تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب : ۲۸۵۸۷۶

انتظار معجزه نداریم / بیکار نمی‌نشینیم / مطالبه‌گری می‌کنیم / از حق و حقوق اصلاح‌طلبان دفاع می‌کنیم

۱۱
۰
کبنا ؛ 
عضو شورای اصلاح طلبان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تشکل‌های مدنی در دولت اصلاحات از بودجه‌های عمومی کشور بی‌بهره نبودند، گفت: در دولت اصلاحات بانوان در تشکل‌های مدنی فعالیت های چشمگیری داشتند، که انتظار می‌رود این فعالیت‌ها دو باره از سر گرفته شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید رضا عسکری در نشست مجمع زنان اصلاح‌طلب استان کهگیلویه وبویراحمد که با حضور اعضای این مجمع برگزار شد، اظهار کرد: در دولت اصلاحات از فعالیت‌های سیاسی، حزبی و تشکلاتی حمایت‌های ویژه‎ای می‌شد، که در اواخر دولت هشتم بدون هیچ گونه دخالتی، برای تشکل‌های سیاسی اعتباراتی اختصاص داده می‌شد.

عسکری با بیان اینکه در دولت‌های هفتم و هشتم از بودجه عمومی کشور برای فعالیت تشکل‌های مدنی اعتباراتی در نظر گرفته می‌شد، اظهار کرد: در دولت اصلاحات بانوان در تشکل‌های مدنی فعالیت های چشمگیری داشتند، و خیلی از افرادی که توان پرداختن کار تشکیلاتی و حزبی نداشتند، هم بودجه جذب می‌کردند و امیدوارم این فعالیت‌ها دو باره از سر گرفته شود.
وی در ادامه تصریح کرد: بعد از دولت اصلاحات فعالیت های حزبی و جمعی از رونق افتاد، و برخی از احزاب به کما رفتند، و تنها سرمایه‌ی که اصلاحات در این مدت داشت، همین روحیه انسانی آن‌ها بود.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تعامل گسترده بین مردم و حاکمیت یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است. و این دولت ترکیبی از اصلاح طلبان و اعتدالیون است، که این اعتدالیون همان اصولگرایانی هستند که اصولگرای معتدل تعریف می‌شوند.
عسکری افزود: در دولت های نهم و دهم اعتقاد چندانی به مدیریت زنان وجود نداشت.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود، تصریح کرد: بعد از انقلاب انتخابات‌ زیادی را پشت سر گذاشتیم که دوم خرداد نقطه عطفی در فعالیت های سیاسی، حزبی و تشکیلاتی بود و تا حد زیادی از احزاب سیاسی حمایت می‌شد، و در آخر دوره سید محمد خاتمی برای احزاب و تشکل های سیاسی اعتباراتی در نظر گرفته می‌شد بدون اینکه دولت در فعالیت این احزاب دخالتی داشته باشد.
این فعال سیاسی با بیان اینکه در دولت‌های گذشته اعتقاد چندانی به مدیریت بانوان وجود نداشت، افزود: در آن دوران بانوانی که به مجلس راه یافتند، قوانینی را وضع می‌کردند که برای جامعه زنان دست و پاگیر تر بود و بیشتر آنها را به سمت خانه‌نشینی سوق می‌دادند.
وی افزود: در انتخابات‌های اخیر ریاست جمهوری اصلاح‌طلبان از دولت تدبیر و امید حمایت کردند و فکر می‌کنیم که این دولت راهی برای فعالیت‌های سیاسی و اصلاحات است.
عسکری با بیان اینکه این دولت حقوق همه شهروندان و تشکل‌های سیاسی را می‌شناسد، اظهار داشت: امروز دولت اعتدالی داریم که در سطح کابینه اکثریت اصولگرایان هستند، و در بدنه دولت اصلاح طلبان هم حرفی برای گفتن دارند، در بالای کابینه باید یک تعاملی به عنوان تدبیر باشد، اما این تدبیر به سمت تسلیم نرود.
وی افزود: ۴ سال اول دولت تدبیر و امید، در استان دو نماینده اصولگرا و یک نماینده اصلاح طلب داشتیم. اما این طور نیست که اصلاح طلبان یک فرماندهی واحد داشته باشند و از یک جا دستور بگیرند و همینطور نیست که اطاعت کامل از دستوری کنند. وقتی اصلاح طلبان در یک فضای بازتر اظهار نظر می کنند، پس نمی‎شود گفت، منسجم هستند. مجمع نمایندگان در واقع اصولگرایان بود و از این منظر و جایگاه کسی مدافع اصلاح طلبان نبود. در دوره دوم موفق نشدیم که یک مجمع نمایندگان اصلاح طلبان داشته باشیم، و اگر اصلاح طلبان تریبونی نداشته باشند، حرفهایشان جایی نمی‌رسد.
این عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفت: با تدبیری که اندیشه شد، در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری، ستاد روحانی در سطح استان را اصلاح طلبان اداره کردند که حداقل از این ستاد علیه اصلاح طلبان استفاده نشود. وبخشی از مشکلات داخل و بیرون برطرف شود و البته هزینه‎های سنگینی داده شد تا از اصلاح طلبان دفاع کنیم. اصلاح طلبان در سطح استان توانستند، رأی آقای روحانی را به اکثریت برساند. از طرفی با وجود اینکه در دولت و مدیریت استان اشکالاتی داشت و مورد انتقاد مردم و فعالین سیاسی بود. با تلاش مردم در سطح استان رأی روحانی رأی اول شد که برای دومین بار رأی اصلاح طلبان اول شد. دولت ممکن است به مطالبات ما تن ندهد، و نادیده بگیرد ولی ما می‎دانیم دولت علیه ما اقدام نمی‌کند، چون اکثریت پیروزی دولت از اصلاح طلبان بود. خوشبختانه توانستیم در انتخابات استان موفق باشیم و رای اکثریت مردم را در حمایت از دولت دعوت کنیم و رأی مردم را به نفع دولت به صندوق بریزیم.
عسکری در ادامه گفت: در این شرایط بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد انتظار نداشته باشند که معجزه شود، اما می‌شود برای این تلاش کرد و راه بسته نیست. ما در بین آقایان در استان انتظار معجزه ندارند اما ما بیکار نمی‌نشینیم و مدعی هستیم که در این دوره از حقوق و مطالبات مجموعه اصلاح طلبان استان بیشتر دفاع کنیم. در دوره قبلی اخلاقی عمل کردیم تا آن فضای امنیتی به فضای سیاسی تبدیل شود و فضا باز شود، الان مطالبه گری خواهیم کرد.
دنبال حمایت از نیروهای بانوان اصلاح طلب باشیم
وی افزود: در استان آن نگاهی که به زن و بانوان بوده، نگاه جامع و توسعه یافتگی نبوده، و بانوان خود کمتر سهم خواهی کردند، و در این استان اصلاح طلبان در حوزه قدرت و مدیریت استان فعلا حرف آخر را نمی‌زنند.
این فعال سیاسی با بیان اینکه جلسات بانوان نباید تنها تشریفاتی باشد، اظهار داشت: برپایی این جلسات توسط تشکل‌های بانوان، خیلی امیدوار کننده است و امیدواریم که مجمع اصلاح طلب در استان کارهای بزرگ داشته باشند، قطعاً اگر این مجمع کنش داشته باشد، می‌تواند مطالبه گری کند.
عسکری گفت: باید به دنبال حمایت از نیروهای بانوان اصلاح طلب باشیم، کار تشکیلاتی بانوان در استان هزینه‌های هم دارد که ممکن است نیش‌های سیاسی زده شود که باید صبور و مقاوم باشید و یکی از ویژگی‎های کار تشکلیاتی همین صبور بودن است که نیاز به اراده قوی هستیم. و البته در کار تشکیلاتی باید همدل، همیار، وفادار و تعهد داشته باشید و در غیاب همدیگر از هم دفاع کنید. تا کار تشکلاتی زیباتر و گسترش داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

