تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : ۲۷۸۸۴۶

توسعه بی برنامه یاسوج و اخلال درخدمات رسانی / تعطیلی کارگاه آجرسازی گچساران /نمایشگاه عکس "گنج جنگ" در یاسوج

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/

**نمایشگاه عکس "گنج جنگ" در یاسوج برگزار شد

  نمایشگاه عکس "گنج جنگ" به مناسبت هفته دفاع مقدس در یاسوج برگزار شد.
 نمایشگاه عکس "گنج جنگ" ظهر امروز  با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نگارخانه باران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی در سطح استان پیش‌بینی شد، اظهار داشت: این هفته فرصت ارزشمندی برای بازخوانی و یادآوری حوادث دوران دفاع مقدس است.

سرهنگ امیرعباس آسمند افزود: انتقال دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان که با جنگ آشنایی ندارند، از مهم‌ترین اهداف اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی به تقارن هفته دفاع مقدس امسال با ایام محرم اشاره کرد و گفت: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس مانند سرداران و پیام‌رسانان کربلا ترکیبی از بصیرت، پاکی، اخلاق و فداکاری را به نمایش گذاشتند.

آسمند برگزاری نمایشگاه عکس را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان و بیان کرد: در این نمایشگاه که به همت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان برپا شد، ۳۰ عکس از ناب‌ترین آثار عکاسان ما در دوران دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ساعات بازدید از این نمایشگاه را ۸ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۹ عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه از امروز تا ۱۵ شهریورماه به مدت ۱۰ روز پذیرای علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت است.

آسمند با اشاره به اینکه این آثار به مراحل مختلف جنگ از پشتیبانی تا خط مقدم می‌پردازد، ادامه داد: انتقال دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان که با جنگ آشنایی ندارند، از مهم‌ترین اهداف اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم اندیشه‌های متعالی شهدای والامقام را به نسل‌های پس از جنگ انتقال دهیم و از این طریق دین خود را به امام شهدا و شهیدان عظیم الشأن ادا کنیم.




 
** آئین تعزیه‌خوانی سنتی «سوق» برگزار می‌شود
سرپرست روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری آئین تعزیه خوانی سنتی سوق همزمان با تاسوعای حسینی خبر داد.
علی‌اکبر پاک صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آیین تعزیه‌خوانی سنتی سوق یکی از آئین‌های فاخر ماه محرم در استان کهگیلویه و بویر احمد است، گفت: این آیین در سال ۱۳۹۱ توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسید.
سرپرست روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امسال همزمان با تاسوعای حسینی، مردم شهر سوق میزبان این آیین فاخر هستند، افزود: این آیین معنوی بعدازظهر روز تاسوعا ساعت ۱۵ در میدان مرکزی شهر سوق برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه قدمت آیین تعزیه‌خوانی سنتی سوق به حدود یک قرن می رسد، از همه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت خواست در این آیین معنوی شرکت کنند.
پاک هدف از برگزاری این آیین معنوی را آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان با فرهنگ عاشورا عنوان کرد و گفت: این آئین چند سالی است که به همت گروه فرهنگی و هنری تعزیه خوانی پرچمداران کربلای سوق در شهرستان کهگیلویه برگزار می شود.
 
