تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۲۸۹۱۳۴

پیام سید ناصر برای «حاج قاسم» /پیام «حاج عدل» برای ۱۳ آبان / گچساران دومین تولید کننده نفت در جنوب / افتتاح صندوق کارآفرینی امید در شهرستان باشت

۰
کبنا ؛

خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
پیام سید ناصر حسینی به حاج قاسم سلیمانی
سید ناصر حسینی به حاج قاسم سلیمانی پیام تسلیت نوشت.
در پی درگذشت پدر سردار حاج قاسم سلیمانی از سوی سید ناصر حسینی نویسنده کهگیلویه و بویراحمدی کتاب معروف پایی که جا ماند پیام تسلیتی صادر شد در این پیام آمده است: برادر عزیز سردار سرلشکر پاسدار حاج‌ قاسم سلیمانى فرمانده محترم نیروى قدس سپاه  با سلام و تحیات الهى درگذشت پدر مجاهد و انقلابى‌تان ابوالشهید "حاج‌ حسن سلیمانى" موجب تأثر و تألم خاطر دوستداران و علاقه‌مندان شما گردید.

بى‌شک تربیت و پرورش فرزند ارزشمندى چون جنابعالى که امروز محبوبِ دلِ همه ملت‌هاى آزادى‌خواه و خارِ چشمِ دشمنانِ قسم خورده اسلام و انقلاب است، و همواره با نقش‌آفرینى‌های برجسته خود خواب راحت را از چشم دشمنان این ملت ربوده است، توفیق بس بزرگ و باقیات الصالحات ایشان است.

این مسافر جا مانده براى آن عزیز سفرکرده غفران و علو درجات و هم‌نشینى با صلحاء و براى بازماندگان آن عزیز سفر کرده صبر و شکیبایى از محضر حضرت باریتعالى مسألت مى‌نمایم.

 

همیشه در صحنه بودن را با حضور حماسی در راهپیمایی ۱۳ آبان نشان دهیم
امام جمعه دیشموک گفت: همیشه در صحنه بودن را با حضور حماسی در راهپیمایی ۱۳ آبان نشان دهیم.


صبح امروز جمعی از بسیجیان دانش‌آموز منطقه دیشموک به مناسبت روز دانش‌آموز با امام جمعه این شهر دیدار کردند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی باید از فرهنگ شهید فهمیده و شهید حججی درس ایثار و شهادت یاد بگیرند اظهار کرد: اگر ما بخواهیم آن چیزی را که دنبالش هستیم بیابیم باید عملکرد خودمان را با معیارهای شهید فهمیده و شهید حججی بسنجیم و آنها را سرمشق خود قرار دهیم.

وی در ادامه گفت: ۱۳ آبانماه نماد استکبارستیزی است عنوان کرد: دانش‌آموزان نقش و رسالت خطیری در حفاظت از دستاوردها و ارزشهای انقلاب دارند و با الگو قرار دادن شهدای دانش‌آموز به ویژه شهید فهمیده باید در رسیدن به مدارج عالی و پیشرفت شهر و کشورمان قدم بردارند.

امام جمعه دیشموک عنوان کرد: باید در مراسم ۱۳ آبانماه که روز دانش‌آموز است نشان دهیم که همیشه در صحنه هستیم.

وی اذعان کرد: مراسم ۱۳ آبان‌ماه آشنایی نسل جوان با توطئه‌های دشمن، ایجاد شور انقلابی در دانش‌آموزان، تقویت روحیه ایستادگی در برابر استکبار جهانی و زیاده‌خواهی دشمنان و تبیین فتنه‌ها از اهداف برگزاری این مراسم است.



