تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۲۸۶۴۸۸

مردم هزینه فقدان تعامل بین مسوولان را پرداخت می‌کند / پول پاشی هنر نیست / موتوری که جایی روشن است را خاموش نکنید

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعامل بین دستگاه‌های اجرایی جهت تسریع روند امور بسیار ضروری است.
به گزارش کبنا از یاسوج، علی محمد احمدی صبح امروز در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیران استان برگزار شد، به انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: مردم در آن انتخابات برای بار دوم به این دولت و شعارهای آن اعتماد کرد و انتخابات مهمی را رقم زدند.
وی با بیان اینکه نظام سلطه تحریم‌های ظالمانه‌ای را به ما تحمیل کرد، بیان کرد: اما با این وجود دولت در دستیابی به بهبود شاخص‌های توسعه و رشد اقتصادی توفیقات خوبی پیدا کرد و از پول پاشی و رشد بی رویه نقدینگی جلوگیری کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این دولت فضای کسب و کار مطلوب شد، افزود: و زمانی که قیمت نفت یک چهارم قیمت چهار سال گذشته‌اش، کاهش یافت اما دولت توانست رکود اقتصادی را کنترل کند
وی ادامه داد: به شکرانه این عتماد مردم به دولت و فضای ایجاد شده، مدیران این دولت باید با عزم و اراده جدی فرصت‌ها و چالش‌ها را شناسایی کنیم و در راستای شعارهای انتخاباتی دولت گام برداریم و به توسعه و پیشرفت استان کهکیلویه و بویراحمد جامه عمل بپوشانیم.
احمدی افزود: برای دستیابی به اهداف مورد نظرو تحقق شعارهای انتخابی دولت باید در چارچوب قانون و سیاست های دولت و تاکید بر اسناد بالا دستی عمل کنیم.
وی با بیان اینکه شرایط ایجاب می‌کند که اولویت‌ها را اول شناسایی کنیم، افزود: ضمن تاکید بر طرح‌های مهم، طرح فرهنگی وجود داشته باشد که خروجی اشتغالزایی آن از یک طرح عمرانی بیشتر باشد.
وی افزود: نباید مسائل فرهنگی را قربانی مسائل صرف اقتصادی کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد  گفت: ۲۳ مولفه را به عنوان راهبر مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص کرده‌ایم که آنها را به عنوان فصل‌الخطاب مدیران و به عنوان ریل گذاری انتخاب شده‌اند.
وی افزود: بر اساس این مولفه‌ها دستور العمل‌های از طرف استاندای تبیین و به تمام مدیران و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهند شد.
احمدی با بیان اینکه در این مسیر نیاز به برنامه‌ها و سازوکارهای داریم، افزود: تعامل بین دستگاه‌ها جهت تسریع روند امور بسیار ضروری است.
مقام عالی دولت در استان کهگیویه و بویراحمد گفت: هماهنگی که باید بین دستگاه‌ها و ادارات دولتی وجود داشته باسد، در این استان هماهنگی و هم‌افزایی وجود ندارد و خزوجی ما زمانی نمود خواهد داشت که همه ما در کنار هم باشیم، به طور مثال در بخش آب بدون بخش کشاورزی توفیقاتش بی‌ثمر خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه راهبرد اول ما هم‌افزایی است، گفت: برای انجام باید با صبر و حوصله عمل کنیم تا کارها فرسایشی نشوند.
احمدی تصریح کرد: تعامل و همکاری با نمایندگان مجلس و ائمه جمعه وجود داشته باشد، ائمه جمعه ما هم دغدغه کار برای مردم را دارند، آنها در بطن مردم ائمه جمعه ما که در بطن مردم هستند و مشکلات مردم را به خوبی احصا می کنند و البته بعد از کارشناسی و اطلاعات دقیق.
وی افزود: از آنها توقع داریم که که خدمات دولت و نظام را از تریبون‌ها انعکاس دهند و قطعاً تعامل دو سویه می تواند به استان کمک کند.
مقام عالی دولت در استان کهگیویه و بویراحمد با بیان اینکه اختلاف سلیقه در کارها وجود دارد، گفت: شناخت کافی، دقیق از قوانین اداری، مالی و بودجه‌ای برای مدیران ضروری است و مدیران حتماً باید به این مور تسلط داشته باشند و هیچ استثنایی برای دستگاهی وجود ندارد.
احمدی بر ارتباط مستمر و شبکه‌ای مدیران با هم تاکید کرد و گفت: هیچ مدیری نباید جزیره‌ای عمل کند و فقدان تعامل بین مسوولان، مردم هزینه‌اش را برای فرسایش پروژه‌ها پرداخت خواهند کرد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان خوشحال می‌شوم که مدیری با وزیر و معاون آن وزیر دیدار کند و یا از او برای حضور در استان دعوت کند، اظهار داشت: اگر مدیر جسارت و توانایی این را داشته باشد که با وزیر و معاونانش دیدار کند، نیاز به هیچ هماهنگی با من نیست، و ما بسیار خوشحال می شویم و این از شاخص های یک مدیر خوب در استان است.
وی تصریح کرد: پول شرط نیست، شرط کافی استفاده درست از پول‌ها است و از طرفی حضور میدانی در محل پروژه‌ها و تاکید بر طرح‌ها بسیار حائز اهمیت است و تنفیذ اختیار، از مدیران سلب مسوولیت نمی‌کند.
احمدی گفت: اگر مدیری اطلاعات و حساسیت ندارد به راحتی توسط اطرافیانش دور زده می شود.
مقام عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ملاحظات مالی و بودجه‌ای در استان، اظهار کرد: یکی از ملاحظات مالی و بودجه‌ای، توجه جدی به فرایند جذب بودجه توسط دستگاه‌ها است.
مبادله موافقت‌نامه‌ها به موقع، اشراف کامل بر بودجه، احصای سهم استان از محل اعتبارات وزاتخانه‌ها، توجه جدی به توزیع عادلانه منابع و فرصت‌ها از جمله تذکراتی بود که استانداران به مدیران داد.
احمدی تاکید کرد: رشد و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد مأموریت همه ماها است، لذا در توزیع فرصت‌ها و اعتبارات اهتمام و تلاش جدی داشته باشید و عدالت رعایت شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نباید رویکرد بر توزیع منابع فقر باشد، اظهار کرد: اگر در یک منطقه‌ای و جایی موتوری روشن است و دارد تلاش می‌کند، باید او را تقویت کنیم و خودمان هم نیز تلاش کنیم که بالا کشیده شویم. نه اینکه یک موتوری روشن است آن را خاموش کنیم.
وی افزود: پول پاشی هنر نیست، هنر اول این است که چقدر پول آورده‌ایم.
 
شورای اداری در حال برگزاری است و خبر تکمیل می‌شود
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1