تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۰
کد مطلب : ۲۸۶۸۷۶

افتتاح نمایشگاه عکس و دست نوشته‌های آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) (+تصاویر)

۲
۰
کبنا ؛نمایشگاه عکس و دست‌نوشته‌های آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) در دانشگاه یاسوج برپا شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز و با حضور معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس حوزه هنری، رئیس دانشگاه یاسوج و رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج نمایشگاه عکس و دست‌نوشته‌های مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی(ره) در محل سالن دکتر عسکریان یاسوج افتتاح شد.

رضا دهبانی‌پور در حاشیه این نمایشگاه با بیان اینکه نخستین کنگره ملی بزرگداشت مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) فردا با حضور ۶۰۰ میهمان در دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود، اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله ملک حسینی(ره) یک شخصیت برجسته علمی، فقهی، سیاسی، فرهنگی و مبارزاتی بود که نزد علما و انقلابیون شناخته شده و همواره رافع مشکلات مردم بود.

وی تصریح کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی فقیهی، عالی قدر و سیاست‌مداری شجاع و مبارز قبل از  انقلاب بود که باید به ایشان افتخار کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفتت: فردا کنگره ملی آیت الله سید کرامت‌الله ملک حسینی(ره) با حضور شخصیت‌های برجسته ملی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم با حضور  تعدادی از فقها و شخصیت‌های برجسته حوزوی، علمی و دانشگاهی و با حضور برخی از وزاری دولت و همچنین شخصیت‌های برجسته حوزوی و دانشگاهی از سراسر کشور در تالار دکتر عسکریان یاسوج برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آثار این نمایشگاه افزود: به کمک حوزه هنری  ۱۰۰ اثر عکس و دست‌نوشته‌های از مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی برای برگزاری این نمایشگاه جمع‌آوری کردیم.

وی عنوان کرد: فردا بعد از برگزاری کنگره ملی این آثار در نگارخانه باران به نمایش گذشته خواهد شد و علاقمندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.


۶۰۰ مهمان در کنگره ملی آیت‌الله ملک‌حسینی
رئیس دانشگاه یاسوج در گفت‌وگو با کبنا با بیان اینکه از ساعت ۸ حضور ۶۰۰ مهمان کشوری در کنگره ملی آیت الله ملک حسینی (ره) صبح فردا ۴ آبان ماه کنگره ملی بزرگداشت نماینده فقید ولی فقیه در استان در دانشگاه یاسوج برگزار می شود، اظهار کرد: در این آیین اساتید حوزه و دانشگاه از جمله آیت الله میلانی، آیت اله حائری از اساتید حوزه، آیت الله بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و دکتر سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم به عنوان مهمان حضور می یابند.
رحیمی با اشاره به اینکه در این کنگره ۶۰۰ مهمان برگزیده اعم ازنمایندگان ادوار مردم استان در مجلس شورای اسلامی، استانداران، فرمانداران و شهرداران پیشین استان، برخی چهره های برتر کشوری و استانی حضور خواهند داشت افزود: نمایندگان ولی فقیه در استانهای فارس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و بوشهر از جمله دعوت شدگان در این مراسم هستند.
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این مراسم به کبنا گفت: در این نمایشگاه کارهای گرافیکی، دست نوشته ها و اسنادی از دوران مبارزاتی مرحوم آیت اله ملک حسینی که مربوط به ساواک است به نمایش گذاشته شد.
شریف اسلامی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۵ نقاش هم استانی، پرتره (تصویر) مرحوم آیت الله ملک حسینی را نقاشی می کنند افزود: علاوه بر این، حوزه هنری یک یادنامه چاپ و در روز کنگره توزیع می کند.
خلاصه‌ای از زندگی آیت‌الله ملک‌حسینی

