تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۲۸۱۸۱۶

فرودگاه بدون مرز هوایی در یاسوج / تا سر درگمی در شورای شهر لنده و رتبه نخست دانشگاه یاسوج / تور صنعتی فرماندار و مدیران گچساران

۱
۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/

دانشگاه یاسوج رتبه نخست شاخص استناد مقالات کشور را کسب کرد.
به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(isc ) 31دانشگاه جامع کشور در بین موثرترین دانشگاه‌های جامع دنیا قرار گرفتند.
بر پایه این گزارش لیست یک درصد از دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی دنیا هر دو ماه یکبار روز آمد شده که دانشگاه یاسوج برای چندمین بار در لیست موثرترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته است.
گفتنی است نام دانشگاه یاسوج در بین دانشگاه‎های جامع تهران، تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد، شهید بهشتی و چندین دانشگاه دیگر در میان موثرترین دانشگاه‌های دنیا می‌باشد.
براساس این گزارش پایگاه استنادی ،دانشگاه یاسوج در شاخص نسبت استناد به مقاله cpp=10/85 را کسب کرده است که این نسبت (استناد به مقاله) دانشگاه یاسوج را در رتبه نخست تمام دانشگاهها و موسسات پژوهشی کشور قرار داده است. همچنین در حوزه مهندسی، دانشگاه یاسوج با نسبت cpp=12/99 بالاترین رتبه را در کشور کسب کرده است.
رتبه بین‌المللی اعلام شده بر حسب تعداد مقالات، تعداد استنادها و cpp نیز گزارش شده است. رتبه بین المللی مقالات برتر دانشگاه یاسوج در حوزه مهندسی ۸۶و رتبه بین‌المللی نسبت استناد به مقاله cpp برابر ۵۸ می باشد.
با وجود تعداد کمتر مقالات این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی این شاخص‌ها نشان از کیفیت بسیار خوب مقالات منتشر شده این دانشگاه و پیشرو بودن پژوهش‌ها دارد.
 
راهیابی ۲۲ اثر صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به مرحله نهایی داوری نشان ملی
معاون صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از راهیابی ۲۲ اثر صنایع دستی استان به مرحله نهایی داوری نشان ملی خبر داد.
به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، چهارمین دوره داوری نشان ملی آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی استان صبح امروز با حضور چهار داور استانی و نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در یاسوج برگزار شد.
پریسا راد در این نشست با بیان اینکه ۲۷ اثر صنایع دستی استان برای دوره پیش داوری انتخاب شده بود، گفت: از این ۲۷ اثر، ۲۲ اثر به مرحله نهایی داوری راه یافت.
وی افزود: انواع گلیم، زیورآلات سنتی، چرم، لباس محلی و غیره آثاری بودند که در این دوره مورد داوری قرار گرفتند.
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این ۲۲ اثر، بعد از داوری در مرحله استانی ۱۰ اثر برگزیده و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور جهت دریافت نشان ملی ارسال می‌شود.



تور صنعتی فرماندار و مدیران گچساران/ تصاویر
فرماندار و برخی مسؤولان شهرستانی در راستای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان گچساران از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران بازدید به عمل آوردند.

 ظهر امروز رئیس صنعت و معدن و تجارت گچساران به همراه  فرماندار و برخی مسؤولان شهرستانی در راستای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان گچساران از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی  چهاربیشه گچساران بازدید به عمل آوردند.

بر اساس این گزارش،  این بازدید در قالب یک تور صنعتی از چند واحد و طرح تولیدی در شهرک صنعتی چهاربیشه  به عمل آمده است.

گفتنی است، هدف از این بازدید بررسی مشکلات و نیز آشنایی با فضای کار، تولید کنندگان و نیز معرفی محصولات تولیدی در این شهرستان و ترغیب و تشویق اقشار مختلف جامعه به مصرف کالای ایرانی در راستای حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی بوده است.