لودابی
Iran, Islamic Republic of
آقای عسکری تنها وزیر زن ایران بعد از انقلاب در دولت احمدی نژاد بود. خواهشا درست اطلاعات بدین.
بهشتى
Romania
پشت اصلاحات سنگر گرفتى فقط براى منافع شخصى و پست و مقام و ارتقا دامادت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
برای اولین بار در دولت احمدی نژاد وزیر زن انتخاب شد.جهت اطلاع لیدر اصلاح طلبان استان
بویراحمد همیشه سرافراز
Iran, Islamic Republic of
مجموع مجمع سه نفر سخنرانان عزیز ۲ نفر. این مجمع ها و نشست ها امتحان داده اند و مردم سره را از ناسره خوب تشخیص می دهند. وقتی استاد دانشگاهی به شاگردش نمره خود دانشجو را نمی دهد و موجبات دلخوری را فراهم می آورد و صدای داشجو هم به جایی نمی رسد و فرد هم خودش را اصلاح طلب می داند آیا آن انشجو و خانواده اش و دوستانش از آن استان اصلاح طلب رضایت دارند؟ کاش اصلاح طلبی در عمل باشد نه در شعار
همشهری
Iran, Islamic Republic of
کدام دولت وزیر زن را تجربه کد اعتدالیون یا اصلاحات؟ مشخصا هیچکدام فقط دولت نهم و دهم بود که سهم مدیریت کلان بانوان را بجا آورد با داشتن وزیر زن.
ملت بیکار
Iran, Islamic Republic of
در همه دولتها به زنان توجه می شد
کلانتری
Iran, Islamic Republic of
لطفا رای بالای روحانی در استان را به نام خودت ودارودسته ات مصادره نکن اگر ......بودی در انتخابات مجلس کاری می گردی.
ميلاد.ا
Iran, Islamic Republic of
اقای عسکری شما کاری به نیروهای اصلاطلب نداری نزدیک به ۵ سال است که فقط در فکر قوم وقبیله وفامیلهای در جه یک خود ت هستی اصلاح طلبان را رها کردی بدانید که از کارهای شما همه اطلاع دارند. مانند فرماندار دنا
مهندس
Iran, Islamic Republic of
افتخار میکنم به داشتن دو هم استانی اصلاح طلب معتقد و دوست داشتنی آقای سید ضیا رضاتوفیقی و سید رضا عسکری
خشایارچشمه روشن
Iran, Islamic Republic of
معلومه چه میگی اخه چه کاره ای برای اقایان چه کرده ای که حالابرای بانوان میخوای انجام بدهی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
به نام اصلاح طلبان به کام بستگان عسکری/ نمونه اش امتیازهای بود که از استاندار قبلی گرفتید به نام جریان ولی برای اطرافیان خودت
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1