تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۲۹۲۸۹۱

بهره برداری از دومین مرکز یادگیری سوادآموزی دیشموک + بازدید مدیرکل آموزش و پرورش از مدارس کهگیلویه

۰
کبنا ؛خبرهای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
درآئینی بهره برداری از دومین مرکز یادگیری محلی سوادآموزی دیشموک در کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد
در آئینی با حضور مسئولان استانی وبخش دیشموک وجمعی از آموزش دهندگان وسوادآموزان بهره برداری از دومین مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در شهر دیشموک آغاز شد.
در این آئین مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: این مرکز با هدف آموزش کاربردی سواد-مهارتهای اساسی زندگی-مهارتهای اجتماعی وحقوق شهروندی-اطلاع رسانی وآگاه سازی در کنار آموزش سوادپایه راه اندازی شد.
هادی زارع پور گفت: این مراکز با استفاده از ظرفیت مدارس وواحدهای آموزش دولتی ویا از طریق مشارکت با سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی –بهداشت ودرمان-تعاون-کارورفاه اجتماعی و همچنین در بخش غیردولتی فعالیت می‌کنند.
سرپرست آموزش وپرورش دیشموک هم گفت: با بهره برداری از این مرکز ۲ مرکز یادگیری محلی با بیش از ۱۰۰ سوادآموز مهارت‌های زندگی واجتماعی را آموزش می‌دهند.
نوروزی گفت: در کلاسهای این مرکز سوادآموزان دوره‌های سوادآموزی-انتقال وتحکیم در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حضور دارند.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت:۶ مرکز یادگیری محلی شامل ۲ مرکزدولتی در دهدشت وسی سخت و ۴ مرکز غیردولتی در دیشموک-بویراحمدودنا در استان وجود دارد.
سیدحمدالله خواهش نیک گفت: مربیان این مراکز از طریق معلمان –مشاوران واجدشرایط ویا از طریق ظرفیت دستگاه‌های اجرایی-نهادها ومؤسسات عمومی غیردولتی مانند بسیج سازندگی در کانون‌های فرهنگی ومساجد تأمین می‌شود.
 
نشست استانی کمیته همکاری حوزه‌های علمیه وآموزش وپرورش برگزار شد
با حضور مدیرکل آموزش وپرورش ونایب رئیس کمیته همکاری استان -ملک حسینی معاون پرورشی ودبیر کمیته، حجت الاسلام جعفری مدیرحوزه خواهران وعضو کمیته، حجت الاسلام پایدار مدیر حوزه برادران وعضو کمیته وحجت الاسلام پناهی رئیس شورای سیاستگذاری در دفتر زارع پور برگزار شد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: هدف ستاد همکاری‌ها تربیت وارتقاء اخلاقی ودینی دانش آموزان است.
هادی زارع پور یادآور شد: رسیدن به حیات طیبه وکرامت انسانی باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرحوزه خواهران هم گفت: ما آمادگیهای لازم جهت هرگونه همکاری را اعلام می‌کنیم.
حجت الاسلام جعفری بیان کرد: همکاری حوزه وآموزش وپرورش همسو وهم جهت باشد.
حجت الاسلام پایدار مدیرحوزه برادران وعضو کمیته همکاری‌ها یادآور شد: با توجه به ظرفیت پیش آمده در خصوص همکاری حوزه وآموزش وپرورش استقبال می‌کنیم ومهمترین برنامه اجرایی ما اعزام مبلغان به مدارس وبرگزاری کارگاه‌های آموزشی است.
در این جلسه سایر اعضاء نسبت به دستور کار جلسه اظهار نظر نمودند ومصوبات لازم در این نشست مورد تأکید قرار گرفت.
اردشیر یاری معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی عضو ستاد-ملک حسینی معاون پرورشی دبیر کمیته-حجت الاسلام پناهی رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه وعضو کمیته-حمید محمدی زاده رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی عضو کمیته-آقای رضایی-فاتحی وامیدوار رضا پور مسئول تشکیلات ستاد در این نشست حضور داشتند.
 