مجتمع تولیدی نان صنعتی گچساران ظرفیت تولید سالانه بیش از ۳ هزار تن را دارد
رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران گفت: مجتمع تولیدنان صنعتی با ظرفیت تولید سالانه ۳ هزار و ۳۶۰ تن را دارد.
رضا شریفی در آیین کلنگ‌زنی احداث مجتمع تولیدی نان صنعتی (حجیم و نیمه حجیم) که با حضور فرماندار و روسای ادارات کلنگ‌زنی شد، اظهار کرد: با احداث این مجتمع موجب اشتغالزایی یک صد نفر از جوانان این شهرستان می‌شود.
رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران با بیان اینکه این مجتمع با حمایت و مشارکت بانک کشاورزی و سرمایه‌گذار گچسارانی در این شهرستان احداث خواهد شد، بیان کرد: توسعه و ایجاد اشتغال تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که مردم مشارکت کنند و دولت نیز با فراهم کردن زمینه های لازم حمایت کند.
وی با اشاره به پتانسیل های گچساران در خصوص نیروی انسانی کارآمد و متعهد اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات سرمایه گذاری و اشتغال در این شهرستان جوانان زیادی از مشکل بیکاری رنج برده و جویای کار هستند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران در ادامه افزود:جوانان در سخت ترین شرایط برای بالندگی این شهرستان و وضعیت معیشت خودشان فعالیت می‌کنند.
شریفی با بیان اینکه عامه مردم و جوانان متقاضی کار، شغل را تنها پشت میز نشینی در ادارات می‌دانند که واقعیت موضوع این نیست ، عنوان کرد: این موضوع را مسوولان ادارات باید برای متقاضیان و مردم تبیین نمایند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت در شهرستان گچساران از جوانان متقاضی کار خواست تا به جای اینکه وقت خود را صرف تلاش برای استخدام در ادارات دولتی نماینده در جهت کارآفرینی و ایجاد اشتغال تلاش کنند و دستگاه های ذی‌ربط و بانک ها بایستی بسترهای لازم را فراهم نمایند.
شریفی با بیان اینکه این مجتمع تولیدی نان صنعتی با اعتباری به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال با مساحتی به متراژ یک هزار و ۳۰۵ متر مربع در این شهرستان احداث خواهد شد، اذعان کرد: این مجتمع موجب اشتغالزایی تعدادی از جوانان شهرستان گچساران به صورت مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد.
وی گفت: ظرفیت تولید نان سالانه این مجتمع سه هزار و ۳۶۰ تن خواهد بود.
 
راه‌اندازی مرکز مطالعات نخبه‌پروری کهگیلویه و بویراحمد
مرکز مطالعات نخبه‌پروری قرارگاه شهید طیب بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شد.
صبح امروز مرکز مطالعات و نخبه پروری قرارگاه دانشجویی شهید طیب این استان با حضور مسوول سازمان بسج دانشجویی و جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های یاسوج افتتاح و به صورت رسمی شروع به کار کرد.
مسوول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با تاکید بر اینکه با یک سکولاریسم دانشگاهی دچار شده‌ایم که اهل فن دلایل مختلف و متعددی را برای آن ذکر می‌کنند، گفت: عده‌ای دلیل این موضوع را اساتید، برخی دانشجویان و محیط و دسته‌ای دیگر هم تلفیقی از هر سه را عامل ایجاد موضوع می‌دانند.
شهرام مهدوی مطلق با اشاره به اینکه تربیت نیروی لازم از همه موارد قبل می‌تواند مهم تر باشد، تصریح کرد: غرب قریب به چهار قرن و بیشتر در دالان‌های تربیتی و تشکیلاتی خود علاوه بر دروسی که مبانی غرب بوده دوره‌های متعددی را برای شناخت سایر مکاتب و جریان‌های دنیا برگزار می‌کند.
وی با بیان اینکه غرب توانسته به مردم خود القا کند که لیبرال دموکراسی پایان تاریخ بوده و راه دیگری نیست، ادامه داد: آنها همه این کارها را در همین آموزش‌ها و کارگاه‌های توجیهی و تخصصی انجام دادند.
مسوول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد افزود: غرب توانست در یک سیر تداومی چندین قرنی هستی را از الاهیت و دین گرایی به طبیعت گرایی نزول دهند.
مهدوی مطلق بیان کرد: حرکت‌هایی جهت رسیدن به انقلاب فرهنگی صورت گرفت اما عقیم ماند و علت آن این بود که افرادی می‌خواستند انقلاب فرهنگی بکنند که خود تربیت شده مکتب غربی بودند و نتوانستند از آن مکتب دل بکنند.
وی با بیان اینکه امروز ما نیازمند تربیت نیروهای انقلابی هستیم، ابراز کرد: نیروی طراز انقلاب جز با مطالعه (به معنای کتاب خوانی و مقاله خوانی) تربیت نخواهد شد.
حمید آذربو مسوول قرارگاه دانشجویی شهید طیب استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم به تشریح ساختار قرارگاه و مرکز مطالعاتی آن پرداخت و دانشجویان را به پویایی بیشتر و همراه بودن در برنامه‌هایی که در آینده برای آن‌ها مدنظر بوده، دعوت کرد.
 

