تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۲۷۵۵۳۹

برگزاری همایش علمی‌کردن کشاورزی و منابع‌ طبیعی در چرام

۰
کبنا ؛همایش یک‌روزه علمی کردن کشاورزی و منابع طبیعی با حضور پروفسور محمدجواد ضمیری در شهرستان چرام برگزار شد.
جلال محمدی دم طسوج دبیر علمی همایش و مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان گفت: ۱۵ مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال، که ۴ مقاله آن به‌صورت سخنرانی ارائه شد.
بنا بر این گزارش، در مقاله جلال محمدی با عنوان عوامل و موانع کشاورزی علمی ازجمله خرده مالکی، نبود سیستم نظارتی بر روی کیفیت محصولات کشاورزی، ناهماهنگی اداری و مهم‌ترین مشکل اقتصاد نفتی است.
همچنین راهکارهایی هم ارائه شد ازجمله توجه ویژه به آموزش کشاورزی، عدم تفکر وابستگی به منابع خارج مزرعه (کمک اداره جهاد کشاورزی)، نظارت دانشکده کشاورزی‌ها بر دستگاه‌هایی اجرایی متولی، تنوع کشت، راه‌اندازی سامانه‌ای در جهاد کشاورزی جهت کنترل کشت (نیازسنجی استان و کشور)، نظارت دقیق بر روی کیفیت محصولات کشاورزی و راه‌اندازی مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی سالم که تائید نهایی را در جهت عرضه دریافت کرده‌اند.
سخنران ویژه همایش پروفسور ضمیری بابیان اینکه ما نیاز به ثبات مدیریتی داریم و بدون ثبات مدیریتی ما پیشرفتی نخواهیم داشت. در حوزه کشاورزی ما پتانسیل فراوانی داریم و گاوهای دو رگ آوردیم که بعد از دو سه نسل گاو بومی دیگر وجود ندارد درصورتی‌که گاو بومی با شرایط سازگار هستند به گرما مقاوم‌تر هستند به کنه مقاوم‌تر هستند.
آیا بدون بررسی دو رگ گیری به وجود بیاید. ما باید به سمت علمی برویم به‌صورت که با داشته‌هایمان بتوانیم تولید را بالا ببریم تا هم به کشاورزان و هم به کشور خدمت کنیم.
در پایان این همایش کارگاه پرورش زعفران در این شهرستان با همکاری تحقیقات کشاورزی استان برگزار شد.
دبیر علمی همایش جلال محمدی دم طسوج گفت: با توجه به خشک‌سالی خراسان، شهرستان چرام با توجه به موقعیت آب و هوایی می‌تواند از این فرصت بیشترین بهره را ببرد و به امید روزی که دوباره تحقیقات کشاورزی در شهرستان چرام افتتاح شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1