تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۲۹۵۷۲۱

از بهبود راه‌های ارتباطی جنوب کشور تا خاموشی میدان نفتی رگ سفید

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 
فراخوان پرسش مهر رئیس جمهور ویژه دوره سوادآموزی در کهگیلویه وبویراحمد برگزار می شود
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت:این مسابقه در قالب انشاء نویسی برای مخاطبان کلاسهای سوادآموزی دوره انتقال وهمزمان با هفته سوادآموزی برگزار می شود.
سیدحمدالله خواهش نیک گفت:این مسابقه با هدف تقویت روحیه مشارکت جویی در بین سوادآموزان واعضای خانواده-ارتقای آگاهی سوادآموزان نسبت به بهبود وترویج رفتارهای مثبت وتقویت ارتباط مؤثر در جامعه برگزار می شود.
وی گفت:این مسابقه برگرفته از پرسش مهر رئیس جمهور در۴موضوع چگونگی تربیت فرزندانی خوش اخلاق وبا ادب-راههای بالا بردن تحمل در برابر نظر دیگران-چگونگی ترویج فرهنگ احترام به دیگران وخاطره وتجربه ای درباره اهمیت تحمل نظر دیگران برگزار می شود.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: مسابقه از یکم تا۷ دیماه وهمزمان با هفته سوادآموزی در۱۳شهرستان ومنطقه استان برگزار می شود.
وی گفت:در شهرستانها ومناطق ۱۰درصد از نمونه های برتر انتخاب وبه مرحله استانی معرفی و۱۰نمونه برتر در استان تجلیل و۲درصد به مرحله کشوری راه می یابند.
خواهش نیک افزود:نفرات برتر شهرستانها ومناطق از۱۴تا۲۰دی ماه انتخاب می شوند که از آنها تجلیل می شود.
 
برگزاری جشنواره ملی تجربیات برتر معلمان در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره تجربیات برتر آموزشی و تربیتی اساتید و معلمان در اسفندماه سال جاری در یاسوج خبر داد.
نوروز هاشمی صبح امروز در جلسه برگزاری جشنواره تجربیات برتر آموزشی و تربیتی اساتید و معلمان، تحت عنوان آموزش کلاس‌های چند پایه گفت: کمیته های اجرایی وعلمی این جشنواره در دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف اطلاع رسانی و تبلیغات در سطح کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه شرح وظایف کمیته‌های مختلف این جشنواره نیز مشخص شده است گفت: جشنواره ملی تجربیات برتر معلمان طبق برنامه ریزی صورت گرفته در روزهای دوشنبه و سه شنبه سیزدهم و چهاردهم اسفندماه ۱۳۹۶ در یاسوج برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد تربیت نیروی انسانی توانمند و کارآمد جهت تربیت نسلی متعهد ، مسئولیت پذیر و خلاق در آموزش و پرورش را از اهداف دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان تربیت معلم در گذشته از بهترین و کارآمدترین نیروهای آموزش و پرورش بوده‌اند و امیدوارم در دانشگاه فرهنگیان همچون گذشته شاهد تربیت نیروهای انسانی پیشرو و کارآمد برای آموزش و پرورش باشیم.
هاشمی آشنایی معلمان جدید و دانشجو معلمان با تجارب اساتید و معلمان شاخص در آموزش، مبادله تجارب ارزشمند اساتید و معلمان در آموزش رشته‌های تخصصی و ایجاد نگرش مثبت نسبت به روایت نگاری تاملی در معلمان و مدرسان به منظور ثبت تجربیات ارزشمند حرفه‌ای خود، سازماندهی دانش بومی حاصل از تجربیات اساتید و معلمان در آموزش رشته‌های تخصصی و ایجاد فرصت برای تعامل علمی میان استادان و معلمان در به اشتراک‌گذاری دانش عملی آموزش محتوا در رشته‌های تخصصی خود را از اهداف جشنواره تجربیات برتر معلمان عنوان کرد.
 