**امنیت کنونی کشور مرهون خون شهدا است/ملت ایران تا پای جان از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند
فرماندار گچساران گفت: ملت ایران تا پای جان از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند.
عبدالرحیم رحیمی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان گچساران که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت، معاون عمرانی استانداری و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد با تسلیت ایام ماه محرم،گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امنیت کنونی کشور را مدیون خون شهدا و رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس هستیم.
فرماندار گچساران در ادامه با اشاره به هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت: بر همه ما رعایت تقوا و معروف واجب است و باید از منکرات دوری کرده و مردم را ترویج معروف‌ها دعوت کنیم.
وی با بیان اینکه هر کدام از ما وظیفه داریم اگر اصل فروع دین را که امر به معروف و نهی از منکر است رعایت کنیم،افزود: هر یک از ادارات با توجه به قانون و دستورالعملی که بر عهده دارند این اصل را انجام دهند.
رحیمی در ادامه با اشاره به تشییع پیکر سردار مدافع حرم شهید محسن حججی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب عنوان کرد: ایران اسلامی یک بار دیگر به جهانیان ثابت کرد که همیشه پشت رهبری، ولایت فقیه و انقلاب خود تا پای جان ایستاده است و حاضر نیستیم ذره‌ای از خاک میهن و ارزشی که دین مبین اسلام قرار داده بگذریم.
وی با اشاره به بازگشایی فصل مدارس اظهار کرد: فصل بازگشایی مدارس را به دانش‌آموزان و معلمان تبریک می‌گویم، ضمن اینکه نظام آموزشی و فرهنگی باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.
فرماندار گچساران در ادامه به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و افزود:مراسم روز عاشورای حسینی همانند سال‌های گذشته در گلزار شهدای گچساران برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه همه دستگاه های دولتی و اداری در بهتر برگزار شدن این مراسم موظف به همکاری با ادارات مربوطه برای برگزاری عاشورای حسینی هستند، خاطرنشان کرد: تمام ادارات دولتی ملزم به قرار دادن امکانات و وسایل برای برگزاری عاشورای حسینی هستند.
رحیمی در ادامه به برگزاری اربعین حسینی و برپایی موکب در این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان گچساران به دلیل قرار گرفتن در معبر زائرانی که به کربلای معلی اعزام می‌شود تا کنون دو موکب برای برپایی و پذیرایی از زائران حسینی در این شهر برپا خواهد شد.
 
**فروش ۶۵۰ فقره انشعاب آب در گچساران طی سال جاری / رشد ۱۵ درصدی فروش انشعاب فاضلاب
مدیر امور آب و فاضلاب شهری دوگنبدان از فروش ۶۵۰ فقره انشعاب آب در گچساران طی سال جاری خبر داد.
سید بهنام پاد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی شش ماه گذشته بیش از بیش از ۶۵۰ فقره انشعاب آب در سطح شهر دوگنبدان به فروش رسیده است، اظهار کرد: این در حالی است در مدت مشابه سال گذشته این عدد ۳۹۰ فقره انشعاب بوده است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری دوگنبدان افزود: در مدت سپری شده از سال جاری بیش از ۷۰۰ فقره انشعاب فاضلاب به فروش رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۵ درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه در سال‌های جاری اجرای پروژه‌های توسعه شبکه آب و فاضلاب در سطح شهر دوگنبدان سرعت بیشتری به خود گرفته است عنوان کرد: در نیمه اول سال جاری بیش از ۱۶ کیلومتر شبکه توزیع آب و شبکه جمع آوری فاضلاب در سطح شهر دوگنبدان انجام گرفته است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری دوگنبدان ارتقاء خدمات دهی به مشترکین و تسریع در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب را از برنامه‌های اصلی آبفای دوگنبدان دانست و گفت: تحقق این مهم در سایه تلاش کارکنان آبفا و همراهی مسئولان و مردم خواهد بود.
 
** ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر یاسوج به یک معضل تبدیل شده است
مدیر آب و فاضلاب شهری یاسوج گفت: ساخت و سازهای بدون برنامه و غیر مجاز در شهر یاسوج به یک معضل برای خدمات رسانی تبدیل شده است.
قاسم قلندری در جمع خبرنگارن اظهار داش: در موارد متعددی دیده شده که افرادی اقدام به ساخت و ساز و توسعه یک محله کرده و پس از آن به فکر تامین آب و سایر زیرساخت‌ها می‌افتند.
مدیر امور آبفای شهری یاسوج افزایش روزافزون جمعیت شهر یاسوج و روستاهای اقماری آن را از جمله چالش‌های پیش روی دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب و فاضلاب شهری دانست و افزود: توسعه بی‌رویه و بدون برنامه شهر یاسوج باعث اخلال در روند خدمات‌رسانی به شهروندان مناطق حومه این شهرشده است.
قلندری خواستار اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولان استانی و شهرستان بویراحمد برای پایان دادن به این وضعیت شد و گفت: باید قبل از اینکه منطقه‌ای برای توسعه شهری در نظر گرفته شود به فکر توسعه و تقویت زیرساخت‌های آن باشیم.
وی تصریح کرد: شبکه توزیع آب موجود در رستاهای اقماری و مناطقی که در سال‌های اخیر به شهر یاسوج ملحق شده‌اند علاوه بر آنکه قدیمی بوده برای تامین آب شرب ساکنان روستا در نظر گرفته شده و زیرساخت‌های موجود جوابگوی افزایش بی‌رویه جمعیت این روستاها و سیل مهاجرت ها را ندارد.
قلندری با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای بهبود وضعیت شبکه توزیع آب شهرهای استان به خصوص شهر یاسوج ابراز کرد: راه‌اندازی سیستم تله‌متری شهر یاسوج از جمله این اقدامات بود که نقش بسزایی در مدیریت توزیع آب این شهر دارد.
وی از نصب شیر فشار شکن و فشارسنج در شبکه توزیع آب شهر یاسوج به منظور کنترل و پایش فشار آب در مناطق مختلف شهر یاسوج خبر داد و گفت: با اجرای این طرح راندمان خدمات رسانی و مدیریت شبکه توزیع آب هرچه بهتر انجام می‌شود.
 
