تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۲۷۵۹۵۴

دستگیری ۱۹ خرده‌فروش موادمخدر در دنا/ کاهش ۶ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس چاروسا

۱
۰
کبنا ؛ 
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
دستگیری ۱۹ خرده‌فروش موادمخدر در دنا
فرمانده انتظامی شهرستان دنا گفت: ۱۹ نفر خرده فروش مواد مخدر در شهر سی سخت و حومه دستگیر شدند.
سرهنگ سید عبدالنبی میری سوق اظهار داشت: ماموران کلانتری مرکزی شهر سی سخت ، از ابتدای امسال تا کنون، ۱۹ خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر را دستگیر کردند.
میری سوق با اشاره به اینکه از این تعداد افراد مقادیری انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است در ادامه گفت : اولویت اصلی پلیس پلیس شهرستان دنا بالاخص ماموران کلانتری مرکزی شهر سی سخت ، برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر در سطح شهر سی سخت و حومه است.
 
وجود ۱۰۰ هزار تشکل دینی در کشور/ راه‌اندازی سامانه تحت وب طوبی
معاون تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات کشور گفت: قریب به یکصد هزار تشکل دینی در کشور وجود دارد.
حسام سیروس افزود: تشکل های دینی تحت پوشش سازمان تبلیغات سه نوع تشکل هستند که مشهورترین آنها هیات مذهبی است و کانون های فرهنگی و تبلیغی و انجمن های اسلامی نیز دو حوزه دیگر را تشکیل می دهد.
سیروس خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه سامانه طوبی در کشور ایجاد شده است و زیر نظر این سامانه صدور مجوز انجام می شود و کاملا تحت وب است و متقاضی در سامانه درخواست می دهد، و حتی صدور مجوز فعالیت نیز در سامانه طوبی ترسیم می شود،  این مهم به روز رسانی آمار را محقق می سازد.
معاون تشکل های دینی سازمان تبلیغات کشور تصریح کرد: در سامانه ریزش ها و رویش هایی وجود دارد و باید هر تشکل شاخص های مورد نیاز را داشته باشد و بتواند مجوز را از سامانه بگیرد و سامانه باید تایید های لازم را انجام دهد.
سیروس بیان کرد: در سامانه طوبی کارت شناسایی مداحی نیز صادر می شود، که این حوزه  تشکل محسوب نمی شود، اما قشر تاثیر گذار اجتماعی حوزه دینی است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین سامانه دارای قابلیت های مختلف است و به صورت نیمه هوشمند سه تشکل  را رتبه  بندی می کند.
سیروس بیان داشت: برای  مداحان سطح بندی داریم و مداح سطح یک، دو و سه، ذاکر و ستایشگر ملی و استانی و پیرغلام سطوح مداحی ما را تشکیل می دهد، که در این حوزه نیز توسط فرایندی مداحان  سطح بندی می شوند و همچنین با برگزاری جلسات، آزمون های شفاهی و کتبی گرفته  می شود و وزن علمی، فنی و مهارتی مداح مشخص می شود و بر اساس این فرایند کارت صادر می شود.
سیروس با اشاره به معضل آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی گفت: ما در اداره کل تشکل های دینی که دارای گستره مخاطبین مردمی است،  وظیفه داریم که در راستای تبیین نقش تشکل های دینی اقداماتی انجام  دهیم و تشکل های دینی توان کاهش آسیب ها و مقابله با آسیب های اجتماعی را دارند و اگر قرار است کاهشی صورت بگیرد در این حوزه  و توسط چنین مجموعه هایی است.
معاون تشکل های دینی سازمان تبلیغات کشور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید دارند و حاشیه نشینی نیز از جمله این موارد است که تشکل های دینی می توانند با برگزاری برنامه ها در مناطق حاشیه نشین به کاهش آسیب ها کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: سیستم های دولتی و حاکمیتی نیز باید زیرساخت های فرهنگی و دینی را در مناطق حاشیه نشین فراهم کنند، که بتوان فعالیت هایی را  انجام داد و حوزه های مختلف را تقویت کرد.
