تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۲۸۱۳۱۳

سفر «تاجگردون» به لرستان / صحبت‌های که بین «خادمی» و «تاجگردون» رد و بدل شد (+تصاویر)

۲
۰
کبنا ؛

غلام رضا تاجگردون به همراه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و به دعوت، اتاق بازرگانی و نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی به استان لرستان سفر کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی لرستان دو روز پیش اعلام کرده بود هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ۱۲ مهر ماه به لرستان سفر می‌کنند.
حسین سلاحورزی اظهارداشت: با دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان هیئت رئیسه، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس به استان لرستان سفر می‌کنند.

این سفر با حضور اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از برخی پروژه‌ها و دیدار با فعالان اقتصادی لرستان به این استان در حال انجام است.


تخلف دولت در امور استان‌ها/ جلسات صحن علنی مجلس کم می‌شود

غلامرضا تاجگردون - کراپ‌شده

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تخلف دولت در امور استان‌ها ازجمله در موضوع اعتبارات توازن گفت: جلسات صحن علنی مجلس باید کم شود.

غلامرضا تاجگردون صبح پنجشنبه در جلسه مشترک «شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی» و «شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان» با اشاره به اینکه ما در نگاه ها یا دیدارهایی که با فعالان بخش خصوصی که تنها روزنه امید اقتصاد هستند داریم، برخی از نکاتی که گفته می شود واقعا گره گشا می شود، اظهار داشت: در این جلسات می فهمیم که یک تولید کننده در چه شرایطی قرار دارد و وقتی معضلات را به شکل ملموس تری می بینیم بهتر تصمیم می گیریم.
وی با بیان اینکه خادمی استاندار جدید لرستان از هم استانی های بنده نیز هستند، ما که از ایشان راضی بودیم قطعا خدا هم از ایشان راضی است، تصریح کرد: در کهگیلویه و بویر احمد کم اتفاق می افتد استانداری برود و بگویند خدا پدرش را بیامرزد، نه به خاطر اینکه سید است و از جدش می ترسیم اما می گوییم خدا پدرش را بیامرزد و برادرانه و دلسوزانه خواهش دارم در لرستان حسن نیت و آرامش را که ضرورت استان هایی مثل لرستان است را تداوم بدهند.
حجم سرمایه گذاری ۱۱ استان معادل ۶۰ درصد یک استان بود
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مناطق زاگرس نشین تقریبا شاخص هایشان مثل هم است و در کنار هم موجب می شود شاخص های کشور افت جدی کند و این افت موجب می شود کل تعادل به هم بخورد، افزود: برخی از نقاط پیرامونی مثل زاگرس یا حوزه اترک شاخص های اجتماعی و فرهنگی شان ۳۰ درصد پایین تر از کشور است و منجر به پایین آمدن کل شاخص های کشور می شود.