** ۲۵ هزار دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی زیر پوشش طرح شهاب قرار گرفتند
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵ هزار دانش آموز دوره ابتدایی این استان زیر پوشش طرح شهاب قرار گرفتند
هادی زارع‌پور در طرح همایش استانی طرح شهاب اظهار داشت: ۲۵ هزار دانش آموز پایه‌های چهارم، پنجم و ششم و ۶۰۰ دانش آموز پایه هفتم زیر پوشش طرح شهاب قرار گرفتند.
وی عنوان کرد: سال گذشته تنها در ۶ شهرستان بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، دنا و باشت با پوشش ۱۱ هزار و ۶۳ نفر این طرح اجرا شد ولی امسال در تمامی مدارس ابتدایی اجرا میشود.
نیکروز رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: نتیجه نهایی این برنامه برای شناخت و توانایی استعدادهای دانش آموزان و آینده علمی کشور بسیار سودمند است.
علی شیر زهرایی معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان و رئیس کارگروه تخصصی برنامه طرح شهاب افزود: معاونت آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان و شهرستان‌ها با برنامه ریزی صحیح برای اجرای بهینه و علمی برنامه شهاب با همکاری مجریان بویژه آموزگاران حداکثر تلاش خود را به کار ببرند.
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن تبیین جامع برنامه و توضیح و آینده اجرایی آن در شهرستان و مناطق استان از آغاز تا پایان سال تحصیلی جدید نیز گفت: این طرح با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر اجرا می‌شود.
محمدتقی اسدپور ابراز کرد: معلمان این دانش آموزان پس از شرکت در دوره‌های آموزشی برای شکوفایی توانمندی‌ها و هدایت آن برنامه ریزی می‌کنند.
**  ۲۰ مدرسه توسط بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد احداث شد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۲۰ مدرسه توسط بنیاد برکت در این استان احداث شده و عملیات اجرایی ۹ پروژه دیگر نیز در دست اجرا است.
جهان محرابی در آئین افتتاح مدرسه ۳ کلاسه دوره ابتدائی روستای سربیشه زیلایی بویراحمد اظهار داشت: تاکنون خیرین در استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۲۶۰ کلاس درس احداث کرده و ساخت ۴۵مدرسه دیگر نیز در دست ساخت است.
وی عنوان کرد: تاکنون بنیاد برکت در این استان ۲۰ مسجد و ۵ باب خانه علم ساخته و همچنین ساخت ۱۶ مسجد دیگر نیز در حال اجرا بوده که امیدواریم در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.
محرابی ابراز کرد: مدرسه ۳ کلاسه دوره ابتدائی روستای سربیشه زیلایی بویراحمد در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع با ۲۱۵ مترمربع زیر بنا و یک هزار و ۶۰۰ متر محوطه سازی و ۱۸۰ متر دیوار کشی احداث شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزود: این فضای اهدایی و از سوی بنیاد برکت ۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال برای تکمیل آن هزینه و زمین محل ساخت از سوی اهالی اهدا شد.
اسماعیل رضایی‌نیک رئیس آموزش وپرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین از اضافه شدن ۹ فضای پیش ساخته دیگر به فضاهای آموزشی عشایری استان خبر داد و گفت: در مناطق عشایری استان ۹ مدرسه خیرساز و ۳۶ فضای پیش ساخته اهدایی وجود دارد.
**  ۳۵ خانواده نیازمند در روستاهای شهرستان کهگیلویه صاحب خانه شدند
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کهگیلویه گفت: ۳۵ واحد مسکن روستایی در ۶ ماهه نخست امسال به مددجویان تحت حمایت این نهاد انقلابی تحویل داده شد.
امرالله فروزنده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۵ مسکن روستایی با اعتبار هزینه شده ۳۰۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نیمه نخست سال ۹۶ تحویل نیازمندان روستایی شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کهگیلویه افزود: ۳۵ واحد مسکن مددجویی یاد شده در روستاهای شهرستان کهگیلویه از جمله، کلایه، اسفندان، دشت آزادی، زیراب، چهارمه و درغک ساخته شده است.
فروزنده از مساعدت۲۰ میلیون تومانی کمیته امداد کهگیلویه در خرید یک واحد مسکن شهری مددجویی خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ واحد مسکن مددجویی تعمیرات کلی و جزیی شده‌اند،
وی ابراز کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت خیران و کمک‌های مردمی در کنار خدمات رسانی و توجه کمیته امداد به ساخت مسکن مددجویی،بهتر بتوانیم در حوزه مسکن نیازمندان فعالیت کنیم.
فروزنده با یادآوری اهداء ۲۹۱ جهیزیه با اعتبار ۹۶۴ میلیون تومان به مددجویان نوعروس تحت حمایت این نهاد انقلابی، بیان کرد: امسال با مبلغ ۲۹۱ میلیون تومان به ۱۹۴ داماد هدیه داده شد.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۱۰ طرح اشتغال در بخش‌های کشاورزی، دامداری و خدماتی با اعتبار یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.
 