بهره‌برداری از ۳ سد خاکی و بتنی در کهگیلویه و بویراحمد / تولید ۲۸۰ هزار تن انواع محصول باغی
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳ سد خاکی و بتنی مهم در استان بهره‌برداری می‌شود.
جعفر گوهرگانی در دیدار با جمع از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی با اشاره به ظرفیت بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولید محصولات باغی اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون در راستای گسترش محصولات باغی در این استان اقدامات زیادی انجام گرفته است.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سالانه ۲۸۰ هزار تن انواع محصول باغی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که از این مقدار ۱۰۰ هزار تن آن محصول سیب است.
وی تصریح کرد: حمایت از باغداران استان نیازمند سرمایه‌گذار بخش خصوصی در ایجاد و راه‌اندازی واحدهای بسته بندی و فرآوری میوه است.
گوهرگانی با اشاره به سطح باغستان‌های استان بیان کرد: سطح باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد ۴۲ هزار هکتار است.
این مسؤول خاطرنشان کرد: با تلاش و اقدامات صورت گرفته توانستیم در مدت چهار سال گذشته تعداد چند سردخانه با ظرفیت ۵ هزار تنی در استان احداث کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از بهره‌برداری ۳ سد خاکی و بتنی مهم در این استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
گوهرگانی در ادامه اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده عملیات اجرایی سد بتنی دالون واقع در شهرستان بویراحمد به اتمام رسیده است.
وی عنوان کرد: سد بتنی ایلی آباد شهرستان بهمئی با حجم ۲٫۵ میلیون متر مکعب با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و سد خاکی کوهبرد شهرستان کهگیلویه با حجم ۲٫۵ میلیون متر مکعب با ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی نیز در دست ساخت است.
گوهرگانی از در دست اجرا بودن ۵ پروژه تامین آب با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در استان خبر داد و افزود: تامین آب اراضی گندی خوری و توت نده شهرستان دنا با ۳۰۰ هکتار، سمرون و احمد غریب دنا با ۳۰۰ هکتار، بن زرد دنا ۴۸۰ هکتار، اراضی کوشک بویراحمد و اراضی منطقه باباکلان گچساران از جمله این پروژه‌ها است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این سازمان در راستای سیاست‌های کلی بخش کشاورزی، پروژه‌ها و اقدامات متعددی انجام داده و با وجود کمبود اعتبار و مشکلات متعدد چندین پروژه نیمه تمام و راکد را در دولت گذشته تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رساند.
گوهرگانی از تامین آب بیش از ۵۷۰۰ هکتار از اراضی دیم این استان در دولت یازدهم خبر داد و گفت: قبل از دولت تدبیر و امید حدود ۵ هزار هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل شد و به طور حتم اجرای این طرح ضمن استفاده بهینه از آب‌های سطحی سبب افزایش تولید و درآمد کشاورزان، محرومیت زدایی و بهبود اقتصاد منطقه می‌شود.
 
