امر تولید بوده است و در این زمینه تاکنون آثار خوبی در حوزه‌های مختلف تولید شده‌اند که بسیاری از این تولیدات نیز در جشنواره مختلف حایز رتبه‌های برتر شده‌اند.
اسحاق آقایی اضافه کرد: حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بحث تولید آثار هنری و فرهنگی را یک اولویت در کنار اجرای برنامه و موضوع جذب و آموزش هنرمندان می داند و بر این مهم تاکید دارد.
وی با اشاره به تولیدات این مرکز در حوزه فیلم نیز گفت: هنرمندان این استان در بخش تولید فیلم کوتاه و مستند تازه شروع به فعالیت کرده اند و با این وجود توفیقات خوبی داشته اند که در این میان حوزه هنری استان از تولیدات فاخری که در چهارچوب سیاست های حوزه باشد حمایت میکند .
آقایی فیلم مستند «جوکر» را از آخرین تولیدات این مرکز معرفی کرد و اظهار داشت: موضوع این فیلم بیکاری و آسیب‌های اجتماعی در حوزه جوانان است.
گفتنی است این اثر مستند که ساخته سجاد ایمانی است به زودی رونمایی خواهد شد.


الحاق روستای به شهر دوگنبدان
فرماندار گچساران گفت: روستای آبگرمو از امروز به صورت رسمی به شهر دوگنبدان الحاق شد.
جلسه الحاق شدن روستای آبگرمو به شهر دوگنبدان با حضور فرماندار گچساران، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان،کارشناسان حوزه دفتر امور شهری و تقسیمات کشوری استانداری و جمعی از مسوولان شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
در این نشست عبدالرحیم رحیمی با بیان این مطلب که شهر دوگنبدان مانند بسیاری از شهرهای کشور داری حاشیه نشینی است، اظهار کرد :بنا به شرایط خاص شهرستان گچساران از جمله وجود شرکت نفت و جاده‌های ترانزیتی و همچنین نزدیکی به استان‌های جنوبی این شهر مانند دیگر شهرهای استان دارای روستاهای حاشیه است.
وی به مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی امنیتی حاشیه‌نشینی این شهر اشاره کرد و گفت: حاشیه نشینی علاوه بر ایجاد مشکل در خدمات رسانی موجب به وجود آمدن مشکلات اجتماعی و فرهنگی شده است.
رحیمی ابراز کرد: با پیشنهاد که از سوی مسوولان به وزارت کشور در اواخر سال گذشته ارسال شده بود موجب شد که کد روستایی روستای آبگرمو حذف و پس از طی مراحل قانونی امروز این روستا به شهر دوگنبدان الحاق گردیده شد.
فرماندار گچساران با بیان اینکه نظر به سیاست‌های دولت تدبیر و امید رسیدگی به مشکلات و خدمات رسانی بهتر برای روستاها است، ادامه داد: این خدمات‌رسانی و رسیدگی و به روستاها در روستای آبگرمو نیز مشاهده می‌شود.
رحیمی اجرای جدول گذاری به طول ۳۰۰۰ متر، زیرسازی و آماده سازی کلیه معابر روستا به متراژ ۶۰هزار متر مربع سنگ فرش معابر پیاده رو و اجرای دیوار حائل، ساخت پل فلزی، آسفالت معابر سواره رو، اجرا و ساخت سایبان از جمله خدماتی است که توسط مجریان دولت در این روستا اجرا شده است.
فرماندار گچساران عنوان کرد: از سال ۸۴ تا کنون تعداد ۲۶۲ فقره پرونده جهت دریافت تسهیلات ساخت مسکن روستایی تشکیل شده است که از این تعداد ۱۸۶ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.
فرماندار گچساران با اشاره به مسوولان شهرداری خاطرنشان کرد: مسوولان شهرداری با نظارت بر ساخت و سازهای این روستا که اکنون به شهر الحاق شده است سعی کنند منبعد اصول شهرسازی در این قسمت اجرا شود.
رحیمی در ادامه تصریح کرد: ساکنین آبگرمو برای اجرای کارهای قانونی و ساخت و ساز‌های جدید به شهرداری دوگنبدان باید مراجعه کنند.
 
