تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : ۲۹۰۶۶۵

اجحاف ۸۰۰ میلیون‌ تومانی در حق مردم دیشموک / قدردانی امام جمعه باشت از استاندار / ترویج فرهنگ اربعین‌ حسینی ضرورت دارد

۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد
 
اربعین حسینی تجلی اقتدار مسلمین جهان
اربعین حسینی، تجلی اقتدار و اتحاد مسلمین جهان است.
امام جمعه موقت شهر لیکک در آیین نماز جمعه این شهر با بیان اینکه مهم‌ترین عامل رنگ باختن معنویت دور شدن از ذکر خداست گفت: مسئولان باید نسبت به ترویج احکام الهی مردم را یاری کنند که نقش علما بیش از بقیه مردم است.
حجت الاسلام ویسی نژاد با تسلیت ایام حزن و اندوه محرم و صفر به تمامی مسلمانان جهان، اربعین حسینی را تجلی اقتدار و اتحاد مسلمین دانست.
وی مسئولان را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت کرد و گفت: باید مسئولان، مردم را در ترویج فرهنگ دینی و حفظ شأن و حرمت ایام محرم و صفر یاری کنند.
امام جمعه موقت شهر لیکک با بیان اینکه از عوامل مهم زمینه ساز قیام عاشورا، بی توجهی و فراموشی وصایای پیامبر اکرم (ص) است افزود: باید هرچه می‌توانیم نسبت به قرآن به عنوان یادگار پیامبر (ص) و به عنوان نجات بخش انسان‌ها توجه کنیم.
وی گفت: مواظب باشیم برای دنیا مقابل احکام الهی نایستیم و باید هوشیار باشیم هیچ کلامی بر زبان نرانیم که رهبری ما که پیامش پیام عرشی و کلام تأیید شده دارد، نگران شود.
وی افزود: دور شدن از ذکر خدا که مظهر آن نماز است باعث رنگ باختن معنویت در زندگی انسان‌ها می‌شود.
حجت الاسلام ویسی نژاد با تاکید بر لزوم پایبندی جامعه به معنویات به خصوص نماز، گفت: اگر معنویت در جامعه رنگ ببازد، انقلاب به خطر می‌افتد.
امام جمعه موقت شهر لیکک با بیان اینکه علما باید مواظب حفظ شأن لباس روحانیت باشند، تصریح کرد: اگر کسی به احکام دین پایبند نباشد و لباس روحانیت را برتن کند، مثل چاقویی در دست زنگی مست است که می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
ویسی نژاد گفت: لباس علما لباسِ رسول خداست، نباید جمله ای بگوییم که اسلام و ائمه زیر سؤال بروند، چرا که بیش از بقیه مردم مؤاخذه می‌شویم.
 
۱۹ آبان مصادف با رشادت‌های انقلابیون گچساران
۱۹ آبان سال ۱۳۵۷ با رشادت جوانان گچساران در مقابل ماموران حکومت پهلوی جاودانه شده است.
امام جمعه دوگنبدان در نماز جمعه این شهر با اشاره به قیام ۱۹ آبان ۵۷ مردم گچساران گفت: مردم متدین و انقلابی گچساران به تبعیت از امام (ره) قیام و مبارزه کردند و محکم و استوار به منظور اعتلای کلمه الله و نفی سلطه ظلم و ستم درمقابل رژیم ستمشاهی پهلوی ایستادند و در مسجد شهیدان فعلی و کارگری سابق ۶ نفر از بهترین فرزندان این شهرستان به مقام عالی شهادت نائل آمدند.
حجت الاسلام حجازی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمددر دوران انقلاب ۸ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است افزود:۷ تن از این شهداء متعلق به قیام ۱۹ آبان ۵۷ شهرستان گچساران و یک شهید متعلق به شهرستان کهگیلویه است.
وی گفت: در مفاخره بین زمین کربلا و زمین کعبه خداوند قضاوت می‌کند و می‌فرمایند "حق با زمین کربلاست و کربلا مافوق زمین کعبه است، چون خونی که در راه خدا ریخته شد به آن زمین بها داد" و این مسجد شهیدان نیز با خون در راه خدا مقام بالاتری گرفت.
امام جمعه دوگنبدان با اشاره به هفته وقف بیان کرد: اگر وقف رونق پیدا کند و نیز اداره توانمند اوقافی داشته باشیم خیلی از مشکلات حوزه‌های علمیه ما حل خواهد شد، پس تلاش کنیم با وقف سرمایه‌های خود مراکز علمی، دانشگاه‌ها، مراکز درمانی، بهزیستی، کمیته امداد و دیگر مراکز را تقویت کنیم.
حجازی ادامه داد: آن چیزی که خیلی مهم است این است که باید مشاهده کرد چه اتفاقی رخ داد تا حادثه بزرگی مانند عاشورا و اربعین اتفاق بیفتد و باید بدانیم در این برهه احساس تکلیف ما چیست.