سیروس با بیان اینکه مساجد سنگر اسلام هستند، اظهار کرد: در بسیاری از مساجد ما نماز صبح برگزار نمی شود و باید برنامه ریزی فرهنگی و تبلیغی انجام شود و فعالیت های فرهنگی و مذهبی با برنامه ریزی توسعه یابد و بستر را برای جذب و حضور جوانان در مساجد فراهم کرد.
وی افزود: افزایش برنامه های فرهنگی و مذهبی و بهبود برگزاری مراسمات و نمازها در مساجد ضروری است.
 
مردمی کردن مقابله با آسیبهای اجتماعی ضروری است
معاون تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات کشور گفت: مردمی کردن مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است.
ّحسام سیروس بعد از ظهر یکشنبه در جلسه با بانوان نخبه در  یاسوج افزود:  موضوع آسیب های اجتماعی با توجه به شرایط خاص کشور و دغدغه های موجود به عنوان اولویت شده است و کاهش و رفع آسیب های اجتماعی بسیار مهم است.
سیروس با اشاره به هدفگذاری برای فعالیت بانوان در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی تصریح کرد: جمعیت بانوان فرهیخته خدمات شایانی را به مجموعه هدف ارائه می دهد.
سیروس ابراز داشت: با توجه به اهمیت موضوع و رصد این حوزه توسط مقام معظم رهبری،  توسط رهبر معظم انقلاب دستوری داده شد که کلیه دستگاه ها  در راستای کاهش آسیبها گام بردارند و همچنین هدفگذاری هایی بر اساس حوزه های مشخص انجام شد.
معاون تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات کشور گفت: در همه حوزه های معضلات  زیر خط قرمز بحرانیم و دو ظرفیت مناسب  برای برون رفت وکاهش آسیب ها وجود دارد،   که یک ظرفیت خانواده و دوم مدرسه است و اعتماد مردم نسبت به این دو کانون و توانمندی متولیان در این حوزه ها است.
سیروس خاطر نشان کرد: ۵ آسیب توسط مقام معظم رهبری به عنوان اولویت نظام معرفی شد و باید برای کاهش این آسیب ها با برنامه ریزی و هدفگذاری تلاش کرد.
وی خاطر نشان کرد: طلاق یکی از این حوزه ها است و از  هر پنج ازدواج یکی منجر به طلاق می شود و باید برنامه ریزی با اولویت بندی مناسب برای کاهش طلاق انجام شود.
سیروس گفت: همت مردمی برای جلوگیری از آسیب هایی مانند افزایش طلاق موثر است و این مهم  توسط مجموعه مردمی انجام می شود و اگر از ۹۰ هزار هیئت ما،  هرکدام جلوی یک طلاق را بگیرد سالانه ۹۰ هزار طلاق کم می شود.
سیروس عنوان کرد: اعتیاد دومین مورد از آسیب ها  است و مشکلات فراوانی در این حوزه وجود دارد و در حوزه اعتیاد تنوعی شکل گرفته است و اعتیاد در کلانشهر ها به مد تبدیل شده است و آمار اعتیاد در حوزه زنان نیز  روبه افزایش است.
سیروس بیان کرد: آسیب ها به صورت زنجیر وار به هم ربط دارند، و بیکاری نیز سومین آسیب مورد نظر است و در جامعه ما ریشه دارد و دولت اولویت را بر رفع  بیکاری گذاشته است و کاهش هجمه بیکاری میان جوانان، در کاهش آسیب ها تاثیر بسیاری دارد.
معاون تشکل های دینی سازمان تبلیغات گفت: حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ آسیب دیگر است و تقریبا همه شهرها در این رابطه درگیرند و توجه نظارتی، امنیتی، تبلیغی و فرهنگی در این حوزه پایین است و این مناطق به دلیل عدم پاسخگویی مناسب به نیازهای مختلف و بخصوص نیاز فرهنگی به خواستگاه انحرافات تبدیل می شوند و حاشیه نشینی از معضلات کشور است.
معاون تشکل های دینی سازمان تبلیغات کشور گفت: مناطق حاشیه نشین خواستگاه اتفاقات خاص است و باید به حاشیه شهرها توجه شود و  اقدامات مناسبی انجام شود.