اصلاح شبکه آب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار است
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد شبکه توزیع آب شهرهای استان فرسوده است، گفت: برای اصلاح و مرمت این شبکه نیازمند تخصیص اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد تومان هستیم.
سید یعقوب فرجی اظهار داشت: شکستگی شبکه توزیع و انشعابات اصلی‌ترین چالش پیش روی آبفای شهری این استان بوده که به دلیل کمبود اعتبار نمی‌توانیم تمامی این شکستگی‌ها را در یک مدت زمان اندک رفع کنیم.
وی با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شکستگی‌ها به حداقل ممکن رسیده است، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۴۰۰ مورد رفع شکستگی شبکه توزیع، انشعابات و خطوط انتقال در سطح شهر های استان انجام گرفته است.
فرجی یکی از دلایل شکستگی شبکه توزیع آب شرب شهرهای استان را عمر بالا و قدیمی بودن شبکه توزیع آب دانست و افزود: علاوه بر این استفاده از لوله و اتصالات نامرغوب نیز سبب افزایش میزان شکستگی‌ها شده است.
فرجی ابراز کرد: بیش از ۳۰ درصد شبکه توزیع آب شهرهای استان فرسوده است که برای اصلاح و مرمت آن نیازمند تخصیص اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد تومان هستیم که امیدواریم در این زمینه وزارت نیرو، مسئولان استانی و مجموعه دولت نگاه مثبت داشته باشند.
وی دستکاری انشعابات و شبکه توزیع آب به صورت خودسرانه توسط برخی مشترکین و افراد غیرمجاز را از دیگر عوامل ازدیاد شکستگی‌ها عنوان کرد و گفت: نصب غیراصولی انشعاب و عدم رعایت اصول فنی در نصب اتصالات و شبکه باعث افزایش میزان شکستگی‌ها انشعاب‌ها و به دنبال آن هدر رفت آب می‌شود.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از شهروندان خواست تا هرگونه شکستگی و هدر رفت آب را به سامانه اتفاقات آب(۱۲۲) گزارش دهند.
 
صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد گسترش می‌یابد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی جزو اولویت‌های این سازمان است، گفت: در این زمینه از هیچ حمایتی نسبت به بخش خصوصی دریغ نمی‌کنیم.
جعفر گوهرگانی اظهار داشت: طی چند سال اخیر بیش از ۳۰ طرح در بخش صنایع شامل بسته بندی مواد غذایی، ذرت خشک‌کنی، ترشیجات، خوراک دام، بوجاری بذر، روغن زیتون و ده‌ها مورد دیگر به بهره‌برداری رسید.
وی عنوان کرد: ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در ابتدای سال زراعی ۹۱/۹۲ حدود ۱۸۸ هزار و ۶۲۰ تن بوده که این رقم تا پایان سال ۹۵ به ۲۵۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ضریب سردخانه‌های این استان در سال زراعی ۹۱/۹۲ حدود ۷ هزار تن بوده که تا هفته دولت امسال به ۱۴ هزار و ۱۰۰ تن افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه تولید ماهی سردآبی در ابتدای سال ۹۲ میزان ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن بوده که ظرفیت تولید تا نیمه اول سال ۹۶ به ۱۷ هزار تن رسید، ادامه داد: در دولت تدبیر و امید و در راستای تنظیم بازار محصولات کشاورزی در دو سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، حدود ۱۷۰ تن گوشت قرمز، ۱۳۷۰ تن برنج، ۱۰۵۰ تن شکر، بیش از ۷۵۰ تن سیب درختی و بیش از ۱۲۵۰ تن پرتقال در بازار استان در قالب کالای یارانه‌ای در ایام محرم، نوروز و ماه مبارک رمضان توزیع شده است.
گوهرگانی افزود: آموزش‌های ترویجی و مهارتی بهره‌برداران در ابتدای سال ۹۱/۹۲ حدود ۴ هزار و ۹۳۳ نفر روز بوده که این آمار تا پایان سال ۹۵ به ۵۳ هزار و ۵۰۰ نفر روز رسیده و این استان طی ۳ سال اخیر همواره مقام اول تا چهارم را در این شاخص به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ۱۴ خانه ترویج روستایی با هدف دسترسی آسان کشاورزان به خدمات احداث شد، تصریح کرد: در سال‌های اخیر ۱۵۹ کارشناس جدید جذب شدند که همگی در مراکز جهاد کشاورزی، پهنه‌های تعیین شده و خانه‌های ترویج در دل روستاها مشغول بکار شدند.
 
