تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب : ۲۹۰۲۳۰

از حاشیه‌نشینان آسیب‌زا در بویراحمد تا ماجرای مأمور تقلبی منابع طبیعی در لنده

۰
کبنا ؛ 
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
وجود ۴۵ هزار نفر حاشیه نشین در اطراف یاسوج آسیب زاست
فرماندار بویراحمد گفت: وجود حدود ۴۵ هزار نفر حاشیه نشین در اطراف شهر یاسوج از جمله مادوان، مهریان و بلهزار جمعیت بالایی بوده و سبب گسترش آسیب های اجتماعی می شود.
 
سید محمدکاظم نظری اظهار داشت: حاشیه نشینی سبب بروز و گسترش روزافزون انواع آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق در این مناطق شده است.
وی افزود: بویراحمد در سال ۱۳۹۵ با پذیرش حدود ۲۳ هزار نفر مهاجر از نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مهاجرپذیرترین شهرستان کشور معرفی شد.
فرماندار بویراحمد بیان کرد: باید برای جمعیت مهاجر شهرستان بویراحمد به ویژه در اطراف شهر یاسوج چاره اندیشی کرد و یک برنامه مدون داشت.
نظری عنوان کرد: ریشه یابی آسیب های اجتماعی موجود در حاشیه شهر یاسوج و اقدام برای کاهش آنها به عزم عمومی نیاز دارد.
وی بدون اشاره به آمار، ابراز داشت: تشکل های مردم نهاد فعال شهرستان بویراحمد در حوزه مسائل و آسیب های اجتماعی می توانند نقش ویژه ای در این راستا ایفا کنند.
فرماندار بویراحمد گفت: لازمه تحقق چنین امر مهمی آن است که تشکل های مردم نهاد این شهرستان طرح ها و برنامه های کارآمد و قوی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی ارائه دهند.
نظری اظهار داشت: فلسفه وجودی تشکل های مردم نهاد انجام فعالیت های داوطلبانه در یک زمینه خاص و استفاده از ظرفیت های قانونی برای ارائه انواع خدمات است.
وی افزود: برخی افراد در شهرستان بویراحمد پس از ثبت تشکل مردم نهاد منتظر پرداخت اعتبار توسط دولت برای آغاز فعالیت آن هستند.
نظری بیان کرد: چنانچه قرار باشد دولت اقدام به پرداخت اعتبار به تشکل های مردم نهاد برای انجام فعالیت های داوطلبانه در یک زمینه خاص کند کارکنان دستگاه های اجرایی مربوطه آن را انجام می دادند.
 
۲۱۰دستگاه استانی و شهرستانی به شبکه دولت متصل هستند
مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ٢١٠ دستگاه استانی و اداره شهرستانی به شبکه دولت متصل هستند.
عباس رسولی در جمع خبرنگاران افزود: در آینده نزدیک همه ادارات شهرستانی واستانی به این شبکه متصل می شوند.
وی با بیان اینکه نتایج این اقدامات در آینده نزدیک برای مردم مشخص می شود، اظهار داشت: توسعه شبکه دولت در دستگاههای اجرایی استان و اتصال و بهره‌گیری ادارات شهرستانی از خدمات این شبکه یک امر ضروری است.
رسولی ارتقا توانمندی مدیران فناوری اطلاعات در خصوص آشنایی و مقابله با تهدیدات سایبری و مقابله با بدافزارهای رایانه‌ای را ضروری دانست.
وی افزود: در راستای آگاهی رسانی، بررسی و رفع مشکلات مخابراتی دستگاههای اجرایی و معرفی مرکزآگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه‌ای و تبیین وظایف آن مرکز نیاز است.
 
 
پرداخت ۳۰۰میلیارد تسهیلات صندوق توسعه ملی به متقاضیان بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی به متقاضیان بخش کشاورزی این استان خبرداد.
"الله‌داد محمدی" افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد بانک ها مظلوم واقع شده اند.
وی بیان کرد: بانکهای این استان در مجموع در زمینه پرداخت تسهیلات بیشتر از توان خود عمل کرده اند.
رئیس شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عمده مطالبات بانکهای این استان از مردم در حوزه بانکهای تخصصی است.
محمدی تصریح کرد: طی سه سال گذشته حداقل ۳۰۰میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در بخشهای کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی تسهیلات پرداخت کرده ایم.
وی ادامه داد: مبلغ ۵۴ میلیارد تومان تنها در سال ۹۵ از این محل تسهیلات پرداخت شد.
رئیس شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: شرایط بازگشت مطالبات بانکهای استان بعلت مشکلات اقتصادی و اجتماعی استان مطلوب نیست که انتظار داریم کارگروه وصول مطالبات تشکیل و راهکاری ارائه شود.
محمدی اضافه کرد: بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۰میلیارد تومان مطالبات معوق در دست مردم دارد که در صورت وصول می تواند کمک قابل توجهی به چرخه تولید استان کند.
 
