تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : ۲۷۵۶۸۰

۸۵ هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد از دست سودجویان خارج شد / اداراتی که خسارت می‌زنند، اما پول پرداخت نمی‌کنند

۰
کبنا ؛

85 هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد از دست سودجویان خارج شد / اداراتی که خسارت می‌زنند، اما پول پرداخت نمی‌کنند مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۸۵ هکتار از اراضی ملی استان کهگیلویه و بویراحمد از دست سودجویان باز پس‌گیری شد.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، عزت‌الله بهشتی عصر امروز  در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال و اراضی ملی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور جمعی از  مسوولان ارشد استان برگزار شد، اظهار کرد: با همکاری دستگاه قضایی در این مدت ۶ هزار اصله نهال غیرمجاز در عرصه‌های منابع طبیعی جمع آوری و ۱۲۳ هکتار در بدو تصرف از دست سودجویان نیز رفع تصرف شده است.
عزت اله بهشتی فرد از کاهش ۴۵ درصدی مساحت آتش سوزی‌ها جنگل‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: پارسال ۷۰ فقره آتش سوزی به مساحت ۹۰۲ هکتار در جنگل‌های استان به وقوع پیوسته این در حالی است که امسال ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های استان بر اثر ۸۷ فقره آتش سوزی از بین رفت.

وی گفت: ۳۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های مناطع طبیعی در ۲۶ نقطه در معرض خطر آتش سوزی شناسایی، پهنه بندی و با انتخاب دیده بان و ارائه کلاس های آموزشی در قالب طرح حفاظت مشارکتی به مردم واگذار شده که تأثیر به سزایی در کاهش مساحت آتش سوزی‌ها در استان داشته است.

بهشتی فرد کشت گیاهان دارویی از جمله آنغوزه، باریجه و کرفس در سطح ۳۴ هزار هکتار، جنگل کاری از نوع بادام در ۳۶ هزار هکتار با مشارکت مردم را از اقدامات مهم این اداره برای اصلاح، احیا و حفظ مراتع و جنگل‌های استان برشمرد و افزود: ساخت پارک جنگلی به مساحت ۱۰ هکتار در تنگ مهریان یاسوج با کمک محکومان قضایی مرتبط با منابع طبیعی و همچنین انعقاد قرارداد با مشاور به مساحت ۱۷۰ هزار هکتار برای اجرای طرح کاداستر و صدور سند تک برگ برای اراضی ملی در سال گذشته از دیگر اقدامات این اداره برای تحقق این مهم بوده است.

وی کمبود نیروی انسانی، اعتبار و تجهیزات را از مهم‌ترین مشکلات پیش روی این اداره برشمرد و خواستار رفع آن‌ها شد.

بهشتی فرد با انتقاد از پرداخت نکردن میزان خسارت‌های ناشی از تخریب منابع طبیعی از سوی دستگاه‌های اجرایی و همچنین اجرای طرح‌های عمرانی توسط دستگاه‌های خدمات رسان بدون اخذ استعلام و هماهنگی با این اداره از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا به این دو مهم توجه کرده و آن‌ها را مرتفع کنند.


نام شما

آدرس ايميل شما

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1