 
فرودگاه یاسوج تنها فرودگاه فعال مرکز استان که مرز هوایی ندارد
دربازدید استاندار از فرودگاه یاسوج موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله این که فرودگاه یاسوج تنها فرودگاهی در کشور است که مرز هوایی ندارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرح‌های مختلف عمرانی در یاسوج بازدید کرد که یکی از آن‌ها پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج بود.
در این بازدید محسنیان در خصوص کارهای ناجام شده طی سال‌های اخیر در فرودگاه یاسوج توضیحاتی برای استاندار ارائه کرد.
وی گفت: برای مثل تا سال ۹۳ سقف فرودگاه یاسوج فلزی بود و فضایی نامناسب داشت به خصوص این که در فصول مختلف سال در بحث گرمایشی و سرمایشی مشکل داشتیم.
مدیر فرودگاه یاسوج افزود: سقف را به بهترین نحو ممکن بازسازی کردیم و طرح آسمان مجازی را در آن اجرا کردیم که در کشور کاری بی‌نظیر است.
محسنیان افزود: تا سال ۹۳ پارتیشن‌بندی‌های ما همه دهه هفتادی بود که آن را بازسازی کردیم و همچنین عداد ۱۰ مانیتور در سالن تعبیه کردیم.
وی گفت: البته مشکلاتی هم داریم از جمله این که تنها فرودگاه فعال مرکز استان در کشور هستیم که هنوز مرز هوایی نداریم.
این مسوول گفت: بیش از ۱۱ مانع پروازی داشتیم که با تلاش‌های صورت گرفته ۱۰ مانع را برطرف کردیم که یکی از آن‌ها دکل ۵۸ متری ورزشگاه بزرگ یاسوج بود و که ۲۸ متر آن در حریم هوایی فرودگاه بود.
مدیر فرودگاه یاسوج از این فرودگاه ب عنوان مرتفع‌ترین فرودگاه کشور یاد کرد و گفت: الان فوکر ۱۰۰ می‌تواند در این فرودگاه بنشیند.
در ادامه در خصوص مکان‌یابی زندان یاسوج که در امتداد باند فرودگاه قرار دارد صحبت شد که معان عمرانی استاندار گفت: مکان‌یابی دقیقی برای زندان نشده است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری هم در این خصوص گفت: عزمی از سوی خود اداره زندان‌ها برای این کار وجود ندارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد که نشان داد در خصوص فرودگاه و مشخصات و امور فنی خوب می‌داند گفت: از آقای مهابادی در فرودگاه‌های کشور و از جهاد نصر می‌خواهم که برای تکمیل نئاقص فرودگاه پای کار باشند.
 
سردرگمی شورای اسلامی شهر لنده در انتخاب شهردار /دور باطل جلسات شورای اسلامی شهر لنده
پس از گذشت قریب به دو ماه از آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، شورای اسلامی شهر لنده علیرغم جلسات متعدد هنوز نتوانسته شهرداری برای شهر انتخاب نماید.
شوراهای اسلامی در راستای برنامه‌ریزی در جهت توسعه و پیشرفت زیرساخت‌های شهری و روستایی با مدیریت صحیح بوده که نمادی از مردم سالاری دینی در جامعه شناخته شده است.
اعضای این نهاد مردمی توسط مردم و با رأی مستقیم آنها انتخاب می شوند تا با ایجاد ارتباط میان مردم و مسؤولان و پیگیری مستمر مشکلات و مطالبات مردمی بستری برای پیشرفت و توسعه شهر و دیار خود فراهم کنند.
یکی از وظایف شوراها در دور جدید و اولین جلسات انتخاب دهیار و یا شهردار بوده که معمولاً در اقصا نقاط کشور این مهم در کمترین زمان ممکن اجرایی می شود.
شهرستان لنده هم در سطح روستاها و شهر با انتخابات شوراها در ۲۹ اردیبهشت امسال، اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی را با حضور و مشارکت مردم انتخاب و آماده خدمت به مردم کرده است.
نکته قابل تأمل در این انتخابات پاسخ مردم به عملکرد اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر لنده بوده که یک «نه» بزرگ از سوی مردم قلمداد شده و نشان دادند که از وضعیت موجود راضی نیستند و مطالباتشان توسط اعضای گذشته مرتفع نشده و نیاز به تغییر و تحول در این نهاد احساس میشود.
حال ۵ ماه از انتخابات و انتخاب اعضای جدید گذشت و طی دو سه ماه گذشته اعضای جدید با قرائت سوگندنامه آمادگی خود را برای ارائه خدمت به این مردم اعلام و ابراز داشتند.
در طی دو ماه گذشته جلسات متعددی در راستای شروع به کار و بررسی وضعیت شهرداری و انتخاب شهردار برگزار گردید. در طی این جلسات پس از فراخوان داخلی اعضای برای رصد برنامه‌های کاندیدهای شهرداری لنده، موضوع در دستور کار قرار گرفته ولی متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد.
حال در اینجا سؤالاتی مطرح است که آیا شورای جدید شهر لنده می تواند به وعده‌های خود در زمینه مدیریت خدمات شهری اقدام کند یا اینکه باز هم مردم نتوانستند انتخاب درست را انجام دهند.
دور باطل و جلسات شورا و سردرگمی مردم و عدم انتخاب شهردار موضوعی است که به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت. شنیده‌ها حاکی از آن است که بیش از ۳۰ نفر در ابتدای امر کاندید شهرداری لنده بودند ولی در طی جلسات هم‌اکنون به ۵ نفر رسیده و احتمال افزایش آنها در روزهای اخیر نیز بیش از گذشته خواهد بود.
خطاب به اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر لنده بای یادآور شویم اگر ملاک انتخاب شهردار، شعار و یا نسبت‌های دوستی و سفارشی باشد، باید کماکان از شهد این عسل بچشیم و چرخه ناکارآمدی و عملکرد ضعیفی که از ادوار گذشته رسم معمول بوده و با انتخاب عزیزان این دوره به اوج می‌رسد همچنان سر در گوی این فلک بنهیم.
به نظر می رسد متاسفانه با ادامه روند کنونی و تصمیمات شورای محترم نتوانیم به این زودی شروع به کار و خروج از سردرگمی شهرداری لنده را شاهد باشیم.
از مجموعه شورای شهر لنده که امانتدار عزت مردم بوکان هستندانتظار میرود در آغاز عمر کاری خود شهرداری دلسوز را انتخاب نمایند و ثابت کنند که وعده هایشان با عمل هم همراه بوده است تا خدای ناکرده نام آنها به لیست بایگانی برخی مدیران نالایق افزوده نشود و پاسخ محکم و استواری به اعتماد مردم بدهند.
 