نخستین کاروان راهیان نور دانش آموزی دختران بویراحمد عازم مناطق عملیاتی جنوب شد
سرپرست آموزش وپرورش بویر احمد گفت: در این کاروان ۳۰۰ دانش آموز دختر متوسطه از مدارس یاسوج حضور دارند.
سیدنظام مرادی افزود: این کاروان به مدت ۳ روز با حضور راویان از مناطق جنوب دیدن می‌کنند.
وی گفت: سهمیه راهیان نور بویراحمد ۲ هزار دانش آموز است که ۶۵۰ نفر اعزام شده‌اند.
مسئول بسیج دانش آموزی استان هم گفت: راهیان نور دانش آموزی از مناطق عملیاتی دهلاویه –هویزه -اروند رود –شلمچه –خرمشهر –آبادان دیدن می‌کنند
سرهنگ ارجمند گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی وهنری وزیارت یادمان شهدای شلمچه از دیگر برنامه‌های این کاروان اس
 
بمناسبت هفته پیشگیری از اعتیاد وآسیب های اجتماعی همایش پیاده روی در یاسوج برگزار شد
در این همایش جمعی از کارکنان اداره کل آموزش وپرورش استان مسیر ۴ کیلومتری میدان معلم تا گلزار شهدای یاسوج را پیمودند.
معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان گفت: این همایش با هدف ایجاد نشاط در کارکنان ونه گفتن به مواد مخدر وترویج فرهنگ ورزش‌های همگانی برگزار شد.
سیدحسن موسوی گفت: شرکت کنندگان پس از راهپیمایی باعطرافشانی گلزار شهدا و خواندن زیارت عاشورا با اهداف بلند شهدا تجدید میثاق کردند.
وی گفت: شعار امسال هفته مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مراقبت در برابر رفتارهای پرخطر نوپدید وفوریتهای اجتماعی است.
یاری معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش استان هم گفت: با عمل به آموزه‌های ناب اسلامی وپرهیز از رفتارهای پرخطر می‌توان شاهد جامعه ای بانشاط و دور از اعتیاد باشیم.
در پایان این مراسم به قید قرعه به ۲۸ نفراز شرکت کنندگان جوایزی اهداء شد.
 