گچساران دومین تولید کننده نفت در مناطق نفت خیز جنوب
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است
هوشنگ صیدالی امروز در نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی‌های این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و چند راهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.
وی افزود: نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه خانه گوره منتقل می‌شود و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه خارک جهت صادرات هدایت می‌شود .
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: راهبری تمام این مراحل، تعمیر و نگهداری این تأسیسات بر عهده کارکنان تلاشگر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است.
صیدالی با بیان اینکه شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم فرعی تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و دومین تولید کننده نفت خام است ، گفت: با متوسط تولید ۶۳۰ هزار بشکه نفت و بیش از یک میلیارد فوت مکعب گاز خشک در روز سهم عمده‌ای در تأمین درآمدهای اقتصادی کشور دارد .
وی عنوان کرد: همچنین قرار گرفتن تلمبه خانه گوره و چندراهه بزرگ نفت خام صادراتی ایران در حوزه عملیات این شرکت در ساحل گناوه، ازسوی دیگر گچساران را به عنوان یک شرکت مهم در عرصه تولید و صدور نفت خام مطرح ساخته است.
صیدالی خاطرنشان کرد: اداره مرکزی این شرکت از حیث جغرافیائی در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است لیکن تأسیسات شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان ، بوشهر و فارس قراردارند و همین ویژگی خاص موقعیت این شرکت را در بین سایر شرکت‌ها از درجه اهمیت ویژه‌ای برخوردار نموده است.
 
صندوق کارآفرینی امید در شهرستان باشت افتتاح می‌شود
با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، صندوق کارآفرینی امید در شهرستان باشت افتتاح می‌شود.
ارسلان حسن‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به منظور حمایت از رونق تولید و اشتغال پایدار و جامه عمل پوشیدن به منویات معظم‌له و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و تکریم ارباب رجوع پیگیری‎های لازم جهت تاسیس شعبه صندوق کارآفرینی امید در شهرستان‌های جدید التاسیس انجام گرفته است که مجوز تاسیس شعبه این صندوق در شهرستان باشت صادر شده و با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور ومسئولان استانی افتتاح خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون صندوق کارآفرینی امید در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران، بویراحمد، بهمئی و دنا در حال ارائه خدمت به مردم استان است گفت: از سال گذشته مکاتبه با صندوق کارآفرینی امید کشور جهت راه‌اندازی شعبه صندوق کارآفرینی امید در شهرستان‌های لنده، چرام و باشت انجام گرفته که در فاز اول مجوز تاسیس شعبه صندوق کارآفرینی امید در شهرستان باشت صادر شد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مردم شریف شهرستان باشت بیش از این از طریق شعبه صندوق کارآفرینی امید شهرستان گچساران خدمات دریافت می‌کردند که با افتتاح شعبه این صندوق در این شهرستان دیگر نیازی به مراجعه به شهرستان گچساران ندارند.
حسن‌پور به ماموریت‎های صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و افزود: صندوق کارآفرینی امید بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تأمین مالی خرد وظایف مهم و مغفول مانده‌ای را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی بر عهده خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، توانسته کمک خوبی به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و ارتقاء فرهنگ کارآفرینی در سطح خرد نماید اظهار داشت: از جمله برنامه‌های بسیار اساسی و نوآورانه که اخیراً در صندوق در دستور کار قرار گرفته و وارد فاز اجرا شده این است که اعتبارات خرد باید به‌ صورتی پایدار با استفاده از راه حل‌های نوین و آزموده شده نظیر خوشه‌ها، شبکه سازی، زنجیره های تولید و به عبارت ساده‌تر تولید بازارمحور مورد استفاده بنگاه‌های خرد قرار گیرد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: طرح‌های کارآفرینانه و طرح‌های کسب و کاری که دارای ظرفیت اشتغال و مزیت رقابتی هستند در اولویت حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار دارند.
 