بهره برداری از ۲ پل عابر پیاده در محور "یاسوج – بابامیدان"
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ پل عابر پیاده در محور "یاسوج – بابامیدان" به بهره برداری رسید.
علی خوان پایه" در جمع خبرنگاران افزود: بزرگراه "یاسوج - بابامیدان" حدفاصل روستای "تنگاری" تا "تنگ کناره"دارای تراکم جمعیتی زیادی بود و ضرورت ساخت و نصب سه دستگاه پل برای تردد عابرین و ساکنین روستاهای همجوار با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در ابتدای کار در اولویت قرار گرفت.
وی بیان کرد: وجود شیلات و پرورش آبزیان در روستای "تنگاری"، کارخانه سیمان، و قرارگرفتن چندین مجتمع عمومی از جمله مسجد و مدرسه در این باریکه نیازمند بالا بردن سطح ارتقاء ایمنی بود که خدمات شایسته ای از جمله نصب نیوجرسی بتنی با طراحی و پیش بینی روشنایی، نصب چراغ چشمک زن سلار و ساخت و نصب پل فلزی و هوایی از محل اعتبارات ملی با بهترین کیفیت انجام شده است.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در کنار این معبر مواصلاتی بیش از ۱۳روستا به صورت مستقیم و کل دهستان دشتروم به صورت غیره مستقیم ارتباط ترددی دارند و وظیفه حکم می کرد که تمام ظرفیت های ایمنی از جمله دوربین ثبت تخلفات برای کنترل سرعت وسائط نقلیه، ایجاد نقوش برجسته و ایمن سازی حواشی مدارس جهت هوشیار کردن رانندگان و نصب انواع تابلو هشدار دهنده و بازدارنده، انسداد دور برگردانهای غیر استاندارد و غیر مجاز به صورت ضربتی انجام گرفت.
خوان پایه تصریح کرد: با تردد روزانه عوامل راهداری جلوی هرگونه تعرض به حریم قانونی محورهای مواصلاتی را به شدت کنترل و خاطیان و کسانی که به حریم عمومی و قانونی معابر قصد تجاوز و سوء استفاده دارند را تحویل مراجع قضایی خواهیم داد.
وی با اشاره به انواع نخاله ها و پسماندهای موجود در"تنگ کناره" ادامه داد: این فضا بسیار نگران کننده است و باوجود پاکسازی زیاد و روزانه توسط عوامل راهداری و امحاء این زباله ها متاسفانه خودروها و کامیون های حمل زباله شهر یاسوج و روستاهای مجاور این جاده با بی دقتی و بی توجهی به صورت بی امان هر روز انباشت می شود.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: چندین نامه به شهرداری یاسوج در خصوص این وضعیت ارسال شده اما تاکنون ترتیب اثری داده نشده است.
خوان پایه اضافه کرد: مبادی ورودی یاسوج، مرکز استان به عنوان "پایتخت طبیعت ایران" وظیفه این اداره را سنگین تر کرده است. ضمن دعوت به همکاری همه دستگاههای ذیربط از مردم درخواست همکاری دو سویه و تلاش برای فرهنگ سازی داریم.
 
