تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۲۹۵۷۹۹

قطع بی‌رحمانه درختان فلکه جهاد یاسوج / تجلیل از پرستاران لوداب / توقف وانت‌بار حامل ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در یاسوج / کهگیلویه و بویراحمد فاقد شرکت‌های صادرات است/ کشف ۴۳۰ میلیون ریال کالای قاچاق در باشت

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
بی‌رحمانه با تبر به جان درختان فلکه جهاد افتادند+عکس

شهرداری یاسوج در اقدامی بی رحمانه و بدون توجه به قانون حفظ و گسترش فضای سبز با تبر به جان درختان چندین ساله فلکه جهاد افتاد.


 شهرداری یاسوج به بهانه گرفته شدن دید رانندگان، آتش‌سوزی معتادان و فاصله اندک با تبر به جام برخی درختان فلکه جهاد افتاد و آنان را ایستاد سر برید.
همین دیروز بود که فرج‌الله شکوهی مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در شورای حفاظت از منابع آب این استان گفت دعا کنید این آمارها درست نباشند زیرا در این صورت خشکسالی‌ها ۷ سال دیگر ادامه دارد و یعنی  بر اساس مدل‌های پیش بینی نباید تا سال ۲۰۲۵ میلادی انتظار ترسالی با هدف جبران کمبودهای آبی را داشته باشیم.
در این شرایط که داشتن یک درخت نیز غنیمت است اما شهرداری یاسوج در اقدامی تعجب برانگیز اقدام به قطع درختان فلکه جهاد می‌کند در حالی که همین فلکه نیاز به زیباسازی و حتی نصب المانی با مسما دارد.
کاش شهرداری یاسوج به جای قطع درختان فلکه جهاد با مشاوره گرفتن از معماران صاحب نظر یک طرح درست و حسابی برای زیباسازی این فلکه به عنوان شاه راه ورودی و خروجی شهر یاسوج ارائه می‌داد و به فکر تغییر المان فعلی بود.
 
شهرداری یاسوج در حالی اقدام به قطع درختان فلکه جهاد کرده که براساس  تبصره یک ماده ۶ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، به منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان، قطع هر نوع درخت و یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه‌ها و پارک‌ها،‌ بوستان‌ها، باغات ممنوع است.
جلوگیری از قطع درختان تنها یک روی سکه حفظ فضای سبز شهری بوده زیرا طرف دیگر سکه نگهداری و حفاظت از درختان است و طبق ماده ۴ آیین‌نامه کاشت، حفاظت و آبیاری درختان و فضاهای سبز معابر، میادین، بزرگراه‌ها و بوستان‌های عمومی واقع در داخل محدوده شهرها از وظایف شهرداری است.
شهرداری دست به دامان معتادان شد
پاسخ شهرداری در زمینه چرایی قطع درختان فلکه جهاد جالب بوده زیرا بیشتر شبیه طنز می‌ماند جایی که فرشاد صادقی رئیس سازمان فضای سبز شهرداری یاسوج می‌گوید: واقعیت امر معتادان زیر دو درخت با روشن کردن آتش آنان را سوخته بودند و راهی جز قطع این دو درخت نبود.
وی می‌گوید: در فلکه جهاد یاسوج ۳ ردیف درخت کاشت شده که یک ردیف توت مجنون بوده و دو تا از آن‌ها را معتادان با روشن کردن آتش خشک کرده بودند یک ردیف دیگر نیز کاج‌های بوده که جلوی دید مجسمه(المان) را گرفته بود و بسیار نزدیک به هم کاشت شده بودند و راهی جز قطع نبود.
 
اما مهمترین قسمت قصه پرغصه قطع درختان فلکه جهاد جایی است که فرشاد صادقی گرفتن دید المان موجود ر این فلکه را برای توجیه انتخاب می‌کند در حالی که فلسفه انتخاب این المان از ابتدا تاکنون برای خیلی از مردم و صاحبنظران حوزه فرهنگ و معماری جای سوال دارد کاش المان قربانی درختان می‌شد.
رئیس سازمان فضای سبز شهرداری یاسوج دسته سوم از درختان فلکه جهاد یاسوج را گیاهانی دانست که بدون برنامه سبز شده و به گیاهان خودرو معروف هستند که این دسته نیز جلوی دید رانندگان را گرفته بود و مجبور شدیم برخی را قطع و برخی را نیز حرص کنیم.
صادقی می‌گوید: با کاشت درخت در شهر مخالف نیستم به طوری که بنا دارم امسال در روز درختکاری ۱۰ هزار درخت در مناطق مختلف شهر یاسوج اعم از بلوارها و پیاده‌روها کاشت کنیم ولی تعریف علمی فلکه این بوده که باید عبور و مرور را تهسیل کند و نه اینکه خود عامل هرج و مرج باشد.
 
