تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۲۸۱۹۰۶

ماجرای استعفای «جاوید» در هفته اول شهردار شدنش / خلاف جهت آب شنا کردم / بی‌توجهی به قانون در شهرداری یاسوج / پشیمان نیستم / خاموشی زبان دارد

۱۲
۰
کبنا ؛شهردار سابق یاسوج گفت: مردم از خدمات شهرداری در دوره چهارم رضایت دارند.
به گزارش کبنا از یاسوج، محمد علی جاوید قبل از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه شهرداران قبلی و جدید یاسوج که با حضور مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: مسائلی را در طول چهار سال مسوولیتم در شهرداری یاسوج تحمل کردم، امروز پاسخی مختصر به آن مسائل داشته باشم، برخی از عزیزان در دور دستی بر آتش داشتند و از شهر و تاریخچه شهرسازی اطلاع و آگاهی نداشتند و با قلم رسانه‌ها حرف‌ها زیادی را زدند.

شهردار سابق یاسوج با بیان اینکه سجده شکر به جا می‌آورم که مسوولیت شهرداری یاسوج به عزیز دیگری واگذار شد، ادامه داد: قبل از اینکه شهردار یاسوج شوم، ۱۳ سال سابقه کار در وزارت کشور و شهرداری یاسوج از جمله؛ مدیرکل امور شهری استانداری، معاونت فنی شهرداری یاسوج، مسئول نظارت حوزه شهری یاسوج داشتم، و حداقل ۵۰ جلسه در خصوص امور مختلف شهری یاسوج برگزار کرده بودم.
جاوید افزود: قبل از مسوولیتم در شهرداری یاسوج به این فکر کردم، اگر یک گزینه در این شهر برای شهرداری بتواند کاری انجام دهد، بنده هستم، ولی وقتی به شهرداری یاسوج ورود پیدا کردم، متوجه شدم که ۹۰ درصد مسائل در روح دمیده شده این نهاد مربوط به سال‌های گذشته است که باید خلاف جهت آب شنا کنیم.
 
کسی در شهرداری یاسوج تاکید بر اجرای قانون نداشت و ۷۰ درصد مشکلات به همین مسئله بر می‌گشت.
وی گفت: همزمان با ورودم به شهرداری شریط کار سخت و تحریم‌ها نیز وجود داشت، اما در این ۴سال با کمترین اعتبارات عمرانی که در سال‌های گذشته داشتیم، ۳۵ میلیارد تومان بدهی ابلاغ شده به شهرداری از گذشته را پرداخت کردیم.
شهردار سابق یاسوج اضافه کرد: نابسامانی‌هایی بر بدنه شهرداری یاسوج حاکم بود، که با دیدن آنها می‌خواستم در همان اول کار استعفا دهم، ولی به خاطر آبروی خودم و خانواده این کار را نکردم.

جاوید با بیان اینکه قالب و چارچوب کاری را در شهرداری تعریف کردیم و بر اساس آن نیز عمل شد، افزود: این چارچوب کاری جواب داد و برخی در ابتدای کار به من می‌گفتند چه کاری انجام دهید و چه انجام ندهید، مردم می‌گویند دزدی در کار بوده است! خدا را گواه می‌گیریم امروز در کوچه، خیابان، سر صف نانوایی و هر جایی که می‌روم، مردم از من تشکر می‌کنند و هر کسی که برای مردم کار نکرد، پشیمانی دارد و بر همین اساس برنامه‌ریزی کردیم و این برنامه‌ریزی‌ها برکات زیادی هم در بر داشت.
وی گفت: راهبردهایی را تعریف کردیم و بر اساس آن گام برداشتیم و موفقیت‌هایی نیز حاصل شد و به طور مثال ۷۰ درصد از اعتبارات پل چهارم بشار یاسوج(بیمارستان امام سجاد(ع)) از محل اعتبارات شهرداری بود.
جاوید گفت: شهرداری یاسوج ریالی بدهکاری ندارد.
شهردار سابق یاسوج ادامه داد: در زمان مدیریتم با دو چالش سنگین روبرو بودم، یکی از این چالش‌ها موضوع اخذ عوارض بود، که از فلان فرد ۵۰ میلیون تومان گرفته و از فرد دیگری ۱۰ میلیون تومان اخذ می‌شد و ما آمدیم و دریافت عوارض را قانونی کردیم و بر اساس شاخص‌های تعریف شده عوارض را از مردم دریافت می‌کردیم.
جاوید واگذاری خدمات تمام حوزه‌های شهری را به دفاتر پیشخوان را از اقدامات خود عنوان کرد و گفت: ۵۹ هزار ساعت هر نفر کار کردیم تا این اقدام صورت گرفت.
وی با بیان اینکه شهرداری یاسوج قبلاً مهمانسرا نداشت، افزود: اکنون شهرداری یاسوج ۴ مهمان سرا احداث کرده است.
شهردار سابق یاسوج گفت: ۵۰ طرح عمرانی در سطح شهر یاسوج اجرا کردیم. تعریض برخی خیابان‌ها و مناسب‌سازی پیاده‌روهای شهر یاسوج از جمله اقدامات این شهرداری بود.
 
