تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۵۱
کد مطلب : ۲۷۳۲۱۱

لنده اقتصادی می‌شود / یاسوج میزبان جشنواره تئاتر معلولان / شهری که پارک ندارد / جشن غدیر در گچساران

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
شهرستان لنده به عنوان شهرستان نمونه اقتصادی مقاومتی انتخاب شد
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان، گفت: باید سعی کنیم نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم یا حداقل در همین شاخص ثابت بمانیم.
مجید محنایی اظهار داشت: تلاش و فعالیت تعاون گران موجب رشد و توسعه جامعه می‌شود.
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سرعت توسعه و پیشرفت استان ماحصل تلاش تعاونی‌ها، بخش خصوصی و بخش دولتی است که نتیجه مطلوب آن کاهش شاخص نرخ بیکاری در استان است.
وی بیان کرد: براساس مرکز آمار ایران رتبه بیکاری استان از ۳۰ به ۲۱ در کشور رسید و این رتبه باید حفظ شود و نرخ بیکاری در استان بازهم کاهش یابد.
محنایی با اشاره به انتخاب شهرستان قلعه گنج کرمان به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی توسط بنیاد مستضعفان، گفت: بنیاد مستضعفان شهرستان لنده را نیز در استان ما برای اجرای این طرح انتخاب کرده و به زودی عملیات آبادانی آن محقق می‌شود.
وی از انعقاد تفاهم نامه‌ای با بنیاد مستضعفان در راستای کاهش نرخ بیکاری در استان خبر داد و افزود: این بنیاد متعهد شده در ۳ سال نرخ بیکاری استان را تا ۵ درصد کاهش دهد.
محنایی تاکید کرد: فرهنگ خوداشتغالی باید در بین جوانان نهادینه شود و مردم به فکر زیرپوشش قرار گرفتن نهادهای حمایتی نباشند.
وی خاطرنشان کرد: معاون اقتصادی استانداری استان در کلینیک اقتصادی و ستاد تسهیل با موشکافی مشکلات تعاونی‌ها و شرکت‌های اقتصادی سعی در حل مشکلات این حوزه دارد و به صورت هفتگی به بررسی مشکلات و ارائه راه حل در این راستا می‌پردازد.
 
میدان عرضه دام محصولات عشایر کهگیلویه و بویراحمد احداث شود
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضروری است میدان عرضه دام محصولات عشایر این استان با نطارت بهداشتی احداث شود.
عبدالله بهمنش اظهار داشت: این استان میدان عرضه دام ندارد که همین مسئله سبب مشکلات فراوانی می‌شود و امکان احتمال بیمارها را افزایش داده است.
وی با تاکید بر اینکه امکان انتقال بیماری تب برفکی در استان وجود دارد، افزود: وقتی چوبداران دام راه می‌افتند در روستاها و نسبت به خرید دام اقدام می‌کنند پس چه انتظاری برای جلوگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام وجود دارد.
بهمنش خواستار ساماندهی و ایجاد میدان عرضه دام شد و گفت: در صورت احداث این میدان با نظارت‌های مستمر و منظم بهداشتی به آسانی امکان کنترل بیمارهای مشترک دام و انسان وجود دارد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان خدمات رسانی به جامعه عشایری نسبت به آموزش عشایر بویژه دامداران این جامعه کم توقع و مولد اقدام کنند.
بهمنش با تاکید بر اینکه واکسیناسیون دام جزو اولویت‌های دامپزشکی است، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پیگیری‌های مستمر۱۳۰۰ لیتر سم در بین دامداران توزیع شده است.
وی ابراز کرد: امسال ۵۰۰ بسته حمایتی دارویی به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته که باید توسط اداره دامپزشکی توزیع شود که این مهم به نحو احسن و مطلوب اجرایی می‌شود.
یاسوج میزبان ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان خلیج فارس
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان خلیج فارس به میزبانی این استان در یاسوج برگزار می‌شود.