بهبود راه‌های ارتباطی جنوب کشور با جاده چهارخطه بابامیدان گچساران به بهبهان
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل جاده چهارخطه بابامیدان گچساران به بهبهان نقش زیادی در بهبود راه های ارتباطی جنوب کشور دارد.
محمدعلی علیمردانی در حاشیه بازدید معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشوراز راه گچساران - بهبهان افزود: این راه از مسیرهای شریانی جنوب کشور بوده که از پیشرفت خوبی برخوردار است. محور بابا میدان - گچساران- بهبهان بخشی از بزرگراه سراسری شیراز و اهواز بوده که نواحی جنوب کشور را به مناطق شرقی متصل می‌کند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طرح چهار خطه بابامیدان، گچساران به بهبهان بیش از ۱۵۰ کیلومتر طول دارد، افزود: عملیات ساخت چهار خطه بابامیدان، گچساران به بهبهان به طول ۱۵۰ کیلومتر هم اکنون در ۲ قطعه گچساران به باشت و گچساران به بهبهان در حال اجراست.
وی ادامه داد: ۱۰۸ کیلومتر از این جاده در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۵ کیلومتر در استان فارس و ۱۷ کیلومتر آن نیز در استان خوزستان قرار دارد.
علیمردانی بیان کرد: راه مواصلاتی بابامیدان - گچساران نقش مهمی در کاهش ترافیک ایفا می کند. چهار خطه شدن این مسیر در کاهش سوانح جاده‌ای به دلیل ترانزیتی بودن آن بسیار تأثیرگذار است. همچنین با تکمیل این طرح، تحول چشمگیری در تسهیل تردد در این جاده شریانی ایجاد خواهد شود. این محور یکی از جاده های مهم پرترافیک جنوب کشور بوده که سالانه شاهد حجم زیاد تردد است.
وی اضافه کرد: قطعه گچساران به بهبهان از فلکه نرگسی تا پل خیرآباد به طول ۴۰ کیلومتر هم اکنون در دست احداث بوده که این قطعه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
آتش چاه ۱۴۷ رگ سفید گچساران بزودی خاموش می‌شود
مسئول پشتیبانی حفاری گچساران گفت: اگر امروز استرینگر کار گذاشته شود ۱۰۰ درصد چاه ۱۴۷ رگ سفید خاموش خواهد شد.
رامین آذر نیا افزود: در راستای مهار آتش چاه ۱۴۷ رگ سفید در گچساران اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.
وی بیان کرد: با همدلی و تلاش کلیه پرسنل گچساران، مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری، پیمانکاران دوگنبدان توانستیم برخی اقدامات را در ۱۴ روز جهت مهار آتش در رگ سفید انجام دهیم. در مهارآتش چاه ۱۴۷ رگ سفید مهمترین عامل آب بوده که در این راستا توانستیم دو استخر احداث کنیم. از دیگر اقدامات انجام شده در این عملیات مهم می توان به احداث و ترمیم سه خط لوله ۴ اینچ از تل چگاه در حدود ۱۵۰ کیلومتر در کمتر از ۳۶ ساعت و یک خط ۸ اینچ از داربهاره آغاجاری در حدود ۶۰ کیلومتر در کمترین زمان ممکن برای آبگیری استخرها و آبرسانی اشاره کرد.
مسئول پشتیبانی حفاری گچساران خاطرنشان کرد: راه اندازی لوکشینهای c و e چهار تا هفت ماه زمان بر بود که با همدلی و تلاش تمامی پرسنل و حمایت همه جانبه پیمانکاران گچساران، این کار در ظرف مدت ۱۴ روز انجام شد.
مسئول پشتیبانی حفاری گچساران ادامه داد: پر رنگ ترین نقش را رئیس بخش ایمنی گچساران و پرسنل آن در این عملیات با خروج دستگاه‌های سوخته حفاری از دکل حفاری از منطقه ایفا کردند. اصل و بیس کار و کارهای اجرایی را مناطق نفتخیز جنوب انجام داده است. احداث لوکیشن ها، استخرها، آسفالت جاده ها، مخروط ریزی، احداث کمپ از جمله برخی کارها بوده که توسط مناطق نفتخیز جنوب در این عملیات صورت گرفته است.
مسئول پشتیبانی حفاری گچساران تصریح کرد: مناطق نفتخیز جنوب از قبل تجربه خاموش کردن چاه ها را مانند چاه ۵۸ در گچساران و ۵۰ اهواز را در کارنامه خود داشته است.
چاه ۱۴۷ رگ سفید – ۲ در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هفتم آبان ماه گذشته در حین حفاری به‌ وسیله دستگاه حفاری ۹۵ فتح ملی حفاری دچار فوران گاز و آتش سوزی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1