 
بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ساختمان جدید استانداری

یکی از پروژه‌هایی که استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار از آن بازدید کرد پروژه ساختمان نیمه تمام استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود و به نوعی استاندار استارت بازدید از پروژه‌های عمرانی استان را از ساختمان استانداری در دو قدمی دفتر محل کار خود کلید زد.
یکی از پروژه‌هایی که استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار از آن بازدید کرد پروژه ساختمان نیمه تمام استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود و به نوعی استاندار استارت بازدید از پروژه‌های عمرانی استان را از ساختمان استانداری در دو قدمی دفتر محل کار خود کلید زد.
در این بازید که معاون عمرانی استاندار توضیحات لازم ار برای استاندار و هیأت همراه بازگو می‌کرد با بیان تغییر ماهیت سه باره این طرح گفت: پروژه ابتدا ملی بود سپس در زمان آقای صابری استاندار اسبق استانی شد و دوباره ملی شد.
نیک‌اقبالی با بیان این که ۶۰۰۰ متر برای این ساختمان جوابگو نبود افزود: با اصلاحیه‌ای که انجام دادیم به ۱۲ هزار متر تبدیل شد و ۴ طیقه را ۶ طبقه کردیم.
این مسؤول در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه سوله در وسط ساخته شده بود و طراحی را خراب می‌کرد، افزود: در داخل دستشویی به اندازه کافی پیش‌بینی نشده بود و آسانسور هم نداشت که آن را به روز کردیم.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پارسال برای این ساختمان ۷ میلیارد تومان گذاشته بودند که یک میلیارد تومان آن تخصیص یافت و امسال هم ۷ میلیارد تومان که یک ریال تخصیص نیافته است.
یکی از قسمت‌هایی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آن بازدید کرد سالن آمفی تئاتر ساختمان بود که دیواره‌های آن با چوب تزیین شده بود و استاندار دستور داد که برای جلوگیری از خراب شدن این سالن تا هنگام تکمیل کل ساختمان، درب آن را ببندند تا بر اثر سردی و گرمی هوا و رفت و آمد خراب نشود.
همچنین یکی از ایراداتی که در این بازدید عنوان شد مربوط به نشست و برخاست بالگرد در ساختمان است که به دلیل نبود پد، بالگرد نمی‌تواند در ساختمان بنشیند.
معاون استاندار یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این ساختمان را تلفیقی از نماد اسلامی و مدرن ذکر کرد.


وقتی داربست‌های یاسوج یکباره فرو می‌ریزند/تصویر
فرو ریختن داربست جز حوادث خطرناکی است که هر لحظه در کمین عابران قرار دارد.


 یکی از معضلاتی که همیشه در استان کهگیلویه و بویراحمد موجب بروز مشکل و احیانا حادثه شده بی‌توجهی به محکم‌کاری‌هاست.

همین بی‌توجهی به محکم‌کاری‌ها موجب می‌شود که مشکلات زیادی ایجاد شود که یکی از آن‌ها به بستن داربست‌ها برمی‌گردد.

داربست‌هایی که به آسانی و به عبارتی با یک باد فرو می‌ریزند و خدا نکند که در هنگام فرو ریختن عابری و یا خودرویی زیر آن قرار گیرد.