علیرضا موسوی‌امجد عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کارگاه آموزشی تخصصی تئاتر معلولان با هدف هم‌گرایی پیشکسوتان، معلولان هنرمند، مراکز توانبخشی و مربیان هنر استان در یاسوج برگزار شد.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور «کمال‌الدین شفیعی» از هنرمندان و اساتید برجسته تئاتر کشور در این کارگاه، افزود: این کارگاه تخصصی از ۱۴ تا امروز، ۱۵ شهریور ماه به مدت دو روز در مرکز استان برگزار شد.
وی کشف استعدادهای برتر و نخبه و به منظور توجه، تقویت، رشد و توسعه این استعدادها، ارتقای سطح فرهنگ تئاتر معلولان، تعامل بیشتر با هنرمندان و ارتقای سطح کیفیت تئاتر معلولان را از اهداف مهم برگزاری این کارگاه عنوان کرد.
این مسوول با بیان اینکه استعدادهای بالایی در افراد معلول است، گفت: برخی از معلولان به دلیل وضعیت جسمی خود از حاضر شدن در جمع و یا بیان توانمندی‌های خود خجالت می‌کشند که در این میان وظیفه مسوولان مراکز آموزشی و بهزیستی است که استعدادهای ناشناخته را شناخته، کشف کرده و با تقویت و پرورش آنها را شکوفا کرد.
موسوی امجد با عنوان اینکه سازمان بهزیستی کشور سالانه جشنواره‌هایی را به همین منظور در سراسر کشور برگزار می‌کند، خاطرنشان کرد: جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر معلولان از جمله این جشنواره‌ها است.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این جشنواره‌ها برای معلولان جسمی، حرکتی، ذهنی، اختلالات بینایی، شنوایی سالمندان و بیماران روانی مزمن برگزار می‌شود، یادآور شد: این جشنواره‌ها در قالب ۶ منطقه کویر، کاسپین، آفتاب، زاگرس، طلوع و خلیج فارس در استان‌های مختلف توسط سازمان بهزیستی کشور طراحی و برنامه‌ریزی شده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان خلیج فارس در سال جاری خبر داد و گفت: این جشنواره در اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.
موسوی‌امجد با بیان اینکه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان خلیج فارس با حضور پنج استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، بوشهر و بندرعباس برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار خواهد شد.
وی دستیابی به تئاتری قابل دسترس برای همگان، عدم توجه به تفاوت‌ها و محدودیت‌های فیزیکی و بیانی، استفاده از اندیشه‌ای متکی بر باور و زبانی مشترک، کشف استعدادهای نخبه معلولان و استفاده از توانمندی‌های این قشر را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
 
کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ساخت ۱۱۸ مدرسه جدید است
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان نیازمند ساخت ۱۱۸ مدرسه جدید و مقاوم‌سازی ۱۲۰ آموزشگاه است.
هادی زارع پور اظهار داشت: تخریب ۱۱۳ مدرسه فرسوده و تعمیر ۲۵۸ آموزشگاه نیز از نیازهای آموزشی این استان است.
وی عنوان کرد: باید ۱۱۷ مدرسه پیش ساخته در این استان نصب و راه اندازی و ۱۱۴ سرویس بهداشتی نیز در مدارس استان ساخته شود.
زارع پور افزود: بخش عمده‌ای از فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد قدیمی و فرسوده هستند و استانداردهای لازم را نیز ندارند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدارس این استان با کمبود تجهیزاتی ازجمله دستگاه کپی، صندلی دانش آموز، صندلی آموزگار، تخته سفید، چاپگر، کمد بایگانی و میز مواجه‌اند.
زارع پور عنوان کرد: سالانه حدود ۲ تا سه هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه در شهر یاسوج و حومه آن افزوده می‌شود که دلیل اصلی چنین موضوعی نیز مهاجرت بی‌رویه است.
وی ابراز داشت: با وجود افزایش جمعیت دانش‌آموزی در شهر یاسوج و اطراف آن زیرساخت‌های لازم و یا فضای آموزشی از پیش تعیین شده در نظر گرفته نشده است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود فضای آموزشی یکی از معضلات و بحران‌های جدی در این استان است.