پاسداشت ۱۷ شهید مفقودالاثر شهرستان کهگیلویه برگزار شد
به همت اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه و با حضور مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید کشور ویژه برنامه ۱۷ شهید مفقودالاثر شهرستان کهگیلویه به میزبانی شهر سوق برگزار شد.
شامگاه امشب ویژه برنامه پاسداشت ۱۷ شهید مفقودالاثر شهرستان کهگیلویه، با حضور مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید کشور، فرماندار کهگیلویه جمعی از شورای اداری و اقشار مختلف مردم در شهر سوق برگزار شد.
اسکند یارنسب در این یادواره ضمن تسلیت اربعین حسینی، اظهار داشت: اربعین یکی از مختصات و ویژگی‌های مذهب شیعه و امام حسین(ع) است.
مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید کشور، با بیان اینکه همه انبیاء و ائمه معدن وحی هستند، گفت: اما اربعین فقط به امام حسین(ع) تعلق دارد.
وی، با بیان اینکه امروزه اربعین به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی جهان لقب گرفته است، اسرار جاودانگی امام حسین(ع) بعد از ۱۴۰۰ را اخلاص آن حضرت دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) هر چه داشت در طبق اخلاص گذاشت و تقدیم حضرت حق نمود.
یارنسب، همه زمان‌ها، مکان‌ها و انسان‌ها را متعلق به خداوند دانست و با بیان اینکه همه این‌ها پیش خداوند با ارزش هستند، گفت: اما برخی مکان‌ها، انسان‌ها و زمین‌ها ویژگی و منزلت خاصی در پیش خداوند متعال دارند و این سه عنصر با هم در کربلا وجود دارد.
وی افزود: عاشوری روزی است که برای همیشه ندای آزادی و آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیزی در آن به گوش می‌رسد.
این مسئول با بیان اینکه امام حسین(ع) می‌دانست به جز همان یاران، دیگر یاری در کربلا ندارد و باز ندای یارطلبی داشت، گفت: خطاب امام حسین(ع) برای همه تاریخ بود، برای اینکه ندایش به نسل‌ها در همه عصرها برسد.
مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید کشور خاطرنشان کرد: اربعین فرصتی برای اندیشیدن به فلسفه و قیام امام حسین(ع) است.
 
ضرورت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه
امام جمعه سوق بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد.
حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در ویژه برنامه پاسداشت ۱۷ شهید مفقودالاثر این شهرستان که در سوق برگزار شده بود، اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا، سپاس و قدردانی از کسانی است که به مردم خدمت کردند و آزادی و امنیت برای جامعه به ارمغان آوردند.
امام جمعه سوق، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگ از خود گذشتن برای خدمت به مردم عنوان و تصریح کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شد اختلاس‌ها، رشوه‌گیری‌ها و ظلم‌ها از بین می‌رود.
وی افزود: یاد شهدا و برگزاری یادواره‌ها، تکریم از خانواده شهدا است که قهرمانان ملی را پرورش دادند.
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل با بیان اینکه شهدا وظیفه خود را انجام دادند و امروز ما باید به وظایف خود عمل کنیم، بیان کرد: وظیفه ما دفاع و پاسداری از آرمان های شهدا، دفاع از ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی است.
 
پروژه ۴ خطه کردن محور لیکک ـ بهبهان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: پروژه چهار خطه کردن محور لیکک ـ بهبهان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
محمد علی علیمردانی در جمع خبرنگاران در خصوص روند اجرائی فاز دوم پروژه بهسازی و چهار بانده کردن محور لیکک به بهبهان، اظهار داشت: این پروژه به طول ۵ کیلومتر و با پیشرفت ۵۰ درصدی هم اکنون در دست اجرا است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در گذشته ۵ کیلومتر از این محور بهسازی شد، عنوان کرد: اکنون در مجموع ۱۰ کیلومتر از جاده لیکک به بهبهان با اعتباری بیش از ۵۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها راه ارتباطی شهرستان بهمئی به مرکز استان‌، شهرستان و سایر استان‌های هجوار همین مسیر است، گفت: تمام تلاش مجموعه راه و شهرسازی بر این است که این محور براساس برنامه زمان‌بندی شده، جهت رفاه حال مردم منطقه به بهره‌برداری برسد.
علیمردانی گفت: در طول این مسیر ۳۵ پل با دهانه ۲ تا ۸ متری قرار دارد که تا کنون این مرحله از کار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
علیمردانی خروج شهرستان از بن بست، تعریض محور مذکور برای تسریع و تسهیل در رفت و آمد، خذف پیچ و نقاط حادثه خیز و در پی آن کاهش تصادفات را از جمله اهداف این پروژه در جهت خدمت به مردم منطقه عنوان کرد.
عملیات گازرسانی به روستاهای شهرستان بهمئی آغاز می‌شود
نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری‌های انجام شده به زودی عملیات گاز رسانی به بخش‌های ممبی٬ سرآسیاب و کت از توابع شهرستان بهمئی آغاز می‌شود.
عدل هاشمی‌پور اظهار داشت: شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در آینده‌ای نچندان دور نسبت به برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار پروژه گازرسانی به بخش‌های ممبی٬ سرآسیاب و کت از توابع شهرستان بهمئی اقدام می‌کند.
وی خواستار تسریع در روند گازرسانی به مناطق دشمن زیاری، چاروسا و دیشموک شد و افزود: پیگیری و تلاش‌های مجموعه شرکت گاز استان برای تعیین تکلیف این پروژه و همچنین تکمیل و اتمام پروژه ستودنی است.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با جدیت پیگیر گاز رسانی به بخش‌های چاروسا و دیشموک هستیم و امیدوارم طبق برنامه زمانبندی در دهه فجر امسال شاهد بهره برداری و رسیدن گاز در منطقه چاروسا باشیم.
هاشمی‌پور ابراز کرد: انتظار می‌رود با هدف به سرانجام رساندن پروژه در کمترین زمان ممکن و همچنین تسریع در روند اجرایی مطابق برنامه پیش بینی شده، یک اکیپ دیگر به پروژه اضافه و با هماهنگی سایر نهادهای اجرایی معارضات محلی رفع شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون پروژه ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: امیدواریم شرکت گاز استان از هیچ تلاشی برای افتتاح و بهره برداری از پروژه گازرسانی به دیشموک و چاروسا در دهه فجر امسال دریغ نکنند.
 
