تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۲۷۲۳۲۳

از راه‌اندازی سامانه جدید در کهگیلویه و بویراحمد تا سوزنی که آقای مدیرکل به دیگران زد و هنرهای منسوخ شده

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام و دریافت کارت اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام و دریافت کارت اهدای عضو در استان خبر داد و گفت: امیدواریم مردم بیش از پیش به این موضوع تمایل داشته و از آن استقبال کنند.
اورنگ ایلامی اظهار کرد: اهدای عضو از فرهنگ‌های بسیار پسندیده و مورد نیاز در هر جامعه است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای توسعه این فرهنگ در این استان، گفت: خوشبختانه با کارها و اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر این فرهنگ به خوبی در استان ما جا افتاده و نهادینه شده است.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اهدای عضو رتبه نخست و برتر کشور را دارد، گفت: استان‌هایی مانند یزد و فارس در رتبه‌های بعد از استان ما هستند.
این مسوول بالا بودن حس انسان‌دوستی و نوعدوستی مردم استان ما را را از عوامل موثر در توسعه و ترویج این فرهنگ بیان کرد و یادآور شد: خانواده‌های اهداکننده عضو استان از اقدام خود راضی هستند.
ایلامی با اشاره به رضایت ۷۷ تا ۹۸ درصدی خانواده‌های اهداکننده عضو از این کار خود، گفت: مردم به خوبی با اهمیت، آثار و برکات معنوی اهدای عضو آشنا شده و انجام این کار آرامشی برای دل خود و توشه‌ای برای بیمار مرگ مغزیشان اندوخته می‌کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشک کهگیلویه و بویراحمد به تعداد اعضای برداشته شده از بیماران مرگ مغزی در استان از سال ۹۰ تاکنون اشاره کرد و گفت: حدود ۴۴۷ عضو جهت پیوند به بیماران نیازمند از این بیماران برداشته شد.
وی، تصریح کرد: حدود ۹۷ درصد از این اعضا به بیماران نیازمند پیوند زده شد که حدود ۴۴۰ پیوند موفقیت‌آمیز بوده است ضمن اینکه در حال حال حاضر ۴۰۰ نفر از این تعداد در قید حیات هستند.
این مسوول با بیان اینکه مردم می‌توانند در زمان سلامتی خود برای اهدای عضو در مواقعی که خدا نکرده برای آنها مشکلی پیش بیاید ثبت‌نام و رضایت خود را اعلام کنند، گفت: با ثبت‌نام و پر کردن فرم مربوط به اهدای عضو می‌توان با سختگیری کمتری از طرف خانواده‌ها روبرو شد.
ایلامی از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام و کارت اهدای عضو در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه برای ثبت‌نام خود اقدام کنند.
وی اظهار امیدواری کرد که مردم بیش از پیش به این موضوع تمایل داشته و برای ثبت‌نام و دریافت کارت اهدای عضو از این سامانه در استان استقبال کنند.
 
 
انتقاد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از شیوه کار تعاونی‌های مسکن / یه سوزن به دیگران یه ...