احداث پنج جایگاه سوخت سی ان جی در سطح استان
مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در حال حاضر تعداد پنج جایگاه سوخت سی ان جی در نقاط مختلف این استان در دست ساخت است.
لطف اله مسعودی در نشست رفع مشکل سوخت شهرداری دوگنبدان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد پنج جایگاه سوخت سی ان جی در نقاط مختلف این استان در دست ساخت است.
مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: این تعداد جایگاه سوخت در شهرستان‌های باشت، گچساران، دهدشت و یاسوج با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.
وی بیان کرد: تعداد۲۷ جایگاه سوخت سی ان جی هم اینک در استان وجود دارد که از این تعداد تنها جایگاه سوخت گچساران غیر فعال است.
مسعودی با اشاره به جایگاه سوخت سی ان جی گچساران گفت: در حال حاضر این جایگاه هیچ گونه مشکل فنی ندارد و به دلیل انتخاب نکردن پیمانکار از سوی شهرداری راکد مانده است.
این مسوول عنوان کرد: تاکنون مکاتبات زیادی با شهرداری دوگنبدان نسبت به انتخاب پیمانکار و فعال کردن این جایگاه سوخت از سوی استان انجام گرفته است.
مسعودی عنوان کرد: گاز طبیعی فشرده یکی از مناسب‌ترین و در دسترس‌ترین جانشین‌های بنزین به شمار می‌آید که در صورت گسترش مصرف، کشور را از واردات بنزین بی‌نیاز می‌سازد.
مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: برای ارائه خدمات بهتر به مردم این استان هم اکنون طرح ساندهی جایگاه‌های عرضه سوخت در مناطق مختلف این استان در ست اجراست.
وی افزود: با مشارکت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، شهرداری و بخش خصوصی عملیات اجرایی جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی مورد حمایت قرار دارد تا علاوه بر فعال کردن بخش خصوصی در این بخش، مشکل رو به افزایش ناشی از کمبود جایگاه‌های سوخت حل و خدماتی بهتر و سریع‌تر به مردم ارائه شود.
 
دستگیری دو سارق لوازم داخل خودرو و منازل در لیکک
فرمانده انتظامی شهرستان بهمئی گفت: دو سارق لوازم داخل خودرو و منازل با کشف شش فقره سرقت در این شهرستان،توسط پلیس دستگیر شدند.
سرگرد محمود عدالت پرور در این باره اظهار کرد: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت لوازم داخل خودرو و منازل، شکایت مالباختگان ، موضوع توسط پلیس شهرستان بهمئی در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: با تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده توسط پلیس سرنخ هایی از فعالیت دو سارق در این پرونده به دست آمد.
فرمانده انتظامی شهرستان بهمئی گفت: با شناسایی متهمان در یک عملیات غافلگیرانه پلیس آنها را دستگیر که در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به شش فقره سرقت لوازم داخل خودرو و منازل اعتراف کرده است.
سرگرد عدالت پرور تصریح کرد: این دو متهم در ساعات خلوت و نیمه شب با پرسه زدن در معابر و خیابان‌ها و کوچه‌های خلوت و شناسایی خودروهای فاقد سیستم امنیتی ، اقدام به باز کردن درب خودرو وبه سرقت بردن محتویات داخل آن ها کرده که با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان پرونده سرقت آن ها بسته شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بهمئی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از رها کردن وسیله نقلیه خود در معابر حتی برای لحظه کوتاه و گذاشتن اشیاء قیمتی و وجه نقد در داخل اتومبیل خودداری کنند.
 