۷۰ دل نوشته کودکان کهگیلویه و بویراحمد به زائران کربلا اهدا شد
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ دل نوشته و کاردستی مربوط به کودکان و نوجوانان این استان به خادمان موکب ها و زائران شرکت کننده در آیین پیاده روی اربعین حسینی اهدا شد.
 
عیسی گرجی زاده اظهار داشت: این ۷۰ دل نوشته و کاردستی مربوط به اعضای ۱۸ مرکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
وی افزود: این دل نوشته ها و کاردستی ها با بهره‌ گیری از آموزش های ارائه شده به قشر کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد تهیه شدند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علاوه بر دل نوشته و کاردستی انواع صنایع دستی تزیینی و محلی این استان، دستمال، کیف ‌های دستی و سربند نیز برای اهدا به خادمان موکب ها و زائران شرکت کننده در آیین پیاده روی اربعین حسینی در مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده که به زودی به آنان اهدا می شود.
گرجی زاده عنوان کرد: تمامی دل نوشته ها، کاردستی ها، صنایع دستی تزیینی و محلی کهگیلویه و بویراحمد، دستمال، کیف ‌های دستی و سربند به نام کودکان و نوجوانان سازنده آنها به استان خوزستان و مرزهای شلمچه و چذابه ارسال شده و یا خواهند شد.
وی ابراز داشت: این اقدام مذهبی و فرهنگی بیانگر عشق و ارادت خاص قشر کودک و نوجوان کهگیلویه و بویراحمد به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه امام حسین (ع) است.
گرجی زاده گفت: تعمیق هر چه بیشتر آموزه ‌های عاشورایی بین کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد و پرورش شور و شعور حسینی بین آنان از مهمترین اهداف این اقدام است.
وی اظهار داشت: عشق حسینی در کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز همچون دیگر قشرهای مردم این استان نهادینه شده است.
گرجی زاده افزود: فرهنگ عاشورایی باید از سنین کودکی آموزش داده شود تا کودکان و نوجوانان درک صحیح تری از واقعه کربلا و فرهنگ عاشورا داشته باشند.
خیرباشتی ۱۸۳قلم وسایل کمک آموزشی به مدارس کهگیلویه وبویراحمد کمک کرد
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: محمد نبی گوهرگانی؛ نیکوکار باشتی ۱۸۳ قلم وسایل کمک آموزشی به مدارس این استان اهدا کرد.
 