وی افزود: امام حسین (ع) می‌فرماید، هر کس ما را امام خود می‌داند باید از دین ما محافظت کند چرا که ما برای دین خون داده‌ایم و عزیزترین انسان‎‌های روی زمین را به اسارت داده‌ایم.

حجازی تصریح کرد: اگر امروز نماز جمعه را در مسجد شهیدان برگزار کرده‌ایم برای این است تا بگوییم در چنین روزی جوانانی از این شهر به شهادت رسیدند تا این انقلاب به پیروزی برسد.

امام جمعه گچساران اذعان کرد: در حال حاضر از برون کشور به دنبال ایجاد دین سکولار هستند و این گونه می‌خواهند در جامعه  جا بیندازند که هر کس کلاه خود را بگیرد تا باد نبرد و به دنبال این هستند تا مردم بی‌تفاوت باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه اینها از حماسه بزرگ ۳۰ میلیونی اربعین نیز درس عبرت نگرفتند و به دنبال ترویج بی‌تفاوتی در جامعه هستند و از این رو وظیفه ما نسبت به گذشته سنگین‌تر است.

حجازی ابراز کرد: یادمان نمی‌رود در دوران ستم‌شاهی مسجد شهیدان گچساران به گلوله بسته شد و  در این راه شهید داده‌ایم و امروز  آمده‌ایم با شهدای این مسجد عهد و پیمان مجدد ببندیم.

امام جمعه گچساران افزود: آیا اگر شهدای این مسجد از ما بپرسند بعد از ما چه کرده‌اید، می‌توانیم به آنها پاسخ دهیم؟

وی با بیان اینکه آبان ماه سال ۵۷ هیچ‌گاه از یاد مردم این منطقه و جنوب کشور نخواهد رفت، بیان کرد: در آن روز مردم ولایی و انقلابی گچساران به تبعیت از امام قیام کردند و در مقابل رژیم ستم‌شاهی فریاد کشیدند و در همین مسجد ۶ نفر از بهترین فرزندان این شهر به شهادت رسیدند.

حجازی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد هشت شهید انقلاب داشته است که هفت شهید آن متعلق به گچساران است که ۶ نفر از آنها در مسجد شهیدان به شهادت رسیدند و یک نفر از آنها در قم به شهادت رسید.

امام جمعه گچساران افزود: در آن روز شهیدان فراشبندی، کیامرثی، امینی، بلادیان، غریب پرویزی و شهید مذکور پارسی در مسجد شهیدان به شهادت رسیدند و شهید بشارت در قم به شهادت رسید و دیگر شهید انقلاب این استان شهید نورالدینی از کهگیلویه بود که در بهبهان به شهادت رسید.

وی عنوان کرد: امروز با برگزاری نماز جمعه که همزمان با شهادت این عزیزان است عهد و پیمانی دوباره با شهادت می‌بندیم که ما نیز همانند آنها تا آخرین قطره خونمان از انقلاب محافظت می‌نماییم.

حجازی ادامه داد: خیلی اوقات افراد یا مرض دارند و یا جاهل هستند و شهامت اینکه بگویند من ایرانی هستم و به ایرانی بودن افتخار می‌کنم را ندارند، یعنی دلش می خواهد جیره خوار و برده باشند که گاهی دلسرد می‌کنند و می‌گویند مملکت به کلی از بین رفت و فقر بیداد می‌کند.

امام جمعه گچساران افزود: اینکه بیاییم و این گونه مقایسه بکنیم ،کار دشمنان است برخی ‌ها می‌گویند زمان طاغوت زندگی بهتر بود در حالی که ۳۰ سال بیشتر ندارد و انقلاب را درک نکرده است که این موارد از بیشتر بیرون مملکت دیکته می‌شود.

حجازی تصریح کرد: چرا الان مقایسه درستی بین سال‌های انقلاب با پیش از انقلاب صورت نمی‌گیرد، حتی اگر یک مقایسه سرانگشتی که داشته باشیم وضعیت اکثر موارد به برکت انقلاب بهتر شده است در حالی که متاسفانه امروز خیلی‌ها به فکر فرافکنی و تضعیف نظام هستند.