** کارگاه آجرسازی گچساران تعطیل می‌شود
فرماندار گچساران گفت: کارگاه آجرسازی گچساران به دستور مقام قضایی بزودی تعطیل می‌شود.
عبدالرحیم رحیمی اظهار داشت:کارگاه آجرسازی گچساران به دلیل عدم رعایت بهداشت حرفه‌ای، استفاده نکردن از نیروی بومی و به کارگیری ۳۰ نیروی افغانی با حقوق کم این به دستور مقام قضائی تعطیل می‌شود.
وی از تصویب ۱۰ میلیارد تومان برای جابه جایی و زیرساخت‌های زندان گچساران خبر داد و افزود: جابجایی زندان این شهر در دستور کار بوده که امیدورام در کمترین زمان ممکن این مهم به سرانجام برسد.
رحیمی ابراز کرد: ۱۲ میلیارد ریال برای بهسازی و بازسازی بهشت زهرا و غسالخانه و ۱۳ میلیارد ریال نیز برای ساماندهی کشتارگاه گچساران در سال ۹۶ اختصاص داده شد.
نماینده عالی دولت در شهرستان گچساران خواستار توسعه و تجهیز سردخانه بالای صفر درجه با کشتار ۵۰۰ لاشه در روز این شهرستان شد و گفت: رفع مشکلات بهداشتی و زیست محیطی کشتارگاه دام به عنوان یک ضرورت در دستور کار مسئولان و متولیان امر باشد.
رحیمی ادامه داد:۳ موکب در شهرستان گچساران به دلیل قرار گرفتن به عنوان معبر زائران کربلا برپا می‌شود که امیدواریم شبکه بهداشت در زمینه نظارت بر مواد غذایی در این موکب‌ها دقت لازم را داشته باشند.
** استخر شنای یاسوج سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و بهره‌برداری پروژه بهسازی استخر انقلاب شهر یاسوج در اردیبهشت ماه سال ۹۷ خبر داد.
سید محمد تقی علوی اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه بهسازی استخر انقلاب شهر یاسوج خردادماه امسال با اعتباری افزون‌بر ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات خاص وزارت نفت آغاز شد.
وی با تاکید بر رعایت استانداردهای فنی و مهندسی در بهسازی استخر شنای یاسوج، ابراز کرد: بهسازی استخر شنای شهر یاسوج شامل جکوزی و حوض آب سرد، تجهیز کردن استخر کودکان، آب درمانی و اصلاح و بهسازی ابنیه است.
علوی عنوان کرد: ۱۰۰ پروژه ورزشی با پیشرفت فیزیکی صفر تا نزدیک به ۱۰۰ در شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا بوده که با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده عملیات اجرایی این پروژه‌ها تسریع می‌یابد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استادیوم ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج امکانات برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی را دارد، افزود: این استادیوم دارای پیست استاندارد دو و میدانی، چمن، رختکن بازیکنان و داوران و سالن‌های بدنسازی است.
علوی با تاکید بر اینکه در زمینه جوانان و فرهنگ بی تفاوت نیستیم، گفت: توسعه و گسترش زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری در حوزه ورزش و جوانان جزو دغدغه‌های مجموعه بوده و در زمینه پیگیری برای رفع مشکلات و معضلات جوانان در حوزه ازدواج، سکن و اشتغال از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.
 