 این تصویر مربوط به سقوط داربست کنار ساختمان بر روی سیم‌های برق ساعت ۱۴ و۳۰ دقیقه خیابان راهداران یاسوج است که تیم امداد و نجات آتش‌نشانی به محل اعزام شده و هشدار به صاحبان ساختمان‌ها که نکات ایمنی رعایت شود.





 

آتش سوزی همزمان ۷ منطقه جنگلی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷ منطقه جنگلی این استان طعمه حریق شد.
عزت الله بهشتی‌فر اظهار داشت: ۷ منطقه جنگلی کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان‌های مختلف استان روز جمعه ۱۴ مهرماه طعمه حریق شد.
وی با بیان اینکه میزان خسارات وارده هنوز مشخص نیست، عنوان کرد: بزودی میزان عرصه‌های سوخته شده توسط کارشناسان منابع طبیعی استان بررسی و اطلاع رسانی می‌شود.
بهشتی ابراز کرد: جنگل‌های قلعه رئیسی کهگیلویه و مله شوره، گنجه‌ای، دشتروم، وزگ، تولگهی و ده برآفتاب از توابع بویراحمد به دلیل بی احتیاطی گردشگران و چوپانان در آتش سوختند که با همکاری مردم مهار شدند.
وی با بیان اینکه عامل ۹۰ درصد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع انسانی است، گفت: عامل اصلی این آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده و میزان خسارت وارده به این عرصه‌ها پس از بررسی کارشناسی اعلام می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: همکاری نهادها و دستگاه‌های اجرایی، همیاران طبیعت، تشکل‌های زیست محیطی و دوست‌داران طبیعت برای مهار آتش سوزی‌ جنگل‌ها با پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ستودنی است.
استاندار: فناوری اطلاعات حوزه نوپایی که باید در گسترش خدمات و ایجاد اشتغال سهمی حسابی داشته باشد
 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه نوپائی که باید در توسعه و گسترش خدمات و ایجاد اشتغال پایدار به خصوص در بخش غیردولتی سهم حسابی به خود اختصاص دهد.
علی محمد احمدی در دیدار مسئولین حوزه ارتباطات و فنآوری اطلاعات استان با بیان اینکه، امروزه دنیا دنیای ارتباطات و فنآوری اطلاعات و سواد و دانش به سمت هوشمند سازی و دیجیتالی و با شتاب و سرعت بالا رو به گسترش، افزود: اصلی ترین معیار و سنجش توسعه ای امروز دینا اطلاعات، ارتباطات و فناآوری هوشمند است و باید تلاش کنیم از این قافله عقب نمانیم.
وی با بیان اینکه در همه حوزه ها و عرصه باید برنامه ها، فعالیت ها، سرمایه گذاری ها و تلاش هایی که انجام می شود، واقع گرایانه، هدفمند و نگرش توسعه طلبانه داشته باشد، اظهار داشت: جامعه ما یک جامعه نیازمند و رو به رشد و دارای استعداد و توانمندی است و ورود آنها به عرصه فنآوری اطلاعات باید جهت دار و هدایت شده باشد.
استاندار به اهمیت فنآوری اطلاعات در همه حوزه و بخش ها و در فرآیند رشد و توسعه اشاره و تصریح کرد: امروزه فناوری اطلاعات، به یکی از مهم ترین ابزارها تبدیل شده است که یکی از آنها فضای مجازی و یا شبکه های اجتماعی است که در این رابطه هم باید تلاش کنیم  با برنامه ریزی و فرهنگی سازی از آن استفاده های بهینه ای صورت گیرد.
احمدی بیان کرد: فضای مجازی برای رونق کسب و کار، مباحث علمی و در عرصه اطلاع رسانی اهمیت بالائی دارد هرچند بخشی از آن هم برای احوال پرسی مورد استفاده است.
وی به بحث توسعه دولت الکترونیک و روانسازی، سرعت بخشی و کاهش هزینه ها در امور اشاره و تاکید کرد: تلاش کنیم تا این بخش هم با فراهم کردن زیرساخت ها به لحاظ سخت افزاری و نرم افزای در استان به توسعه دلخواه برسد و مصممیم هر جای این حوزه با کمبود و یا مشکلی مواجه شود در مرکز کشور مورد رسیدگی و پیگیری قرار گیرد.
استاندار با تاکید براینکه، مسئولین مربوطه در خصوص فنآوری اطلاعات با حرکت در چهارچوب اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشند، بیان کرد: اینکه این حوزه چقدر در موضوع سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی می تواند تاثیر گذار و نقش آفرین باشد و به رشد و توسعه استان کمک کند، بصورت مطالعه شده برنامه داشته باشند.
احمدی به لحاظ کردن موضوع طرح کارورزی در حوزه فنآوری اطلاعات و سیستم پست بانک، مخابرات و شبکه پستی استان تاکید کرد و افزود: موضوع طرح کارآفرینی یک حرکت نوین دولت برای ایجاد اشتغال و استفاده از نیروهای دانشگاهی است و در این رابطه همه وظیفه داریم در تحقق این طرح مهم تلاش کنیم.
استاندار به توزیع منطقی و کارشناسی شده و اثر گذار در رونق تولید و اشتغال منابع مالی پست بانک تاکید کرد و گفت: همه بانک ها در دریافت سهم تسهیلات از مرکز و توزیع به موقع و جهت گیری های درست و به موقع و به عنوان امانتداران مردم تلاش کنند.
استاندار با تشکر از تلاش انجام شده در حوزه ارتباطات و فنآوری اطلاعات استان از مسئولین این حوزه خواست تا با سرعت و شتاب بیشتری نسبت به توسعه و گسترش این حوزه و آماده کردن بیشتر بخش خصوص برای خدمات دهی به مردم تلاش کنند.
در این دیدار مسئولین حوزه ارتباطات و فنآوری اطلاعات استان آخرین وضعیت فعالیت ها و اقدامات انجام شده در بخش مربوطه را بیان کردند.
 
