تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : ۲۷۵۳۹۴

داستان پلی که سر و ته آن مشخص نیست / قطعی مکرر برق در چاروسا / برگزاری یادواره شهدای روستای موشمی چاروسا/ آغاز عملیات ساخت خانه امید بازنشستگان گچساران

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 
بهره برداری از ۲۵ طرح تولیدی تا پایان امسال در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵ طرح و واحد تولیدی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد تا پایان امسال در شهرک‌های استان به بهره برداری می‌رسد.
سهراب بنام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۷۴ درصد سهم اشتغال و ۵۵ درصد سهم سرمایه گذاری صنعت استان متعلق به صنایع کوچک است، افزود: ۹۶ درصد واحدهای صنعتی استان زیر ۵۰ نفر و در حوزه صنایع کوچک هستند.
وی بیان کرد: صنایع کوچک اهمیت بالایی در توسعه کشور و استان دارد و برای تقویت این حوزه هدفگذاری های مناسبی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هدفگذاری برای بهره برداری از واحدهایی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد خاطرنشان کرد: ۲۵ طرح و واحد تولیدی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد تا پایان سال جدید در استان به بهره برداری می‌رسد.
بنام تصریح کرد: هدفگذاری برای بهره برداری از ۳۰ واحد صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در استان انجام شده است که ۲۵ واحد از این تعداد هدفگذاری سال جاری است و ۲۰ طرح و واحد تنها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره برداری می‌رسد.
بنام اضافه کرد: همچنین ۱۰۰ واحد صنعتی در استان با مراحل مختلف پیشرفت کاری در دست ساخت قرار دارد.
 
پل سوم یا منطقه جنگی
همواره گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم که این استان از کم سلیقگی مسوولان و دست‌اندرکاران تاکنون مرارت‌های زیادی را متحمل شده که دعا می‌کنیم یک روز برای همیشه این کج سلیقگی‌ها به خوش سلیقگی در استان ما مبدل شود.
داستان پل سوم بشار و ساخت آن به مانند فیلمی شده که سر و ته آن معلوم نیست و نمی‌دانیم که در آینده چه سرنوشتی خواهد داشت و آیا اصولاً جانمایی آن درست بوده یا نه.
اما به هر حال پس از گذشت سال‌ها از کلنگ‌زنی اولیه این پل، اکنون به صورت موقت بازگشایی شده و این گونه که می‌بینیم روزانه تعداد بسیار زیادی خودرو در حال عبور و مرور از مسیر پل سوم بشار هستند که البته جای تبریک هم دارد.
اما فراموش نکنیم که در هر حالت باید به شعور مردم احترام بگذاریم و حرمت آن‌ها را حفظ کنیم حتی اگر هنوز پل سوم بشار به صورت رسمی افتتاح نشده باشد.
جاده دسترسی موقتی ایجاد شده بدون این که برای آسایش و راحتی تردد کنندگان کمی اصلاحات روی این نقطه موقت توسط متولیان انجام شده باشد و یا حداقل برای جلوگیری از گرد و خاک شدیدی که از رهگذر عبور خودروها ایجاد شده یک آب‌پاشی ساده توسط دستگاه متولی انجام شود.
دستگاه متولی حال که اجازه عبور و مرور موقت را به مردم داده می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد و اکنون که مسیر رفت و آمدها در این نقطه کوتاه‌تر و دسترسی آسان‌تر شده حلاوت و شیرینی آن را در کام عابران تلخ نکنند.
همواره گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم که این استان از کم سلیقگی مسوولان و دست‌اندرکاران تاکنون مرارت‌های زیادی را متحمل شده که دعا می‌کنیم یک روز برای همیشه این کج سلیقگی‌ها به خوش سلیقگی در استان ما مبدل شود.



راه‌یابی ۷۰ درصد دانش‌آموزان عشایری به دانشگاه

رئیس آموزش وپرورش عشایر سیار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۷۰ درصد دانش‌آموزان عشایری کهگیلویه وبویراحمد به دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی راه یافتند.
رئیس آموزش و پرورش عشایری این استان گفت: درصد دانش‌آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد به مؤسسات و مراکز آموزشی عالی راه یافتند.
رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۸۶ دانش‌آموز داوطلب کنکور سال جاری ۵۸ نفر در مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها پذیرفته شدند.
اسماعیل رضائی‌نیک گفت: دانش‌آموزان بهروز عارفی‌تبار، بهنام برخفچی، سیدحسن رخشان، قاسم بهرامیان‌زاده، فاطمه طوسیان از مناطق عشایری استان رتبه دو و سه رقمی کسب کردند.
وی گفت: امسال برای نخستین بار دانش‌آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد بیشترین درصد قبولی را در دانشگاه‌ها به خود اختصاص دادند.
 
