تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب : ۲۸۵۶۲۶

در نشست مجمع زنان اصلاح‌طلب کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

۴
۰
کبنا ؛رئیس حقوقی مجمع زنان اصلاح‌طلب استان گفت: هیچ زنی به‌عنوان وزیر در کابینه دولت دوازدهم حضور ندارد، و حضور زنان به معاون وزیر ختم می‌شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، مژگان مسلمی در نشست مجمع زنان اصلاح‌طلب استان کهگیلویه وبویراحمد که با حضور اعضای مجمع زنان اصلاح‌طلب استان برگزار شد، اظهار کرد: هیچ زنی به‌عنوان وزیر در کابینه دولت دوازدهم حضور ندارد، و حضور زنان در عرصه مدیریتی به معاون وزیر ختم می‌شود، و این در حالی است که رسانه‌های موافق دولت از انتصاب یک زن به‌عنوان «مشاور معاونت امور مامایی» افتخار می‌کند.
مسلمی در ادامه اضافه کرد: وقتی‌ نام خانواده به معاونت امور زنان و خانواده اضافه می‌شود، این یعنی زنان را محدود به خانه و خانواده می‌کنند، از طرفی همه می‌دانیم که مسئولیت خانواده، تنها بر دوش زنان نیست.
وی تصریح کرد: متأسفانه آقایان از حضور زنان در جلسات سیاسی استان تاحدودی ممانعت به عمل می‌آورند، به طوریکه قبل از انتخابات در حمایت از حقوق زنان شعارهایی را سر می‌دهند، و بعد از آن همه‌چیز به فراموش سپرده می‌شود.

به گزارش کبنا، فرزانه میرفردی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: امیدوارم بیوگرافی برخی از اعضای این تشکل‌ها و احزاب صرفاً برای حضور زنان در انتخابات و مناسبت‌های سیاسی نباشد.
میرفردی با بیان اینکه امروز جامعه گرفتار معضلات ناشی از ازدواج زودهنگام دختران کم سن و سال شده است، افزود: بدون شک این مادران نابالغ نمی‌توانند فرزندان خود را به نحو شایسته پرورش و تربیت کنند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: وضعیت بهداشتی، درمانی و تغذیه زنان استان در بحران جدی قرار دارد، که بهبود این وضعیت باید به‌طورجدی بررسی شود.
طاهره تشکری عضو دیگر مجمع زنان اصلاح‌طلب استان در این نشست نیز اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت اجتماعی و اقتصادی زنان استان نه‌تنها زمینه‌ساز تربیت و کمال فرزندان می‌شود، بلکه بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی زنان زمینه‌های مناسب را برای همسران آنها نیز فراهم می‌کند.
 

تشکری تاکید کرد: زنان باید نسبت به توانایی، استعداد، حق‌وحقوق خودآگاهی داشته باشند، تا بتوانند جایگاه خود را بشناسند و حقوق خود را مطالبه کنند.
به گزارش کبنا، الهی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب استان در این نشست نیز گفت: زنان ما باید سبک زندگی درست و متناسب با شرایط امروز جامعه را به درستی یاد بگیرند.
الهی تصریح کرد: زنان باید نسبت به حقوق خود آگاهی پیدا کنند، تا این آگاهی و آشنایی به حقوق‌شان را به نسل‌های آینده انتقال دهند.
حمیده زعیمی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب استان در این نشست نیز با بیان اینکه دستیابی به حقوق واقعی زنان برخاسته از جامعه مردسالاری است، اظهار کرد: سبک زندگی در استان فرهنگ عشیره‌ای و سنتی است، و نقش زنان در فرهنگ و جامعه و همچنین حقوق زنان استان را نمی‌توان با نظریه‌پردازان و مکتب‌های خارجی افزایش دهیم.
این فعال سیاسی در ادامه افزود: نباید زنان را از پست‌های کلیدی محروم کرد و یکی از شاخص‌های توسعه جایگاه زنان، اعتماد کردن به آنها در مناصب کلیدی است که باید کابینه دولت و سازمان‌ها و ادارات از توانمندی زنان بهره‌مند شود.

سیما دادار عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در این نشست نیز گفت: سطح سواد و آگاهی زنان نسبت به مسائل پیرامونی و خانواده در برخی از نقاط استان‌ پایین است، و متأسفانه بعضی از زنان تصور می‌کنند که خشونت فیزیکی سهم آن‌ها از زندگی است.
دادار با اشاره به ترک تحصیل دختران، اظهار کرد: یکی از دلایل ترک تحصیل دختران مادرانشان است، بنا بر این زنان باید نسبت به حق‌وحقوق خود آگاهی داشته باشند، تا فرزندان بالغی را تربیت کنند.
به گزارش کبنا، نسترن رضاتوفیقی رئیس امور مالی مجمع زنان اصلاح‌طلب استان در این نشست نیز گفت: بیکاری در استان کهگیلویه وبویراحمد بیش از سایر استان‌های دیگر بیداد می‌کند. و متأسفانه اولویت استخدامی‌ها به مردان واگذارشده، این در حالی است که شغل به زنان هویت و جایگاه می‌دهد.
رضاتوفیقی اظهار کرد: زنان نباید در جوامع نادیده گرفته شوند، ارتقای سطح تحصیلات زنان، آنها را ملزم به مطالبه حق‌وحقوق خود می‌کنند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: مجمع زنان اصلاح‌طلب استان نیاز به هماهنگی و همدلی دارند، تا شاهد انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی بالا باشیم.

فاطمه حسینی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب استان در این نشست نیز تصریح کرد: عدم آگاهی زنان و برگشتن به سنت‌ها، توان مدیریتی را از آنها می‌گیرند و این را نیز به نسل‌های بعدی خود انتقال می‌دهند.
حسینی اظهار کرد: برخی فرهنگ‌ها و مسائل در رابطه با زنان مورد اصلاح و بازنگری شوند و این کار نیاز به یک حرکت فرهنگی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

نوید
Iran, Islamic Republic of
عکسها خیلی ضایعه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ابروی اصلاحات را هم بردید
Iran, Islamic Republic of
خانمهای مجمع اصلاح طلب لطفا با این پوششش جلزی دوربین قرار نگیرید اول خودتان را اصلاح کنید اصلاحت طلبی نه یعتی بی حجابی بعد نظر بدهید
اصلاح
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبی نه یعنی بی حجابی اول خودتانئ دا اصلاح کنید بعد به عنوان یک حزب نظر دهید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1