وی بیان کرد: دشمنان از برون این موارد را دیکته می‌کنند و عده‌ای هم به عنوان جیره خوار در درون مملکت همراهی می‌کنند بنابراین مقام معظم رهبری فرمودند: مسیر طی شده انقلاب نشانه‌های امید بخش را نشان می‌دهد یعنی این مسیری که تاکنون طی کرد‌‌ایم افق روشنی را نشان می‌دهد.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: افق آینده روشن و امیدوار کننده است و رهبری فرمودند این اجتماعات باید عزم همگان را ثابت و استوار کند، چه اجتماعات جمعه و چه اجتماعات دیگری که در مسیر انقلاب و نظام و چه اجتماع بزرگ جهانی مانند  اربعین.

حجازی گفت: امروز دنیا به سمت ایران روی آورده است و در کربلا ۳۰میلیون جمعیت می‌گویند ایران ، می‌گویند امام خامنه ای اینکه دنیا بیدار شد و متوجه شد که انشاءالله از طریق ایران طلیعه ظهور به جهان عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: قدرت الهی ایران در حال نجات سایر ملت‌ها از زیر یوغ استکبار است، افرادی که مرض دارند و می‌بینند که در سراشیبی سقوط قرار دارند و مرگ خود را می‌بینند به دست پا افتاده‌اند و این نخست وزیر احمق اسرائیل می‌گوید کاری بکنید که ایران دنیا را گرفت.

امام جمعه گچساران افزود :مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان بیان کردند،  این اجتماعات باید عزم همگان را ثابت و استوار کند یعنی مواظب باشیم تزلزل نباشد و مهم است در این مسیر همواره ثبات قدم داشته باشیم و تحت تاثیر ناهمواری‌ها و القاعات دشمن قرار نگیریم و حواسمان جمع باشد.

حجازی در ادامه به اشاره به هفته وقف  خاطرنشان کرد: اگر وقف رونق پیدا کند و نیز اداره توانمند اوقافی داشته باشیم خیلی از مشکلات حوزه‌های علمیه ما حل خواهد شد، پس تلاش کنیم با وقف سرمایه‌های خود مراکز علمی، دانشگاه‌ها، مراکز درمانی، بهزیستی ،کمیته امداد و دیگر مراکز را تقویت کنیم.

 
گفتنی است نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به مناسبت قیام ۱۹ آبان ۵۷ مردم گچساران و نیز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب این شهرستان در مسجد شهیدان دوگنبدان اقامه شد.
همایش اربعین حسینی موجب یاس دشمنان اسلام
همایش اربعین حسینی در کربلا دشمنان را مأیوس کرد.
امام جمعه موقت دهدشت در خطبه‌های نماز امروز این شهر گفت: اربعین یک عشق با بصیرت و با معرفت است.
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی با بیان اینکه اگر تمام دنیا بخواهد جمعیت کمی را در یک مکان جمع کند باید هزینه‌های گزافی را برای شکل گیری این تجمع صرف کنند افزود: این در حالی است که در کربلا حدود ۳۰ میلیون نفر با هزینه خود جمع شده‌اند و حماسه ای ماندگار و تاریخی را به وجود آورده‌اند.
وی گفت: اربعین پاینده قدرت شیعه است و دشمن این قدرت را متوجه شده است.
تقوی با اشاره به اینکه اربعین یک اقیانوس عظیمی است که از ابتدای اسلام سابقه نداشته است افزود: تا فرهنگ حسینی و شهادت و جهاد در راه خدا پابرجاست نه تنها دشمن نمی‌تواند کوچک‌ترین ضربه ای به عاشقان این فرهنگ وارد کنند بلکه در مقابل آنان شکست نیز خواهد خورد.
وی افزود: وقتی که انسان از دنیا می‌رود تنها صدقه و وقف‌هایی که در راه خدا انجام داده است باقی می‌ماند به همین منظور ضرورت دارد در راستای بهینه سازی این فرهنگ تلاش کنیم.
تقوی با اشاره به روز کتاب و کتاب‌خوانی هم گفت: اسلام دین تفکّر و تدّبر و کتاب آسمانی ما مبلغ کتاب و کتابخوانی است و باید کتاب و کتابخوانی در جامعه نهادینه شود.
 