تاجگردون با تاکید بر اینکه این معضل را باید به شکل ملی ببینیم، سرمایه گذاری در لرستان در واقع سرمایه گذاری در تهران و اصفهان است، افزود: در سه برنامه توسعه ۱۱ استان کشور حجم سرمایه گذاری که شده بود معادل ۶۰ درصد یک استان است که در آن ۱۱ استان خوزستان هم بود؛ نمی خواهم این اطلاعات را منتشر کنم و منتشر نکرده ام.
وی ادامه داد: عدم سرمایه گذاری طولانی منجر به این اتفاق شد، سوء تدبیر ما هم موضوع را تشدید کرد.
با نگاه تعادل بخشی به اعتبارات جلو می رویم
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصمیم گیری های ما محدود است به خیلی از تصمیم گیری های کلان اظهار داشت: الان جا افتاده در کمیسیون برنامه و بودجه به استان های مختلف از جمله لرستان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و کردستان می رویم و می بینیم وضعیت چگونه است تا با نگاه تعادل بخشی به اعتبارات جلو برویم.
تاجگردون با بیان اینکه من به عنوان رئیس کمیسیون می گویم مطالبی که شما فرمودید حتما جمع بندی می کنیم و مکتوب و جمع بندی شده به مجلس ارائه می دهیم وتا حد امکانات عمل می کنیم، تصریح کرد: به نظر من دولت در سال ۹۶ علی رغم تاکیدات ما و مر قانون تخلف کرده است و تخلف دولت را کمیسیون اعلام می کنیم و جلوی اش را می گیریم.
تخلف دولت در امور استان ها بررسی می شود
وی ادامه داد: مثال این تخلف تخصیص های توزان است که در دو سال گذشته تخصیص نداده است و این در حالی است که باید معادل تخصیص های عمرانی باشد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نکته دومی که در امور استان ها دولت تخلف کرده است و باید تا آخر سال اصلاح کند موضوع ۲ درصد منابع نفت و گاز است، افزود: ۲ درصد منابع نفت و گاز باید به استان ها تخصیص یابد و اعلام کرده ایم به دولت و باید جلوی تخلف گرفته شود.
تاجگردون با بیان اینکه کاری در مجلس می خواهیم انجام دهیم که شاید مردم هم خوششان نیاید، تصریح کرد: قانون گذاری دیگر بس است باید کم اش کنیم، دلیل ندارد هفته ای ۴ روز بنشینیم قانون بگذاریم؛ باید بنشینیم نظارت کنیم روی کارها و جلسات صحن علنی را کم کنیم.
رای نیاوردن وزیر نیروی پیشنهادی دولت سیاسی نبود
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم کشور بحث تخصیص آب است، شاید جریانات سیاسی نتوانستند به این موضوع درست بپردازند که چرا از مجموع وزاریی که به مجلس معرفی شد انسانی که دارای تفکر و شایستگی بود در وزارت نیرو رای نیاورد، افزود: نظام و دولت باید متوجه شوند مردم و نمایندگان به چه واکنش می دهند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس به وزیر کشور ۲۵۰ رای می دهند، کلونی بالای ۲۵۰ رای راه افتاد در مجلس، اما چرا یک وزیر باتجربه رای نیاورد، گفت: موضوع سیاسی نبود، موضوع مهم کشور یعنی آب بود؛ همه می گفتند نتوانستیم نسخه ای دریافت کنیم از دولت که آرامش محیطی در خصوص منابع آب در کشور را حاکم کند.
تاجگردون یادآور شد: این موضوعی است که امروز شما در لرستان نیز دارید مطرح می کنید و در آینده هم بیشتر مطرح می شود.



