تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۲۸۰۳۵۵

از اعلام حمایت از کارگاه‌های تولیدی تا ۳۱ مدال بانوان استان

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
اعلام اهداف بسته حمایت از کارگاه‌های تولیدی
اهداف استانی بسته حمایت از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی طی ۵ سال آینده اعلام شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: براساس اعلام اهداف برش استانی بسته حمایت از کارگاه‌های تولیدیبرش استانی اهداف کمی تدوین بسته حمایت از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و فرش و اجرای آن در پنج سال توسعه کارگاه صنایع دستی روستائی در ۱۷ روستا و ۷۹ واحد انجام گرفته و یا خواهد گرفت.
مجید محنائی افزود: در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ چهار کارگاه بزرگ صنایع دستی با تاکید بر بازاریابی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به ابلاغ بسته حمایتی توسعه صادرات غیرنفتی در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برون گرائی اقتصاد، مدیران از ظرفیت برنامه‌های حمایتی و تشویقی توسعه صادرات غیرنفتی در استان بهره گرفته تا زمینه افزایش صادرات فراهم شود.
به گفته محنائی، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، منابع بانکی و بودجه‌ای با نرخ سود کمتر از مصوبه شورای پول و اعتبار، پرداخت تمام یا بخشی از هزینه‌های صدور کالاها، اخذ جایزه صادراتی، سپرده گذاری بانک‌های کارگزاری خارجی و تسهیلات گمرکی بخشی از برنامه‌های حمایتی و تشویقی است.
 
انجام بیش از ۳۵۰ مورد نمونه برداری از مخازن و شبکه توزیع آب لنده
بیش از ۳۵۰ مورد نمونه برداری از مخازن و شبکه توزیع آب شهر لنده در دوماه اخیر انجام شده است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری لنده در ادامه با بیان اینکه تکمیل مخزن انجام بیش از ۳۵۰ مورد نمونه برداری از مخازن و شبکه توزیع آب لندهجدید شهر لنده از اولویت‌های اصلی آبفای شهری است گفت: این مخزن در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت کاری دارد و جا دارد که مسئولان استانی و شهرستنای برای تکمیل و بهره برداری هرچه سریع‌تر این مخزن همکاری و مساعدت داشته باشند.
محمد راکبی زاده همچنین با اشاره به اینکه در دو ماه اخیر بیش از ۲۰۰ متر توسعه شبکه آب در شهر لنده انجام گرفته است، افزود: این میزان توسعه شبکه از محل درآمد داخلی آبفای لنده و تبصره سه اجرا شد...
وی ادامه داد: در همین مدت بیش از ۳۵ فقره انشعاب جدید آب هم نصب شد.
 
یادواره شهدای اصناف در گچساران
یادواره شهدای اصناف و بازار شهرستان گچساران با حضور گروه‌های مختلف مردم برگزار شد.
یادواره شهدای اصناف و بازار گچساران با حضور مسئولان، خانوادهیادواره شهدای اصناف در گچساران معظم شهداء، جمعی از اصناف و بازاریان و اقشار مختلف مردم در مسجد صاحب الزمان (عج) دوگنبدان برگزار شد.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج اصناف گچساران گفت: شهید نجف بلادیان، موسی امیری، رمضان اسماعیلی، محمد حمزوی و سید کمال مظهری از شهدای اصناف گچساران هستند که در دوران اتقلاب و هشت سال دفاع مقدس به فیض شهادت نائل شدند.
سرهنگ موسوی افزود: در این مراسم معنوی از کتاب «جای پای رودم» نوشته لیلا محمدی که به خاطراتی از زندگی شهید رمضان اسماعیلی (از بازاریان گچساران) می‌پردازد، رونمایی شد.
پخش کلیپ از رشادت‌های رزمندگان، مداحی، عزاداری و همچنین تجلیل از خانواده‌های شهدای اصناف از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
 
راه اندازی ۵۰ واحد تولیدی استان در دوسال اخیر
با راه‌اندازی ۵۰ واحد تولیدی در دو سال اخیر ۵۴۰ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به راه اندازی ۵۰ واحد تولید در دوسال اخیر/اشتغالزایی برای ۵۴۰ نفرطرح‌های صنعتی با پیشرفت کاری بالای ۶۰ درصد در استان که نیازمند دریافت تسهیلات رونق تولید هستند اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۶۸ طرح صنعتی با پیشرفت کاری ۶۰ درصد نیازمند دریافت تسهیلات رونق بودند که به ۱۶ واحد این تسهیلات پرداخت شد.
داریوش دیودیده با اشاره به اینکه در سال جاری نیز ۴۴ واحد صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید هستند، بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای ۴۴ طرح صنعتی ۵۳۶ میلیارد ریال است که وضعیت این واحدها در کارگروه تسهیل و رونق تولید بررسی و به آن‌ها اعتبار پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: طرح‌های کشاورزی با پیشرفت کاری بالای ۶۰ درصد در این کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرند که طی سال جاری ۷۷ طرح کشاورزی با ثبت‌نام در سامانه صنعت و معدن در نوبت دریافت تسهیلات هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در کارگروه تسهیل و رونق تولید طرح‌های معدنی مشکل‌دار مورد بررسی قرار گرفتند، افزود: ۱۲ طرح معدنی نیازمند ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید هستند که تلاش می‌کنیم با اختصاص این مبلغ شاهد فعالیت واحدهای معدنی و فراهم شدن زمینه اشتغال در این حوزه باشیم.
 