دومین تیم تخصصی جهادگران دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شد
مسؤول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین تیم تخصصی جهادگران دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شد
امروز صبح دومین تیم تخصصی جهادگر از دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان با سرپرستی و مدیریت معاونت سازندگی بسیج دانشجویی به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شد.
این تیم تخصصی متشکل از ۱۵ دانشجوی برادر و متخصص در زمینه‌های مختلف عمرانی و فنی است، که طی مراسمی توجیح و به سمت مناطق شناسایی شده و تعیین شده توسط قرارگاه سازندگی سپاه فتح استان در منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند.
شهرام مهدوی مطلق مسؤول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه تیم جهادگر دانشجویی که در ابتدای حادثه به منطقه اعزام شد توانستند نقش خوبی ایفا کنند، افزود: کار شما شناسایی نیازمندان در زمینه‌های مختلف و اولویت‌بندی و ساماندهی آنها، زمینه سازی و اقدامات لازم جهت استقرار کانکس‌ها و انتقال از محل اسکان اضطراری به محل اسکان موقت و موارد دیگر است.
مسؤول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با اظهار اینکه قرارگاه سازندگی استان در منطقه حضور دارد، بیان کرد: انجام فعالیت‌های گروه‌های جهادگر دانشجویی الزاما زیر نظر این قرارگاه و با اولویت سنجی‌های تعیین شده جهت خدمت‌رسانی و پیش برد برنامه‌های مد نظر است.
وی با تشکر از اعلام آمادگی دانشجویان و گروه‌های دانشجویی در دانشگاه‌های استان، برای حضور در خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه، افزود: اعلام آمادگی، اعزام و حضور حماسی دانشجویان در این صحنه، یادآور پیشتازی دانشجویان در طول تاریخ این ملت اس و تجربیات گذشته بیان گر این واقعیت است .
وی تاکید مکرد: اعزام دانشجویان جهادی یاداور حضور قشر دانشگاهی در دفاع مقدس می باشد که بهترین صحنه ها را رقم زدند و آن شاالله با توجه به تجربه دانشجویان در اردوهای جهادی، در این ماموریت هم دانشجویان موفق خواهند بود.



یکی از عوامل زمینه ساز ظهور امام زمان(ع) دین‌مداری است
امام جمعه دیشموک گفت: یکی از عوامل زمینه ساز ظهور امام زمان(ع) دین‌مداری است.
مراسم که به مناسبت آغاز دهه ولایت و امامت در مسجد صاحب‌الزمان(عج) دیشموک برگزار شد؛ حجت‌الاسلام‌علی اکبر راوند در این مراسم اظهار کرد: اگر امام زمان نباشد زمین باز می‌شود و اهل خود را فرو می‌برد.

وی در ادامه به روایات پیامبران اشاره کرد و گفت: به وسیله امام زمان(عج) حق عالم‌گیر و باطل نابود می‌شود و برای اجرای حق بپا می‌خیزد.


راوند گفت: امام زمان(عج) برای اجرای حق خداوندی بپا می‌خیزد و تمام حق‌های عالم را می‌گیرد و به صاحبانشان پس می‌دهد چه از اهل بیت و چه مظلومی که در هر جای سرزمین دنیا باشد.

امام جمعه دیشموک گفت: امام زمان (عج) حق و عدالت را اجرا می‌کند و از نظرها پنهان شدن امام زمان(عج) به خاطر انجام دادن گناهان ما می‌باشد.


وی اذعان کرد: امام سجاد(ع) می‌فرماید در امام زمان ۶ تا از صفات و سنت‌های پیامبران قبل از حجت وجود داشت که در امام عصر وجود دارد و یکی از عوامل زمینه ساز ظهور امام زمان(ع) دین‌مداری و دین‌داری است.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: حضرت حجت در ۵ سالگی به امامت رسید و ما اگر شیعه واقعی باشیم و زمینه ظهور امام زمان را فراهم کنیم امام زمان(عج) ظهور می‌کند.



راوند گفت: حضور ما امروز در این جلسه امام زمان(عج) بیعت با امام عصر است و در این مراسم با قرائت دعای عهد با امام زمان(عج) بیعت خود را نشان می‌دهیم.

وی متذکر شد: ما تا جان داریم با قرائت دعای عهد به راه و سیره امام زمان(عج) پایبند هستیم و عمل می‌کنیم و عهد بستن با امام زمان(عج) این است که به قرآن عمل کنیم چون خواسته امام زمان(عج) در قرآن وجود دارد.



مانور زلزله در قلعه رئیسی برگزار شد
با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان مانور زلزله در قلعه رئیسی برگزار شد.
به مناسبت ۸آذر روز ایمنی و زلزله مانور زلزله با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، بخشدار، مسولین محلی در خوابگاه شبانه روزی قلعه رئیسی برگزار شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان در مانور زلزله و ایمنی اظهار داشت: برگزاری این مانورها در افزایش میزان آمادگی برای مقابله با چنینن حوادثی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی با بیان اینکه این مانور با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاباور برگزار شد عنوان کرد: این مانور در ۲۰۰۰مدرسه استان امروز برگزار شد که با هدف ارتقا آمادگی دانش آموزان اجرایی می شود.