پذیرایی از ۱۵۰ هزار زائر اربعین در موکب هیأت رزمندگان اسلام کهگیلویه
مسئول هیأت رزمندگان اسلام کهگیلویه گفت: طی هشت روز از آغاز فعالیت این موکب، قریب به ۱۵۰ هزار زائر در وعده‌های مختلف غذایی، پذیرایی از آنها به عمل آمد.
سید خدایار زینی‌پور در کهگیلویه، اظهار داشت: استارت رسمی موکب هیأت رزمندگان اسلام این شهرستان از روز چهارم آبان‌ماه آغاز و تا دو روز بعد از اربعین خدمات‌رسانی به زائران در این موکب انجام می‌شود.
مسئول موکب هیأت رزمندگان اسلام کهگیلویه با بیان اینکه امروز هشتمین روز فعالیت این موکب است، گفت: در این هشت روز از تعداد زیادی زائر قریب به ۱۵۰ هزار نفر در قالب وعده‌های غذایی، صبحانه، ناهار، شام و میان وعده پذیرایی به عمل آمد.
وی، فعالیت این موکب را ۲۴ ساعته عنوان و خاطرنشان کرد: منشأ خدمات مختلفی مثل درمانی، فرهنگی و اسکان شبانه‌روزی می‌باشد.
زینی‌پور با بیان اینکه به لطف خداوند و‌ همت مردم خیر و غیرتمند شهرستان و بخش‌های تابعه تاکنون با مشکل کمبود اقلام مواجه نشده‌ایم، گفت: روزانه بیش از۱۰۰ نفر از نیروهای مردمی و بسیجیان آقا و خانم افتخار خادمی را در این موکب دارند و خدمات به زائران ارائه می‌دهند.
این مسئول، آورده نقدی و‌ غیرنقدی مردمی در این‌ موکب را بیش از ۱۰۰ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: تعدادی از دستگاه‌های دولتی مثل هلال احمر، منابع طبیعی، شهرداری، اداره راه، آب و فاضلاب روستایی، اصناف، اداره تعاون و شبکه بهداشت و‌ درمان در جهت خدمت‌رسانی همکاری‌های لازم را به عمل آوردند.
زینی‌پور افزود: موکب هیأت رزمندگان اسلام در مسیر استان‌های خراسان‌جنوبی، کرمان، یزد، فارس، کهگیلویه و‌بویراحمد، تهران، بندرعباس و اصفهان قرار گرفته و خادمان افتخاری به صورت ۲۴ ساعته آماده پذیرایی از زائرین بزرگوار این استان‌ها می‌باشند.
وی بیان کرد: شورای اداری شهرستان آمادگی خود را جهت هر گونه خدمات‌دهی اعلام و‌ تاکنون ضمن بازدید‌های گاه و بی‌گاه از روند خدمات‌دهی روسای اداراتی مثل میراث فرهنگی و هلال احمر به همراه کارکنان خود به صورت افتخاری به زائرین خدمت‌رسانی کردند.
زینی‌پور عنوان کرد: در این‌ موکب هر شب به مدت یک ساعت مراسم عزاداری به صورت سینه‌زنی برگزار و در روز اربعین مراسم تعزیه نمادین اسرای شام در این موکب به نمایش در خواهد آمد.
 