مجلس جلوی سوء مدیریت‌ها را بگیرد/اعتبارات به سمت مناطق محروم برود

میرعمادی - کراپ‌شده نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه مجلس باید جلوی سوء مدیریت‌ها را بگیرد، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، بودجه را به سمت مناطق محروم ببرد.

آیت الله سید احمد میرعمادی در جلسه مشترک «شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی» و «شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان با اشاره به اینکه امیدوارم حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه  در استان ولایتمدار لرستان منشا خیر و برکت باشد، اظهار داشت: خداوند انسان را به عنوان خلیفه خود در روی زمین آفریده است، هدف این است انسان خدایی بشود.
وی با بیان اینکه اگر خدا را جامع کمالات بدانیم پس انسان به سمت کمالات در حرکت است و رشد و تعالی می خواهد پیدا کند، خداوند انسان را آفرید تا انسان حرکت رو به جلو داشته باشد و همه خوبی ها و کمالات در وجود انسان جمع بشود، تصریح کرد: خداوند برای اینکه انسان به رشد و سعادت برسد اسباب و زمینه اش را فراهم کرده است.
عقل و پیامبران عوامل رشد انسان هستند
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اولین عامل رشد انسان، عقل و خرد است، عقل عامل برنامه ریزی است و مقررات و دستورالعمل رشد را فراهم می کند، افزود: عامل دیگر رشد ارسال رسولان بود، کار پیامبران تقویت انگیزه حرکت و رشد و برداشتن موانع رشد و توسعه است بوده است.
آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه پیامبران آمدند ایمان و تقوا را در دل انسان ها نهادینه کردند و موانع رشد را برداشتند، از جمله موانع رشد اقتصادی مانند اختلاس، دزدی، رشوه، کم کاری و امثال این موراد را که مانع برای رسیدن به رشد و تعالی است را برداشتند، گفت: خداوند در کنار این ها استعداد علم و دانش و تلاش و کوشش را قرار داد تا انسان به کمال و سعادتمندی برسد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این جمع مخصوصا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نقش اساسی و کلیدی برای رشد و توسعه و پیشرفت جامعه دارد، اظهار داشت: برنامه ریزی، مدیریت، برداشتن موانع و تقویت انگیزه ها می تواند آنچه که مدنظر رهبری است را عملی کند، رهبری امسال را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامیدند؛ برای تولید چه باید کرد؟ قطعا در درجه اول برنامه ریزی لازم است.
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عقل اقتصاد هستند
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مهم برنامه ریزی و مدیریت است، خلاقیت و نوآوری مهم است، در روایات ما تاکید روی «تقدیر المعیشه» است، یعنی عقل اقتصاد تصریح کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عقل اقتصاد هستند، این افراد باید خلاق و ایده پرداز باشند.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه از نشانه های ایمان مدیریت و برنامه ریزی است، متاسفانه دچار سوء تدبیر هستیم، پیامبر فرمود: من از فقر امت نمی ترسم از سوء تدبیر و مدیریت می ترسم، افزود: مجلس واقعا اگر در راس امور است باید جلوی سوء مدیریت ها گرفته شود، چگونه می توانیم شاهد اختلاس چندهزار میلیاردی در جامعه باشیم، این اختلاس ها و مفاسد اقتصادی ناشی از سوء برنامه و سوء مدیریت است.
وی با اشاره به اینکه مجلس مسئول است و می تواند کار کند در این رابطه، کمیسیون برنامه و بودجه مسئول است و فردا باید پاسخگو باشد، اظهار داشت: ما گره اقتصادی جامعه را می دانیم چیست؛ یا در برنامه ریزی یا در مدیریت است؛ باید این موارد اصلاح شود.
مجلس بودجه را به سمت مناطق محروم ببرد
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه یکی از مسئولیت های سنگین کمیسیون برنامه و بودجه این است که بودجه را به سمت مناطق محروم و توسعه نیافته ببرد، باید ایران اسلامی را یکپارچه ببینیم و توازن توسعه در آن حاکم شود، خطاب به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: می توانید جلوی انحراف بودجه را بگیرید و اسباب توسعه مناطق محروم را فراهم کنید.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه این سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، سفر پرخیر و برکتی است و حجتی است بر شما، شما که از نزدیک وضعیت استان را دیده اید مسئول هستید، افزود: مهم این است خروجی این جلسه برای مردم لرستان باشد.
انحراف برنامه های کمیسیون برنامه و بودجه در کمیسیون های دیگر
وی با اشاره به اینکه لرستان با توجه به نیروی انسانی و سرمایه های خدادای می تواند تبدیل به منطقه اقتصادی و صنعتی و کشاورزی شود، ادامه داد: لرستان مهم ترین استان آب خیز کشور است اما خود مردم لرستان از این نعمت بهره مند نیستند، آیا امروز بعد از گذشت ۳۸ سال از انقلاب پذیرفتنی است با داشتن این همه آب تنها یک سوم زمین ها آبی باشد؛ این همه کارخانه نیمه فعال که دارد گرد و غبار می خورد، آیا نباید به آن عنایتی شود.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه به دنبال عدالت اقتصادی باشیم، تصریح کرد: بعضی وقت ها در کمیسیون برنامه و بودجه می بینیم برنامه درست تنظیم می شود بعد از کمیسیون خارج می شود می رود کمیسیون تلفیق و انحراف پیدا می کند چون عده ای زورشان بیشتر است، در صحن مجلس نیز همینطور است.