برگزاری برنامه‌های سوگواری و سخنرانی به مناسبت دهه محرم در حسینیه شهید حسن‌زاده
رئیس بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری برنامه سوگواری و سخنرانی به مناسبت ماه محرم در حسینیه شهید حسن‌زاده در شهر یاسوج خبر داد.
سرهنگ قربانعلی حسن‌زاده با بیان اینکه همه ساله و در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی از جنس فرهنگ دینی در حسینیه شهید امیر همتعلی حسن‌زاده در یاسوج برگزار می‌شود اظهار کرد: این توفیق نصیب شده تا برای ترویج فرهنگ دینی در حسینیه شهید حسن‌زاده برنامه‌های متنوعی را برگزار کنیم.
رئیس بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: در ماه مبارک رمضان هر ساله برنامه‌های متنوعی را با حضور یکی از محققان و پژوهشگران حوزه علمیه در این حسینیه داریم.
وی گفت: همچنین در ماه محرم و به مناسبت شهادت سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) برنامه‌هایی را در دهه محرم در حسینیه شهید حسن‌زاده برگزار می‌کنیم.
حسن‌زاده گفت: امسال نیز مطابق با سال‌های گذشته چنین برنامه‌هایی را در حسینیه امیر شهید همتعلی حسن‌زاده واقع در خیابان امامت ۹ شهر یاسوج با حضور قشرهای مختلف مردمی خواهیم داشت.
وی یکی از مهم‌ترین اهداف ساخت و فعالیت این حسینیه را بصیرت‌افزایی در میان قشر جوان جامعه دانست و گفت: حسینیه‌ها مهم‌ترین مراکز بصیرت‌افزایی هستند که امیدواریم مسؤولان به خصوص در حوزه فرهنگی همکاری لازم را برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی با این اماکن مقدس داشته باشند.
برگزاری یادواره شهدای روستای موشمی چاروسا
فرمانده حوزه مقاومت چاروسا از برگزاری یادواره شهدای روستای موشمی خبر داد.
سید امین موسوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یادواره شهدا سبب یادآوری رشادت‌ها و دلاوری‌ها شهدا است اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا امری مهم و ضروری برای پاسداشت شهدا و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است.
فرمانده حوزه مقاومت چاروسا بیان کرد: حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی که ثمره خون شهدا بوده وظیفه همگان است که باید به آن اهمیت داد.
وی افزود: گرامیداشت یاد شهدا سبب عزت نفس نسل کنونی کشور می‌شود و ضروری است تا جانفشانی‌های گذشته برای نسل جوان امروز بازگو شود.
موسوی با بیان اینکه یادواره ۶ شهید روستای موشمی چاروسا برگزار می‌شود تصریح کرد: این یادواره در روز دوشنبه ۲۷ شهریور ساعت ۲۱ در روستای موشمی برگزار خواهد شد.
فرمانده حوزه مقاومت چاروسا یادآور شد: امیدواریم دیگر ادارات و مردم همکاری خوبی در جهت برگزاری این یادواره داشته باشند. پ
 
قطعی مکرر برق در چاروسا به دلیل بارندگی در مسیر این بخش بود
رئیس اداره برق شهرستان کهگیلویه گفت: قطعی مکرر برق چاروسا در روز گذشته به دلیل بارندگی در مسیر این بخش بود.
روز گذشته شاهد قطعی مکرر برق در چاروسا بودیم که این مشکل در بسیاری مواقع سبب قطعی چند دقیقه‌ای را هم داشتیم.
این در حالی بود که بارندگی در سطح شهر قلعه رئیسی وجود نداشت ولی متاسفانه از ساعت‌های اولیه دیروز شاهد قطعی مکرر بودیم و تا صبح امروز همچنان شاهد قطعی برق بودیم.
قطع برق در چاروسا در حالی است که هر بار پس از وصل شدن کمتر از پنج دقیقه با خاموشی مجدد مواجه می‌شوند.
خسرو پرویزی در خصوص وضعیت قطعی مکرر برق در چاروسا بیان کرد: علت نوسانات و قطعی مکرر برق وزش باد و برخورد سیم‌های برق با درختان بود که در مسیر شهر قلعه رئیسی تا دهدشت به دلیل طول مسافت شبکه است.
رئیس اداره برق کهگیلویه تصریح کرد: درست است که در سطح شهر قلعه رئیسی بارندگی صورت نگرفت ولی طول مسافت شبکه و بارندگی که در طول مسیر صورت گرفت سبب قطعی مکرر برق شد.
وی افزود: با توجه به وضعیت جوی بسیاری مواقع شاید شاهد قطعی برق باشیم که امیدواریم مردم صبر داشته باشند و ما هم سعی خواهیم کرد که این مشکلات کمتر باشد.
 