جهان محرابی افزود: این خیر ۷۵دستگاه سیستم رایانه،۱۰ دستگاه کیس، ۴۳دیتا پروژکتور، ۲۷ پرده نمایش، ۹دستگاه های کپی، ۹ برد هوشمند و ۱۰پرده نمایش ثابت به مدارس این استان اهدا کرده است.
وی اعتبار تجهیزات اهدا شده را سه میلیارد ریال برآورد کرد.
وی گفت: این تجهیزات به شهرستان های گچساران، باشت، بهمئی، چرام و دیشموک اهدا شده است.
محرابی تصریح کرد: این خیر همچنین بیش از یک میلیارد ریال برای هوشمند سازی مدارس باشت کمک کرده است.
محرابی با یادآوری هزینه های سنگین تعلیم و تربیت ،ارایه خدمات آموزشی مطلوب را مستلزم مشارکت بیشتر مردم دانست.
۱۴۸هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی ابتدایی، متوسطه، فنی و حرفه ای، کار و دانش، بزرگسالان، آموزش از راه دور، غیرانتفاعی و پیش دبستانی در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.
حضور مأموران قلابی منابع طبیعی در روستاهای بخش مرکزی شهرستان لنده
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده گفت: افرادی ناشناس با حضور در روستاهای بخش مرکزی شهرستان لنده با معرفی خود به عنوان مأموران منابع طبیعی به منازل مردم بدون هیچ گونه مجوز قانونی وارد می شدند.
ذبیح الله محمدی ضمن تائید حضور این افراد ناشناس در برخی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان لنده ،اظهار داشت: همه کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده بومی این شهرستان هستند.
وی افزود: حضور افراد ناشناس به عنوان مأموران منابع طبیعی یکی از شیوه جدید کلاهبرداری از مردم است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده بیان کرد: یکی از اصول مهم و ضروری در ورود به منازل مردم هماهنگی و گرفتن حکم قضایی از دادستان و دادگستری این شهرستان است.
وی عنوان کرد: این افراد ناشناس بدون حکم قضایی وارد منازل برخی از روستائیان شده اند اما نتواسته اند از مردم اخاذی کنند.
محمدی از مردم این شهرستان خواست در صورت مشاهده این افراد با شماره تماس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده ۳۲۴۶۲۷۰۷ و یا با پلیس۱۱۰ تماس بگیرند.
نماینده بویراحمد و دنا درمجلس: اقدامات پست بانک ایران درکاهش هزینه ها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها بسیار مؤثر بوده است
غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا درمجلس شورای اسلامی در نشست شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اقدامات پست بانک ایران درکاهش هزینه ها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها بسیار مؤثر بوده است
نماینده بویراحمد و دنا درمجلس: اقدامات پست بانک ایران درکاهش هزینه ها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها بسیار مؤثر بوده استبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: وی ضمن بیان این مطلب گفت: این بانک با ارائه خدمات مالی و بانکی در مناطق روستائی و کم برخوردار ازجمله؛ پرداخت یارانه سرپرستان خانوار، پرداخت مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزستی و دریافت قبوض مصرفی آنان توانسته است نقش مؤثری درکاهش هزینه ها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها داشته باشد.
وی با اشاره به ماهیت توسعه ای و تخصصی پست بانک در حوزه ICT ابراز امیدواری کرد که با خدمت‌رسانی این بانک در مناطق مذکور شاهد بیش از پیش رونق و توسعه اقتصادی این مناطق باشیم.
همچنین سعید ساعدی فر مدیر شعب پست بانک استان کهگیلویه وبویراحمد در این نشست ضمن ارائه عملکرد استان گفت: درسال جاری تعداد ۷ دستگاه خودپرداز (ATM) درباجه های خدمات بانکی روستائی نصب شده و در آینده در دیگر مناطق استان نیز نصب خواهد شد.
وی درپایان خواستار حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاه های اجرائی در استان جهت افزایش تعداد باجه های خدمات بانکی برای گسترش نقاط تماس در روستاهای استان شد.
 