باید بپذیریم اینکه در جمهوری اسلامی حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند وظیفه عمومی تلقی می‌شود و از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست و یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا نماید، ممنوع بوده تنها در اصل پنجاهم قانون اساسی آمده و در بسیاری مواقع به راحتی در کنار این اصل می‌گذریم.
باور کنیم؛ درخت یعنی اکسیژن، یعنی آب، یعنی رودخانه، یعنی غذا، یعنی زندگی بیشتر در حد شعار مانده و در کتاب‌های درسی و سخنرانی برخی از مسئولان و صاحبنظران دیده‌ایم و الا خبری در مقام اجرا نیست.

 

تجلیل آموزش و پرورش لوداب از کادر بهداشتی و درمانی به مناسبت روز پرستار
با حضور در مرکز بهداشتی و درمانی لوداب، آموزش و پرورش لوداب از کادر بهداشتی و درمانی به مناسبت روز پرستار تجلیل کرد.


 ظهر امروز به مناسبت روز پرستار و میلاد حضرت زینب کبری(س) اداره آموزش پرورش لوداب از پرستاران مرکز بهداشتی درمانی لوداب تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

در این مراسم علی کمالی‌پناه ضمن تبریک روز پرستار گفت: همه پرستاران روزی زیر دست همین فرهنگیان تعلیم داده شده‌اند.

وی افزود: ارتباط بسیار خوبی بین مجوعه آموزش و پرورش و بخش بهداشت است و همچنین رضایت کامل مجموعه فرهنگی و مردم بخش را از فعالیت‌های پرسنل بهداشتی و درمانی اعلام می‌کنیم.

این مسؤول افزود: این مجموعه به صورت شبانه‌روزی و با وجود مشکلات فراوان به مردم خدمت می‌کنند.

وی که با جمعی از معاونین و مجموعه همکاران فرهنگی در درمانگاه مرکزی لوداب حضور یافته بودند در پایان از پرستاران درمانگاه با اهدای هدایا و لوح تقدیر تشکر کردند.




وانت‌بار حامل ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در یاسوج متوقف شد
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماموران پاسگاه انتظامی کاکان از توابع شهرستان بویراحمد از یک دستگاه خودروی وانت ۹۹کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.
سردار مهدی انصاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی کاکان از توابع شهرستان بویراحمد در جاده "اقلید -یاسوج" حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی وانت‌بار مشکوک و آن را برای بازرسی متوقف کردند.
وی از کشف و ضبط ۹۹ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک از این وانت بار خبر داد و افزود: راننده خودرو دستگیر و با تشکیل پرونده برای انجام مراحل بعدی تحویل مقام قضایی شد.
رئیس پلیس کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و در این زمینه ۱۵۸۰ قاچاقچی دستگیر و ۲۷۰ خودرو نیز متوقف شده است.
انصاری با تاکید بر اینکه برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر در دستور کار پلیس است، عنوان کرد: اجازه خواب راحت به سوداگران مرگ نمی‌دهیم و در این زمینه بدون هیچ مماشاتی قاطعانه برخورد می‌کنیم.
 