سیاست آموزش و پرورش فراگیر کردن فعالیت‌های تربیت‌بدنی در مدارس است/شرکت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز در مسابقات ورزشی استانی
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از شرکت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز در مسابقات ورزشی استانی خبر داد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گزارشی از فعالیت‌های این معاونت ارائه کرد و گفت: سیاست آموزش و پرورش فراگیر کردن فعالیت‌های تربیت‌بدنی در مدارس و افزایش جمعیت تحت پوشش دانش‌آموزی است.
سید حسن موسوی نهادینه کردن فرهنگ ورزش و سوق دادن آحاد مختلف جامعه به ورزش را در سلامت روحی و جسمی افراد جامعه مهم و تاثیر گذار دانست و خاطرنشان کرد:ورزش ضامن روح و جسم است که بر زندگی فردی و اجتماعی نقش بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه ورزش در شادابی، نشاط و سلامتی دانش‌آموزان و حتی کل جامعه نقش بسزایی دارد و می‌تواند پایه و اساس محکمی برای محفوظات آموزشی باشد، اظهار داشت: هدف اصلی از تلاش برای رشد اقتصادی جامعه آسایش و سلامت جسمی و روحی به ویژه در بین نوجوانان و جوانان است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان افزود: امروز اهمیت ورزش در همه ابعاد بر کسی پوشیده نیست و همه مسئولان نظام بر ترویج این امر تاکید دارند و رهبر معظم انقلاب نیز امر به ورزش را مصداق امر به معروف یاد می کنند که این مساله نشان دهنده اهمیت ورزش در زندگی و سلامتی فرد و جامعه است .
وی بر فرهنگ سازی ورزش و ترویج آن بین آحاد مختلف مردم تاکید کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا ورزش را در جامعه ترویج و نهادینه کنیم که برای انجام این کار باید از دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند این مهم شروع شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در حوزه تربیت بدنی و سلامت مدارس، نمی توانیم تنها به ساعت ورزش بسنده کرد خاطرنشان کرد: در راستای کیفیت بخشی به آمادگی جسمانی، مهارت و حتی نگرش دانش آموزان باید برنامه های مختلفی مثل ورزش صبحگاهی را نیز در مدارس اجرا و نهادینه شود.
موسوی با بیان اینکه اسناد بالادستی جهت‌گیری‌های آموزش و پرورش را تعیین می‌کنند، گفت: سند تحول بنیادین مدرسه را کانون تحول می‌داند و بر همین اساس فعالیت‌های این معاونت در راستای مدرسه‌ محور کردن است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سه اداره تربیت بدنی ،سلامت و مراقبت اجتماعی زیر مجموعه حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قرار دارند در تشریح موفقیتها و فعالیتهای سال گذشته این معاونت از شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز در مسابقات ورزشی استانی خبر داد و گفت: در سال تحصیلی گذشته ۱۹ تیم ورزشی در رشته های مختلف به مسابقات کشوری اعزام کردیم.
موسوی کسب مقام برتر کشوری در برگزاری المپیاد ورزشی دانش آموزان استان ،کسب مقام دوم مسابقات کشوری در مسابقات هندبال مقطع ابتدایی ،کسب مقام پنجم کشوری در مسابقات فوتسال مقطع متوسطه دوم دختران،کسب عنوان فنی ترین بازیکن در مسابقات فوتسال دختران مقطع متوسطه دوم ،کسب عنوان بهترین دوازه بان در مسابقات هندبال دختران مقطع ابتدایی ،کسب عنوان خانم گل مسابقات در مسابقات دختران مقطع متوسطه دوم و انتخاب ۵ بازیکن فوتسال مقطع دوم متوسطه دختران جهت دعوت به اردوی تیم ملی را بخشی از موفقیتهای معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان عنوان کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه از ایجاد ۱۶۸ کانون ورزشی برون و درون مدرسه ای در استان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ خبر داد و گفت: ۳۸ هزار دانش‌آموز در قالب المپیادهای ورزشی نیز تحت پوشش قرار گرفتند.
موسوی گفت: در سال تحصیلی گذشته ۱۱ هزار دانش آموز در قالب طناب ورز و ۴۵۰ مدرسه در اجرای طرح حیاط پویا تحت پوشش قرار دادیم.
وی برگزاری کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان تربیت بدنی و اجرای دوره های دانش افزایی روش تدریس برنامه تربیت بدنی مربیان استان ، برگزاری مسابقات فوتسال ویژه مربیان تربیت بدنی استان و ایجاد چهار کانون حرکت اصلاحی در استان با پوشش دهی ۵۰درصد دانش آموزان را بخش از اقدامات صورت گرفته در سال تحصیلی گذشته بیان کرد.
آموزش و پرورش استان در سال گذشته عنوان دستگاه برتر استانی در برنامه های سلامت را کسب کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش مهمترین برنامه های اداره سلامت و تندرستی در سال ۹۶-۹۵ را اجرای طرح سفیران سلامت ،پیشگیری از معلولیتها و اختلالات ژنتیک ،دوره های آموزشی ضمن خدمت ، معاینات دوره ای دانش آموزان و برگزاری هفته سلامت عنوان کرد و گفت: در اجرای خوب این برنامه‌ها آموزش و پرورش استان در سال گذشته عنوان دستگاه برتر استانی در برنامه‌های سلامت را کسب کرد.
موسوی کسب رتبه‌های برتر کشوری دانش‌آموزان استان در جشنواره سفیران سلامت در رشته‌های نقاشی،داستان کوتاه ،عکاسی و خوشنویسی را یادآور شد و گفت: در زمینه اجرای طرح دادرس نیز دانش‌آموزان استان توانستند مقام اول روزنامه دیواری دادرس در المپیاد کشوری، کسب مدال طلای تیمی المپیاد کشوری دختران در رشته اسکان اضطراری،کسب مقام اول تا سوم بازی فکری اتلو، کسب مقام اول مسابقات در رشته پرتاب طناب و کیسه، کسب مدال نقره تیمی المپیاد کشوری پسران در رشته حمل مصدوم ،کسب مدال طلای تیمی کشوری پسران در رشته CPR و انتخاب سفیر بشر دوستی دادرس و دیدار با مقام معظم رهبری را کسب نمایند.