** ۲۰ مدرسه توسط بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد احداث شد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۲۰ مدرسه توسط بنیاد برکت در این استان احداث شده و عملیات اجرایی ۹ پروژه دیگر نیز در دست اجرا است.
جهان محرابی در آئین افتتاح مدرسه ۳ کلاسه دوره ابتدائی روستای سربیشه زیلایی بویراحمد اظهار داشت: تاکنون خیرین در استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۲۶۰ کلاس درس احداث کرده و ساخت ۴۵مدرسه دیگر نیز در دست ساخت است.
وی عنوان کرد: تاکنون بنیاد برکت در این استان ۲۰ مسجد و ۵ باب خانه علم ساخته و همچنین ساخت ۱۶ مسجد دیگر نیز در حال اجرا بوده که امیدواریم در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.
محرابی ابراز کرد: مدرسه ۳ کلاسه دوره ابتدائی روستای سربیشه زیلایی بویراحمد در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع با ۲۱۵ مترمربع زیر بنا و یک هزار و ۶۰۰ متر محوطه سازی و ۱۸۰ متر دیوار کشی احداث شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزود: این فضای اهدایی و از سوی بنیاد برکت ۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال برای تکمیل آن هزینه و زمین محل ساخت از سوی اهالی اهدا شد.
اسماعیل رضایی‌نیک رئیس آموزش وپرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین از اضافه شدن ۹ فضای پیش ساخته دیگر به فضاهای آموزشی عشایری استان خبر داد و گفت: در مناطق عشایری استان ۹ مدرسه خیرساز و ۳۶ فضای پیش ساخته اهدایی وجود دارد.

 
** گرامیداشت شهدای مهندسی و تخریب در یاسوج برگزار شد/ بغض تخریب چی جنگ ترکید
سی و هشتمین مراسم خاطره گویی دفاع مقدس با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مهندسی و تخریب در جنگ در یاسوج برگزار شد.
سی و هشتمین مراسم خاطره گویی دفاع مقدس با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مهندسی و تخریب در جنگ در یاسوج برگزار شد.
این مراسم با شکوه خاطره‌گویی با همکاری این دفتر و کنگره سرداران شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته دفاع مقدس و همزمان با ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) در محل کنگره شهدای استان برگزار شد.
در این مراسم که جمعی از رزمندگان استان و به ویژه نیروهای عضو گردان‌های مهندسی و تخریب در جنگ حضور داشتند سردار بوعلی فرمانده سپاه فتح استان به ایراد سخنرانی پرداخت.
فرمانده سپاه فتح استان در این سخنرانی با تجلیل از ایده برگزاری چنین همایشی آن را مقدمه‌ای برای گردآوری خاطرات تخریب چی‌ها در جنگ خواند و اظهار داشت: باید در ثبت خاطرات شتاب کرد چرا که معلوم نیست فردا روز کدام یک از ما زنده باشد.
سردار بوعلی به اهمیت و نقش حساس تخریب چی‌ها در جنگ اشاره کرد و گفت: تخریب چی‌ها در جنگ می‌دانستند راهی که می‌روند برگشتی ندارد و هر لحظه امکان شهادت وجود دارد ولی باز هم با عشق و علاقه راه خودشان را انتخاب می‌کردند .
در ادامه این مراسم آقایان عبدالخالق خرسندیان، برزو ویسی‌پور و هومان جعفری‌پور از بچه‌های تخریب‌چی زمان جنگ به روایت‌گری از آن دوران پرداختند.
عدم آموزش کافی و کمبود امکانات به همراه عشق و علاقه به این کار از جمله مواردی بود که در خاطرات این رزمندگان موج می زد.
از نکات زیبا در این مراسم خاطرات هومان جعفری‌پور مسئول آموزش تخریب چی‌ها بود که بعد از صحبت کردن در مورد نحوه شهادت یکی از همرزمانش بغضش ترکید و شروع به گریه کردن کرد و نتوانست ادامه دهد.
همچنین در این مراسم به مناسبت ایام محرم برنامه مداحی اجرا شد و دو تن از شاعران استان اشعاری را در مورد دفاع مقدس و حادثه کربلا قرائت کردند.
 
