تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۲۷۷۱۱۷

واکنش ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد به سخنان «ترامپ»؛ از ترامپ عروسک دیوانه تا دلخوشی به برجام

۰
کبنا ؛خبرهای نمازجمعه استان کهگیلویه وبویراحمد/
**جامعه‌ای که فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در آن زنده باشد، سالم است/ترامپ عروسک نتانیاهو است
خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به امامت حجت‌الاسلام سید علی اصغر حسینی برگزار شد.
حسینی امام جمعه یاسوج در این آئین عبادی و سیاسی با تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های مبعوث پیامبران و تعیین ائمه اطهار ترویج فرهنگ فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و اگر در جامعه‌ای این دو فرضیه به خوبی صورت گیرد، شاهد جامعه سالمی خواهیم بود و البته همه وظیفه دارند که امر به معروف و نهی از منکر کند.
وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان اسلام جنگ نابرابر تحمیلی را راه‌انداختند که با رهبری امام خمینی(ره) و استقامت و شجاعت جوانان و رزمندگان دشمنان تا دندان مسلح را شکست دادند و پیروزی‌های افتخارآمیز را برای این سرزمین رقم زدند.
امام جمعه یاسوج به تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم پرداخت و گفت: همانند روز عاشورا که جوانان آن زمان تا آخرین قطره خون‌شان از اسلام دفاع کردند، جوانان ایران هم با رهبری امام خمینی(ره) سینه‌هایشان را در مقابل توپ و تفنگ بعثی‌ها و صدام سپر کردند تا از کیان جمهوری اسلامی دفاع کنند.
حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: جوانان، مردان و زنان نظام مقدس اسلامی ایران با خون خود این انقلاب را جاوادنه کردند و چنان سیلی به دشمنان اسلام و صدام زدند که استکبار جهانی صدا آن را شنید.
امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود به حرف‌های رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور و همراهان ایشان پاسخ خوبی به این رئیس جمهور دیوانه و بی‌مغز امریکا دادند.
وی حرف‌های ترامپ را سخیف و زشت خواند و گفت: او عروسک خیمه شب‌بازی نتانیاهو است، البته این رئیس جمهور دیوانه، خل و چل و بی‌مغز و بدتر از یهود امریکا را هم صاحب‌نظران، سیاستمداران امریکایی و دیگر دولتمردان سایر کشورها هم قبول ندارند.
حجت‌السلام حسینی ادامه داد: عاشورا همیشه در حال اتفاق است، و حسینیان باید از یزیدیان زمان در همه زمان‌ها و مکان‌ها برائت بجویند و ملت حسینی هیچ وقت نباید در مقابل این جرثومه‌های فساد سرخم کنند و دیدیم که رهبر معظم انقلاب جواب دشمن شکنی به این عروسک انسان نما داد.
امام جمعه یاسوج با اشاره به زشت کاری‌های دولت آمریکا بیان کرد: حسینیان بدانند که یزیدیان همیشه هستند و خواهند بود پس ما اگر پیرو حسین هستیم باید از یزید زمان برائت جوییم و با حسین زمان بیعت کنیم و بدانیم که امام زمان (ع) یاریمان خواهد کرد.
امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود به بزرگداشت بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: فرهنگ بانکداری اسلامی باید ترویج داده شود چرا که حرام خواری به هر شکلی بد است، ربا و سرقت و غارت جز آن است و اثر خود را در جامعه و زندگی ماها خواهد گذاشت.
**آمریکا و رژیم صهیونیستی پاسخ عصبانیت و تهمت‌هایی که به ملت ما زده اند را خواهند گرفت/شعار هیهات من‌الذله برای همیشه در این کشور پاینده است
سخنران مراسم ۳۱ شهریور لنده با اشاره به عصبانیت رئیس جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی و ابراز تهمت و افترا در حق ملت ایران گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی پاسخ عصبانیت و تهمت‌هایی که به ملت ما زده اند را خواهند گرفت و بدانند شعار هیهات من‌الذله برای همیشه در این کشور پاینده است.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی اصل در مراسم رژه نیروهای مسلح و بسیجیان شهرستان لنده اظهار داشت: این مراسم با شکوه تجدید عهد و میثاق با آرمان‌های انقلاب و اعلام آمادگی برای دفاع همه‌جانبه از اصول، آرمان‌ها و اعتقادات است.
وی افزود: به محض پیروزی انقلاب دشمنان نظام درصدد سرنگونی انقلاب و نظام و حرکت انقلاب و مردمی ایران برآمدند ولی هوشیاری و آمادگی و بصیرت این ملت توطئه دشمنان را خنثی کرد.
امام جمعه لنده تصریح کرد: با بصیرت دینی و سیاسی، روحیه ایمان و تعهد و پیروی از مولای خود حسین(ع) توانستیم اقتدار و عظمت ایران اسلامی را در برابر ابرقدرت‌های جهان و با دفاعی مقدس به نمایش بگذاریم که امروز در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.
محمود‌ی اصل یادآور شد: بنا به فرموده امام خمینی(ره) جنگ یک نعمت برای ملت ما بوده اگر با نگرش صحیح و درست به آن نگاه شود و بتوانیم از گنج‌ها و درس‌های به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی خاطر نشان کرد: نسل امروز ما ادامه همان نسل انقلابی و عاشورایی دفاع مقدسی ماست که اگر درست تربیت شوند برای دفاع از آرمان‌ها و اعتقاداتشان حاضرند از هستی خود بگذرند .
سخنران مراسم ۳۱ شهریور شهرستان لنده ادامه داد: امثال شهید حججی در کشور ما بسیار است، اما نیاز است در این راستا بیش از گذشته تلاش نماییم.
محمودی‌اصل گفت: آنچه که امروز ملت ایران دارد همه به پاس مقاومت، صبر، تحمل و ایستادگی در برابر سختی‌ها بوده که باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه گسترش داده شود.
وی افزود: ناتوی فرهنگ دشمنان برای از بین بردن فرهنگ و روحیه انقلابی و عاشورایی و انفعال نظام و به زانو درآمدن ملت در برابر آنها بوده که باید هوشیاری و بصیرت در این حوزه افزایش داده شود.
امام جمعه لنده به بهانه‌های آمریکا برای بازدید از مراکز نظامی ایران اشاره و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از اقتدار و عظمت ملت ایران عصبانی هستند و به همین منظور انواع تهمت‌ها را علیه ملت ایران روا داشته اند.
محمودی‌اصل با اشاره به اینکه آمریکا و ایادی استکباری پاسخ یاوه‌گویی خود در برابر ملت ایران را محکم و استوار خواهند گرفت تأکید داشت: شعار هیهات من الذله برای همیشه در این کشور پاینده است و زیر سایه نایب الحجه راه شهیدان را ادامه خواهیم داد.
 
