تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۲۸۶۴۸۱

برخی با داشتن روحیه ضد انقلابی نمی‌خواهند تربیت مقدم‌تر از آموزش باشد

۲
۰
کبنا ؛استاد برجسته حوزه‌های علمیه گفت: مصیبت‌ها و آسیب‌های اجتماعی از زمانی در جامعه ما شروع شد که تعلیم و آموزش را مقدم‌تر از تربیت و پرورش دانستیم.
به گزارش کبنا از یاسوج، نشست بصیرت سیاسی و عاشورایی از سلسله برنامه‌های «خانواده موفق و پویا» با حضور مدیران، کارکنان و خانواده‌های بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست که با حضور رئیس امور شعب بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، حجت‌الاسلام ایمانی با اشاره به جایگاه و اهمیت مقوله تربیت در خانواده‌ها و جامعه اسلامی، اظهار کرد: همواره بزرگان دین ما تاکید کرده‌اند که تربیت مقدم‌تر از تعلیم است.
استاد برجسته حوزه‎‌های علمیه در ادامه با تاکید بر اینکه اخلاق از آموزش اولی‌تر است، بیان کرد: یکی از رسالت‌های پیامبران الهی بیان احکام و مسائل اخلاقی بود، بنا بر این باید به مسائل اخلاقی در آموزش و پرورش ما و دیگر ادارات و دستگاه‌های دولتی توجه ویژه شود.
حجت‌الاسلام ایمانی افزود: متأسفانه برخی با داشتن روحیه ضد انقلابی نمی‌خواهند که تربیت و پرورش مقدم‌تر از آموزش باشد.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حق‌الناس در دین اسلام بسیار موضوع مهمی است، اظهار داشت: این مسئله تا حدی از نظر احکام الهی مهم است که حتی حضور در رکاب امام حسین(ع) و شهادت نیز نمی‌تواند حق الناس را ادا کند.
 

این کارشناس مسائل تربیتی و فرهنگی افزود: مصیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما از زمانی شروع شد که تعلیم و آموزش را جلوتر از تربیت قرار داده‌ایم.
حجت‌الاسلام ایمانی افزود: بر اساس احکام فقهی و شرعی می‌توان نماز مستحبی را برای درخواست مادر پیری که از ما چیزی می‌خواهد، ناتمام بگذاریم و به کار او رسیدگی کنیم و این فرهنگ غنی دینی ما است که اخلاق و تربیت را مقدم‌تر از هر چیز دیگری می‌داند.
وی گفت: در مکتب تربیتی امام حسین(ع) وقتی که معلمی به فرزند امام حسین(ع) بسم‌الله الرحمن الرحیم را یاد می‌دهد، امام حسین (ع) بر اساس روایت دهان او را پُر از دُر گرانبها می‌کند و می‌گوید این در مقابل آن چیزی که معلم برای فرزندنم انجام داده است، چیزی نیست.
همایش خانواده موفق و پویا از جمله طرح‌ها و برنامه‌های بانک مهر اقتصاد است که در راستای تقویت سبک زندگی اسلامی در طول سال برگزار می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
کولر گازی صنعتی و این همه امکانات برای چی! برای کی؟به حای این کارا در عمل خودتون رو ثابت کنید
سایت محترم کبنا چرا وقتی میخوایم در مورد به ظاهر مذهبیون اظهار نظر کنیم خفه غان سانسور و تو دهنی میزنید مگه اینا کیا هستن که حق نداریم نقدشون کنیم
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اینقدر خراب کرده اند که دیگر کسی باورش از حرف راست هم نمی شود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1