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از برخی مدارس منطقه دیشموک بازدید کردند
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به همراهی معاونان و کارشناسان حوزه‌های مختلف از اداره آموزش وپرورش منطقه دیشموک و تعدای از مدارس مقاطع مختلف این بخش بازدید کردند.
بازدید دوره ای اداره کل آموزش وپرورش استان از منطقه دیشموک در تاریخ ۲۳ آبان با حضور جناب آقای زارع پور مدیرکل محترم آموزش و پرورش – جناب آقای یاری معاون پشتیبانی اداره کل – جناب اقای ملک حسینی معاون پرورشی -جناب اقای خواهش نیک معاون سواد آموزی و برخی روسای ادارات اداره کل و کارشناسان حوزه‌های آموزش ابتدایی -آموزش متوسطه اول و دوم – متوسطه کاردانش – رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد – حسابداری و امور مالی – بودجه – روابط عمومی صورت گرفته است. در این بازدید مسائل مختلف مدارس: آموزشی – پرورشی – مالی – اداری و عمرانی از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین جناب آقای زارع پور به همراهی معاونین خود با حضور در برخی کلاسهای درس روستاهای محروم منطقه از نزدیک در جریان روند آموزشی و پرورشی مدارس قرار گرفت و ضمن طرح سوالاتی به تعدادی از دانش آموزان جوایزی اهدا کردند و از زحمات معلمان منطقه تقدیر کرد و از دانش آموزان خواست برای توسعه منطقه و ایفای نقش در آینده و تأثیر گذاری در جامعه خود درس بخوانند.
در این بازدیدها کارشناسان محترم اداره کل به بررسی وضعیت مدارس درزمینه های مختلف پرداختند و رهنمودهای لازم را جهت بهبود امور و بالابردن کارایی و اثر بخشی مدارس ارائه دادند. همچنین گروهی دیگر با استقرار در اداره آموزش وپرورش به بررسی فعالیت‌های واحدهای مختلف اداره پرداختند و پیشنهادات و راهکارهای خود را به منظور تسریع امور و بهبود فر آیندهای اداری ارائه کردند.
لازم به توضیح است دراین بازدید ارزیابان اداره کل به چهار گروه کاری تقسیم شدند و دومجتمع روستایی ملاصدرا لاوه پاتل و پیامبر اعظم دشتک و لیراب و مدارس شیفت صبح شهر دیشموک و تعدادی از مدارس شیفت عصر را مورد ارزیابی قرار دادند.
در این سفر مرکز یادگیری سواد آموزی شهید پرواز شهر دیشموک با حضور مدیر کل محترم آموزش وپرورش و معاونین ایشان افتتاح گردید. در این مرکز بیش از ۵۰ نفر بی سواد و کم سواد رده سنی بزرگسلان تحت آموزش‌های لازم برای سوادآموزی و یادگرفتن مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی قرار می‌گیرند. قرار است در آینده ای نزدیک مرکز دیگری با همین ظرفیت شروع به فعالیت نماید.
در پایان جلسه هم اندیشی مدیر کل آموزش وپرورش و معاونین و کارشناسان اداره کل و کارکنان اداره آموزش وپرورش در دفتر سرپرست اداره برگزار شد. در این جلسه آقای خشنود مسول بازرسی استان هدف از این بازدید را بازدیدهای دوره ای اداره کل از مناطق و شهرستان‌های استان برای هماهنگی و هم افزایی به منظور وحدت رویه و بهبود کیفیت امور اداری آموزشی و پرورشی مدارس بیان کردند.
آنگاه نوروزی نیا سرپرست آموزش وپرورش منطقه دیشموک ضمن خوش آمد گویی به حاضران پرداخت و از حضور مدیرکل آموزش وپرورش استان و معاونین ایشان و کارشناسان همراه در منطقهٔ دیشموک تقدیر و تشکر کرد. واظهار امیدواری کرد این سفر باعث خیر و برکت برای آموزش وپرورش منطقه شود. وی سپس به برنامه‌ها و گزارش عملکرد اداره آموزش وپرورش منطقه پرداخت و مسائل و مشکلات آموزش وپرورش را مطرح کردتد و خواستار استمرار بازدیدهای دوره ای شدند.
در بخش دیگری از این برنامه آقای ملک حسینی معاون محترم پرورشی به تشریح گزارش گروه اعزامی به مناطق دشتک و لیراب پرداخت و پیشنهادات خود و اعضا گروه را برای بهبود امور بیان کردند. آنگاه آقای یاری معاون محترم پشتیبانی اداره کل مواردی پیرامون مسائل مالی مطرح و اظهار امیدواری کردند که بتوانیم تجهیزات و نیازمندی‌های مناطق را تأمین کنیم و از تلاش‌های مدیران و وروسای ادارات مناطق و شهرستان‌های برای حل مسائل و مشکلات آموزش وپرورش تقدیر و تشکر کردند.
درپایان جناب آقای زارع پور به جمع بندی بازدیدها پرداختند و توصیه‌های لازم را ارائه نمودند. و از همه کارکنان آموزش وپرورش و مدیران مدارس و مجموعه فرهنگیان خواستند جهت ارتقا آموزش وپرورش منطقه تلاش کنند. وی از زحمات همه عوامل اداری آموزشی تقدیر و تشکر کردند.
در حاشیه این بازدید مدیرکل آموزش وپرورش به همراه شورای معاونین و سرپرست اداره آموزش وپرورش به دیدار امام جمعه شهر دیشموک رفتند در این دیدار آقای زارع پور در سخنانی به عملکرد ستاد همکاری حوزه و آموزش وپرورش پرداختند و به موفقیت‌های فرهنگیان و دانش آموزان در مسابقات گوناگون فرهنگی و طرح‌های در دست اقدام در این زمینه اشاره کردند. واز همکاری ائمه محترم جمعه استان بخصوص امام جمعه دیشموک تقدیر و تشکر کردند.
در این دیدار امام جمعه دیشموک نیز به نقش و اهمیت آموزش وپرورش در جامعه اشاره کردند و از مسولان خواستند در جهت رفع مشکلات آموزش وپرورش تلاش کنند. در پایان نیز لوح سپاس بوسیله آقای زارع پور به امام جمعه دیشموک اهدا شده است.
 