سیروس گفت: نقاط بحران زای استان ها نیز باید در اولویت برنامه ریزی دستگاه ها برای جلوگیری از آسیب ها باشد.
وی خاطرنشان کرد: دلیل اصلی آسیب ها از ضعف ایمان است که دو وجهه دارد که مردم مبتلا و مسئولین کم توجه وجوهات آن است و اگر تقویت بنیه ایمانی انجام شود،  از آسیب ها جلوگیری می شود.
سیروس ابراز داشت: هیئت های اندیشه ورز یک ظرفیت مناسب برای برنامه ریزی و کاهش آسیب های اجتماعی است و همچنین مهمترین ابزار برای کاهش آسیب ها،  آموزش و افزایش آگاهی است.
افزایش ۱۰ درصدی نرخ خدمات سرویس مدارس در کهگیلویه
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: نرخ خدمات سرویس مدارس شهرستان امسال ۱۰ درصد افزایش یافت.
در نشست کارگروه ساماندهی مدارس شهرستان که صبح امروز در آموزش و پرورش دهدشت برگزار شده بود افزایش ۱۰ درصدی نرخ سرویس مدارس، به تصویب رسید.
سید لطف‌الله فروزان در این نشست ضمن تشریح آیین نامه حمل و نقل دانش‌آموزی اظهار داشت: این آیین نامه بسیاری از موانع و مشکلات را مرتفع نموده است و اولیای دانش آموزان دغدغه کمتری نسبت به مسایل رفت و آمد فرزندان خود خواهند داشت.
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه،افزود : همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی باید نگاه مسؤولانه در جریان سرویس‌دهی مدارس داشته باشند زیرا با دانش آموزان سر و کار دارند.
فروزان خاطر نشان کرد: تأمین امنیت جابجایی دانش‌آموزان و توجه به رویکردهای تربیتی در کنار آرامش خانواده‌ها مهمترین رویکرد ساماندهی ناوگان حمل و نقل مدارس است که در سایه مدیریت مطلوب از چشم انداز خوبی برخوردار است.
وی اظهار داشت: توجه جدی به مسائل تربیتی سرویس‌های مدارس قطعا موجب استقبال بیشتر خانواده خواهد شد، چرا که خانواده‌ها برای تامین هرچه بیشتر امنیت اخلاقی فرزندان خود حاضر به همکاری همه جانبه در این راستا هستند
این مسؤول گفت: نگاه آموزش و پرورش به سرویس‌های دارای مجوز جابجایی دانش‌آموزان مدارس بر این است که این سرویس‌ها صرفا یک وسیله ایاب و ذهاب برای دانش آموزان نیستند و در برنامه‌های آموزش و پرورش نقش موثری دارد.
در این نشست کرایه سرویس عمومی و سواری‌های شخصی برای سال تحصیلی ۹۷- ۹۶ به تصویب رسید و نحوه انعقاد قرارداد با شرکت‌های حمل و نقل به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
توزیع اقلام نوشت‌افزار بین فرزندان مددجویان انجمن حمایت از زندانیان
رئیس انجمن حمایت از زندانیان کهگیلویه گفت: به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید ۲۲۱ بسته حمایتی در قالب نوشت‌افزار بین دانش‌اموزان مددجویان این انجمن توزیع شد.
عین‌الله اخوان اظهار داشت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید ۲۲۱ بسته اقلام نوشت‌افزار بین فرزندان زندانیان شهرستان توزیع شد.
رئیس انجمن حمایت از زندانیان کهگیلویه، گفت: این اقلام نوشت‌افزار با هدف حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان مددجویان زیر پوشش انجمن تهیه شده و در اختیار آنها قرار گرفت.
وی، افزود: این مساعدت‌ها به خانواده زندانیانی صورت گرفته که زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند.
اخوان با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان و کمک به معیشت خانواده آنها به مناسبت‌های مختلف سبد کالا بین خانواده‌های زندانیان توزیع می‌کند، گفت: این انجمن در راستای کمک به خانواده زندانیان فعالیت می‌کند.