 
 
رفع مشکل قطعی آب گراب با تعویض لوله خط انتقال
مشکل قطعی آب شهر گراب بخش لوداب پس از تعویض لوله خط انتقال آب از ۶ به ۱۰ اینچ رفع می‌شود.
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد گفت: با اجرای ۱۶ رفع مشکل قطعی آب گراب با تعویض لوله خط انتقال کیلومترخط انتقال جدید ده اینچ از روستای میان تنگان مشکل آب این شهر و روستاهای همجوار رفع می شود.
آرمین افزود: به دلیل شکستگیهایی که در مسیر خط انتقال آب آشامیدنی شهر گراب و برخی روستاها برای چند روزی قطع شد مردم این منطقه از کمبود آب گله مند بودند که این مشکل به زودی رفع می شود.
وی افزود: با تکمیل این مجتمع ابرسانی مردم شهر گراب روستای همجوار از آب اشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می شوند.
مرتفع بودن منبع ذخیره آب و اجرای خط لوله انتقال آب جدید منجر به قطعی آب شهر گراب و گله مندی مردم این شهر شده بود.
 
 
بهره برداری از ساختمان کلانتری بخش سپیدار
ساختمان کلانتری بخش سپیدار در دومین روز از گرامی داشت هفته ی ناجا به بهره برداری رسید.
معاون سیاسی امنیتی استاندار در آیین افتتاح ساختمان فرماندهیبهره برداری از ساختمان کلانتری بخش سپیدار بخش سپیدار با تقدیر از خدمات روز افزون ناجا در برقراری و صیانت از امنیت و نکو داشت خاطره‌ی شهید فرزادیان از مدافعان حریم امنیت استان گفت:نیروهایی انتظامی استان با استفاده‌ حداکثری از ظرفیت موجود، حافظان واقعی امنیت مردم هستند. سردار انصاری فرمانده‌ی انتظامی استان هم با بیان اینکه ناجا در قالب ۴۱ رده‌ی انتظامی شامل کلانتری، فرماندهی بخش و پاسگاه انتظامی دراستان فعال است گفت: برای احداث این ساختمان که ۳۸۰ متر مربع زیر بنا دارد ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال اعتبار هزینه شده است.
 