۷۰ هزار نفر از دانش آموزان و والدین در کهگیلویه وبویراحمد در کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شرکت کردند
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: از این تعداد ۴۰ هزار نفر دانش آموز متوسطه اول ودوم در ۹۴۲ مدرسه و ۳۰ هزار نفر والدین دانش آموزان هستند که در ۳۵۰ کارگاه شرکت کردند.
هادی زارع پور در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ومبارزه با اعتیاد گفت: برپایی ۲ هزار نمایشگاه در مدارس وتوزیع ۱۰۰ هزار نسخه برشور وپوستر از برنامه‌های تبلیغی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
وی گفت: هفته مبارزه با اعتیاد وآسیبهای اجتماعی برای سومین سال ودر جهت استفاده از ظرفیت دانش آموزان بعنوان سفیران اطلاع رسانی در این زمینه برگزار می‌شود.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هم گفت: هفته مبارزه با اعتیاد وآسیبهای اجتماعی در مدارس با رویکرد ترویجی وجریان سازی آموزش وفرهنگی با مشارکت خانواده‌ها ومحله اجرا می‌شود.
سیدناصر رضایی گفت: جریان سازی فرهنگی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وبهره مندی از مشارکت رسانه ها-خانواده ها در این زمینه وتوانمندسازی کودکان ونوجوانان در مقابله با رفتارهای پرخطر از اهداف برگزاری برنامه‌های تبلیغی واجرایی در مدارس است.
معاون پیشگیری بهزیستی استان هم گفت: اجرای گسترده فعالیت‌های فرهنگی-هنری برای آموزش پیشگیری-تولید واستفاده از منابع جذاب فرهنگی وکمک آموزشی وبهره گیری از ظرفیت رسانه‌های مجازی ومحصولات مربوط به فناوری از راهکارهای اجرایی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس است.
سیدباقر حسینی گفت: برنامه‌های اجرایی به گونه ای طراحی شده که حساسیت خانواده‌ها ودانش آموزان نسبت به عوامل مخاطره آمیز وتهدیده کننده نوجوانان افزایش دهد.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش وپرورش استان هم گفت: در ۱۳ همایش در شهرستان‌ها ومناطق استان برنامه‌های تبلیغی وترویجی مبارزه با اعتیاد وپیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.
ابراهیم رستار گفت: از ۲۲ تا ۲۸ آبانماه ۹۶ هفته مبارزه با اعتیاد وآسیب های اجتماعی نامگذاری شده است.
 
طرح هر دانش آموز اهدا یک جلد کتاب در طول سال تحصیلی در مدارس کهگیلویه وبویراحمد اجرا می‌شود
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در این طرح هر یک از دانش آموزان یا خانواده‌ها کتاب‌های خود را به کتابخانه مدارس اهدا می‌کنند.
هادی زارع پور در آئین برپایی نمایشگاه کتاب وکتابخوانی دانش آموزی در دبیرستان حجاب شهر یاسوج گفت: تجهیز کتابخانه‌های کلاسی وآموزشگاهی در مدارس –ایجاد قفسه‌های کتابخانه کلاسی در دوره ابتدایی وبازدید دانش آموزان از کتابخانه‌های عمومی از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه وترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس است.
وی گفت: در هفته کتاب وکتابخوانی ۶۰ نمایشگاه کتاب در مدارس برپا می‌شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: تجلیل از کتابخوانان برتر ومؤلفان –دانش آموز وفرهنگی واعزام دانش آموزان برتر مسابقه کتابخوانی به جشنواره کشوری از برنامه‌های هفته کتاب است.
 
در سال تحصیلی جدید تمامی دانش آموزان دختر متوسطه اول ودوم زیر پوشش طرح آهن یاری قرار می‌گیرند
معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان گفت:۲۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در آموزشگاه‌های استان در مدت ۱۶ هفته وهفته ای یک نوبت قرص آهن دریافت می‌کنند.
سیدحسن موسوی در سومین دوره آموزشی طرح ارتقاء نوجوانی که در باشگاه فرهنگیان یاسوج برگزار شد گفت: تمامی دانش آموزان دختر متوسطه و ۳۰ درصد دانش آموزان پسرمتوسطه دوم نیزدر طول ۹ ماه وهر ماه یک نوبت قرص ویتامین D دریافت می‌کنند.
رئیس اداره سلامت وتندرستی آموزش وپرورش استان هم گفت: طرح ارتقاء سلامت نوجوانی در ۱۳ آموزشگاه شبانه روزی استان در حال اجراست.
بشیر آرمان گفت: در این طرح ۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز آموزش‌های لازم را در زمینه تغذیه-احکام واصول ارتباطات دوران بلوغ ونوجوانی –بهداشت روانی وپشیگیری از رفتارهای پرخطر –اصول بهداشت فردی وفیزیولوژیک را در ۱۲ جلسه آموزشی فرا می‌گیرند.
وی گفت: کمبود آهن باعث عقب ماندگی ذهنی –کم خونی-سقط جنین و ویتامین D باعث تعادل کلسیم وفسفر خون وکمک به جذب کلسیم وجلوگیری از نرمی وپوکی استخوان می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1