اجرای ۲۷ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در ۵ شهر استان
بیش از ۲۷ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سال جاری در ۵ شهر استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان در بازدید از اجرای ۲۷ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در ۵ شهر استانطرح‌های عمرانی آبفای شهری چرام گفت: در سال جاری عملیات توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در پنج شهر استان از جمله یاسوج، دهدشت، دوگنبدان، چرام و سی سخت انجام شده است.
مسعود مرادیان در ادامه افزود: در سال جاری، مطالعات اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر چرام تکمیل و این پروژه وارد فاز اجرایی شده است.
وی ادامه داد: طرح تصفیه‌خانه فاضلاب چرام هم اکنون بیش از ۱۵ درصد پیشرفت کاری دارد و تلاش خواهد شد در موعد مقرر یعنی تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر چرام را از مطالبات به حق شهروندان این شهر دانست و گفت: همزمان با اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب تلاش خواهد شد توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح شهر چرام نیز انجام شود.
 
امداد رسانی اورژانس هوایی یاسوج به مرد ۵۵ ساله دهدشتی
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از امداد رسانی اورژانس هوایی یاسوج به مرد ۵۵ ساله دهدشتی در محور یاسوج-سادات خبر داد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با بیان امداد رسانی اورژانس هوایی یاسوج به مرد ۵۵ ساله دهدشتیاینکه واژگونی وانت نیسان در محور یاسوج به سادات موجب مصدومیت شدید این فرد شده بود گفت: بلافاصله بالگرد هوایی برای امداد رسانی به محل حادثه اعزام شد.
جلال پورانفرد ادامه داد: در این حادثه مرد ۵۵ ساله که دچار ترمای سر و کاهش هوشیاری شده بود، پس از دریافت اقدامات اولیه درمانی به وسیله اورژانس هوایی به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت اعزام شد.
پوران فرد در پایان گفت: خوشبختانه حال مصدوم رضایت بخش اعلام شده است.
 
خرید میوه شب عید از باغداران استان
با هدف تنظیم بازارو حمایت از کشاورزان خرید ۸۰۰ تن میوه شب عید از باغداران کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از ۸۰۰ تن میوه خریداریخرید میوه شب عید از باغداران از مهرماه شده از باغداران استان ۵۵۰ تن سیب و مابقی پرتقال است.
جعفر گوهرگانی افزود: تا پیش از سال ۹۲ مردم استان میوه شب عید خود را از خارج از استان تأمین می‌کردند که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی میوهٔ شب عید به ویژه سیب از باغداران استان خریداری می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع محصولات باغی در استان تولید شد ادامه داد: سطح زیرکشت باغ‌های استان بیش از ۴۳ هزار هکتار است.
گوهرگانی تولید نهال در باغ‌های استان را بیش از سه میلیون اصله اعلام کردو افزود: یکی از مشکلات اساسی باغداران استان ناهماهنگی میان دستگاه‌های متولی از جمله منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست استان برای توسعه اراضی شیب دار بر اساس قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی و اجرای ماده ۵۶ است.
وی از مسئولان خواست برای رفع مشکل باغداران چاره اندیشی کنند.
 
۳۱ مدال رنگارنگ بانوان رزمی کار استان در رقابت‌های کشوری
بانوان کونگفوکار استان ۳۱ مدال رنگارنگ در رقابت‌های قهرمانی کشور کسب کردند.
نایب رئیس هیئت کونگفو بانوان استان گفت: رقابت‌های کونفگو پرتواکسب ۳۱ مدال رنگارنگ در رقابت‌های کونگ فو قهرمانی بانوان کشور بانوان کشور از ۲۸ تا ۳۰ شهریورماه به میزبانی استان تهران در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد.
مرضیه سادات معصومی افزود: در رده سنی نونهالان یسنا رزم پور، نگار جانی پور، فاطمه رضایی، سمیه ویسی، ساغر دهقان، نجمه جانی پور، مریم راستگویان، فائزه خداپرست، مریم عظیمی و زهرا احدی خواه به مقام‌های برتر دست یافتند.
وی بیان کرد: در رده سنی نوجوانان ساناز لایق زاده، مریم دشتی مقدم، سمانه محمدی، محدثه عبادیانی نژاد، زینب ایروان جم، محدثه دانش پایه، میترا نجات نژاد، فاطمه خداپرست و زهرا آقایی موفق به کسب مقام شدند.
معصومی افزود: در رده سنی جوانان، مریم وکیلی، مریم بهادر، فرانک عباسی، شقایق مطهری، شیوا قلی پور، طیبه بزرگ امید، زهرا افشون، مریم مهرابی، فاطمه عباس زاده و آزیتا ایلخانی پور موفق به کسب مقام در این رده سنی شدند.
وی در ادامه افزود: شبنم نیک نژاد، میهن محمودیان، فاطمه قاسمی، سعیده محمدی، فاطمه پزشکپور و سحر محمودیان هم در رده سنی بزرگسالان صاحب مقام شدند.
معصومی به نتایج تیمی کسب شده نیز اشاره کرد و گفت: در رده سنی جوانان، تیم استان موفق به کسب مقام قهرمانی شد و در سه رده نوجوانان، نونهالان و بزرگسالان تیم کونگفو پرتوآ بانوان استان موفق به کسب مقام دومی این مسابقات شدند.
نایب رئیس هیئت کونگفوی بانوان استان اضافه کرد: کمیته فنی این رقابت‌ها، محدثه عبادیانی نژاد در رده سنی نوجوانان و شبنم نیک نژاد در رده سنی جوانان را به عنوان فنی‌ترین مبارز انتخاب کردند.
 