 
دشمن با فتنه‌گری و نفوذ خواهان کم رنگ کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی است
امام جمعه موقت کبگیان گفت: دشمن با فتنه‌گری و نفوذ خواهان کم رنگ کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام سیدعلی اکرمیان خطیب موقت جمعه کبگیان در خطبه‌های نماز جمعه ۱۹ آبان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار کرد: در گذر عمر گران مراقب شیطان نفس باشید تا دچار دنیا زدگی و هوسرانی نشوید که تهذیب نفس و دنیا هراسی از خصلت بارز متقین است.
امام جمعه موقت کبگیان با تشکر از بانیان راه‌اندازی مراسم اربعین در مرکز بخش گفت: مردم ما دیروز پا به پای شیفتگان اهل بیت علیه السلام در شهر چیتاب گرد هم آمدند و در حد توانشان حماسه حسینی رقم زدند.
اکرمیان با تشکر از بانیان مراسم گفت: انشاالله امام حسین(ع) خود شفیع عزیزان در قیامت باشد و جزای خیر دهد.
سیدعلی اکرمیان با تسلیت۲۸صفر رحلت پیامبراکرم و نوه مظلومشان امام حسن مجتبی(ع) گفت: امیدواریم مردم ما مانند اربعین ابی عبدالله(ع) در سوگ عزای پیامبراکرم(ص) و سبت اکبرشان امام حسن مجتبی مراسمی باشکوه برگزار کنند زیرا صادق آل محمـد فرمود: شیعه آن است که در سوگ ما غمگین و در شادی ما شاد باشد.
حجت الاسلام اکرمیان با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان گفت: نسل حسین فهمیده‌ها در دیدار با ولایت فقیه شان در حماسه سیزده آبان با ندای مرگ بر آمریکا و لبیک یا سید علی ثابت کردند که پیرو فهمیده‌ها و تابع اصل ولایت فقیه‌اند تا جائی که رهبر عزیزمان فرمودند من به این جوانان پرشور و شعور خوشبینم و عاقبت خوشی را انتظار دارم.
خطیب موقت جمعه کبگیان گفت: بدست آوردن حقوق از دست رفته تنها در مقابله با زورگوئی و مبارزه با استعمار در راس آنها آمریکا واسرائیل است که خدا را شکر در سیزده آبان‌ها و همایش‌های جمهوری اسلامی اتحاد ملت لرزه بر هیمنه ظالمان انداخته است و دشمن با فتنه‌گری و نفوذ در میان آنان با دو دسته کردن خواهان به هم زدن اتحاد عمومی و بدنام کردن ارزش‌های انقلابی است و باید مراقب بود.
قدردانی امام جمعه باشت از استاندار و فرماندار برای در نظر گرفتن بودجه جهت تکمیل مصلا
امام جمعه باشت از استاندار و فرماندار برای در نظر گرفتن بودجه جهت تکمیل مصلا قدردانی کرد.
حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر باشت با تسلیت دوباره به مناسبت اربعین حسینی اظهار کرد اربعین حسینی موجب اتحاد هر چه بیشتر شیعیان و در کل همه مسلمانان شده و امروز می‌بینیم که در کنار شیعیان این سنی‌ها و مسیحیان هم هستند که در راهپیمایی و برنامه‌های اربعین شرکت می‌کنند.
امام جمعه باشت در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص اربعین افزود: پذیرایی مردم عراق از راهپیمایان اربعین هم بی نظیر است و بهترین پذیرایی را از زایران امام حسین ع دارند.
عبودی با اشاره به این که حرکت راهپیمایی اربعین لرزه بر جان دشمنانان اسلام می‌اندازد تصریح کرد: اکنون بیشترین ترس دشمنانان اسلام از این حرکت بی نظیر است.
امام جمعه باشت در ادامه به موضوع کتاب خوانی اشاره کرد و گفت بدترین تنبلی‌ها از نظر مقام معظم رهبری کتاب نخواندن است و بر اثر مطالعه نکردن است که مشکلات در زندگی افراد فراوان دیده می‌شود.
عبودی به حرکت جدی یک طلبه جوان در شهر دهدشت برای کتابخوانی اشاره کرد و گفت: این حرکت می‌تواند برای همه ما الگو باشد چرا که این طلبه در حال گسترش و بسط دادن فرهنگ کتابخوانی است.