**برای حل مشکلات اقتصادی به برجام دلخوش نباشیم / هیئت‌های مذهبی مسائل شرعی و دینی را رعایت کنند
حجت‌الاسلام علیرضا صفایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سیاسی و عبادی گچساران با بیان اینکه دهه اول ماه محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، اظهار کرد: فرضیه امر به معروف و نهی از منکر جز واجبات دینی است، بنابران آنهایی که دم از شیعه بودن می‌زنند باید در عمل آن را نشان دهند و نباید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ترک شود.
امام جمعه موقت گچساران در ادامه به هفته دفاع مقدس و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و رشادت‌های رزمندگان اشاره کرد و گفت: در همچنین روزهای رژیم بعث به خاک جمهوری اسلامی ایران تجاوز کرد که با رشادت‌ها و دلاور مردمی‌های مردان و زنان این سرزمین آنها را از این خاک بیرون کردیم.پ
وی افزود: گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگری رزمندگان بر ما واجب چرا که پیشرفت و امنیت ایران اسلامی را مدیون خون شهدا و ایثارگران هستیم.
حجت‌الاسلام صفایی گفت: اقتدار امروز جمهوری اسلامی به دلیل مجاهدت و ایستادگی مردم به وجود آمده و انگیزه انقلابی هر روز در بین مردم در حال افزایش است.
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و فرهنگی تنها به دست خود مردم برطرف می‌شود، نه وابسته شدن به بیگانه و ما نیز به برجام نباید دل خوش کنیم. دل خوش به آمریکا و برجام نباشیم چرا که آمریکا جایی برای اعتماد نگذاشته است.
امام جمعه موقت گچساران در پایان با اشاره به برگزاری مراسمات ایام ماه محرم، بیان کرد: امیداوریم هیئت‌های مذهبی مسائل شرعی و دینی را در این ایام رعایت کنند و برای مردم ایجاد مزاحمت نشود.
 
