تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : ۲۷۳۶۵۵

آزمون بزرگ تشخیص اصلاح طلبان بدلی و اصیل در چرام

۱
۰
کبنا ؛ 
(اِنَّما الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ امَنُوا بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتابُواْ وَجاهَدُوا بِاَمْوالِهِمْ وَاَنفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ اُؤْلئِکَ هُمُ اْلصّادِقُونَ) حجرات/ ۱۵
مؤمنان کسانی اند که به خدا و رسول او ایمان دارند و هیچ گاه شک نمی‌کنند و با جان و مال خود در راه خدا جهاد می‌کنند. اینان همان صادقان هستند.
در حوزه مدیریت در هر جامعه ای از زمان شکل گیری جامعه صنعتی تا الان و ورود مفاهیم فربه ای چون  تقسیم کار و تخصص گرایی شقوق و روش‌های مدیریتی گوناگونی به موازات افکار و اندیشه‌های مختلف در جوامع شکل گرفت.
احزاب و تشکل‌های گوناگونی که در حوزه معرفت شناسی و سپهر سیاسی  جوامع به منصه ظهور رسیدند هر کدام برای مدیریت جامعه افکار و آرا و پارادیم های متفاوتی را شکل دادند و جهت تحلیل پدیده‌های اجتماعی فرهنگی سیاسی اقتصادی و زیربنایی به آرا منحصر به فردی تمسک جسته و در این راستا نحله‌های گوناگون مدیریتی به سامان شد و مکاتب مدیریتی مختلف پا به عرصه جوامع گذاشتند.
در جامعه ما هم پس از پیروزی شکوهمند انقلاب بزرگ و الهی مردم زجر کشیده مان در راستای رهنمودهای شکوهمند مراد و رهبر الهی مان پیر خمین و همچنین پیرو قانون اساسی مورد وثوق مردم ایران زمین دو جریان سیاسی در سپهر سیاسی ایران عزیز شکل گرفت که هر دوی این جریانات نماینده افکار و اندیشه جمعی از مردم عزیز کشورمان شدند.
اصولگرایی و اصلاح طلبی دو شیوه نگرش و اندیشه در حوزه مدیریت جامعه ست که هر دوی این جریانات در راستای اهداف بزرگ و الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهنمودهای سرسلسله جنبان حکمای متالیه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب آیت اله خامنه ای و همچنین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و هر دو این جریانات سیاسی معتقد و ملتزم به تمامی اصول و قوانین مندرج در قانون اساسی می‌باشند.
هر کدام از این جریانات سیاسی اگر چه معتقد و ملتزم به قانون اساسی کشور هستند اما در راستای مدیریت جامعه و تحلیل پدیده‌های مختلف جمعی و فیزیکال و مناسبات مدیریتی آن‌ها نظرات و راه حل‌های گوناگون و متفاوتی را مورد نظر دارند و به راه حل‌های گوناگون و متفاوتی تمسک می‌جویند.
در راه بررسی این راه حل‌ها و نظرات دو جریان سیاسی قضاوت ارزشی کردن و سرکوب کردن و به رسمیت نشناختن هر یک از این دو جریان سیاسی کاری غیر اخلاقی و غیر اصولی و نامبارک است که نتیجه جز تفرقه و بدبختی و عدم توسعه یافتگی برای این ملک زرین به ارمغان نخواهد آورد.
طبق اصول مصرحه قانون اساسی و فصل سوم این قانون و اصل ۲۶ هیچ شخصی را نمی‌توان از شرکت‌ در احزاب و جریانات سیاسی مورد پذیرش کشور منع کرد یا به‌ شرکت‌ در یکی‌ از آن‌ها مجبور ساخت‌. پس هر شخصی با مطالعه افکار و اندیشه‌های مورد پذیرش این دو جریان سیاسی و به فراخور پذیرش اندیشه‌های آن‌ها می‌تواند برای عضویت در هر یک از آن‌ها اقدام کرده و از این رهگذر جهت بهره وری و اعتلای کشور و جامعه اسلامی تلاش نماید.
اخلاق و منش انسانی ایجاب می‌کند که افراد در فعالیت‌های سیاسی به مثابه سایر شقوق زندگی جمعی و فردی‌اش، با احترام و حفظ کرامت انسانی ضمن احترام به رقیب سیاسی‌اش به فعالیت بپردازد.