آمادگی مجمع خیرین سلامت برای کمک به بیماران نیازمند
مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد آماده مساعدت به بیماران ناشنوای کامل و نیازمند کاشت حلزون است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان گفت: این ظرفیت در مجمع آمادگی مجمع خیرین سلامت برای کمک به بیماران نیازمند کاشت حلزونخیرین سلامت استان وجود دارد که همه بیماران کاشت حلزون را تحت پوشش قرار دهد.
سالار جوکار با بیان اینکه این مجمع تاکنون اقدامات بسیاری در جهت کمک به بیماران نیازمند انجام داده است افزود: همهٔ بیماران ناشنوای کامل با تأییدیه پزشک معالج که نیازمند کاشت حلزون هستند و در این خصوص اقدام و کد هیات امنای ارزی از مرکز کاشت حلزون دریافت کرده‌اند، می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۷۳۴۳۸۷۱۰ و ۰۷۴۳۳۳۳۷۹۴۸ تماس گرفته و یا به مجمع خیرین سلامت استان مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق اهداف نظام سلامت نیازمند حمایت خیران و نیکوکاران هستیم ادامه داد: افراد نیکوکار می‌توانند از طریق شماره حساب ۶۰۱۰۸۴۳۵ بانک رفاه و یا رفاه کارت ۵۸۹۴۶۳۱۵۰۰۱۴۰۰۱۷ و یا با مراجعه به مجمع خیرین سلامت استان واقع در یاسوج، جنب شرکت گاز، خیابان ورزش، کوچه مولوی اول و پلاک ۲۶ کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را اهدا کنند.
 
مصاف نفت و گاز گچساران با پرسپولیس
تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در چارچوب لیگ دسته دو فوتبال کشور به مصاف پرسپولیس مشهد می‌رود.
مدیر رسانه و اطلاع رسانی باشگاه نفت و گاز گچساران گفت: در چارچوب مصاف فوتبالیست‌های نفت و گاز گچساران با پرسپولیسی‌هارقابت‌های هفته پنجم لیگ دسته دو فوتبال کشور فوتبالیست‌های نفت و گاز گچساران به میدان رقابت با بازیکنان پرسپولیس مشهد می‌روند.
امین دهقانی افزود: این دیدار از ساعت ۱۵ روز پنج شنبه ۱۳ مهرماه ۱۳۹۶ در ورزشگاه شهدای صنعت نفت دوگنبدان بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.
 
برداشت گردو در کهگیلویه و بویراحمد
برداشت محصول گردو از ۱۰ هزار هکتار از باغ‌های درخت گردوی کهگیلویه و بویراحمد آغازشد.
معاون بهبود وتولیدات باغی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سطح برداشت گردو از باغ‌های استانزیر کشت باغ‌های گردوی کهگیلویه بویراحمد ۱۰ هزار هکتار است که از این مقدار بیش از ۷ هزار هکتار بارور است.
عسکری، برداشت محصول گردو در هر هکتار از باغ‌های گردوی استان را ۲ تن اعلام کرد و عنوان داشت: پیش بینی می‌شود ۱۴ هزار تن گردو از باغ‌های استان برداشت شود.
وی با بیان اینکه کار برداشت گردو در مناطق سردسری از نیمه دوم شهریور ماه شروع و تا نیمه اول مهر ماه ادامه دارد گفت: محصول تولیدی گردوی کهگیلویه وبویراحمد به دلیل کیفیت مطلوب به استان‌های خوزستان، بوشهر و فارس نیز صادر می‌شود.
عسکری از اجرای طرح اصلاح در باغ‌های گردوی استان خبر داد و گفت: در این طرح که با هزینه سازمان جهاد کشاورزی اجرا می‌شود از ارقام مرغوب در استان و دیگر استان‌ها پیوندک برداشت و به درختان گردوهای قدیمی پیوند زده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1