تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۲۸۸۲۱۲

۱۴۰ میلیارد تومان سود تسهیلات سفر «روحانی» به یاسوج، کجا رفت / طلب ۴۱۸ میلیارد تومانی پیمانکاران از دولت (+عکس)

۴
۰
کبنا ؛رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: از ۱۴۰ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان تاکنون هیچ مبلغی تخصیص نیافته است.
به گزارش کبنا، جبار کیانی در جلسه نشست شورای دولت و بخش خصوصی افزود: این شورا تاکنون ۳۱ جلسه و ۱۶۲ مصوبه داشته است که از این تعداد ۱۲۴ مصوبه اجرایی، ۲۶ مصوبه در دست اقدام و ۱۲ مصوبه نیز اجرایی نشده است.
کیانی پور با بیان اینکه شش کارگروه ذیل شورا فعالیت می کنند، اظهار داشت: پیگیری در راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی در استان، اعزام هیئت های تجاری به سایر کشورها، پذیرش هیئت های تجاری و معرفی ظرفیت استان نیز در این شورا محقق شد.
کیانی پور با اشاره به برخی مصوبات شورا افزود: همکاری با کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در راستای برخورد با معارضات محلی و تبیین شعبه ویژه در این زمینه، تامین لوزام و تجهیزات مورد نیاز سازمان های دولتی از محصولات واحد های تولیدی استان، بررسی و تبیین مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در استان توسط بخش خصوصی، پیشنهاد تشکیل صندوق توسعه استان با استفاده از سرمایه های مردمی از جمله برنامه های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است.
کیانی همچنین تهیه و تنظیم سند راهبردی توسعه صادرات غیر نفتی استان، تشکیل کمیته مشترک دولت و بخش خصوصی به منظور تهیه برنامه اجرایی کاهش پنج درصدی نرخ بیکاری در استان، پیگیری اصلاح بیمه محصولات کشاورزی در استان و انعکاس مشکلات مربوط به ریزگردها در سال های اخیر و تاثیر آن بر باغات و زراعت استان را از دیگر برنامه های این شورا عنوان کرد.
وی برگزاری همایش ها و برنامه های مختلف آموزشی را از اقدامات انجام شده دانست و بیان داشت: ظرفیتهای مختلفی برای توسعه در استان وجود دارد و می توان از این ظرفیت ها برای کمک به توسعه استان استفاده کرد.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: توسعه اشتغال روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهر ها و ایجاد اشتغال مولد در استان ضروری است و این مسئله مورد تاکید شورا است.
وی افزود: همچنین ارائه تسهیلات مناسب، با درنظر گرفتن دوره بازپرداخت با مدت بیشتر نیاز است.
کیانی پور با اشاره به حضور کم رنگ نمایندگان مجلس در شورا بیان داشت: حضور نمایندگان می تواند در عملیاتی شدن مصوبات موثر باشد.
کیانی پور با اشاره به مشکلات حوزه گلخانه ها و ظرفیت بالای این حوزه از کشارزی تصریح کرد: تولید گل رز در استان یک ظرفیت بسیار بالا است که در این بخش مشکلاتی در حوزه خدمات رسان و مشکلی در حوزه فرودگاه وجود دارد که باید نسبت به رفع آن اقدام شود.
 
۴۱۸ میلیارد تومان پیمانکاران از دولت طلب دارد
در این نشست ابراهیم کشاورز رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی گفت: ۴۱۸ میلیارد تومان پیمانکاران استان از دولت طلب دارند.
وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی با رویکرد مالی برای بخش خصوصی و دولت ضرورت دارد.
سازمان تامین اجتماعی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از بخش خصوصی و دولت طلب دارد
نورمحمدی مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بالابردن بسته‌ کاغذی، گفت: مکاتبات زیادی با راه و شهرسازی برای پرداخت حق بیمه شده است که تاکنون هیچ کاری در این رابطه انجام نگرفته و به تعهداتش نیز عمل نکرده است.
وی گفت: سازمان تامین اجتماعی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از بخش خصوصی و دولت طلب دارد که این مطالبات گاهاً مربوط به ۱۰ یا ۲۰ سال پیش است.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
باید به آقای کیانی جواب پس داد ؟؟؟؟؟
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
اخ وبخت استان با امثال اینچنین مسولینی
استان
Iran, Islamic Republic of
تَو خودت جون پیمانکاری و طلبت مونده داری سر وصدا میکنی .. نداره وکرنه ام...و نباید پشت داشته باشن تا قدرت .. ایجاد بشه
بويراحمد
Iran, Islamic Republic of
خدایا تا کی.من نمیدونم اتاق بازرگانی چه گلی به سر استان زده-به خدا هزینه هاش را هم در نمیاره.فقط جلسه بدون خروجی مگیرن
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
1