متاسفانه به مثابه سایر مسائل انسانی در این مساله نیز افرادی سودجو و منفعت طلب که در مسیر زندگی جز به منفعت و سود شخصی خویش به چیزی دیگری توجه ندارند فضای فعالیت سیاسی کشور را گل آلود و غبارآلود کرده و جامعه را به سمت انحطاط اخلاقی پیش برده و دین و انسانیت آحاد جامعه را به سخره گرفته و برای مطامع دنیوی در این کارزار هر روزی رنگی به خود گرفته و بر موجی مسلط سوار شده و در این راه با تملق و مجیزگویی فضا را به سمت پلشتی و ناصافی به پیش می‌برند.
در شهرستان چرام و در راستای انتخاب مدیریت اداره راه و شهرسازی آن مدتی ست که بر سر مساله مدیریت این اداره مناقشات و درگیری‌ها و زد و خورد های فراوانی شکل گرفته که واقعاً باعث شده که روان توده مردم زجر کشیده این شهرستان جریحه دار شده و فضای نامیمونی بر شهر حاکم شود.
افرادی از همین طیف آدم‌هایی که جز به منافع و مطامع دنیوی خویش فکر نمی‌کنند و صبح و عصر بین این دو جریان سیاسی اصولگرایی و اصلاح طلبی در نوسان بوده و صبح اصولگرا و شب اصلاح طلبند مدتی ست برای تصدی این سمت فضای شهر را مسموم کرده و روان مردم شهر را دچار نوسانات و ناهنجاری‌های زائد الوصفی نموده‌اند.
افراد دونبش و گویی که به هیچ کدام از مبانی اخلاقی و انسانی مورد پذیرش جامعه وقعی ننهاده و به هیچ صراطی جز منافع خویش مستقیم  نمی‌شوند، این روزها کباده علم و ادب یدک می‌کشند و صغری و کبری می‌چینند که تنها مراد و دلسوز این مردم ما هستیم.
افرادی که در دولت اصولگرایی برای مردم استدلال می‌آوردند که ما تنها نماینده تفکر اصولگرایی این شهریم این روزها خود را نماینده اصلی جریان اصلاح طلبی می‌دانند.
متاسفانه در این بین هم عده ای از افراد دو نبش از اصلاح طلبان بدلی با این افراد هم سو شده و باد بر این آتش می‌وزند و رویه ای هنجار شکن و غیراخلاقی را در فضای به هم ریخته این روزهای چرام نگون بخت باب کرده‌اند.
صحنه منازعه این روزهای اصلاح طلبان اصیل و بدلی شهرستان چرام بر سر این موضوع به دلایلی که در بالا ارائه شد، باعث گردیده تا دل انسان‌های آگاه و دل سوخته دیار حاصلخیز و فرهنگ پرور چرام به درد آمده و خاطر شریف آن‌ها مکدر شود.
بهتر است که جهت اخلاق مدار کردن و تبلور ارزش‌های انسانی و ایمانی مردم، اصلاح طلبان اصیل و فهیم دیار چرام دست از این موازنه منفی و نامبارک برداشته و حمایت خویش را مصروف افراد راستین و اخلاق مدار کرده و دست از حمایت این افراد دونبش بردارند تا از این راستا با حمایت از اخلاق و صراحت در مناسبات سیاسی هر چه بیشتر در جهت تلطیف فضای سیاسی اخلاق زده چرام گام بردارند.
این موضوع آزمون و امتحان بزرگی ست که می‌تواند اصلاح طلبان اصیل و بدلی را از هم متمایز کرده و ارزش‌ها و مناسبات اخلاقی را در جامعه متبلور سازد.
ما اصلاح طلبان اصیل شهرستان چرام این امتحان را به فال نیک گرفته و به دیگر اصلاح طلبان حامی این افراد دونبش نهیب می‌زنیم که به جاده اخلاق و اصالت جریانی برگشته و بگذارند تا جامعه رنگ اصالت و اخلاق به خود گرفته که در غیر اینصورت در آینده این اصلاح طلبان بدلی را به رسمیت نشناخته و از آن‌ها اعلام برائت می‌نماییم.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
---------------------------
از طرف اصلاح‌طلبان چرام
-----------------------------
 
نام شما

آدرس ايميل شما

.
Iran, Islamic Republic of
اگر راست میگید اسمتون را بنویسید
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1