تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۲۹۳۵۸۴

مطالبات شهر ۲۰ هزار نفری مادوان بین مسوولان پاس‌کاری می‌شود / حکمتی: سرانه ورزش مادوان صفر است / رحیمی: سرانه ورزشی بویراحمد عذاب‌آور است

۱۷
۰
کبنا ؛اعضای شورای شهر مادوان از نبود فضای ورزشی در این شهر به شدت گلایه و انتقاد کردند.
به گزارش کبنا از یاسوج، احمد حکمتی‌اصل شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر مادوان، اظهار کرد: در بین ورزشکاران شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد، ورزشکاران بویراحمد سفلی و شهر مادوان جزء بهترین ورزشکاران استان می‌باشند و با توجه به فیزیک بدنی مردم این منطقه، پتانسیل بسیار بالایی دارند.
معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس تحقیقات علمی اگر ۱۰ درصد هزینه‌ها در حوزه ورزش صرف شود، ۴۰ درصد هزینه درمان کاهش، و ۳۰ دقیقه ورزش در روز ۴۰ درصد دیابت نوع (۲) کاهش پیدا می‌کند.
حکمتی‌اصل با بیان اینکه شهر مادوان با ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۵ کیلومتری یاسوج همانند بمبی است که آماده انفجار می‌باشد، اظهار داشت: اگر تدابیر خاصی برای این منطقه صورت نگیرد، مصائب فرهنگی آن گریبانگیر همه مسوولان و مردم شهر یاسوج خواهد شد.
این مسوول گفت: جمعیت شهر مادوان تقریباً دو برابر شهر باشت و سه برابر شهر چرام می‌باشد، اما سرانه ورزش آن صفر است و شاید تنها منطقه کشور است که با این جمعیت سرانه ورزشی آن صفر است.
وی افزود: هنوز اقدام جدی و اجرایی برای برون رفت از مشکلات فرهنگی این شهر صورت نگرفته است.
حکمتی‌اصل در ادامه اظهارات خود، اظهار داشت: باید جلسه‌ای با حضور نماینده بویراحمد و دنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیرکل ورزش و جوانان، مدیرکل منابع طبیعی و محیط زیست، آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی برای بررسی مشکلات جدی شهر مادوان گرفته و تصمیمات مهمی هم اتخاذ شود.
معاون اداره ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در صورتی‌ که زمین در منطقه مادوان مهیا شود، این اداره‌کل برای ساخت زمین چمن مصنوعی و سالن چند منظوره آمادگی کامل دارد.
وی افزود: باید تشکر ویژه‌ای از دکتر تاجگردون و زارعی در دوره گذشته داشته باشیم که تقریباً تمام روستاهای این دو حوزه در بحث اماکن ورزشی بی‌نیاز شده‌اند.
حکمتی‌اصل تصریح کرد: اکثر روستاهای دنا و بویراحمد سالن ورزشی و یا چمن مصنوعی ساخته شده است، اما شهر ۲۰ هزار نفری مادوان هیچ گونه زیر ساخت ورزشی ندارد.
سرانه ورزشی یاسوج ۲۳ سانتی‌متر مربع است
به گزارش کبنا، رحیمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد نیز در این جلسه با بیان اینکه هر جا ورزش رونق داشته، بزهکاری و گناه در آنجا کمتر بوده است، اظهار کرد: در یکی از روستاها هنگامی که سالن ورزشی احداث شد به گفته اهالی آن روستا بزهکاری و گناه کمتر صورت گرفت.
این مسوول گفت: ورزش به جوانان ما فرح‌بخشی و شادمانی می‌دهد و قطعاً بخشی از انرژی‌های آنها در میادین ورزشی تخلیه و ساماندهی می‌شود.
رحیمی افزود: اگر زمین در اختیار اداره ورزش و جوانان این شهرستان گذاشته شود، آمادگی داریم که دو چمن مصنوعی جدید در این شهرستان احداث کنیم و ما اکنون دنبال زمین می‌گردیم.
وی در ادامه با بیان اینکه نرم سرانه ورزشی جهانی برای هر فرد ۲/۵ مترمربع است، اظهار کرد: در برخی از کشورهای اروپای سرانه ورزشی برای هر فرد ۱۶ تا ۱۸ مترمربع است و این در حالی است که در استانی همانند استان کهگیلویه و بویراحمد سرانه ورزشی برای هر فردی ۴۸ سانتی‌متر مربع است و متأسفانه باید عرض کنم سرانه ورزشی شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج ۲۳ سانتی‌متر مربع و این یک معضل بزرگ و عذاب‌آور است.
رحیمی گفت: متأسفانه تاکنون زمینی برای احداث اماکن ورزشی در شهر مادوان در نظر گرفته نشده است که در صورت تأمین زمین، اداره ورزش و جوانان آمادگی برای احداث اماکن ورزشی را دارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد گفت: برخی از شهرهای استان ساخت اماکن ورزشی در آنها اشباح شده است و شهری همانند مادوان با این جمعیت هنوز یک سالن ورزشی هم ندارد.
مسوولانی که مطالبات شهر ۲۰ هزار نفری مادوان را بین خودشان پاسکاری می‌کنند
رضا فرخ‌پور رئیس شورای شهر مادوان در این جلسه با گلایه شدید از نبود فضای ورزشی در این شهر، اظهار کرد: از مسوولان می‌خواهم که به فکر این شهر ۲۰ هزار نفری باشند و نباید هر روز مطالبات به حق مردم شهر مادوان را بین خودشان پاس‌کاری کنند.
فرخ‌پور گفت: باید به خواسته‌ها و مطالبات این شهر توجه شود و متأسفانه هیچ‌گونه امکانات و فضای ورزشی در شهر مادوان نیست.
وی تصریح کرد: گویا برخی از مسوولان با این شهر ۲۰ هزار نفری قهر هستند و آن را رها کرده‌اند.
مسوولان به شهر مادوان توجه ویژه‌ای کنند
سردار رحیمی نسب عضو شورای اسلامی شهر مادوان نیز با اشاره به کمبود امکانات فضای ورزشی در این شهر، گفت: مسوولان باید به ورزش و دیگر مسائل جوانان این شهر توجه ویژه‌ای داشته باشند و به این شهر به عنوان یک منطقه حاشیه‌نشین نگاه نکنند.
وی گفت: مردم شهر مادوان، مردمانی زحمت‌کش و اهل کار هستند که متأسفانه با مشکلات زیادی روبرو از جمله نبود فضای ورزشی، و کمبود فضای آموزشی و بهداشتی و درمانی روبرو است و قطعاً باید مسوولان به این موضوعات توجه ویژه‌ای نمایند.
بی‌توجهی به شهر مادوان مشکلاتی را به وجود می‌آورد
 