 

کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس از ۶ پروژه لرستان حمایت می‌کند

موسی خادمی - کراپ‌شده

 استاندار لرستان گفت: کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از ۶ پروژه ویژه و اولویت‌دار لرستان حمایت می‌کند.

سید موسی خادمی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه مشترک «شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی» و «شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان» با اشاره به اینکه در شرایطی که منابع محدود است مدیریت کردن معنا دارد، اظهار داشت: تغییر در نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور یک ضرورت است.
وی ادامه داد: امتیازاتی برای مناطق محروم در نظر گرفته شده، مثل منابع توزان، اما این اعتبار تخصیص داده نمی شود؛ حرکت عجیبی است که پول تحت این عنوان گذاشته اند اما پرداخت نمی شود.
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه باید اعتبارات مناطق محروم چند درصد بالاتر از میانگین کشوری باشد، افزود: بدترین رفتار را با تولید بانک های بخش خصوصی دارند، بیشترین منابع را از مناطق جمع آوری می کنند اما یک ریال تخصیص نمی دهند.
خادمی با اشاره به اینکه الان توزیع سود بین بخش ها غیرمعقول است و همین امر باعث می شود بانک ها به تولید پول ندهند، افزود: وظیفه دولت است که تنظیم سود بخش ها را انجام دهد.
وی با بیان اینکه ۶ پروژه مهم استان را خدمت دوستان معرفی می کنیم و امیدواریم با حمایت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از این طرح ها مشکلات آنها حل شود، تصریح کرد: راه آهن دورود - خرم آباد- اندیمشک که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیازمند به ۳۶۰۰ میلیارد است، راه آهن ازنا- الیگودرز- اصفهان که ۳۰ درصد پیشرفت دارد و نیازمند ۱۳۰۰ میلیارد اعتبار است، آزادراه خرم آباد- بروجرد- اراک که ۴۵ درصد پیشرفت دارد و ۹۶۰ میلیارد پول می خواهد؛ بخشی از کریدور غرب در حوزه خرم آباد- نورآباد که ۸۵ درصد پیشرفت دارد و فرودگاه خرم آباد طرح هایی هستند که نیاز به توجه کمیسیون برنامه بودجه دارند.


کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نقش موثری در بهبود وضعیت لرستان دارد

استاندار لرستان گفت: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نقش موثری در بهبود وضعیت استان های محرومی همچون لرستان دارد.

 سید موسی خادمی صبح پنجشنبه در جلسه مشترک «شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی» و «شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان» با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه و بودجه مهم ترین کمیسیون مجلس است، حداقل از حیث نیازهایی که استان های محروم دارند می توان این کمیسیون را مهم ترین کمیسیون مجلس دانست، اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه نقش موثری در بهبود وضعیت استان هایی همچون لرستان دارد.
وی با بیان اینکه از نمایندگان استان تشکر می کنیم برای برگزاری چنین جلسه با کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: این دو جلسه را مشترک تشکیل دادیم برای صرفه جویی در وقت، تا اعضای کمیسیون بتوانند از پروژه های استان بازدید داشته باشند.
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه فرصت هست تا دستگاه ها پیشنهادات خود را در حوزه تخصیص اعتبارات به سازمان مدیریت بدهند تا به بودجه ۹۷ برسد، افزود: باید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه را قانع کنیم به لرستان کمک کنند.
بر اساس این گزارش، جلسه مشترک «شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی» و «شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان» با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.





دیدار تاجگردون با نماینده ولی فقیه
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، استاندار لرستان، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، رییس کمیسیون دیوان محاسبات مجلس و جمعی از نمایندگان استان باحضرت آیت‌الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان دیدار کردند.