هادی زارع پور از تلاش برای افزایش ایمنی در مدارس استان خبر داد و اضافه کرد: طرح ایمن سازی کلاس‌های درس به منظور ارتقای ایمنی ابنیه فنی مدارس اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: برای افزایش آمادگی دانش آموزان در مقابله با این بلایای طبیعی مانورهای مختلفی برگزار می‌شود.






بازدید جانشین سپاه فتح از مناطق زلزله‌زده/دلجویی انصاری از مردم مصیبت‌زده/قدردانی زلزله‌زدگان از کمک‌های مردم استان/نصب۴۰ کانکس
جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از نزدیک جویای وضعیت زلزله‌زدگان غرب کشور شد و از آن‌ها دلجویی کرد.

سرهنگ جهانگیر انصاری جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بازدید به عمل آورد.

جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید از نزدیک جویای وضعیت زلزله‌زدگان غرب کشور شد و از آن‌ها دلجویی کرد.

انصاری در ادامه و در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص اقداماتی که استان در این زمینه از نخستین ساعات وقوع زلزله انجام داده است اظهار کرد: کمکها در فاز یک اسکان موقت با توزیع چادر و سپس امداد رسانی و تهیه و توزیع مواد غذایی شامل نان آب معدنی، کنسرو، خرما، قند، روغن، برنج، کره، مربا، ترشی‌جات، ماکارونی، چای و سایر اقلام بوده است.

وی افزود: تهیه پوشاک و لباس، شوینده‌ها شامل تاید، صابون، شامپو و همچنین موکت و نایلون و سایر مایحتاج غذایی دارویی جمعا به استعداد ۶۰ کامیون و تریلی که بزرگترین کاروانی بود که به مناطق زلزله زده وارد شد.

این فرمانده در سپاه فتح استان بیان کرد: در فاز دوم و در پی سفر مقام معظم رهبری و دستور ایشان مبنی بر رسیدگی بهتر علاوه بر خدمات رفاهی و معیشتی ودرمان احداث سکوها جهت نصب کانکس‌های ۱۶ متری آغاز شده است.

وی افزود: استان ما بعنوان استان پیشرو و پیشگام در موضوع امدادرسانی و خدمات‌دهی و نصب کانکس توانسته افکار عمومی مردمی که هیچگونه شناختی از استان ما نداشته‌اند را به خود جلب کند.

جانشین سپاه فتح گفت: بطوری که با نصب بنر و مراجعه حضوری و حتی در حضور معاون اول رئیس‌جمهور مراتب تقدیر و تشکر خود را از مردم استان به ویژه سپاه فتح استان ابراز داشتند.

انصاری افزود: ۷ روستا تحت حمایت و پوشش ما قرار دارد که برای همه کسانی که خانه‌هایشان تخریب شده و یا قابل سکونت نیست کانکس داده می‌شود حدودا ۲۰۰ کانکس موردنیاز است که تاکنون ۴۰ کانکس نصب شده است.