یزدان‌پناه عضو دیگر شورای اسلامی شهر مادوان با بیان اینکه مادوان پیشانی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: بدون شک ایجاد زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی در شهر مادوان و رسیدگی به مشکلات آن ضمن ایجاد روحیه امیدواری در بین مردم و جوانان می‌توان از آسیب‌های اجتماعی که روز به روز در حال افزایش است، جلوگیری کرد.
وی گفت: بی‌توجهی به شهر مادوان و مسائل آن مشکلاتی از جمله افزایش ترافیک را در آینده، برای مرکز استان به وجود خواهد آورد.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند ورزش
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و خسته نباشید وقتی علمدار حوزه ورزش حرفش این باش اما از حرف و حدیث های مردم آقای حکتی و رحیمی شما الان ۵ سال مسئولیت دارین چکار کردین برای حوزه ورزش حالا این حرف را میزنی
کارمند ورزش
Iran, Islamic Republic of
بله اداره ای که حکتمی معاونش و رحیمی رئیس شهرستانش باشه ازا ین بهتر نمیشه
لبیک یا حیسن
Iran, Islamic Republic of
فعال ترین شورای شهر در استان
دانش.
Iran, Islamic Republic of
حکمتی غیر از خودت مشکل رو حل کنی از این شورا کاری بر نمی اید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
این که فقط میوه ها را نشون داده
Iran, Islamic Republic of
رضا فرخ پور فعال ترین عضو شورای شهر هست همه اسناد ومدارک گواه کارهای ایشان در رابطه با شهر مادوان هست
معرفت
Iran, Islamic Republic of
انشااله به زودی حکمتی سکان ورزش استان رو بر عهده خواهد گرفت ببینید کی من این حرف رو زدم
ورزش
Iran, Islamic Republic of
به امید بر طرف کردن مشکل شهر مادوان دکتر حکمتی کمک کن
جوان بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
ضعیفترین رئیس شهرستان رحیمی است باید تغییر کند
جوان بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین رئیس شهرستان رحیمی است باید تغییر کند
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام- اقای زارع رحیمی را تغییر دهید- این همه ظلم حق بویراحمد نیست
کارمندورزش!‌!
Iran, Islamic Republic of
کارمندورزش که هفت ساله خیلی دوس داری بیای ورزش بویراحمد.فکرنان باش که خربزه اب است
ایدین
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر حکمتی و مهندس رحیمی زاده معاون و ریئس اداره شهرستان واقفعا بسیار ورزش این استان و شهرستان زحمت میکشند با تمام احترام، دوستان عزیز واقع بین باشید دنبال حاشیه نباشید ایشالله دکتر حکمتی را در سمت مدیر کل ورزش استان در آینده نزدیک ببینیم.
ایدین
Iran, Islamic Republic of
در مدیریت و کاردانی اقایان حکمتی و رحیمی شکی نیست .
شورا زیر ساخت رو برای جذب سرانه ایجاد کنه بعد اگر کمک نکردند اون موقع حرف از تغییر بزنید
امین
Iran, Islamic Republic of
در مدیریت و کاردانی اقایان حکمتی و رحیمی شکی نیست .
شورا زیر ساخت رو برای جذب سرانه ایجاد کنه بعد اگر کمک نکردند اون موقع حرف از تغییر بزنید
ایدین
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر حکمتی و مهندس رحیمی زاده در کنار هم تو این چند سال باعث رونق ورزش این شهرستان شدند دوستان شماها خبر ندارید ک چ کارایی تو ورزش این شهرستان و استان شده قطعا با درایت چنین افرادی ورزش شهر مادوان هم پیشرفت میکنه.
اینده نگر
Iran, Islamic Republic of
به نظر من رحیمی از مدیران موفق بوده.تا جایی که من خبر دارم سه سال از مدیران برتر بوده.خدا شاهده تا جایی که من می دونم با توجه به امکانات ایشان از تمام مدیران شهرستانی که سراغ داشتم توانمندتر و موفق تر عمل کرده.
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1