تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۲۹۵۴۹۷

هوشمند سازی اماکن عمومی ضروری است / فضای فیزیکی نیروی انتظامی استان مناسب نیست/ ساختمان‌هایی که ۴۷ سال عمر دارند (+تصاویر)

۰
کبنا ؛نوزدهمین همایش روسای کلانتری‌ها و فرمانده‌هان پاسگاه های انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس پلیس پیشگیری ناجا، فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح و رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این همایش افزود: نیروی انتظامی پیشران امنیت در کشور است و در چهار دهه عمر انقلاب این نیروی توانمند ظرفیت خود را در تمام حوزه‌ها به منصه ظهور گذاشت.

وی اظهار کرد: وظایفی در بدو پیروزی انقلاب اسلامی برعهده ژاندارمری بود ایجاد امنیت و حفاظت از مرزها بود اما در سال‌های اخیر نیروی انتظامی در حوزه مقابله با قاچاق کالا، مواد مخدر، معضلات فضای مجازی و بزه کاری اجتماعی ورود پیدا کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برای مقابله با همه این جرم‌ها ابزار پیشگیرانه در اختیار داشته باشد و عملکرد پلیس در این حوزه بیانگر آگاهی و حساسیت نیروی انتظامی است.
احمدی بر تجهیز نیروی انتظامی به امکانات روز تاکید و تصریح کرد: متخلفان از شیوه جدید برای تخلف استفاده می‌کنند و ضروری است نیروی انتظامی متناسب با این شگردها ابزارهای مختلف را در اختیار داشته باشد.
وی ادامه داد: شاهد سرقت به شیوه‌ها و شگردهای جدید هستیم و لازم است با بهره‌گیری از هوشمندسازی و نصب دوربین‌های هوشمند مراکز کسب و کار مردم را تجهیز کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور عنوان کرد: در اغتشاشات اخیر نیروی انتظامی با دلسوزی وارد عمل شد که نشان داد اگر نیروی انتظامی تجربه کافی برای مواجه با پدیده اجتماعی و سیاسی را داشته باشد ما می‌توانیم بحران‌های بزرگ را اداره کنیم.
احمدی تاکید کرد: در استان فقر، بیکاری و حاشیه‌نشینی و موضوعات مختلف وجود دارد اما فهم مردم و تدابیر نیروی انتظامی تجمع نسبی را بدون اینکه حادثه خاصی رخ دهد به سمت عقلانیت هدایت و مدیریت کرد.
وی با اشاره به در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی در چند دهه اخیر در سطح منطقه و جهان توانست اهداف و دیپلماسی خود را به پیش ببرد که برجام یکی از دستاوردهای قدرت انقلاب اسلامی در جهان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی در سطح کشور وجود دارد اما نباید به گونه‌ای عمل کنیم که مورد سوء استفاده دشمن شود.
در دنیای امروزه با به وجود آمدن شیوه‌های جدید تخلف از جمله جرم‌های فضای مجازی و قاچاق کالا و مواد صنعتی، فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد باید دانش شگردهای مقابله با چنین تخلفاتی را داشته باشد.
وی افزود: نیروی انتظامی در صورت داشتن تجربه و دانش کافی، توان رویارویی با پدیده‌های اجتماعی و سیاسی و بحران‌های بزرگ را خواهد داشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هوشمند سازی تمامی اماکن عمومی امری ضروری است.

وی عنوان کرد: ایجاد امنیت بیشتر بستر پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد را فراهم خواهد کرد.
وی ابراز داشت: نیروی انتظامی باید اقتدار توأم با عقلانیت را در رویارویی با پدیده‌های اجتماعی در پیش گیرد.
احمدی گفت: نیروی انتظامی باید محیطی سرشار از امید و نشاط و احساس امنیت برای مردم فراهم کند.
طرح "پایش تصویری" یاسوج اجرایی شود
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خواستار اجرایی شدن طرح "پایش تصویری" یاسوج شد و گفت: با تحقق این مهم از تجری افراد در نزاع‌های خیابانی، سرقت و حتی تخلفات راهنمایی و رانندگی جلوگیری می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مزارعی ظهر امروز در نوزدهمین همایش رؤسای کلانتری و فرماندهان پاسگاه‌های انتظامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: انتظار می‌رود متولیان فرهنگی و دینی در زمینه رعایت حرمت ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) در جامعه تلاش کنند.
وی خواستار برخورد توأم با مسرت در جامعه توسط نیروی انتظامی شد و افزود: امنیت امروز کشور مرهون تلاش‌ها و از خودگذشتگی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی بوده که به نوعی آرامش خود و خانواده‌هایشان را فدای امنیت جامعه کرده‌اند.