۴۸ کیلومتر شبکه فاضلاب در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای کهگیلویه و بویراحمد طول شبکه جمع‌آروی فاضلاب شهرهای استان را بیش از ۲۹۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: طی سه سال و نیم اخیر بیش از ۴۸ کیلومتر به شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرهای استان اضافه شده است.
سید یعقوب فرجی در نشست مدیران شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امسال بیش از ۳ هزار و ۵۰۰مورد از آدمروی شبکه فاضلاب پنج شهر دارای شبکه فاضلاب این استان بازرسی شد.
معاون نظارت بر بهره‌بردای شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: در همین مدت بیش از ۳۱۰ مورد از آدمروهای فاضلاب در شهرهای یاسوج، دهدشت،گچساران، چرام و سی‌سخت مرمت و بازسازی شد.
فرجی از اجرای طرح ساماندهی و همسطح‌سازی منهول‌های فاضلاب شهر یاسوج طی سال جاری خبر داد و گفت: طی سال جاری تا کنون بیش از ۵۰۰ مورد منهول فاضلاب در سطح شهر یاسوج همسطح‌سازی و استانداردسازی شده است.
وی با بیان اینکه این طرح در سایر شهرهای استان نیز اجرا خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه سابقه اجرای شبکه فاضلاب و حجم آن در شهر یاسوج نسبت به سایر شهرهای استان بیشتر است این طرح ابتدا در شهر یاسوج اجرا شد.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: هم اکنون بیش از ۳۸ هزار مشترک فاضلاب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
انجام عملیات فشار‌سنجی شبکه توزیع آب سی‌سخت
مدیر دفتر کاهش آب بدون درآمد و مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در راستای اجرای خطوط شبکه توزیع آب شهر سی‌سخت و به منظور بازبینی مجدد عملکرد شبکه توزیع این شهر و ارزیابی میزان آب مصرفی شهروندان برای مدیریت مصرف و کاهش هدررفت آب عملیات فشار سنجی شبکه توزیع آب این شهر اجرا شد.
سلمان جمالفرد با اشاره به توپوگرافی خاص و کوهستانی بودن شهر سی‌سخت، افزود: کنترل فشار و دبی شبکه توزیع آب شهرها نقش بسزایی در جلوگیری از تخریب شبکه و هدر رفت آب دارد.
مدیر دفتر کاهش آب بدون درآمد و مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : با بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده، اصلاح شبکه و نصب شیر فشار شکن در نقاط مختلف شبکه توزیع شهر سی‌سخت انجام خواهد شد.
جمالفرد با اشاره به اینکه فشارسنجی از نقاط مختلف شهر و محل های تعریف شده مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد، ادامه داد: شناسایی و مرئی نمودن شیرهای مدفون شده، شناسایی انشعابات غیر مجاز و برنامه‌ریزی جهت قطع و تغییر وضعیت آنها برابر قانون و مقررات در شهر سی‌سخت نیز در حال انجام است.
پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۱۸ هزار نفر با اجرای ۵۳۳ طرح صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت:پیش‌بینی می‌شود با اجرای ۵۳۳ طرح صنعتی زمینه اشتغا ل ۱۸ هزار نفر فراهم شود.
داریوش دیویده با اشاره به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی استان در سال گذشته گفت: سال گذشته ۴۳ واحد تولیدی تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۴۱ مورد از این واحدها با دریافت تسهیلات سرمایه در گردش فعال شده و ۱۲ طرح با دریافت پروانه بهره‌برداری وارد چرخه تولید شدند.
وی با اشاره به اشتغال بیش از ۸ هزار نفر در طرح‌ها و واحدهای صنعتی گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال در استان پرداخت شد که حدود ۱۰۰ واحد به چرخه تولید بازگشتند.
این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت، گفت: ۵۳۳ طرح با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است که پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای حدود ۱۸ هزار نفر شغل ایجاد شود.
 
سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود آموزش و اطلاع رسانی مناسب در راستای استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در انجام بهینه معاملات انجام شود.
سید ابراهیم کشاورز  اظهار داشت: در ۷ ماهه امسال این ستاد در زمینه وصول درآمد با توجه به تلاش دستگاه‌های اجرایی متولی وصول درآمد عملکرد مطلوبی داشته است.
وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم جامعه، بحث شفافیت مالیاتی است، عنوان کرد: برخی گردش‌های عملیات مالی و تراکنش‌های بانکی در این راستا باید رصد شود زیرا بسیاری از این گردش عملیات‌ها گویای فعالیت‌های اقتصادی پنهان است.
کشاورز ابراز کرد: در بسیاری از مواقع صاحبان این تراکنش‌ها و عملیات‌های مالی، مالیات واقعی خود را نمی‌پردازند و این فرارهای مالیاتی معضل بزرگی در راستای وصول درآمدها و رشد اقتصادی استان است.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود با جدیت این موضوع از طریق اداره کل امور مالیاتی و سیستم بانکی استان در راستای تفاهم نامه سازمان امور مالیاتی کشور با برخی بانک‌ها انجام و این امر به طور حتم در تحقق درآمدهای مالیاتی استان موثر است.
کشاورز با اشاره به ضرورت ثبت اطلاعات املاک و شفاف سازی در این مورد افزود: برای شفاف سازی و وصول درآمدهای مالیاتی از املاک، لازم بوده تا با هماهنگی اداره کل امور مالیاتی و اداره ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه‌های مرتبط با موضوع، ثبت اطلاعات املاک در سامانه ثبت اسناد و املاک نیز پیگیری شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با اشار به تلاشهای صورت گرفته در استان در راستای تهاتر بدهی‌های دولت به بخش خصوصی تصریح کرد: در همین راستا، ردیف بودجه‌ای به استان اختصاص یافته و چون منبع مهم درآمدی برای استان بوده لازم است از این ابزار و از ظرفیت قانون بودجه در راستای توسعه استان نهایت بهره را ببریم.
کشاورز افزود: در بودجه امسال نیز درصدی از بودجه استانی از محل تخصیص اسناد خزانه اسلامی است و باید با برنامه ریزی و دقت نظر و اطلاع رسانی مناسب از این فرصت و ظرفیت برای پرداخت بدهی های دولت به بخش خصوصی استفاده بهینه شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همچنین خواستار آموزش و اطلاع رسانی مناسب در راستای استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در انجام بهینه معاملات شد و افزود: بر اساس ماده ۹ قانون برنامه ششم توسعه، معاملات متوسط و عمده باید ظرف ۲ سال در این سامانه ثبت شود و از آنجائیکه ۹۰ درصد معاملات، جزء هستند لازم بوده تدابیر لازم برای آموزش و اطلاع رسانی و استفاده موثر از این سامانه در استان اتخاذ شود.
انجام عملیات فشار‌سنجی شبکه توزیع آب سی‌سخت
مدیر دفتر کاهش آب بدون درآمد و مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از انجام عملیات فشار‌سنجی شبکه توزیع آب سی‌سخت خبر داد.
سلمان جمالفرد در بازدید از تاسیسات آب شرب شهر سی‌سخت اظهار کرد: در راستای اجرای خطوط شبکه توزیع آب شهر سی‌سخت و به منظور بازبینی مجدد عملکرد شبکه توزیع این شهر و ارزیابی میزان آب مصرفی شهروندان برای مدیریت مصرف و کاهش هدررفت آب عملیات فشارسنجی شبکه توزیع آب این شهر اجرا شد.
مدیر دفتر کاهش آب بدون درآمد و مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توپوگرافی خاص و کوهستانی بودن شهر سی‌سخت افزود: کنترل فشار و دبی شبکه توزیع آب شهرها نقش بسزایی در جلوگیری از تخریب شبکه و هدر رفت آب دارد.
جمالفرد بیان کرد: فشارسنجی از نقاط مختلف شهر و محل‌های تعریف شده مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.
مدیر دفتر کاهش آب بدون درآمد و مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده، اصلاح شبکه و نصب شیر فشار شکن در نقاط مختلف شبکه توزیع شهر سی‌سخت انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: شناسایی و مرئی نمودن شیرهای مدفون شده، شناسایی انشعابات غیر مجاز و برنامه‌ریزی جهت قطع و تغییر وضعیت آنها برابر قانون و مقررات در شهر سی‌سخت نیز در حال انجام است.
پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۱۸ هزار نفر با اجرای ۵۳۳ طرح صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت:پیش‌بینی می‌شود با اجرای ۵۳۳ طرح صنعتی زمینه اشتغا ل ۱۸ هزار نفر فراهم شود.
داریوش دیویده با اشاره به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی استان در سال گذشته گفت: سال گذشته ۴۳ واحد تولیدی تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۴۱ مورد از این واحدها با دریافت تسهیلات سرمایه در گردش فعال شده و ۱۲ طرح با دریافت پروانه بهره‌برداری وارد چرخه تولید شدند.
وی با اشاره به اشتغال بیش از ۸ هزار نفر در طرح‌ها و واحدهای صنعتی گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال در استان پرداخت شد که حدود ۱۰۰ واحد به چرخه تولید بازگشتند.
این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت، گفت: ۵۳۳ طرح با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است که پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای حدود ۱۸ هزار نفر شغل ایجاد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1