پیش‌بینی برداشت بیش از ۹ هزار تن لیمو ترش از باغات گچساران
رئیس جهاد کشاورزی گچساران با بیان اینکه ۶۲۰ هکتارباغ لیمو ترش قابل برداشت در این شهرستان وجود دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که ۹ هزار و ۳۰۰ تن لیمو ترش از این باغات برداشت شود.
علی مرادی امروز با اشاره به برداشت لیمو در این شهرستان اظهار کرد: برداشت لیمو ترش از باغات این شهرستان از اواسط شهریورماه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد.
رئیس جهاد کشاورزی گچساران با بیان اینکه ۶۲۰ هکتارباغ لیمو ترش قابل برداشت در این شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که ۹ هزار و ۳۰۰ تن لیمو ترش از این باغات برداشت شود.
وی با اشاره به اینکه برداشت این محصول به طور متوسط در هر هکتار ۱۵ تن است، عنوان کرد: این محصول به بازارهای مصرفی دیگر در سطح استان و استان‌های همجوار از جمله خوزستان صادر می‌شود.
مرادی با بیان اینکه لیمو ترش شهرستان گچساران از کیفیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: از این محصول به خوبی در بازارهای استان‌ها و شهرستان‌های همجوار استقبال می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی گچساران خاطرنشان کرد: محصول لیموترش در مناطقی مانند آب توت، کلاغ نشین، دشت امام زاده جعفر و پاکوه کشت می‌شود.
وی با اشاره به بهره‌برداران این محصول که در حال حاضر در فعالیت هستند، اذعان کرد: تعداد ۴۰۰ بهره‌بردار در زمینه تولید لیمو ترش در گچساران فعالیت می‌کنند.
 
کسب ۷ رتبه برتر استانی و کشوری آموزش و پرورش گچساران
رئیس آموزش و پرورش گچساران از کسب ۷ رتبه برتر استانی و کشوری آموزش و پرورش این شهرستان در سال تحصیلی گذشته خبر داد.
سید ظهیرالدین پورالحسینی امروز از موفقیت‌های آموزش و پرورش شهرستان گچساران در سال ۹۵-۹۶ خبر داد و اظهار کرد: برای دومین سال پیاپی به عنوان مدیر برتر در اجلاس مدیران سراسر کشور را کسب کردیم.
رئیس آموزش و پرورش گچساران افزود: همچنین کسب رتبه دوم مدیریت آموزش و پرورش در جشنواره فیلم رشد استان، کسب رتبه اول مدیریت آموزش و پرورش گچساران در پروژه مهر در استان برای سومین سال متوالی و همچنین کسب رتبه اول استان در شورای آموزش و پرورش برای دومین سال متوالی از دیگر افتخارات آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه کسب رتبه اول حمل و نقل مدارس در بین مناطق و شهرستان‌های استان از دیگر افتخارات آموزش و پرورش گچساران است، عنوان کرد: کسب رتبه اول همایش هفته پیوند اولیا و مربیان در بین مناطق و شهرستان‌ها، کسب رتبه اول در میزان مشارکت‌های مردمی، کسب رتبه اول استانی در جمع‌آوری مبالغ جشن نیکوکاری و همچنین کسب رتبه ممتازی کشوری در طرح تعالی دبیرستان شهید احمد کاظمی از افتخارات آموزش و پرورش گچساران است.
مدیر آموزش و پرورش گچساران اذعان کرد: همچنین کسب رتبه اول طرح تعالی دبیرستان دخترانه شاهد اهل بیت، کسب رتبه سوم طرح تعالی دبیرستان شاهد پسرانه، کسب رتبه اول تحقیق و پژوهش در طرح شاهد پسرانه و کسب مقام برتر در انجمن برتر کشوری دبستان شاهد فدک گچساران است که آموزش و پرورش گچساران در سال تحصیلی گذشته این مقام و رتبه را کسب کرده است.
 
هشدار وقوع سیل در شهرهای جنوبی کشور
کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های جنوب کشور از عصر امروز هشدار داد.
محمد اصغری با بیان اینکه امروز و فردا استان‌های جنوب کشور خبرساز خواهند بود، گفت: در بوشهر، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد بیشتر در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.
وی افزود: در این استان‌ها سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و وزش تندبادهای لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.
کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در استان خوزستان رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود تاکید کرد: در استان چهارمحال و بختیاری رشد ابر، ‌ وزش باد و کاهش دما پیش بینی می‌شود.
اصغری به وضعیت جوی استان‌های شمال کشور اشاره کرد و گفت: مازندران، گیلان و گلستان نیمه ابری پیش بینی می‌شود.
وی افزود: در استان اردبیل نیز افزایش مه صبحگاهی انتظار می‌رود.
این کارشناس هواشناسی با اشاره به تداوم بادهای ۱۲۰ روزه در کشور گفت: در استان خراسان جنوبی کاهش دما و وزش باد انتظار می‌رود.
اصغری آسمان پایتخت را برای امروز و فردا صاف پیش بینی کرد و افزود: بیشینه دمای هوای در تهران ۳۲ درجه سانتی گراد است.
 