**ترامپ نشان داد آمریکا به هیچ توافق و قانون بین‌المللی پایبند نیست
امام جمعه چرام گفت: ترامپ نشان داد آمریکا به هیچ توافق و قانون بین‌المللی پایبند نیست.
حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه های اول نماز جمعه این هفته با اشاره به ماه محرم،اظهار کرد: در زمان بنی امیه به ویژه زمان خلافت یزید،دین در معرض انواع تحریف‌ها و انحراف‌ها بود، به گونه‌ای که اهل شام را آنگونه که خواستند تربیت کردند و دشمنی آنان با اهل بیت زبانزد بود.
امام جمعه چرام،عنوان داشت: قیام و به ویژه خون امام حسین (ع) چهره اموی را آشکار کرد و روح دیگری را در کالبد دین دمید.
وی با بیان اینکه تحریف یا لفظی است یا معنوی،گفت: در تحریف لفظی ظاهر یک چیز را عوض می‌کنند و در لفظ و سخن متکلم تغییر ایجاد می‌کنند اما تحریف معنوی این است که لفظ همین است ولی طوری معنا می کنند که معنای دیگر به دست آید،در واقع مقصود خود ما باشد نه مقصود و مطابق گوینده.
حجت‌الاسلام افشار ادامه داد: در زمان امام حسین(ع)،حاکمیت فاسد اموی دین رسول خدا را تحریف لفظی و هم تحریف معنوی کردند، تحریف در دین به اندازه‌ای بود که مردم نماز می‌خواندند اما بغض نسبت به قرآن ناطق یعنی امام علی (ع) داشتند و یزید شراب خوار خلیفه مسلمین شده بود.
مسؤول شورای فرهنگ عمومی چرام تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا از ایده‌هایی حمایت کرد که قانون جنگل و قرون وسطی را در ذهن انسان تداعی می‌کند و با این سخنان مردم آمریکا را سرافکنده کرد، چهره واقعی آمریکا همین است که نشان داده شد و فرقی میان ترامپ و اوباما نیست.
وی،ابراز کرد: آمریکا که یکی از بزرگترین زرادخانه‌های اتمی دنیا را دارد، تنها کشوری است که در کشتار مردم از آن در هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرده است، آمریکا همان آمریکایی است که صدها هزار نفر انسان بی‌گناه را با بمب اتم از بین برد.
حجت‌الاسلام افشار با اشاره به این مطلب که ترامپ از ایران عصبانی است چون تا قبل از انقلاب،ایران بزرگترین و غنی‌ترین مستعمره آمریکا بود،گفت: مستشاران آمریکایی بابت حضورشان در ایران، حق توحش می‌گرفتند اما الان مردم ایران این اجازه را از شما و آمریکایی‌ها سلب کردند و این ناراحتی قابل درک است.
وی خاطرنشان کرد: مسؤولان جمهوری اسلامی باید به سردمداران فاسد آمریکا ثابت کنند که ملت ایران زیر بار زور نمی‌روند و عقب نشینی در قاموس جمهوری اسلامی معنی ندارد.
خطیب جمعه چرام با تاکید بر این مطلب که دولت محترم بداند همه مردم با همه تفکرات گوناگونی که دارند و همه جناح‌های سیاسی با همه ایده‌ها و اندیشه‌های مختلف در مبارزه با آمریکا و حرکت‌های انقلابی پشتیبان دولت هستند،گفت: مردم ایران نشان دادند مرد میدان‌های سخت هستند،در جنگ هشت ساله و در ترورها و ناامنی های منافقین در اول انقلاب نشان دادند،این مردم از تهدید ترسی ندارند.
امام جمعه چرام تصریح کرد: اگر مردم انقلابی ایران و دولت و قوای نظامی ایران اراده کند،آمریکا را از خاورمیانه بیرون خواهند کرد.
خطیب جمعه چرام در خطبه دوم نماز سیاسی عبادی با اشاره به اولین سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل،گفت: سخنان ترامپ همراه با یاوه‌گویی هایی به ایران اسلامی بود وی نگرش دیوانه‌وار خود را به دنیا آشکار کرد و چهره بدون روتوش آمریکا را به مردم جهان نشان داد.
وی،افزود: وعده نابودی کره شمالی،توهین به متحدان اروپایی آمریکا،شرم آور خواندن توافق هسته‌ای و تغییر رژیم در ایران و گزینه نظامی علیه کشور ونزوئلا از سخنان ترامپ بود.
امام جمعه چرام با بیان اینکه برای نهادی چون سازمان ملل که بیشتر عادت به اظهار نظرهای دیپلماتیک دارد،حرف‌های جنون آمیز و به دور از آداب دیپلماسی ترامپ ناامید کننده بود، خاطرنشان کرد: ترامپ نشان داد آمریکا به هیچ توافق و قانون بین‌المللی پایبند نیست.
 
