تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب : ۲۸۲۴۶۷
همایش مدیران و راهبران آموزشی و تربیتی در گچساران برگزار شد+تصاویر
۰
کبنا ؛همایش یک روزه ی مدیران،معاونین، مدیر آموزگاران و راهبران آموزشی و تربیتی شهرستانهای گچساران، باشت و بهمئی با حضور معاون آموزش ابتدائی اداره کل استان کهکیلویه و بویراحمد، رئیس آموزش و پرورش گچساران، روسای اداره دوره اول و دوم آموزش ابتدایی استان در دبیرستان شاهد شهید جهان آرا گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز؛در ابتدای همایش سید ظهیر الدین پورالحسینی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران در سخنانی قیام امام حسین علیه السلام را در راستای اصلاح حکومت پیامبر دانست و کار مدیران محترم مدارس را در اصلاح رفتار دانش آموزان ابتدائی بسیار مهم دانست.
وی در کنار الگوبرداری از قیام حسینی در اصلاح امور، سازماندهی، مدیریت به روز و کارآمد، کنترل و ارزشیابی را از اصول اساسی مدیریت دانست.
پورالحسینی مدیران را نقطه ی شروع خلاقیت و تغییر در مدارس دانست و از آنها خواست خلاقیت و نوآوری ، تغییر و به روز شدن را از خود و بعد، از کلاس درس شروع کنند تا خلاقیت و نوآوری در جامعه نهادینه شود.
پورالحسینی در پایان " عشق و خلاقیت " در مدارس را زمینه ساز جذب دانش آموزان به کلاس و درس بیان نمود.
در ادامه علی شیر زهرایی معاون آموزش ابتدائی اداره کل استان کهکیلویه و بویراحمد در سخنانی نقش "راهبران آموزشی و تربیتی" را در فرآیند آموزش مقطع ابتدائی بسیار مهم دانست.وی در ادامه خواستار درگیری مدیران مدارس در طرح هایی چون " جابر بن حیان " و " شهاب " شد تا بیش از پیش با روند و چگونگی کار معلمان در این راستا آشنا شده و حلال مشکلات معلمان و دانش آموزان و رسیدن به نتایج مطلوب در این طرح ها باشند.
وی بیان داشت طرح هایی مثل " کرامت " نیازی به پوشه نداشته و خود معلمان بایستی با خلاقیت این طرح را اجرا نمایند.
محمد شهبازی معاون آموزش ابتدائی شهرستان گچساران در سخنانی چالشهای نظام آموزشی همچون تعدد طرح ها، سازماندهی و کمبود نیروی انسانی را مطرح نمود و مهمترین مسئولیت آموزش ابتدائی را تربیت و آموزش نسل آینده ساز ایران اسلامی مطرح و عنوان کرد: متأسفانه برخی از طرح های دست و پا گیر به این روند خلل وارد می کند.
قلی زاده رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی اداره کل در سخنانی طرحها و برنامه های مربوط به دوره تکنولوژی از جمله " درس پژوهی " و " جابر بنحیان " را تشریح و تبیین نمود.
در ادامه زابلی رئیس اداره دوره اول و کرمی رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدائی استان، در سخنانی به طرح و تبیین برنامه های دوره اول و دوم همچون انسداد بی سوادی، سنجش نو آموزان، پیش دبستانی، طرح شهاب و توصیفی پرداختند و بر نقش و اهمیت " راهبران آموزشی و تربیتی "در فرآیند آموزش و پرورش در مقطع ابتدائی تاکید نمودند.
گزارش: حبیب قلندری
به گزارش کبنا نیوز؛در ابتدای همایش سید ظهیر الدین پورالحسینی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران در سخنانی قیام امام حسین علیه السلام را در راستای اصلاح حکومت پیامبر دانست و کار مدیران محترم مدارس را در اصلاح رفتار دانش آموزان ابتدائی بسیار مهم دانست.
وی در کنار الگوبرداری از قیام حسینی در اصلاح امور، سازماندهی، مدیریت به روز و کارآمد، کنترل و ارزشیابی را از اصول اساسی مدیریت دانست.
پورالحسینی مدیران را نقطه ی شروع خلاقیت و تغییر در مدارس دانست و از آنها خواست خلاقیت و نوآوری ، تغییر و به روز شدن را از خود و بعد، از کلاس درس شروع کنند تا خلاقیت و نوآوری در جامعه نهادینه شود.
پورالحسینی در پایان " عشق و خلاقیت " در مدارس را زمینه ساز جذب دانش آموزان به کلاس و درس بیان نمود.
در ادامه علی شیر زهرایی معاون آموزش ابتدائی اداره کل استان کهکیلویه و بویراحمد در سخنانی نقش "راهبران آموزشی و تربیتی" را در فرآیند آموزش مقطع ابتدائی بسیار مهم دانست.وی در ادامه خواستار درگیری مدیران مدارس در طرح هایی چون " جابر بن حیان " و " شهاب " شد تا بیش از پیش با روند و چگونگی کار معلمان در این راستا آشنا شده و حلال مشکلات معلمان و دانش آموزان و رسیدن به نتایج مطلوب در این طرح ها باشند.
وی بیان داشت طرح هایی مثل " کرامت " نیازی به پوشه نداشته و خود معلمان بایستی با خلاقیت این طرح را اجرا نمایند.
محمد شهبازی معاون آموزش ابتدائی شهرستان گچساران در سخنانی چالشهای نظام آموزشی همچون تعدد طرح ها، سازماندهی و کمبود نیروی انسانی را مطرح نمود و مهمترین مسئولیت آموزش ابتدائی را تربیت و آموزش نسل آینده ساز ایران اسلامی مطرح و عنوان کرد: متأسفانه برخی از طرح های دست و پا گیر به این روند خلل وارد می کند.
قلی زاده رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی اداره کل در سخنانی طرحها و برنامه های مربوط به دوره تکنولوژی از جمله " درس پژوهی " و " جابر بنحیان " را تشریح و تبیین نمود.
در ادامه زابلی رئیس اداره دوره اول و کرمی رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدائی استان، در سخنانی به طرح و تبیین برنامه های دوره اول و دوم همچون انسداد بی سوادی، سنجش نو آموزان، پیش دبستانی، طرح شهاب و توصیفی پرداختند و بر نقش و اهمیت " راهبران آموزشی و تربیتی "در فرآیند آموزش و پرورش در مقطع ابتدائی تاکید نمودند.
گزارش: حبیب قلندری