برگزاری مسابقات ثبت رکورد و تکنیک‌های رزمی در یاسوج
مسابقات ثبت رکورد، تکنیک و فنون‌های رزمی کهگیلویه و بویراحمد با حضور ورزشکارانی از شهرهای مختلف استان برگزار شد.
این رویداد در سه استایل متفاوت انجام و رکوردهای نفرات اول این مسابقات بنام این افراد در دبیرخانه هییت رزمی استان ثبت شد.
اسامی ۶ نفری که رکوردهای برتر استان به نام آن‌ها ثبت شد؛ مقام اول استایل Hick kick آقایان به ناصر مسیح زاده از باشگاه رزمی حسینیان شهرستان بویراحمد و با مربیگری استاد سید مسلم حسینیان با ثبت ۲۳۰ ضربه فنی، مقام اول استایل Around Backik آقایان به مرتضی اسدپور از باشگاه رزمی حسینیان شهرستان بویراحمد و با مربیگری سید مسلم حسینیان با ثبت ۱۳۰ ضربه فنی و مقام اول استایل تعادل پا و استقامت ضربات و تکنیک‌های رزمی بخش آقایان به ایمان صادقی از باشگاه رزمی شهرستان بویراحمد و با مربیگری استاد سید مسلم حسینیان با ثبت مدت زمان ۱۸۰ ثانیه استقامت فشرده اختصاص یافت.
در بخش بانوان هم مقام اول استایل Hick kick بخش بانوان به غزل بازرگان از باشگاه شهرستان آرمینا گچساران و با مربیگری استاد روح انگیز محمدی با ثبت ۱۳۰ ضربه‌ی فنی، مقام اول استایل Around Backik بخش بانوان به نیلوفر تاج الدینی، از باشگاه آزادی شهرستان بویراحمد و با مربیگری استاد شهین جعفری با ثبت ۱۳۰ ضربه‌ی فنی و مقام اول استایل تعادل پا و استقامت ضربات پا و تکنیک‌های رزمی بخش بانوان به راضیه‌ی علی زاده از باشگاه نشاط شهرستان گچساران و با مربیگری استا د روح انگیز محمدی با ثبت ۱۸۰ ثانیه‌ی استقامت فشرده اختصاص یافت.
این مسابقات از صبح روز جمعه ۲۴ شهریور و به‌صورت مجزا زیر نظر داوران رسمی فدراسیون و هییت رزمی استان شروع و در پایان همان روز با ثبت رکوردهای فنی ثبت شده پایان یافت.
 
آغاز عملیات ساخت خانه امید بازنشستگان گچساران
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کهگیلویه و بویراحمد در آئین بهره برداری از این طرح گفت: عملیات اجرایی ساخت خانه امید بازنشستگان گچساران، با زیربنایی به مساحت ۴۷۰ مترمربع، در سال ۱۳۹۵ در پارک شهر آغاز شد.
اکبر گودرزی افزود: این دومین مرکز خانه امید بازنشستگان در کهگیلویه و بویراحمد است که به بهره برداری می‌رسد.
وی اظهار کرد: ۱۲ میلیارد ریال برای احداث این طرح هزینه شده است.
گودرزی بیان کرد: این مرکز دارای بخش‌هایی مانند کتابخانه، آمفی‌تئاتر، کافی‌شاپ، فضاهای تفریحی و ورزشی است.
گودرزی افزود: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بازنشسته کشوری در شهرستان گچساران وجود دارد.
وی گفت: خانه امید بازنشستگان با هدف غنی‌سازی اوقاف فراغت و ارائه خدمات رفاهی تفریحی، درمانی و خدماتی به بازنشستگان احداث شده است.
گودرزی تصریح کرد: در این مکان فرهنگی با برقراری ارتباط مستقیم با بازنشستگان در جهت رفع نیازهای اجتماعی، آموزشی و رفاهی بازنشستگان اقدام می‌شود.
وی بیان کرد: خانه‌های امید محلی برای فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان است تا به این شیوه از سلامت روحی و روانی و جسمی بیشتری برخوردار شوند.
روز ۲۵ ذیحجه به‌عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور تعیین شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1