مرحوم آیت الله سید کرامت اله ملک حسینی (ره) در سال ۱۳۰۳ در روستای گوشه از توابع شهرستان بویراحمد بدنیا آمد.
وی از سال ۱۳۲۵ به قم عزیمت کرد و قریب به ۱۶ سال را در محضر استوانه های فقاهت و اساتید مبارز از جمله آیت الله العظمی بروجردی، مرحوم آیت الله آقا سید محمد تقی خوانساری، مرحوم آیت الله حجت کوهکمری و مرحوم آیت الله سید دامادیزدی گذراند و حدود ۹ سال در حوزه تدریس امام خمینی (ره) از مسجد محمدیه تا مسجد سلماسی، مشغول به تحصیل شد و تقریرات درس او را به رشته تحریر در آورد که بدین جهت موردعنایت و توجه خاص حضرت امام (ره) قرار گرفت.
در سال ۱۳۴۰ به درجه اجتهاد نائل و در اواخر عمر با برکت آیت الله العظمی بروجردی به صلاحدید ایشان به شیراز عزیمت کرد و در مدرسه خان (امام قلی خان) به تدریس طلاب علوم دینی پرداخت.
از سال ۴۱ پس از خروش و قیام امام خمینی (ره) و به تأسی از استاد خود به صف انقلابیون پیوست.
وی که یکی از مضروبان حادثه حمله رژیم طاغوت به مدرسه فیضیه قم بود، به موجب اسناد به دست آمده ازساواک (ارگان امنیتی انتظامی رژیم شاهنشاهی) به زعم آن ها از جمله خطرناکترین شاگردان امام و از افراطی ترین روحانیون تحت مراقبت بود. حضور ۶۰۰ مهمان کشوری در کنگره ملی آیت الله ملک حسینی (ره)
تعقیب مداوم و لحظه به لحظه در مسافرتها و بازدیدها به خصوص هنگام ورود به عرصه ایلات و عشایر، تعرض های مکرر به مدارس و بیت وی، متواری بودن ۷ ماهه، احضار و بازداشت و بازجوئی های سخت گیرانه، تعطیل کردن مدرسه علمیه و حوزه تدریس توسط رژیم، همگی نمونه ای از سوابق مبارزاتی آیت اله ملک حسینی بود.
وی نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان نیز بود.
آیت الله ملک حسینی در ۱۲ آبان ۱۳۹۱ در بیمارستانی در شهر شیراز درگذشت و پس از برگزاری تشییع جنازه ای در جوار جد بزرگوارش امامزاده شاه قاسم (ع) در یاسوج به خاک سپرده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

هیئت علمی
Iran, Islamic Republic of
عمل حسینی یا شعار حسینی.


یکی از دستگاههای فرهنگی استان در حال تدارک برگزاری کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی در استان است. این اقدام در حالی انجام می گیرد  که تشابهی میان  آمال و اندیشه های آن فقیه مجاهد و عملکرد آن سازمان وجود ندارد.

اگر واقعا مشی و سیره آن شخصیت عظیم مورد توجه و احترام متولیان محترم برگزاری چنین رویدادی است بهترین کار  انجام اصلاحات مطابق با قانون، موازین شرعی و مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنین نصایح آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی است.
بی توجهی به منویات، فرامین، توصیه ها و مکاتبات آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی (فرزند و جانشین خلف آن مرحوم) در خصوص چندی از اتفاقات مانند اخراج تعدادی کارگر شرکتی مظلوم ، استخدام های غیرقانونی و موضوع تبدیل وضعیت کارکنان، چگونه قابل توجیه است؟

اهل فن خود می دانند این همایش چگونه و با چه قصدی در حال صورت گرفتن است؟

 قطعا استفاده ابزاری و سیاسی از وجاهت آن خاندان صالحه مورد نکوهش و تنفر آحاد جامعه و تمامی مردم استان است.
البته این موضوع را می توان به فال نیک گرفت. شاید مقدمه ای باشد برای برگشتن برخی به راه راست و مجالی فراهم شود برای تحقق آیه قرانی ( اهدنا صراط المستقیم ).

 بکوشید با تاثی از افکار آن فقیه مجاهد و جد بزرگوارش حضرت سیدالشهدا،  اعمالتان حسینی باشد نه گفتارتان.
خرامان
Iran, Islamic Republic of
ایکاش مرحوم آیت الله برای پیشرفت استان از حوزه نفوذ و مقبولیت روحانیت در اوایل انقلاب استفاده بیشتری میکردند و در بهبود معیشت و مشکلات اقتصادی و وضعیت فجیع بیکاری و توسعه استان مانند سایر همرزمان و هم کیشان خود اعتباری برای استان و مردم استان فراهم میکردند گرچه معتقد هستم ایشان تا حد زیادی به فریضه و شان و وظیفه اصلی روحانیت اهتمام ورزیدند و از وظیفه و رسالت اصلی شان فاصله نگرفتند.
امید است با تاسی از همراهی دیانت و سیاست حکومتی ، حداقل خلف ایشان بفکر استفاده از جایگاه و نفوذ نسبی روحانیت برای احقاق حقوق پایمال شده استان تلاش نمایند.
خداوند روح آن مرحوم را قرین درگاه خود قرار داده وشفاعت مظلومین و گمراهان ناشی از فقر را از خداوند طلب دارند.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1