تقدیر وزارت آموزش و پرورش در زمینه اجرای باشکوه جشنواره نو جوان سالم و آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه افزود: اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی این معاونت در سال تحصیلی گذشته در زمینه برگزاری باشکوه جشنواره نو جوان سالم و آموزش و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و اجرای تفاهمنامه های همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش با سایر دستگاهها از طرف معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ورد تقدیر قرار گرفت.
موسوی کسب دو مقام کشوری توسط دانش‌آموزان در پنجمین جشنواره نوجوان سالم و کسب دو مقام کشوری توسط فرهنگیان در جشنواره ابتکارات مدرسه ای در قالب محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری را از موفقیتهای اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان ذکر کرد.
برگزاری مسابقات ورزشی المپیاد درون مدرسه ای و مسابقات ورزشی دانش آموزان در رشته های مختلف ورزشی در سال جاری
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه برنامه های حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بر اساس تفاهم نامه های وزارتی با وزارتخانه‌ها و دستگاههای مرتبط اجرایی در سال جاری پیگیری می شود گفت: برگزاری مسابقات ورزشی المپیاد درون مدرسه ای و مسابقات ورزشی دانش آموزان در رشته های مختلف ورزشی جهت اعزام به مسابقات کشوری و همگانی کردن ورزش صبحگاهی در مدارس جهت شادابی و نشاط جسم و روح دانش آموزان از برنامه های پیش روی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان است.
موسوی گفت: اجرای طرح دادرس و برگزاری جشنواره نوجوان سالم در مقوله مراقبت و آسیبهای اجتماعی نیز از دیگر برنامه های در دست اقدام حوزه تربیت بدنی و سلامت است.
وی تاکید کرد: توجه به ورزش توجه به سلامتی جسم و روح انسان است و به گفته بزرگان عقل سالم در بدن سالم است که یکی از راه های سلامت بدن انسان ورزش کردن است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان اظهار امیدواری کرد: مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی خوب و موثری در جهت تعلیم و تربیت، ورزش و سلامتی جسم و روح دانش آموزان پایه ریزی کنند تا در آینده شاهد جامعه بانشاط باشیم.
سخنران روز ۱۳ آبان گچساران مشخص شد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گچساران گفت: مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان با سخنرانی دکتر شیرعلی خرامین عضو هیات علمی علوم پزشکی استان و صاحب نظر جنگ نرم برگزار می‌شود.
یدالله مرادی امروز اظهار کرد: حضور مردم ایران در تمامی راهپیمایی‌ها بیانگر این است که همواره برای حفظ نظام ایستاده‌اند و با هوشیاری کامل در مواقع حساس از نظام و انقلاب دفاع می‌کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گچساران بابیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ۱۳ آبان ماه‌ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، افزود: امسال نیز مردم گچساران و سراسر کشور اتحاد و وحدت خود را نشان خواهند داد.
وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران، بیان کرد: حضور مردم در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در واقع پاسخ محکمی به اظهارات سخیف رئیس‌جمهور آمریکا است.
مرادی بابیان اینکه سیزده آبان سال ۴۳ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران را به سبب اعتراض به تصویب قانون «کاپیتولاسیون» به ترکیه تبعید کردند، افزود: این امر بازی باغیرت ایرانی و زیر سؤال بردن جایگاه و شخصیت ملت بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گچساران بیان کرد: سیزده آبان سال ۵۷ شاهد کشتار دانش‌آموزان بودیم که توسط دولت «شریف امامی» به نام دولت «آشتی ملی» دانش‌آموزانی که جلوی دانشگاه تهران تجمع کرده بودند را توسط مزدوران رژیم ظالمانه به شهادت رساندند لذا این روز در تاریخ ایران به نام روز دانش آمور نام‌گذاری کردند.
این مسئول تصریح کرد: سیزده آبان سال ۵۸ ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مطرح و در این راستا تعدادی از دانشجویان معترض سفارت آمریکا در ایران را تحت تصرف خود در آوردند.
وی با تأکید بر اینکه بدون تردید در روز سیزده آبان برای نشان دادن غیرت انقلابی شاهد حضور همگانی اقشار مختلف مردمی همانند حضور پرشور مردم در ۲۲ بهمن خواهیم بود، گفت: در سال‌های گذشته بیشتر صحبت از تجمع و حضور دانش آموزان در این مراسم مطرح بود اما امسال شاهد حضور اقشار مختلف مردم خواهیم بود.
وی در ادامه به مسیرهای راهپیمایی ۱۳ آبان ماه اشاره و عنوان کرد: مسیر اول از مسجد شهیدان – خیابان شهدای ۱۹ آبان- رو گذر شهید تندگویان به سمت میدان امام خمینی (ره)، مسیر دوم از سمت دبستان ۱۲ فروردین- پمپ بنزین مرکز شهر – رو گذر شهید تندگویان به سمت میدان امام خمینی (ره) و مسیر سوم، گلزار شهدای گمنام بوستان نفت - روگذر شهید تندگویان به سمت میدان امام خمینی (ره)خواهد بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گچساران بیان کرد: این تظاهرات راس ساعت ۹:۳۰ روز ۱۳ آبان از سه نقطه شهر آغاز خواهد شد.
مرادی درباره سخنرانان این روز نیز خاطرنشان کرد: سخنران ویژه روز ۱۳ آبان ماه شهرستان گچساران آقای دکتر شیرعلی خرامین عضو هیات علمی علوم پزشکی استان و صاحب نظر جنگ نرم است.
 