وی بودجه‌های مربوط به کتاب و کتاب خوانی را بسیار اندک و ناچیز دانست و گفت اصولا نمی‌دانیم که این‌ها چگونه با چنین اعتبارات ناکافی و اندکی کار می‌کنند و چگونه می‌توان با این بودجه در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی کار کرد.
امام جمعه باشت به پیام سردار سلیمانی در خصوص در هم پیچیده شدن طومار داعش ظرف دو ماه سخن به میان آورد و گفت با درایت ایران اسلامی و به همت سردار سلیمانی امروز دیگر داعشی وجود ندارد و سوریه و عراق از شر آن‌ها در حال خلاص شدن هستند.
وی به فتنه سعد حریری در لبنان اشاره کرد و گفت هدف آن‌ها ایجاد فتنه جدید در منطق علیه ایران و حزب الله لبنان است که با درایت ایران و حزب الله این فتنه هم با شکست مواجه می‌شود چرا که هدف عربستان و امریکا مقابله با ایران است.
عبودی با بیان این که بعضی ها نگران مرگ بر امریکا گفتن هستند در حالی که. ر زیارت عاشورا هم مرگ و لعن به دشمن گفته می شود تصریح کرد خداوند نیز لعن بر دشمن می فرستد‌.
وی در ادامه با تشکر و تقدیر از استاندار و فرماندار شهرستان باشت به دلیل در نظر گرفتن بودجه ای خوب برای مصلای باشت تصریح کرد از آن‌ها انتظار داریم که در تخصیص این اعتبار هم همه تلاش خود را به کار گیرند.
دشمن با فتنه‌گری و نفوذ خواهان کم رنگ کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی است
امام جمعه موقت کبگیان گفت: دشمن با فتنه‌گری و نفوذ خواهان کم رنگ کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام سیدعلی اکرمیان خطیب موقت جمعه کبگیان در خطبه‌های نماز جمعه ۱۹ آبان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار کرد: در گذر عمر گران مراقب شیطان نفس باشید تا دچار دنیا زدگی و هوسرانی نشوید که تهذیب نفس و دنیا هراسی از خصلت بارز متقین است.
امام جمعه موقت کبگیان با تشکر از بانیان راه‌اندازی مراسم اربعین در مرکز بخش گفت: مردم ما دیروز پا به پای شیفتگان اهل بیت علیه السلام در شهر چیتاب گرد هم آمدند و در حد توانشان حماسه حسینی رقم زدند.
اکرمیان با تشکر از بانیان مراسم گفت: انشاالله امام حسین(ع) خود شفیع عزیزان در قیامت باشد و جزای خیر دهد.
سیدعلی اکرمیان با تسلیت۲۸صفر رحلت پیامبراکرم و نوه مظلومشان امام حسن مجتبی(ع) گفت: امیدواریم مردم ما مانند اربعین ابی عبدالله(ع) در سوگ عزای پیامبراکرم(ص) و سبت اکبرشان امام حسن مجتبی مراسمی باشکوه برگزار کنند زیرا صادق آل محمـد فرمود: شیعه آن است که در سوگ ما غمگین و در شادی ما شاد باشد.
حجت الاسلام اکرمیان با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان گفت: نسل حسین فهمیده‌ها در دیدار با ولایت فقیه شان در حماسه سیزده آبان با ندای مرگ بر آمریکا و لبیک یا سید علی ثابت کردند که پیرو فهمیده‌ها و تابع اصل ولایت فقیه‌اند تا جائی که رهبر عزیزمان فرمودند من به این جوانان پرشور و شعور خوشبینم و عاقبت خوشی را انتظار دارم.
خطیب موقت جمعه کبگیان گفت: بدست آوردن حقوق از دست رفته تنها در مقابله با زورگوئی و مبارزه با استعمار در راس آنها آمریکا واسرائیل است که خدا را شکر در سیزده آبان‌ها و همایش‌های جمهوری اسلامی اتحاد ملت لرزه بر هیمنه ظالمان انداخته است و دشمن با فتنه‌گری و نفوذ در میان آنان با دو دسته کردن خواهان به هم زدن اتحاد عمومی و بدنام کردن ارزش‌های انقلابی است و باید مراقب بود.
 