 
** پیشگیری از وقوع جرم از اولویت‌های نیروی انتظامی است
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشگیری از وقوع جرم از اولویت‌های نیروی انتظامی است و این مسئله، جز با همکاری و همراهی مردم محقق نمی‌شود.
سردار مهدی انصاری در دیدار با استاندار افزود: اولویت پلیس استان مبارزه جدی با مخلان نظم و امنیت است و همچنین امنیت خط قرمز نیروی انتظامی و یکی از مهمترین سر فصل‌های مهم در زندگی همه افراد جامعه است.
انصاری خاطرنشان کرد: امروزه مساله امنیت نیاز اولیه مردم است، که نیروی انتظامی با اتکاء به خداوند و در سایه فرماندهی کل قوا و ولی امر مسلمین توانسته است خواسته مردم را برآورده کند.
انصاری با اشاره به این که پاسداری از ارزش های دین و نظام اسلامی از وظایف خطیر همه مسئولان است، افزود: در خدمت رسانی مهمترین چیز آن است که بدانیم در پایان مسئولیت خود در برابر منظر مردم چه کردیم.
فرمانده انتظامی استان گفت: مسئولیت پلیس در نظام جمهوری اسلامی مهم است و در صورتی که نیت دلسوزانه و خیر همراه آن باشد، اجر و پاداش آن نزد خداوند محفوظ است.
انصاری، مهمترین اولویت پلیس استان را مبارزه جدی با مخلان نظم و امنیت در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: با اجرای این طرح ها شاهد افزایش رضایتمندی مردم از اقدامات پلیس در جامعه هستیم.
وی افزود: فلسفه وجودی ناجا خدمت صادقانه، بهنگام و بی منت به مردم است.
انصاری با اشاره به مؤلفه های پیشگیری اجتماعی تاکید کرد: در پیشگیری اجتماعی کلیه افراد جامعه باید همکاری و تعامل داشته باشند که این نوع پیشگیری بهتر است و نتیجه مطلوبی را به همراه دارد، که طرح امنیت محله محور نیز در این اساس طرح ریزی شده است.
 
** توسعه بی برنامه یاسوج موجب اخلال درخدمات رسانی به حومه آن شده است
مدیر امور آبفای شهری یاسوج گفت:توسعه بی‌رویه و بدون برنامه شهر یاسوج باعث اخلال در روند خدمات‌رسانی به شهروندان مناطق حومه این شهر شده است.
قاسم قلندری در جمع خبرنگاران افزود: افزایش روز افزون جمعیت شهر یاسوج و روستاهای اقماری آن نیز از جمله چالش‌های پیش روی دستگاه های خدمات‌رسان از جمله آب و فاضلاب شهری است.
قلندری خواستار اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولان استانی و شهرستان بویراحمد برای پایان دادن به این وضعیت شد و گفت: باید قبل از اینکه منطقه‌ای برای توسعه شهری در نظر گرفته شود، به فکر توسعه و تقویت زیرساخت‌های آن باشیم.
مدیرامور آب وفاضلاب شهری یاسوج خاطرنشان کرد: در موارد متعددی دیده شده است که افرادی اقدام به ساخت و ساز و توسعه یک محله کرده و پس از آن به فکر تامین آب و سایر زیرساخت ها می افتند.
وی بیان کرد: شبکه توزیع آب موجود در روستاهای اقماری و مناطقی که در سال های اخیر به شهر یاسوج ملحق شده‌اند، علاوه بر آنکه قدیمی است، برای تامین آب شرب ساکنان روستا در نظر گرفته شده و زیرساخت‌های موجود جوابگوی افزایش بی‌رویه جمعیت این روستاها و سیل مهاجرت ها را ندارد.
قلندری با اشاره به برخی اقدامات انجام شده ابراز داشت: فعالیت‌های مختلفی در راستای بهبود وضعیت شبکه توزیع آب شهرهای استان به خصوص شهر یاسوج انجام شده است و راه‌اندازی سیستم تله‌متری شهر یاسوج از جمله این اقدامات بود که نقش بسزایی در مدیریت توزیع آب این شهر دارد.
قلندری از نصب شیر فشار شکن و فشارسنج در شبکه توزیع آب شهر یاسوج به منظور کنترل و پایش فشار آب در مناطق مختلف شهر یاسوج خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، راندمان خدمات رسانی و مدیریت شبکه توزیع آب هرچه بهتر انجام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1