 
آغاز به کار مرکز نخبه پروری قرارگاه شهید طیب استان
فعالیت مرکزنخبه پروری قرارگاه شهید طیب کهگیلویه وبویراحمد،آغاز شد.
با حضور مسئول سازمان بسج دانشجویی و جمعی از دانشجویانآغاز به کار مرکز نخبه پروری قرارگاه شهید طیب استان دانشگاه‌های یاسوج مرکز نخبه پروری قرارگاه شهید طیب استان افتتاح و به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
مسئول بسیج دانشجویی استان در آئین آغاز به کار مرکز مطالعات و نخبه پروری قرارگاه دانشجویی شهید طیب استان با تاکید بر اینکه به سکولاریسم دانشگاهی دچار شده‌ایم که اهل فن دلایل مختلف و متعددی را برای آن ذکر می‌کنند، گفت: عده‌ای دلیل این موضوع را اساتید، برخی دانشجویان و محیط و دسته‌ای دیگر هم تلفیقی از هر سه را دخیل و عامل ایجاد موضوع می‌دانند.
شهرام مهدوی مطلق با اشاره به اینکه تربیت نیروی لازم از همه موارد قبل می‌تواند مهم تر باشد، افزود: غرب بیش از چهار قرن و بیشتر در دالان‌های تربیتی و تشکیلاتی خود علاوه بر دروسی که مبانی غرب بوده دوره‌های متعددی را برای شناخت سایر مکاتب و جریان‌های دنیا برگزار می‌کند.
وی با بیان اینکه غرب توانسته به مردم خود القا کند که لیبرال دموکراسی پایان تاریخ بوده و راه دیگری نیست، ادامه داد: آنها همه این کارها را در همین آموزش‌ها و کارگاه‌های توجیهی و تخصصی انجام دادند.
مهدوی مطلق افزود: غرب توانست در یک سیر تداومی چندین قرنی هستی را از دین گرایی به طبیعت گرایی نزول دهند.
مهدوی مطلق بیان کرد: حرکت‌هایی جهت رسیدن به انقلاب فرهنگی صورت گرفت اما عقیم ماند و علت آن این بود که افرادی می‌خواستند انقلاب فرهنگی بکنند که خود تربیت شده مکتب غربی بودند و نتوانستند از آن مکتب دل بکنند.
وی با بیان اینکه امروز ما نیازمند تربیت نیروهای انقلابی هستیم،ادامه داد: نیروی  طراز اول انقلاب جز با مطالعه (به معنای کتاب خوانی و مقاله خوانی) تربیت نخواهد شد.
حمید آذربو مسئول قرارگاه دانشجویی شهید طیب استان هم در این مراسم به تشریح ساختار قرارگاه و مرکز مطالعاتی آن پرداخت و دانشجویان را به پویایی بیشتر و همراه بودن در برنامه‌هایی که در آینده برای آن‌ها مدنظر بوده، دعوت کرد.
 
 
ستارگان گلزار دهدشت در لیک دسته یک فوتبال استان
تیم فوتبال ستارگان گلزار دهدشت به مسابقات لیگ دسته اول استان کهگیلویه وبویراحمد راه یافت.
مسابقه نهایی لیگ دسته اول فوتبال شهرستان کهگیلویه بین دو ستارگان گلزار دهدشت در لیک دسته یک فوتبال استانتیم ستارگان گلزار و تیم کشاورز دهدشت برگزار شد.
در این بازی تیم ستارگان گلزار توانست در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ به ۳ تیم کشاورز را شکست داده و مقام اول این مسابقات را کسب کند.
مسئول هیئت فوتبال شهرستان کهگیلویه گفت: مسابقات فوتبال لیگ دسته اول شهرستان در ۲ گروه ۴ تیمی و انجام ۱۵ بازی برگزار شد که از هر گروه دو تیم به مرحله بعدی راه یافتند.
عین الله اخوان افزود: در این دور از مسابقات تیم ستارگان گلزار توانست با شکست حریفان به مقام قهرمانی این دور از مسابقات برسد.
 
 
آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده
امروز ۱۵ مهرماه، آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه تابستان ۱۳۹۶ است.
مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: کسانی که نسبت به ارائه اظهارنامه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات برارزش افزودهمالیات بر ارزش افزوده اقدام نکنند، مشمول جریمه خواهند شد.
محمدعلی غفاری افزود: مطابق قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند که اظهارنامه مالیاتی خود را از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به آدرس WWW.EVAT.IR ارایه و مالیات و عوارض ابرازی را پرداخت کنند.
وی ادامه داد: مودیان مالیاتی به منظور برخورداری از هرگونه تسهیلات قانونی و جلوگیری از تعلق جرایم مالیاتی، نسبت به ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت مالیات و عوارض این دوره خود در موعد مقرر اقدام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند باوی
Iran, Islamic Republic of
بررسی مشکلات صنعت کجا بود؟ تمامی کارگاههای تولیدی گچساران تعطیل شدن. تولی و صنعت و اشتغال کیلو چنده؟ در گچساران هر کس بفکر پر کردن جیب خودش هست. تا حالا مشکلات کدام طرح تولیدی صنعتی و..... حل شده؟ چند شرکت به تولید برگشتن و دوباره فعال شدن؟
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1