تکمیل چهارخطه بابامیدان گچساران به بهبهان نقش زیادی در بهبود راه‌های ارتباطی جنوب کشور دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمدگفت: با تکمیل چهارخطه بابامیدان گچساران به بهبهان نقش زیادی در بهبود راه‌های ارتباطی جنوب کشور خواهد داشت.
محمدعلی علیمردانی  با اشاره به پروژه جاده گچساران - بهبهان با بیان اینکه این راه یکی از مسیرهای شریانی جنوب کشور است،اظهار کرد: طرح چهار خطه بابامیدان، گچساران به بهبهان بیش از ۱۵۰ کیلومتر طول دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: محور بابا میدان - گچساران- بهبهان بخشی از بزرگراه سراسری شیراز و اهواز است که نواحی جنوب کشور را به مناطق شرقی متصل می‌کند.
وی افزود: عملیات ساخت چهار خطه بابامیدان، گچساران به بهبهان به طول ۱۵۰ کیلومتراست که هم اکنون در ۲ قطعه گچساران به باشت و گچساران به بهبهان در حال اجراست.
علیمردانی با اشاره به این که ۱۰۸ کیلومتر از این جاده در استان کهگیلویه و بویراحمد،۲۵ کیلومتر در استان فارس و ۱۷ کیلومتر آن نیز در استان خوزستان قرار دارد تصریح کرد: تکمیل چهارخطه بابامیدان گچساران به بهبهان نقش زیادی در بهبود راه‌های ارتباطی جنوب کشور دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اهمیت چهار خطه شدن این مسیر در کاهش سوانح جاده‌ای به دلیل ترانزیتی بودن این مسیر بیان کرد: با تکمیل این طرح، تحول چشمگیری در تسهیل تردد در این جاده شریانی ایجاد خواهد شد.
علیمردانی با اشاره به راه مواصلاتی بابا میدان - گچساران و نقش مهم آن در کاهش ترافیک ابراز کرد: این محور یکی از جاده‌های مهم پرترافیک جنوب کشور است که سالانه شاهد حجم زیاد تردد است.
وی خاطرنشان کرد: قطعه گچساران به بهبهان، از فلکه نرگسی تا پل خیرآباد به طول ۴۰ کیلومتر هم اکنون در دست احداث است که این قطعه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
برگزاری همایش" نقش دانشگاه‌ها در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد" در یاسوج
رئیس همایش نقش دانشگاه‌ها در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از برگزاری همایش نقش دانشگاه‌ها در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد در یاسوج خبر داد.
فرزانه آرامش در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش نقش دانشگاه‌ها در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد در یاسوج خبر داد و اظهار کرد: این همایش برای اولین بار در استان به همت آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج و باهمکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار می‌شود.
رئیس همایش نقش دانشگاه‌ها در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: این همایش با شرکت مسؤولان استان، رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی منطقه ۴ دانشگاه فنی و حرفه‌ای ، رؤسا و دانشجویان دانشگاه‌های مرکز استان در تاریخ ١۴ آذر ماه در یاسوج برگزار می‌شود.
وی به محورهای علمی همایش اشاره کرد و افزود: این برنامه در سه بخش ارائه مقالات، کارگاه آموزشی در سه سطح رؤسای دانشگاه‌ها ، دانشجویان و اساتید و برپایی نمایشگاه برگزار و به حاضرین گواهی شرکت در همایش اعطا می‌شود.
رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج با اشاره به اینکه وجود باورهای غلط در خصوص مواد مخدر و روان‌گردان و عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی از عوامل گرایش جوانان به سوءمصرف مواد مخدر است اظهار کرد: با توجه به لزوم فراگیر شدن آموزش و پیشگیری از اعتیاد در جامعه، دانشگاه‌ها می‌توانند با اقدامات فرهنگی پیشگیرانه مانند: برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی نقش برجسته‌ای در آگاه‌سازی دانشجویان ایفا کنند.
رئیس همایش نقش دانشگاه‌ها در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: در همین راستا آموزشکده فنی دختران یاسوج این همایش را به عنوان اولین همایش دانشگاهی در استان با هدف افزایش سطح آگاهی دانشجویان نسبت به اثرات مخرب و ویرانگر مواد مخدر و آموزش مهارت‌های زندگی به دانشجویان برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: امید است با همیاری فرهیختگان جامعه، اساتید و دانشجویان گام موثری در کاهش این معضل خانمان‌سوز اجتماعی برداشته شود.

نام شما

آدرس ايميل شما

حرف حق
تهران هم که بار اول تاکسی اینترنتی راه افتاد امثال شما ها در اونجا اعتراض کردن ولی الان همه دارن از تاکسی اینترنتی استفاده می کنن. شما هم دیر یا زود باید کوتاه بیای. جلوی نون خوردن یه عده رو نگیر.
اقای مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی گچساران حرفاتون خنده داره
مخاطب کبنا
United States
این جمع خبرنگاران کیا بودن که یکیشون زبون نداشتن به اقای حسینی بگن به چه مجوزی شما مجوز نمیدی؟ از سایت کبنا تقاضا داریم با توجه به اینکه مساله تاکسی اینترنتی با رفاه حال همه شهروندا ارتباط داره یه خبرنگار سر و زبون داری رو بفرستن ببینن واسه چی اقای حسینی چنین حرفی رو زده.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1