زارع پور اظهار داشت: در یکی از فضاهای آموزشی شهر مادوان از توابع شهرستان بویراحمد هم‌اینک چهار مدرسه فعالیت می‌کنند.
وی افزود: در یک مدرسه روستای بلهزار شهرستان بویراحمد نیز به ازای ۳۰۰ دانش آموز تنها یک سرویس بهداشتی وجود دارد.
وی بیان کرد: اوایل مهر سال جاری حدود هشت هزار عدد انواع نوشت افزار بین دانش آموزان کم‌بضاعت کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مذاکرات و پیگیری‌های لازم برای تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار به‌منظور تکمیل و افتتاح مدرسه شهر مادوان بویراحمد انجام می‌شود.
فتاح محمدی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از مشکلات آموزشی شهر یاسوج و اطراف آن ازجمله مادوان ناشی از مهاجرپذیر بودن است که باید این روند با برنامه‌ریزی‌های لازم کنترل و مهار شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به کمبود فضای آموزشی در یاسوج و اطراف آن، گفت: عدالت بیشتری درزمینهٔ تخصیص اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه نهاد مهم آموزش‌وپرورش رعایت شود.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: لازم است کار کارشناسی مطلوب‌تری در زمینه هزینه کردن اعتبارات برای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج و اطراف آن انجام شود.
ستاد پروژه مهر (بازگشایی مدارس) کهگیلویه و بویراحمد از تیر سال جاری آغاز به کار کرده و هدف از اجرای این پروژه نیز آماده سازی مطلوب فضاهای آموزشی استان برای تحصیل بهتر دانش آموزان است.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۱۵۰ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم دارد.
شهردار و شورای شهر دیشموک از رسانه‌‌ها نترسند/شهری که پارک نیاز دارد/قبرستان را از دل شهر بیرون ببرید
بخشدار دیشموک گفت: شهردار و شورای شهر دیشموک از رسانه‌‌ها نترسند.
حسن امیریان صبح امروز در نشست شورای اسلامی شهر دیشموک اظهار کرد: باید برای توسعه شهر تلاش کنیم.
وی در ادامه ضمن تقدیر از شورای اسلامی گذشته شهر دیشموک گفت: شورای اسلامی شهر دیشموک در گذشته نسبت به کسر و حذف معابر با جدیت برخورد می‌کرد و شورای جدید باید از حذف و کسر کردن معابر و خیابانها خودداری کنند.
رئیس شورای اداری دیشموک ضمن تبریک به شورای اسلامی جدید گفت: شورای جدید متشکل از نیروهای تحصیل کرده‌ و با تجربه هستند و نقاط برجسته را برجسته‌تر کنند و اگر نقاط ضعفی وجود داشت به نقاط مثبت تبدیل کنند.
امیریان گفت: سرپرست شهرداری دیشموک باید پاکدستی و حفاظت از اموال بیت‌المال را با جدیت در دستور کار خود قرار دهد.
وی اذعان کرد: شورای اسلامی شهر دیشموک و سرپرست شهرداری فرصت جدیدی برایشان ایجاد گردید که امیدوارم از این فرصت به دست آمده در خدمات‌رسانی به مردم به خوبی استفاده و در خدمت به خلق خدا نهایت بهره‌برداری را ببرند.
نماینده عالی دولت در دیشموک از شورای اسلامی شهر دیشموک و شهرداری خواست تا از کار مردم گره‌گشایی کنند که عبادت به جز خدمت به خلق نیست چون یکی از بهترین عبادت‌ها خدمت به خلق است.
وی با بیان اینکه به عنوان یک برادر از شورای اسلامی و شهرداری می‌خواهم تا از رسانه نترسند عنوان کرد: سعی کنید کارهای خود را رسانه‌ای کنید و نظارت رسانه را بر خودتان بر کارتان بپذیرید چون هر جا که رسانه باشد شفافیت است و از خیلی ضعف‌ها جلوگیری می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر دیشموک از شورای اسلامی جدید و شهرداری خواستار رفع مشکل جایگاه زباله، و پی‌گیری پارک شهری در دیشموک شد و گفت: بحث زباله یکی از مشکلات شهر دیشموک است که سعی شود طی یک برنامه برای رفع این مشکل اقدامات لازم به کار گرفته شود.