غلامرضا تاجگردون در راس هیاتی به دیدار نماینده ولی‌فقیه در لرستان رفت


رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، استاندار لرستان، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، رییس کمیسیون دیوان محاسبات مجلس و جمعی از نمایندگان مردم استان در مجلس با نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
در این دیدار آیت‌الله سید احمد میرعمادی، گفت: حضور اعضای کمیسیون در لرستان بسیار ارزشمنداست و برای لرستان برکات مفیدی خواهد داشت و اقدام قابل ستایشی است و از این عزیزان سپاسگزاری می کنم.
میرعمادی، افزود: با وجود دکتر خادمی استاندار لرستان، فضای همدلی و وحدت بسیار خوبی در استان بوجود آمده و انتظار داریم کمیسیون بودجه  استان محروم لرستان را دریابند و در راستای رفع محرومیت لرستان توجه وافری داشته باشند که این استان بتواند به استان های توسعه یافته نزدیکتر شود.
استاندار لرستان نیز در ادامه این دیدار در سخنانی، گفت: دکتر تاجگردون رییس محترم کمیسیون برنامه و بودجه در ایجاد توازن توسعه ای در سطح کشور بسیار خوب عمل کرده و  انتظار هم میرود استان لرستان را با نگاه ویژه تری کمک نمایند و یقینا حضور ایشان و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در لرستان نشان از حسن توجه ایشان است.
وی ادامه داد: اعضای محترم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بهترین زمان ممکن به لرستان سفر کردند چرا که این امر می‌تواند در تخصیص بودجه ۹۷ لرستان تاثیر خوبی داشته باشد.
دکتر تاجگردون نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور در لرستان، تصریح کرد: لرستان یکی از استان‌های محروم کشور است و کمک به مناطق محروم در اولویت کار کمیسیون برنامه و بودجه خواهد بود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص رفع موانع سد بختیاری قول مساعد داد و گفت: توجه آیت‌الله میرعمادی به مسائل توسعه‌ای در لرستان و ایجاد همدلی بین مسولان ستودنی است.
در ادامه این دیدار، دکتر خدابخشی نماینده مردم الیگودرز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز تاکید کرد: لرستان توجه ویژه کمیسیون را می‌طلبد و از آیت‌الله میرعمادی، استاندار لرستان، اعضای محترم کمیسیون و دکتر سلاحورزی بخاطر حضور، همراهی و توجه‌شان تشکر می‌کنم.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار، نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله میرعمادی اقامه شد.
 
استیضاح «عادل آذر» بعید است/ دیوان محاسبات تخلف نکرده است
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در رابطه با استیضاح رئیس دیوان محاسبات از سوی مجلس گفت: استیضاح فرآیند خاص خود را دارد و بعید می‌دانم به این موضوع کشیده شود.
غلامرضا تاجگردون  در رابطه با موضوع استیضاح رئیس دیوان محاسبات به خاطر تبرئه بعضی از نجومی بگیرها که از سوی یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح شد، اظهار داشت: بحث استیضاح در این رابطه مطرح نیست و یکی از نماینده ها درخواست بررسی داشته است.
وی با بیان اینکه استیضاح فرآیند خاص خود را دارد و بعید می دانم به این موضوع کشیده شود، گفت: این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نقطه نظراتی دارند که نقطه نظر قالب مجلس نیست؛ پیشنهاد خود را داده اند و من نیز به همکاران داده ام که بررسی کنند.
تاجگردون در پاسخ به این سوال که شما با این نقطه نظر نماینده چقدر موافق هستید، گفت: به نظر من دیوان محاسبات مراحل قانونی درستی داشته و گزارش های خود را به موقع به مجلس و مقامات عالی کشور هم داده است و تخلفی در این رابطه صورت نگرفته است.


نام شما

آدرس ايميل شما

ليدر
Iran, Islamic Republic of
آغا استان لرستان به ما چه ربطی داره؟؟
ناشناسل
Norway
متن نظر شما تا فعلا تاجگردون هر کاری دوست داشت کرده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1