**عربده‌های ترامپ نشان از ضعف و ناتوانی آمریکاست
حجت الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: امروز مصادف است با سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه کشور، نظام و ملت ما در سال ۱۳۵۹ و آغاز هفته دفاع مقدس که آن را گرامی می‌داریم.
امام جمعه دهدشت گفت: عزت و سربلندی تاریخی ما در عصر کنونی در میان همه این قدرت‌های زورگو و ستمگر مرهون خون و شجاعت شهیدان، ایثارگران و رزمندگانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس جنگیدند و ایثارگری کردند.
وی با اشاره به اینکه هر ملتی که شهدا و رزمندگان خود را فراموش کند عزت خودش را از دست می‌دهد، افزود: هر کشوری و هر جامعه‌ای که جوانمردی، شجاعت و دلیری مردان خودش را در مقابل دشمن فراموش کند از بین می‌رود.
حسینی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی به عنوان یک قدرت جهانی شناخته می‌شود گفت: مقام معظم رهبری با مدیریت مدبرانه خود به این نظام و انقلاب عزت بخشیده و امروز ایران سربلند و سرافراز مرهون ولایت است.
این مسئول افزود: امروز وقتی قدرت‌های جهانی و آمریکا حرف می‌زند اسم ایران را بر زبان می‌آورد و اگر ایران اسلامی کشور ضعیفی، ناتوان و عقب مانده‌ای بود، آیا آمریکا از او اسم می‌آورد.
حسینی گفت: مقام معظم رهبری فرمود برخی در تحلیل دچار اشتباه شده‌اند، این هیاهو و عربدهکشی آمریکا حاکی از ضعف و ناتوانی او و قدرت ایران اسلامی است.
وی به سخنان سخیف و بی‌ادبانه لاتِ عربده‌کش و گاوچران آمریکایی علیه ملت و نظام ایران اسلامی در سازمان ملل اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) فرمود آمریکا شیطان بزرگ است و شیطان به همراه لشکرش هرکجا برود به جز فساد و تباهی و خونریزی چیز دیگری به همراه ندارد و آمریکا در عراق، سوریه، افغانستان، یمن و تمام خاورمیانه و هرکجا وارد شده به جز جنایت و خونریزی کار دیگری انجام نداده است.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه عربده‌های ترامپ نشان از ضعف و ناتوانی آمریکاست، تصریح کرد: از دولتمردان خود می‌خواهیم که پاسخی کوبنده و دندان‌شکن به این عربده‌کش آمریکایی بدهند.
وی گفت: مقام معظم رهبری فرمود نخبگان آمریکا از این سخنان و داشتن چنین رئیس جمهوری شرم کنند و برخی در تحلیل خود اشتباه نکنند زیرا مواضع آمریکا به دلیل ضعف و شکست اوست زیرا قرار بود که عراق، سوریه و لبنان تحت سلطه و نفوذ آمریکا و رژیم صهیونسیتی باشد اما اکنون واقعیت‌های منطقه به گونه‌ای دیگر است.

**همایش شیرخوارگان حسینی نقش مهمی در ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های امام حسین(ع)

امام جمعه دیشموک گفت: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی نقش مهمی در ترویج آرمان‌های امام حسین(ع) دارد.

با حضور امام جمعه دیشموک و هیأت فاطمه‌الزهرا(س) خواهران دیشموک مراسم شیرخوارگان حسینی در آغوش مادران همانند دیگر نقاط کشور در همایش سراسری با علی اصغر(ع) طفل شش‌ماهه دشت کربلا همنوا شدند.

در این همایش امام جمعه دیشموک اظهار کرد: بحث تربیتی و چگونه زیستن یکی از اهداف مهم مبحث عاشورا است که باید مورد توجه مادران و خانواده‌ها قرار بگیرد.

راوند اذعان کرد: والدین باید فرزندان خود را عاشورایی تربیت کنند تا بتوانند از دین خدا دفاع کنند.

وی نقش مادران را در تربیت معنوی فرزندان پررنگ دانست و گفت: فرزندان از والدین الگو می‌گیرند بنابراین والدین باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند هدف از برگزاری این همایش را ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های والای مکتب سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دانست و گفت: ما باید فرصت ماه محرم را از دست ندهیم.




نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1