اتحاد میان امت اسلام مهمترین پیام پیاده‌روی اربعین/نقش عربستان سعودی در استعفای سعد حریری/ایران همواره محور مقاومت در منطقه بوده است
خطیب جمعه موقت شهر یاسوج گفت: اتحاد میان امت اسلام و مسلمانان یکی از پیام‌های حرکت بزرگ پیاده‌روی اربعین است.
حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تسلیت اربعین شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان به حرکت عظیم عاشورا اشاره کرد و اظهار داشت: مراسم پیاده‌روی اربعین امسال به مانند چند سال اخیر با شکوه و با حضور انبوه مسلمانان از سراسر جهان برگزار شد.
خطیب جمعه موقت شهر یاسوج با اشاره به اینکه مسلمانان بیش از ۶۰ کشور جهان در این حرکت عظیم شرکت کردند به پیام‌های این حرکت اشاره کرد و گفت: اتحاد میان امت اسلام و مسلمانان یکی از پیام‌های حرکت بزرگ اربعین است.
وی خلوص را یکی دیگر از پیام‌های پیاده‌روی اربعین خواند و عنوان کرد: کسی که با پیمودن مسافتی طولانی خود را به کربلا می‌رساند عشق و علاقه وافر خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان می‌دهد.
حسینی‌صدر پیاده‌روی اربعین را یک اقدام جهادی دانست و تصریح کرد: تمام دنیا و کشورهای غربی از این حرکت عظیم وحشت دارند و علاقمندان و شرکت کنندگان در این مراسم ایستادن پای آرمان‌های امام خود را به تمام جهانیان مخابره می‌کنند.
خطیب موقت نماز جمعه شهر یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه و استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان اشاره کرد و گفت: سعد حریری خود تبعه کشور عربستان است و استعفای وی با فتنه عربستان صورت گرفته است.
وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات و آرامش منطقه گفت: ایران نقش بی‌بدیلی در آرامش و ثبات منطقه به خصوص لبنان داشته و جمهوری اسلامی همواره محور مقاومت در منطقه بوده است.
حسینی‌صدر ادامه داد: اقدامات عربستان و برخی کشورهای غربی برای نابودی داعش عوام‌فریبی است و این کشورها خود از حامیان این گروهک تروریستی هستند.
خطیب جمعه شهر یاسوج در خصوص بازداشت گسترده شاهزادگان عربستان گفت: بازداشت شاهزادگان در عربستان برای فراهم کردن زمینه به تحت نشست محمدبن سلمان ولیعهد این کشور است و بازداشت این افراد به دلیل مبارزه با فساد تنها بهانه‌ای برای تقویت قدرت شاهنشاهی در این کشور سعودی است.
 
