تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۲۸۴۰۲۳

کهگیلویه و بویراحمد میزبان سومین سوگواره منطقه‌ای شعر آیینی «مشک تشنه»

۰
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای شعر آیینی «مشک تشنه» با حضور ۶ استان کشور در چرام خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج،  رضا دهبانی‌پور در جلسه هماهنگی برگزاری سومین سوگواره «مشک تشنه» اظهار کرد: این سوگواره در آبان ماه سال جاری  و با حضور هنرمندان و شاعران استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد و در راستای ترویج فرهنگ اصیل عاشورایی به میزبانی شهرستان چرام برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش شعر و شاعری در ترویج فرهنگ عاشورا را نقشی بی بدیل یاد کرد و گفت: عمق حادثه عاشورا درس بزرگی است که همواره هنرمندان را در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری به سمت پرداختن به این موضوع سوق می‌دهد که در این بین نقش شاعران پررنگ و برجسته است.

وی با بیان این که این سوگواره در دو بخش شعر فارسی و بومی برگزار می‌شود افزود: آثار در بخش شعر فارسی در قالب شعر سپید و کلاسیک و در بخش شعر بومی در قالب گویش محلی ارائه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین مهلت ارسال آثار این سوگواره را ۹ آبان ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: هر شاعر می‌تواند حداقل سه اثر به به دبیرخانه این سوگواره در شهرستان چرام ارسال کند.

وی با اشاره به برگزاری سالیانه این سوگواره در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سومین سوگواره شعر مشک تشنه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام و با مشارکت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و انجمن شعر و ادب شهرستان چرام برگزار می‌شود.

دهبانی پور با تاکید بر حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت‌های هنرمندان بویژه در بخش شعر و ادبیات افزود: جشنواره‌ها و فعالیت‌های متعددی فرهنگی و هنری در شش ماهه دوم سال ۹۶ در دستور کار این اداره کل قرار دارد که در استان اجرا خواهد شد.

بر پایه این گزارش، هنرمندان و شاعران جهت حضور در سومین سوگواره شعر منطقه ای مشک تشنه نی توانند از آثار خود را به آدرس الکترونیکی saeedkheradmand۵۲@gmail.com و یا آدرس پستی استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان چرام، خیابان شهید اکابری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام و شماره فکس ۰۷۴۳۲۳۶۱۶۰۳ اقدام به ارسال خود کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
1