تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۲۸۵۰۹۳

هاشمی: در توضیح علت مرگ پلنگ در باشت پنهان‌کاری نکردم / خبر رسانه‌ها را تکذیب می‌کنم

۸
۰
کبنا ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با تکذیب خبر منتشر شده در رسانه‌ها، گفت: هرگونه پنهانکاری در خصوص مرگ پلنگ باشت را تکذیب می‌کنم.
به گزارش کبنا از یاسوج، اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد نوشت؛ به دنبال انتشار خبری در رسانه‌ها با عنوان «پنهان کاری علت مرگ پلنگ در باشت» در تاریخ ۲۵ مهرماه، سیداسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۸ شهریورماه سالجاری پس از مشاهده لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه آزاد حوزه شهرستان باشت توسط ماموران محیط زیست، لاشه به دامپزشکی شهرستان جهت بررسی، انتقال داده شد و ماموران کلانتری، محیط زیست و دامپزشکی شهرستان به صورت مشترک این موضوع را صورتجلسه کردند.
وی افزود: یزدان پرخید سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان باشت طی نامه ای رسمی به شماره ۲۴۴۰۲۷۲ /۹۶ مورخ ۱ /۷/ ۱۳۹۶ به محیط زیست اعلام کرد که در خصوص تلف شدن یک قلاده پلنگ واقع در حومه روستای بهره عنا از توابع این شهرستان که لاشه آن پس از حمل و انتقال توسط خودرو محیط زیست به این اداره تحویل داده شده بود، ضمن استشمام بوی بد از لاشه با بررسی بالینی، آثار ناشی از تیرخوردگی در لاشه مشاهده نشد و علت مرگ نیز قابل تشخیص نبود.
هاشمی ادامه داد: همین موضوع طی نامه ای رسمی به شماره ۱۲۳۱۹۶۸ در همان روز یعنی ۱ /۷/ ۱۳۹۶ و پنج روز پس از کشف لاشه به استاندار نیز اعلام شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: به علت آنکه عدم امکان تشخیص علت مرگ توسط دامپزشک اداره کل دامپزشکی شهرستان باشت اعلام شده بود، پس از صحبت‌های استاندار مبنی بر اینکه اداره محیط زیست علت مرگ را تشخیص نداده است مجدد با ارسال نامه ای به شماره ۱۲۳۱۹۸۳ در تاریخ ۱۰ /۷ /۱۳۹۶، توضیحات کامل برای استاندار ارسال شدوی با یادآوری این موضوع که دامپزشکان می گویند با گذشت ۲۴ ساعت از زمان مرگ گونه، سم شناسی ممکن نیست، خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد آزمایشگاه سم شناسی است و حتی استعلام ما از شیراز نشان داد که این استان نیز فاقد چنین آزمایشگاهی است و البته لاشه نیز به دلیل گذشت چند روز از مرگ، فاسد شده بود.
هاشمی گفت: تمامی این دلایل و توضیحات با ارسال دو نامه به استاندار نیز اعلام شد و هیچ گونه پنهان کاری در این زمینه صورت نگرفته است
نام شما

آدرس ايميل شما

یاهو
Iran, Islamic Republic of
امان از حرفهای غیرعلمی و بی پایه واساس این .. که محیط زیست را . وفقط مصاحبه تلویزیونی ترتیب می دهد.
ماه ازر
Iran, Islamic Republic of
ب. کارمندی که تا تا حالا دیدم تو عمرم ب..
بهمن
Iran, Islamic Republic of
تو گفتی ما هم باور کردیم
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
اگه من جای تو بودم خودم کنار می رفتم تا بیشتر از این ا.ه
حیدر
Iran, Islamic Republic of
ازمایشگاه سم شناسی درشرکت آبفاضلاب روستائی استان فعال می باشد جهت استحضار واستفاده درآینده
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
با سلام

این موضوع که لاشه را گذاشتید تو یخجال تا خراب شد برا این چه توجیهی داری مهندس.
فارغ التحصیل رشته زراعت از دانشگاه .
این موضوع از پیامدهای مدیرغیرمتخصص است برادر جان
برزگر
Iran, Islamic Republic of
جداخبرازاین مسخره ترنبود اخه نفع پلنگ چیه مدتی هست سوژه خبرگزاری هاشدواقعاماهم ناآگاهیم که ازسربیکاری درسایت ها به چنین خبری می رسیم چه سودی داردبرای ماکه می خوانیم هی پلنگ مرد چطوری مرد نه مخوفانه کشته شدو ......این شدبخشی ازفرهنگ اطلاع رسانی ما واقعابس کنید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
محیط زیست مگر تنها مسئول حفاظت از محیط زیست است؟ اداره راه؟ جهاد کشاورزی که در زیستگاه طبیعی اقدام به ایجاد جاده، طرح های کشاورزی می کنن مقصر نیستند؟ از بین بردن زیستگاه طبسعی پلنک و دیگر گونه های جانوری باعث ایجاد همچین اتفاقاتی است، استاندار باید در طرح های عمرانی، کشاورزی و دیگر طرح های حامی محیط زیست باشد، هیچ طرحی به خاطر مصلحت و نداشتن ارزیابی محیط زیستی در استان اجرا نشود.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1