وی به بحث دیگری در شهر دیشموک پرداخت و گفت: بحث آرمستان دیشموک یکی دیگر از مشکلات شهر دیشموک است که در دل شهر قرار دارد که اگر قبرستان از دل شهر بیرون برده شود کاری بزرگی صورت گرفته است.
امیریان به نبود پارک شهری در دیشموک اشاره کرد و گفت: نبود پارک در دیشموک یکی دیگر از مشکلات شهر است که امید می‌رود شورای اسلامی و شهرداری در جهت گسترش فضای سبز در دیشموک قدم بردارند.
وی متذکر شد: همه ما یک دین نسبت به مردم شهر دیشموک داریم که همه ما باید در راستای شکوفایی، عمران سازندگی و آبادانی این شهر و بخش تلاش کنیم.
 
جشن بزرگ عید غدیرخم در شهر دوگنبدان در جوار شدای گمنام برگزار می‌شود
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران از برگزاری جشن بزرگ عید غدیرخم در جوار بوستان شهدای گمنام گچساران خبر داد.
حجت‌الاسلام عبدالرحیم ملکوتی از برگزاری جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر دوگنبدان خبر داد.
وی با بیان اینکه غدیر، رسالتی سنگین بر دوش همگان است افزود: در راه نشر اتفاقات واقعه غدیر خم، آیات و روایات موجود در این باره قدم‌های بیشتری باید برداشته شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به برگزاری مراسمات جشن در این روز اشاره کرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران افزود: به مناسبت دهه امامت و ولایت و همچنین فرا رسیدن عید سعید غدیر خم جشن باشکوهی در شهر دوگنبدان با حضور هنرمندان با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع همراه با جوائز برگزار خواهد شد.
ملکوتی افزود: این جشن روز جمعه ۱۷ شهریورماه راس ساعت ۹ شب در بوستان شهدای گمنام برگزار خواهد شد.
وی در ادامه به دیگر برنامه‌هایی که به مناسبت دهه امامت و ولایت در شهرستان گچساران برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: به مناسبت عید قربان الی عید غدیرخم در تمام مساجد و تکایا شهرستان گچساران جشن و سرور برگزار می‌شود.
 
تولید ۵ هزار اصله نهال در نهالستان منابع طبیعی باشت
رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری باشت گفت: پنج هزار اصله نهال در نهالستان منابع طبیعی این شهرستان با همکاری بسیج سازندگی و سپاه ناحیه باشت تولید شد.
سامان گرجی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال به اقتصاد مقاومتی، منابع طبیعی و آبخیزداری باشت با همکاری بسیج سازندگی و سپاه ناحیه این شهرستان اقدام به تولید نهال کرد‌ه است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت ادامه داد: در این راستا در قالب اردوی یک روزه تعداد پنج هزار اصله نهال تولید شد.
وی با بیان اینکه تولید این تعداد نهال در نهالستان منابع طبیعی باشت صورت گرفته، افزود: نهال‌ها به صورت فشرده در محیط این اداره تولید شده است.
گرجی با اشاره به نهال‌های تولید شده، تصریح کرد: نهال‌های کاشته شده در بهمن ماه و به مناسبت هفته منابع طبیعی با همکاری سپاه و بسیج این شهرستان در بین مردم و مرتع‌داران توزیع و در پارک جنگلی باشت غرس می‌شود.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری باشت به نوع نهال‌های تولید شده اشاره و بیان کرد: نهال‌های تولید شده بید و اوکالیپتوس هستند.
وی خاطرنشان کرد: جا دارد از زحمات و همکاری بسیار خوب فرمانده سپاه باشت، بسیج سازندگی و گردان محمد رسول الله تشکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1