امروز راه علاج در برابر فزون‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی و کسب اقتدار است/برخی بر این خیالند که باید در مقابل آمریکا کوتاه بیایم /اربعین حسینی نماد وحدت و اتحاد اسلامی است
امام جمعه موقت قلعه رئیسی گفت: امروز راه علاج در برابر فزون‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی و کسب اقتدار است.
حجت‌الاسلام سید قوام صادق زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی تصریح کرد: تقوا این قدر مهم است که حدود نیم ساعت به شهادت علی(ع) مانده فرزندانش را کنار بسترش صدا زد و جلوی چشم همه به حسین(ع) خطاب کرد" اوصیکما بتقواالله" تا آخر عمر یک گناه در زندگیتان راه ندهید.
وی به اربعین حسینی اشاره و عنوان کرد: اگر زیارت سیدالشهدا همراه شود با رنج و تعب و پیاده رویی قطعا ثواب و اثرات آن نیز ویژه تر خواهد شد و در پیاده رویی اربعین همه چیز در عین عادی بودن شگرف است که مردمانی از سراسر عالم در یک نقطه جمع شده و باشکوه‌ترین فضائل را به نمایش گذاشتند که تنها اشتراکشان حب الحسین است.
صادق زاده بیان کرد: مهربانانه‌ترین و شکوهمندترین فضائل اخلاقی را در مسیر حرکت به سمت مرکز این جهان خاکی یعنی کربلا می توانی ببینی و میزبانانی که با افتخار نیمی از درآمد زندگی شان را پس انداز می‌کنند تا با افتخار و مباهات آن را برای زائران که محب الحسین هستند خرج کنند.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین ابعاد و جوانب متنوع دارد که هر یک غنیمتی است برای عالم اسلام نماد وحدت و اتحاد اسلامی شورانگیزی یاد عاشورا و ایجاد حس جان برکفی در میان همه دلدادگان آن امام همام توجه و تنبه به حقیقت و واقعیت قیام عاشورا و در نهایت بصیرت بخشی حسینی در روح و روان همه پیاده روندگان این مسیر عاشقانه دارد و جا دارد از شیرزنان قلعه رئیسی که توانستند با پخت نان محلی ارادت خود را به زائران و اباعبدالله نشان دادند تشکر می کنم.
وی به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمود "پرخسارت ترین تنبلی ها تنبلی در خواندن کتاب است"؛ برای یک فرد توفیق عظیمی است که با کتاب مایوس و همواره در حال بهره گیری از آن یعنی آموختن چیزهای تازه باشد و مردم ما با کتاب بیش از آنچه امروز انس دارند باید انس بگیرند و کتابخوانی چیزی است که برای یک ملت فریضه است واجب و لازم است و امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است که جا دارد از زحمات مسؤول کتابخانه چاروسا تقدیر و تشکر می کنم.
صادق‌زاده به مسائل منطقه اشاره و اضافه کرد: امروز راه علاج در برابر فزون‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی و کسب اقتدار است، دشمنان با موجودیت جمهوری اسلامی مخالفند با نفوذ و اقتدار جمهوری اسلامی مخالفند و بعضی‌ها خیال می‌کنند که باید کوتاه بیایم در مقابل آمریکا در حالی که هر چه کوتاه بیایم آنها جدی‌تر می‌شوند و راهش مقابله است و راهش ایستادگی است.
وی به استعفای سعد حریری اشاره و یادآور شد: پشت پرده‌های در خصوص سعد حریری وجود دارد که اعتراض به حاکمیت حزب الله در محیط سیاسی امنیتی لبنان، ناامن سازی محیط سیاسی لبنان و تعویق انتخابات پارلمانی، نمایش تاثیرگذاری در تحولات منطقه، ایران هراسی در عصر پساداعش و جلوگیری از تثبت جایگاه، مشروعیت بخشیدن به تحریم‌های آمریکا علیه حزب الله و دریافت طلب ۸میلیاردی از دولت عربستان در ازای استعفا از نخست وزیر از مهمترین پشت پرده‌های بود که می‌توان در استعفای سعدحریری دید.
صادق زاده تاکید کرد: عربستانی‌ها این روزها سر در گم‌تر و عصبانی‌تر از همیشه‌اند و بازگشت منصور هادی به یمن از ریاض حکام ریاض را خشمگین کرده است .
هزینه ۸۰۰ میلیون تومانی جهت حفر چاه بی‌نتیجه آب شرب دیشموک اجحاف در حق مردم بود/ انتخاب مدیران لایق در دستور استاندار
امام جمعه موقت شهر دیشموک گفت: ۸۰۰ میلیون تومان پول بی‌زبان که بابت حفر چاه آب شرب شهر دیشموک هزینه شد و بی‌نتیجه ماند چه کسی می‌خواهد پاسخگوی این پول هدر رفته باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک، حجت‌الاسلام محمود اندیشه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دیشموک ضمن توصیه مردم به تقوای الهی اظهار کرد: مسؤولان و مردم حق‌الناس را رعایت کنند.
وی در ادامه گفت: مسؤولانی که با جمع‌آوری رای از بیرون مسؤولیت را منصب شدند حقوقشان حرام است و اگر پستی گرفتید باید برای رضای خدا کار کنید نه برای رضای یک عده‌ای که دورمان را گرفتند کار کنیم.