مدیران کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص اعتبار به ۱۳ دستگاه اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: مدیران برای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.
حجت‌الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در نشست ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و کاهش آسیب‌های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: علاوه بر اعتبارات استانداری به ۱۳ دستگاه اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتباراتی تخصیص یافته است.
وی از ابلاغ اعتبارات ۵ دستگاه اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و افزود: پرداخت این اعتبارات در دو مرحله صورت می‌گیرد و به طور حتم در مرحله دوم باید اول گزارش عملکرد اقدامات مرحله اول به وزارت کشور ارائه شود.
میرمحمدی ابراز کرد: با نگاه ویژه دولت و پیگیری‌های انجام شده ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای کاهش آسیب های اجتماعی در سال ۹۶ اختصاص یافته که امیدواریم بتوانیم به برنامه‌های پیش بینی شده برسیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مسائل اجتماعی قابل اندازه گیری نیست، ادامه داد: بدون حتم پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند تعامل و همکاری بین بخشی و حتی فرابخشی مسئولان و متولیان امر به صورت بلند مدت است.
میرمحمدی افزود: اماک ریشه کنی آسیب‌های اجتماعی در هیچ جامعه‌ای وجود ندارد و البته در این زمینه بویژه برای کاهش و مدیریت این مهم برنامه ریزی مدون داشته و در زمینه اجرای آن دقت و حسسایت لازم انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه نقاط قوت و ضعف فعالیت‌های در زمینه کاهش آسیب‌ها احصا و با توانایی بیشتر به رفع آسیب ها بپردازیم، تصریح کرد: تشکل‌های مردم نهاد در این زمینه باید ورود کرده و مسئولان موظف به حمایت و هدایت آنان هستند.
کهگیلویه و بویراحمد فاقد شرکت‌های صادرات محور است
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد از کاهش صادرات از گمرک این استان خبر داد و گفت: این استان فاقد شرکت‌های صادرات محور و سرمایه‌گذاری قوی به منظور خرید و صادرات محصولات است.
بهنام احمدی در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در ۱۰ ماهه گذشته ۹۳۱ تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۴۵۷ هزار دلار از طریق گمرک استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد.
وی با اشاره به اینکه در این ۱۰ ماهه ۵۹ اظهار نامه محقق شده است، عنوان کرد: سال گذشته ۹۹۶ تن محصول به ارزش بیش از ۴ میلیوئن دلار از گمرک استان صادر و ۵۹ اظهارنامه نیز داشتیم.
احمدی ابراز کرد: سال ۹۴ و ۹۳ به ترتیب ۹۴۱ و پنج هزار و ۸۸۵ تن کالا به ارزش ۴ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار و ۴ میلیون و ۹۵۳ هزار دلار از گمرک استان صادر شد که بیانگیر کاهش سالیانه هستیم.
وی ادامه داد: قطع صادرات شرکت سیمان یاسوج و بهنوش گچساران به دلیل عدم توان رقابت با شرکت‌های داخلی و خارجی، نبود سرمایه گذاری قوی در زمینه خرید محصولات و صادر کردن آن‌ها، نبود شرکت حمل و نقل بین المللی و همچنین بود شرکت های صادرات محور از جمله دلایل کاهش صادرات از گمرک کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت سامانه کارشناسان مجازی گمرک استان با هدف بهبود و سهولت امور در حوزه گمرکی خبر داد و افزود: سامانه آنلاین ارزش گذاری کالا، میز خدمات گمرک، صدور پروانه الکترونیکی کالا و سامانه جامع قضایی با هدف توسعه فعالیت های گمرکی در استان راه اندازی و فعال شده است.
 
رفع فقر و محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ورود خیران است
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه رفع فقر و محرومیت نیازمند ورود خیران است، گفت: ۱۶ هزار و ۸۴۷ خانوار نیازمند این استان در مناطق با ضریب محرومیت بالا یعنی۶، ۷ و ۸ زندگی‌ می‌کنند.
فرید محبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محرومیت‌زدایی و توانمندسازی خانوار‌های نیازمند از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد انقلابی بوده و در این راستا رسیدگی به وضعیت مددجویان مناطق محروم در اولویت برنامه‌های کاری است.
وی با اشاره به اینکه ۹۵۴ میلیون و ۶۶۷ هزار تومان برای ارائه خدمات مختلف به مددجویان این مناطق از ابتدای امسال تاکنون هزینه شده است، عنوان کرد: ۱۲۰ میلیون تومان جهیزیه، ۷۵۹ مورد لوازم منزل ازجمله یخچال و پنکه بااعتبار ۱۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پرداخت ۶۰ میلیون تومان وام ضروری و ۱۸۹ میلیون تومان کمک موردی از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد در این مناطق است.
محبی با اشاره به عدم وجود امکانات و شرایط مطلوب در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد، گفت: به‌منظور ارائه سبد غذایی به هزار کودک زیر پنج سال دچار سوءتغذیه در این مناطق ۱۵۴ میلیون و ۲۶۷ هزار تومان در ۹ ماهه سال جاری هزینه شد.
وی پرداخت ۱۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای فرانشیز درمانی مددجویان مناطق محروم را از دیگر خدمات کمیته امداد در این مناطق دانست و ادامه داد: هزار و ۱۱۳ دانشجو و ۷۳۵ دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان در مناطق محروم ساکن هستند که در ۹ ماهه امسال ۵۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شهریه دانشجویی و ۱۰۳ میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی برای دانش آموزان این مناطق هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه مناطق محروم نیازمند توجه بیشتر است، افزود: رفع فقر و محرومیت از مناطق محروم نیازمند توجه، حمایت و همکاری همه مسئولان و به‌خصوص خیران است و امیدواریم بتوانیم با کمک‌های مردم و خیران خدمات بیشتری به محرومان و جامعه هدف ارائه دهیم.
 