مزارعی امنیت را بسترساز توسعه دانست و ابراز کرد: بدون وجود امنیت هیچ سرمایه گذاری قائل به سرمایه گذاری نبوده که البته امنیت کهگیلویه و بویراحمد در کشور مثال زدنی بوده و همه چیز در این زمینه برای سرمایه گذاری فراهم است.
وی با بیان اینکه افزایش گردشگر در ایام مختلف سال از جمله عید نوروز و عید فطر را بیانگر وجود امنیت است، ادامه داد: ضروری است مسئولان استانی برای کمک به نیروی انتظامی در زمینه تحقق ماموریت‌های پیش بینی شده و رفع مشکلات و کمبودهای پلیس نهایت همکاری را داشته باشند.
مزارعی خواستار اجرایی شدن طرح "پایش تصویری" یاسوج شد و افزود: با تحقق این مهم از تجری افراد در نزاع‌های خیابانی، سرقت و حتی تخلفات راهنمایی و رانندگی جلوگیری می‌شود.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به طور حتم اجرای طرح "پایش تصویری" در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه یاسوج نیازمند نگاه ویژه نماینده عالی دولت در استان در زمینه اختصاص اعتبار است.
مزارعی تاکید کرد: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ید واحد در ایجاد امنیت بوده و تذکرات برخی مواقع در راستای بهبود روند انجام می‌شود و به معنای فاصله بین دستگاه قضایی و پلیس نیست.

همدلی دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برای تامین امنیت جامعه
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های استان برای تامین امنیت در جامعه همدل هستند.
سردار یدالله بوعلی در این همایش اظهار کرد: همه ما وظیفه پاسداری از انقلابی که حاصل خون هزاران شهید است را بر عهده داریم.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شهدا امامزادگانی هستند که ما متولی آنها هستیم و باید حرمت امامزاده را نگه داریم، افزود: در لباس سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و هر لباس دیگری که باشیم باید وظیفه پاسداری از انقلاب اسلامی که به عهده همه دستگاه‌های امنیتی را به خوبی انجام دهیم.
وی با اشاره به درایت نیروی انتظامی در حوادث اخیر گفت: نمی‌توان به راحتی از کنار اقدامات خوب نیروی انتظامی در اغتشاشات اخیر گذشت که نیروی انتظامی در حوادث اخیر تلاش‌های فراوانی انجام داد.
مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خوشبختانه در استان کهگیلویه و بویراحمد با همدلی تمامی نیروهای امنیتی حادثه خاصی را شاهد نبودیم ضمن اینکه مردم نجیب استان علی‌رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی وارد بازی جدید دشمن نشدند.
رتبه آخر کهگیلویه و بویراحمد در نزاع دسته جمعی در کشور

سردار مهدی انصاری فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از رتبه آخراستان در نزاع دسته جمعی در کشور خبر داد.
انصاری گفت: ابلاغ تدابیر و اولویت‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم، افزایش رضایت مندی ارباب رجوع، رشد سازمان و نقش پلیس در ایجاد نظم و امنیت و رفع مشکلات هدف‌های این همایش است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اهداف این همایش دنبال خواهد شد، گفت: نیروی انتظامی به لحاظ فضای فیزیکی شرایط نامناسبی دارد و عمر ساختمان‌های نیروی انتظامی استان همه بالای ۴۷ سال است.
وی از وضعیت مطلوب وقوع جرم در استان خبر داد و گفت: استان به لحاظ وقوع جرم رتبه ۳۱ کشور را در اختیار دارد و به لحاظ کشفیات مواد مخدر شرایط خوبی داریم که تلاش می‌کنیم در آیتم‌هایی که عقب گرد داریم جلو بیفتیم.
وی عنوان کرد: در ماه آخر سال ستاد نظارت تشکیل خواهد شد که احتمالا شاهد حضور فرمانده ناجا در استان خواهیم بود.
انصاری در ادامه سخنان خود با اشاره به رتبه پایین استان در نزاع‌های دسته جمعی گفت: اولین تهدید استان نزاع دسته جمعی بود اما با توجه به تلاش‌های نیروی انتظامی استان رتبه آخر در نزاع دسته جمعی را در کشور دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
قصاص‌های بدون اقرار

قصاص‌های بدون اقرار

انکار می‌کردند، اما قصاص شدند. یکی نقاش بود، دیگری عاشق، آن یکی هم دلداده. هر سه اعتراف ...
1