امام جمعه موقت گفت: گرفتن پول و برای دیگران کار کردن حق‌الناس است و باید حق‌الناس را رعایت کنند.
وی اشاره به تیراندازی در برخی مراسمات عروسی و آن هم در نیمه شب در وسط جمعیت کرد و گفت: تیراندازی در نیمه شب حق‌الناس است .
اندیشه به ۲۴ آبانماه روز کتاب و کتابداری اشاره کرد و گفت: کسانی که با کتاب و کتابخوان است و آرامش یابد هرگز آرامش خود را از دست نمی‌دهد.
وی به روز ۲۵ آبانماه در پنج‌شنبه اشاره کرد و گفت: این روز روز وقف است و آن کسانی که وقف می‌کنند سعی کنند وقف عام‌المنفعه کنند چون برخی‌ها وقف می‌کنند اما آن وقف شخصی است که این وقف ایراد دارد.
خطیب موقت شهر دیشموک گفت: وقف به زمین نیست بلکه انسان هر آنجه از دستش برمی‌آید می‌تواند وقف کند و ثواب دارد.
اندیشه با اشاره به حضور و حماسی مردم شهر دیشموک در روز ۱۳ آبان ماه ضمن تقدیر و تشکر از مردم این شهر گفت: از همه کسانی که در این روز یوم‌الله با مشت محکم بر دهن ترامپ یاوه‌گو نشان دادند که پشت سر دولت و سپاهشان هستند.
وی خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم آمریکا هیچ تغییری نکرده است و همان استکبار است و هرگز این نامردها با ما دوست نخواهند شد و هدفشان زیر سلطه بردن ما است.
امام جمعه موقت دیشموک گفت: آمریکا همان آمریکایی‌است که به فرموده رهبر کبیر انقلاب شیطان بزرگ است و ما تا لحظه آخر مرگ بر آمریکا بر دهنمان جاری است.
وی با اشاره به روز اربعین حسینی از حضور مردم در این راهپیمایی عظیم اربعین حسینی که نتواستند در راهپیمایی بزرگ کربلا شرکت کنند حضور پیدا کردند عنوان کرد: از بازاریان و عده‌ای افراد که کار فرهنگی می‌کنند و در این روز شرکت نکردند گلایه دارم.
اندیشه گفت: آن عده‌ای که مسؤول بودند و کار فرهنگی انجام می دادند چرا در این روز شرکت نکردند و آن عده باید بدانند یکی از ویژگی‌های شخص مومن زیارت اربعین است.
وی تصریح کرد: بازاریان سعی کنند در مراسمات مذهبی مغازه‌های خود را تعطیل کنند و شرکت کنند که خدا روزی آنها را زیادتر می‌کند.
امام جمعه موقت شهر دیشموک گذری به مشکلات شهر دیشموک داشت و گفت: ۸۰۰ میلیون تومان پول بی‌زبان که بابت حفر چاه آب شرب شهر دیشموک هزینه شد و بی‌نتیجه ماند چه کسی می‌خواهد پاسخگوی صرف این پول بی‌نتیجه است.
وی خاطرنشان کرد: آن کارشناسان و مهندسانی که حدس می‌زدند با حفر این چاه و صرف این پول کلان به نتیجه می‌رسند سعی کنند جواب حدسشان را به مردم بدهند.
اندیشه با بیان اینکه متولیان امر در حفر چاه پاسخگوی این امر بی‌نتیجه باشند و بدانند که مسئله آب یک مسئله‌ای مهم برای شهر دیشموک است.
وی اذعان کرد: آب شرب شهر دیشموک آبی که همانند شربت رنگ دارد قابل شرب نیست و حتی برای وضو گرفتن هم اشکال دارد.
اندیشه گفت: بابت این آب مضاف از ما پول می‌گیرند و مسؤولان بدانند این بابت این آب شرب ناسالم که از مردم پول می‌گیرند باید آب شرب سالم تحویل دهند.
وی گفت: استفاده مردم از این آب غیر شرب باعث سنگ کلیه در مردم شده و حق مردم شهید داده و انقلابی نیاز به خدمت است و مسؤولانی که در راس هستند به مردم خدمت کنند.
اندیشه ضمن خواستار از استاندار جدید در وعده‌های داده شده و شعارهای استاندار گفت: امیدوارم شعارهای داده شده توسط استاندار جدید تحقق پیدا کند و منطقه دیشموک از بن بست خارج شود.
وی ضمن تقدیر و تشکر از استاندار جدید از وی خواست: تا به شعارهای داده شده خود جامه عمل بپوشاند و از مدیران لایق انتخاب کند.
امام جمعه موقت دیشموک گفت: از استاندار می‌خواهیم مدیران لایق انتخاب کنند که رنج کشیده هستند و مردم را درک می‌کنند استفاده کند.
وی تصریح کرد: مدیرانی را انتخاب کنند که دلسوز باشند نه گازسوز و بنزین سوز و مدیرانی انتخاب کنند که به مردم خدمت صادقانه کنند.
اندیشه گذری به شورای اسلامی شهر دیشموک داشت و گفت: شورای اسلامی با انتخاب شهردار جدید امیدوارم به مردم خدمت کنند و مردم همه سعهصدر داشته باشند هر چند لوله‌کشی گاز و آب یک سری مشکلاتی برای مردم منطقه داشته است اما با شوری و شهرداری همکاری و تعامل داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

فرمانده کل سپاه گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه برای جلوگیری ...
از واکسن کرونا چه خبر؟

از واکسن کرونا چه خبر؟

مراحل تست واکسن شامل مرحله آزمایش پیش بالینی است که دانشمندان واکسن جدید را بر روی سلول ...
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
1