وی، افزود: خانواده زندانیان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و باید حمایت شوند.
 
همایش تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری همایش تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار استان اشاره کرد و گفت:در تلاشیم که این همایش را تا اواخر پاییز امسال برگزار کنیم.
سید محمدتقی علوی در آیین تجلیل از پیشکسوتان بسیج ورزش کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: سلامت روح و جسم، همدلی، همفکری و تندرستی قشر بسیج ورزشکاران از اولویت‌های مهم ورزش و جوانان استان است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد سلامت و تقویت روح پهلوانی میان ورزشکاران را از اهداف و اولویت‌های مهم مسوولان ورزش استان عنوان کرد و بیان داشت: ورزش باید ضمن ساختن جسم، پرورش روح و تقویت اخلاق، منش و رفتار مطلوب ورزشکاران را نیز در پی داشته باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه اغلب شهدای استان ورزشکار بوده و در اخلاق و منش الگو بوده‌اند، گفت: این استان ۱۰۵ شهید ورزشکار را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
این مسوول با اشاره به در پیش رو بودن هفته دفاع مقدس، گفت: باید از شهدا درس ایثار، فداکاری، اخلاق و رفتار را یاد گرفته و با تبیین اهداف و آرمان‌های واقعی شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه توسعه و ترویج دهیم.
علوی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار استان اشاره کرد و افزود: در تلاشیم که این همایش را تا اواخر پاییز امسال در استان برگزار کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد تلاش برای ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی در دست اجرای استان را از دیگر برنامه‌های مورد توجه ورزش و جوانان استان بیان کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۰ پروژه ورزشی در استان در دست اجرا داریم.
وی، تصریح کرد: هزینه ساخت ۲۶ مورد از این تعداد پروژه از محل اعتبارات استانی، ۲۳ پروژه ملی و ۵۱ مورد دیگر از محل اعتبارات نفت تامین می‌شود.
این مسوول تلاش برای توسعه و فراگیر ورزش در استان را از برنامه‌های مهم مسوولان ورزش استان دانست و گفت: تمامی تلاش خود را برای تحقق این هدف به کار گرفته‌ایم.
علوی با اشاره به وجود استعداد و پتانسیل‌های بالقوه ورزشی در این استان، گفت: باید ظرفیت‌های متعدد در رشته‌های مختلف را شناسایی و از آنها در راستای توسعه و ارتقای ورزش استان و رساندن آن به جایگاه واقعیش در کشور استفاده بهینه کرد.
کاهش ۶ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموز در مدارس چاروسا
رئیس آموزش و پرورش چاروسا از کاهش ۶ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموز در مدارس چاروسا خبر داد.
با حضور بخشدار، رئیس آموزش و  پرورش و اعضای این شورا نشست شورای آموزش و پرورش در محل آموزش و پرورش چاروسا برگزار شد.
محمد شکوهی در ابتدا ضمن خیر مقدم به اعضای شورا با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش در جهت حل مشکلات دانش‌آموزان است، تصریح کرد: شورهای آموزش و پرورش، زمینه‌ساز تحقق خرد جمعی در توسعه تعلیم و تربیت هستند.
رئیس آموزش و پرورش چاروسا به آغاز ماه محرم اشاره و عنوان کرد: ماه محرم بهترین فرصت برای بصیرت افزایی در جامعه است.
وی با بیان اینکه امسال به حوزه پرورشی در آموزش و پرورش توجه ویژه داریم، افزود: باید به نحوی عمل کنیم که دانش‌آموزان اخلاق‌مدار و قابل قبول نظام جمهوری اسلامی تحویل دهیم و به همین جهت توجه ویژه‌ای در سال تحصیلی جدید به حوزه پرورشی خواهیم داشت.
شکوهی به برنامه های برگزاری در هفته دفاع مقدس اشاره و یادآور شد: شرکت در رژه خودرویی روز ۳۱ شهریور، دیدار با خانواده شهدا فرهنگی، غبارروبی گلزار شهدا و قرائت وصیت نامه شهید هر شهر و روستا در مراسم صبحگاه دانش‌آموزی از مهمترین برنامه‌های برگزاری در هفته دفاع مقدس در آموزش و پرورش چاروسا است.