کشف بیش از ۴۳۰ میلیون ریال کالای قاچاق در باشت
فرمانده انتظامی شهرستان باشت از کشف کالای قاچاق به ارزش ۴۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.
به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا چشم مهتاب" در تشریح این خبر گفت : روز گذشته ماموران یگان امداد این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری در محور گچساران – بابامیدان، به یکدستگاه خودروی سواری سمند حامل کالای قاچاق مشکوک و دستور توقف را صادر کردند.
سرهنگ چشم مهتاب افزود : در بازرسی از این خودروی توقیفی جمعاً به تعداد شش هزار و ۵۵۵ کالای خارجی قاچاق شامل کابل گوشی ؛ شارژ گوشی، انواع چراغ شارژی و مطالعه ، رادیو ، شارژر فندکی فاقد مجوز گمرکی به ارزش ۴۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان باشت با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد، از شهروندان خواست : در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر مجاز و قاچاق توسط افراد سود جو ، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.
 
دهه فجر فرصتی مناسب برای بیان خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم
فرماندار کهگیلویه گفت: دهه فجر فرصتی مناسب برای بیان خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم است.
جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور دستگاه‌های عضو در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شد.
علی پوزش در این جلسه ضمن تبریک دهه فجر به همه ملت ایران، اظهار داشت: در این دهه مبارک و میمون باید در کنار هم برنامه‌هایی که در شأن مردم است، برگزار نمائیم.
فرماندار کهگیلویه با توجه به مصادف شدن ایام فاطمیه با دهه فجر، خواستار اجرای برنامه‌های شاد این دهه از تاریخ پانزدهم به بعد شد.
وی دهه فجر را فرصتی مناسب برای بیان خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم دانست و خواستار تبیین و تشریح خدمات نظام از مسوولان برای مردم شد.
پوزش با بیان اینکه جمهوری اسلامی دنبال صلح است و خشونت در او وجود ندارد،گفت: ما باید در این دهه چهره معنوی انقلاب و نظام را به جهانیان نشان دهیم.
فرماندار کهگیلویه از پروژه گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک، آبرسانی به چهار شهر و بررسی مطالعات سد آبریز به عنوان پروژه‌های مهم یاد و اظهار داشت: مردم سنگ‌اندازی نکنند و بگذارند کارها به خوبی پیش رود که این برای توسعه شهرستان مفیدتر است.
 
گچساران میزبان رقابت‌های سنگ نوردی قهرمانی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس هیأت کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گچساران میزبان رقابت‌های سنگ نوردی قهرمانی کهگیلویه و بویراحمد است.
به نقل از روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، محمود قلی‌پور رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان از برگزاری و میزبانی رقابت‌های سنگنوردی قهرمانی استان در شهر گچساران خبر داد.
قلی‌پور ادامه داد: مسابقات سنگنوردی قهرمانی استان در رشته بولدرینگ بزرگداشت دهه مبارک فجر روز جمعه ۱۳ بهمن ماه در شهر گچساران در دو بخش بانوان و آقایان برگزار خواهد شد.
رئیس هیات کوهنوردی استان افزود: این مسابقات به منظور انتخاب نفرات برتر استان برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی کشور برگزار خواهد شد و نفرات برتر دو بخش بانوان و آقایان به مسابقات قهرمانی کشور اعزام خواهند شد.
این مقام مسؤول تصریح کرد: رقابت‌های بانوان صبح روز جمعه ۱۳ بهمن ماه از ساعت هفت و نیم و رقابت‌های آقایان عصر همان روز در سالن سنگنوردی مجتمع ورزشی بشارت گچساران برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد:داشتن معرفی نامه از اداره ورزش و جوانان شهرستان‌ها ،کارت بیمه ورزشی و همراه داشتن البسه و وسایل و تجهیزات انفرادی از شرایط شرکت کنندگان در این مسابقات خواهد بود.
قلی‌پور ضمن تشکر از حمایت‌های علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان از حضور ورزشکاران شهرهای یاسوج ،
سی سخت و گچساران در این مسابقات خبر داد و اظهار امیدواری کرد شاهد رقابت های جذاب و دیدنی در این رقابتها باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1