جاوید خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کوچکترین چیز که بخواهد در اداری و یا شهرداری جا به جا شود، صورت جلسه می‌شود، من خواهش دارم دو تا شهردار می‌خواهند، تغییر کنند و بر اساس صورتجلسه موجود ببینید که جه اموال و املاکی داریم و فردا نگویند که بدهکار بودیم و حرف و حدیث‌های زیادی بوجود بیاید و بگویند فلان کار قرارداد نداشته است.
وی در ادامه افزود: من تنها شهرداری بودم که نیروی قراردادی در شهرداری یاسوج به کار نگرفتم
جاوید در پایان این شعر را خواند؛
نگاهت می‌کنم خاموش و خاموشی زبان دارد
زبانِ عاشقان چشم است و چشم از دل نشان دارد
چه خواهش‌ها در این خاموشیِ گویاست، نشنیدی؟
تو هم چیزی بگو، چشم و دلت گوش و زبان دارد
بیا تا آنچه از دل می‌رسد بر دیده بنشانیم
زبان‌بازی به حرف و صوت، معنی را زیان دارد
چو هم پرواز خورشیدی مکن از سوختن پروا
که جفتِ جانِ ما در باغِ آتش آشیان دارد
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آدم هم خنده اش میگیره از این صحبت ها و ه. شهردار ما بوده. اعتماد به نفس. !.. و ربط دادن هرمسئله ای به شهرداری و مدیریت خودش ‌ . کاملا مشخصه برکناریش بدجور از نظر .. کرده . پیشنهاد میکنم متن رو بخونید !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درباره شعر : من ک با چشم خودم پارک تپه استانداری رو دیدم زبانم بسته شد از بس بد طراحی شده و نواقص زیادی داشت ! عزیزم این مسئولیت ب.. ب شهر رفت .
نیکجو
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد کار و عمل در شهرداری مشکلی داشتم حل نشد ولی صداقت را در کارش دیدم برایش کارشکنی هم میکردن
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
آره فکر کرد.. مردم باور کردند
Iran, Islamic Republic of
جاوید تا حدودی خوب بود اما چه فایده که دوباره.. به شورا راه پیدا کردند
خدایا چطور از این شهر ..کنیم
شما
Iran, Islamic Republic of
دهراب پور ؟؟؟؟؟؟؟
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
اووووفی.که رفت
پیمانکار
Iran, Islamic Republic of
این نظر رو در بویرنیوز هم نوشتم که همه بدونن و در جریان باشن.
آقای جاوید میفرمایند شهرداری یک ریال بدهی ندارد و با بدهی صفر!!! آنرا تحویل میدهند!!
والا من پیمانکارم و بیش از ۱٫۵ سال هست از شهرداری بیش از ۱۰۰ میلیون طلبکارم.تحویل قطعی هم انجام شده ولی میگن اعتبار نداریم و حسابمون خالیه.نمیدونم جناب جاوید بر چ اساسی میگن بدهکاری صفر بوده و تحویل دادن!!! ضمنا تعداد زیادی پیمانکار هستیم و این مشکل رو داریم و متاسفانه حتی خونه م رو هم بخاطر بدهکاری و پول کارگر و بنا هم فروخته م.ما که ب کسی بد نکردیم و خدا میدونه هم سر وقت پروژه رو تحویل دادیم و هم با کیفیت عالی انجام شد؛ نهایتا هم توسط ناظر شیتیل بگیر!!!! کلی از آیتم ها صورت وضعیت خط خورد( با وجودی که قرار بود بخاطر کار های اضافی لحاظ شود ) و سختی کار هم لحاظ نشد و در آخر گفتن فعلا پول نداریم!!!!
خواهش لطفا منتشر کنید.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جاوید واقعا شهر را متحول کرد آنرا دوباره ساخت . شهرداری را نه تنهااز بدهکاری چندین ملیاردی خارج کرد بلکه تمام بدهکاری ها و عقب ماندگیهای پرداختی پرسنلی را بروز کرد . اینهمه پارک ، پیاده رو ،اسفالت و..... واقعا کار شاق و نشانداری هستند . یادمان نرفته تق تق موزاییک کف پیاده رو که با هر بارشی چطور از زانو به پایین ما گل آلود و کثیف میشد ....
مطئنا آقای مقدم کار بسیار سنگین و طاقت فرسایی در پیش خواهد داشت ، چراکه کار کردن بعد از مدیری قوی واقعا سخت ، سخت، سخت..... است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدایی کارمفید هم داشتن نمیشه بگیم هیچ کاری انجام ندادن.
Iran, Islamic Republic of
خدایی ر..
Iran, Islamic Republic of
.ی خوب نیست
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1