رئیس آموزش و پرورش چاروسا به برگزاری برنامه‌های بازگشایی مدارس هم اشاره و خاطرنشان کرد: به صدا درآوردن زنگ شکوفه‌ها در مدرسه حضرت مریم و فردوسی قلعه رئیسی در روز چهارشنبه، به صدا درآوردن زنگ بازگشایی مدارس در دبیرستان پروین اعتصامی در روز شنبه و شرکت در مراسم صبحگاه مشترک مدارس از مهمترین برنامه‌های بازگشایی مدارس در چاروسا است.
وی با بیان اینکه امسال و در آغاز سال تحصیلی هیچ گونه مشکلی در خصوص کمبود معلم نداریم افزود: یکی از سال‌های که در زمینه ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش مشکلی نداشتیم سال تحصیلی امسال بود که حتی روستای دلی مهتاب که از روستاهای دور افتاده ما است و هر ساله با تاخیر معلم به آنها می‌رسید امسال همزمان با بازگشایی مدارس شروع به کار خواهند کرد.
شکوهی در خصوص اینکه صحبت‌های مبنی بر اینکه بسیاری از انتصابات در آموزش و پرورش سیاسی بوده است، اضافه کرد: در هیچ یک از مجتمع‌ها و مدارس تغییر و تحولی نداشته‌ایم و اگر تغییری صورت گرفته یا اینکه خود مدیر مجتمع درخواست داده بود یا این که انتقالی گرفته است و امتیازات لازم را نداشته است.
رئیس آموزش و پرورش چاروسا تاکید کرد: در آموزش و پرورش چاروسا هیچ گونه تغییر و جابجایی سیاسی وجود نداشته است اگر موردی بود به ما اطلاع دهند تا آن را بررسی کنیم و امیدواریم برخی حاشیه‌سازی را کنار گذاشته و آموزش و پرورش را همراهی کنند تا در آغاز سال تحصیلی شاهد پیشرفت تحصیلی خوبی از سوی دانش‌آموزان باشیم.
وی به کاهش ثبت‌نام دانش‌آموزان در منطقه اشاره و ادامه داد: یکی از مناطق در سطح استان که مهاجرت بسیار زیادی داشت و سبب کاهش ۶ درصدی ثبت‌نامی دانش‌آموزان داشتیم و علت کاهش ثبت‌نام مهاجرت است که امیدواریم به این مساله توجه ویژه شود.
نمایش "سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت " در گچساران به روی صحنه رفت
نمایش "سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت " با رویکردی بومی و مضمونی اجتماعی به معضل بی‌آبی و مهاجرت عشایر در گچساران به روی صحنه رفت.
نمایش سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت  به نویسندگی صابر محمدی  و کارگردانی مهرداد علی‌پور و علی شفیعی‌نژاد در پلاتوی شهید مندنی‌زاده گچساران به روی صحنه رفت.
بر اساس این گزارش، این اثر کاری از گروه هنری "رها"  و در یک دوره زمانی سه ماهه تولید شده است.
گفتنی است، نمایش "سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت " با رویکردی بومی و مضمونی اجتماعی به معضل بی‌آبی و  مهاجرت عشایر و استفاده از آئین‌ها و باورهای بومی با نگاهی به موسیقی جنوب  در یک فضای مدرن و امروزی می‌پردازد.
این نمایش به همراه ۵ نمایش دیگر در جشنواره تئاتر استانی در معرض داوری و نمایش عمومی در پلاتوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران قرار گرفته است.
گفتنی است نتایج داوری آثار و آیین اختتامیه جشنواره استانی روز چهارشنبه ٢٩شهریور ماه ساعت ١٠صبح با حضور مردم،مسوولان استانی و شهرستانی در تالار مهرگان گچساران برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

سی سخت
Iran, Islamic Republic of
اگر .. را در سی سخت دستگیر کنید کلی از مشکلات سی سخت حل میشه این عمده فروشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1