پیام نماینده کهگیلویه به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله ۱۳ آبان پیامی صادر کرد.
متن پیام عدل هاشمی‌پور به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یوم‌الله ۱۳ آبان یادآور تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۳ در اعتراض به معاهده ننگین کاپیتولاسیون و همچنین درس حماسه٬ ایثار و شهادت دانش آموزان در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ ( انقلاب دوم در کلام آن پیر فرزانه ) می‌باشد.
سه حادثه و رخداد بسیار مهم در مقاطع زمانی متفاوت ولی به‌هم پیوسته و ماندگار که خوشبختانه گرامیداشت با شکوه و کم‌نظیر آن توسط ملت خداجوی ایران اسلامی همواره موجبات شگفتی، حیرت و یأس جهانیان شده است.
اینجانب به عنوان خادم مردم، تمامی اقشار و صنوف مختلف استان کهگیلویه وبویر احمد به‌ویژه روحانیت معظم٬ خانواده‌های معزز و محترم شهداء، ایثارگران٬ جانبازان، بسیجیان، دانش‌آموزان٬ دانشجویان؛ اساتید٬ فرهنگیان٬ ورزشکاران٬ کسبه و بازار٬ مرد و زن، پیر و جوان و در یک کلام همگان را دعوت می‌نمایم با ایمان به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و با تأسی از منویات مقام عظمای ولایت٬ همگام با ملت ایران اسلامی با روحیه انقلابی و بصیرت و آگاهی ناشی از « هیهات من الذله » سرور آزادگان حضرت ابا عبدالله‌الحسین در راهپیمایی و گرامیداشت این روز بزرگ حضور یابند و چون همیشه که در تمامی صحنه‌های انقلاب پیشرو و الگو بوده‌اند این بار نیز٬ با روحیه ولایت‌مداری و استکبار ستیزی دین خود را به انقلاب و نظام ادا نمایند و تجدید میثاق و بیعتی دوباره با رهبر معظم انقلاب و آرمان های مقدس نظام جمهوری اسلامی ببندند؛ چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب «کوتاه آمدن آمریکا را گستاخ می کند و تنها راه٬ مقابله و ایستادگی است » و نیز فرمودند «آمریکا به معنای واقعی ٬ دشمن خبیث و اصلی است»
سربلندی و پیروزی ملت ایران در مقابل استکبار و صهیونیسم جهانی را از خدای سبحان مسئلت دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1