در نشست هم‌اندیشی مسؤولان استانی با تعاونگران کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با انتقاد از شیوه کار تعاونی‌های مسکن گفت: تعاونی‌ها مسکن نباید به شکل بنگاه عمل کنند و زمین زراعی بگیرند که این خلاف مقررات است.
شامگاه یکشنبه نشست هم‌اندیشی مسؤولان استانی با تعاونگران استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون اقتصادی استاندار، مدیرکل حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل شهرک‌های صنعتی، مدیران عامل بانک‌ها، فرماندار بویراحمد، رئیس اتاق تعاون و تعاونگران استان در سالت اجتماعات اداره‌کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان برگزار شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تبریک هفته تعاون به تعاونگران استان نقش تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال پایدار را مهم ارزیابی کرد و گفت: تعاونی ها و اتحادیه‌های تعاونی باید تلاش کنند جهت بازاریابی در نمایشگاه‌های بین‌المللی که در سطح کشور و خارج از کشور برگزار می‌شود حضور فعال‌تری داشته باشند.
صابر مظاهری با بیان اینکه این نشست صمیمی برای بررسی و حل مشکلات تعاونی‌ها در سطح استان تشکیل شده است از اعلام آمادگی این اداره‌کل و مجموعه دستگاه‌های تابع وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان برای حل مشکلات تعاونی‌ها و کمک به ارتقاء کیفی آنها خبر داد.
وی تعامل تعاونی‌ها با اتاق تعاون در استان را ضرروی دانست و گفت: آمادگی داریم دوره‌های آموزشی متناسب با گرایش‌های مختلف حوزه تعاون را برای اعضای تعاونی‌ها در سطح استان برگزار کنیم تا شاهد رشد کیفی، فعالیت بهتر تعاونی‌ها و توسعه فرهنگ تعاون در جامعه باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد سوء مدیریت در بخش تعاون را از مشکلات تعاونی‌ها دانست که باید با تدبیر در راستای ترویج فرهنگ کار جمعی و چهار چوب مقررات و اساسنامه تشکیل شده گام برداشته شود.
مظاهری با انتقاد از شیوه کار تعاونی‌های مسکن گفت: تعاونی‌ها مسکن نباید به شکل بنگاه عمل کنند و زمین زراعی بگیرند که این خلاف مقررات است.
وی از عزم دولت برای حل مشکلات تعاونی‌ها خبر داد و از تعاونگران خواست برای ایجاد اشتغال پایدار در استان بیش از گذشته تلاش کنند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تبریک هفته تعاون و تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای کمک به توسعه بخش تعاون گفت: این هفته فرصت مناسبی برای آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده به بخش تعاون در استان است.
محنایی با بیان اینکه تعاونی در تار پود فرهنگ ما نهفته است خاطرنشان کرد: روند توجه به بخش تعاون باید شتاب بیشتری بگیرد تا شاهد شکوفایی اقتصاد در جامعه باشیم.
وی افزود: اساس اقتصاد بر سه رکن دولتی، خصوصی و تعاونی استوار است که نقش تعاونی‌ها طبق قانون اساسی در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی تعیین کننده است.
محنایی حضور و فعالیت زنان در بخش تعاون در استان را خوب توصیف کرد و گفت: چون اعضای بیشتر تعاونی‌ها خانوادگی هستند و زنان خیلی فعالی در این بخش داریم لازم است مشکلات آنان در کارگروهی جمع‌بندی و برای حل آنها چاره‌اندیشی شود.
معاون اقتصادی استاندارکهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کار گروهی مرکب استانداری، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون، صنعت معدن، شهرک‌های صنعتی و سایر دستگاه‌های مرتبط برای حل مشکلات تعاونگران خبر داد و گفت: در این کارگروه مشکلات تعاونی‌ها به شکل جزئی مورد بحث بررسی قرار می‌گیرد.
فرماندار بویراحمد در ابن جلسه بروکراسی و کاغذبازی اداری را از موانع بزرگ سر راه تشکیل تعاونی‌ها عنوان کرد و گفت: انتطار می رود جلساتی از این جنس که مسولان و تعاونگران رو در روی هم حضور دارند در استان بیشتر تشکیل شود تا شاهد رفع مشکلات آنان به کمک مسئولان باشیم.
محمدکاظم نظری جلسات تعاونگران و مجموعه مدیریتی استان را از مفید‌ترین و کاربردی‌ترین جلسات دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به مسئله اشتغال و بیکاری که اولویت مهم کشور در عصر کنونی است لازم است مسؤولان برای حل مشکلات تعاونی‌ها بیش از گذشته تلاش کنند.
رئیس اتاق تعاون نیز از برگزاری دوازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر خبر داد و گفت: در این جشنواره از ۱۴ تعاونی برتر استان در گرایش‌های مختلف تجلیل خواهد شد.
لهراسب باقری تشکیل اتاق تعاون در استان را برای بررسی موانع و مشکلات تعاونی‌ها یادآور شد و گفت: تعاونگران در گرایش‌های مختلف مشکلات خود را به صورت مکتوب به اتاق تعاون استان ارائه دهند تا در جلسات مشترک با مسئولان دستگاه‌های اجرایی مطرح تا نسبت به رفع موانع آنان تصمیم‌گیری شود.
 
 
تلاش دانشگاه یاسوج برای تبدیل پژوهش‌ها به فناوری/افزایش بودجه پژوهش دانشگاه از ۶٫۷ به ۱۷٫۵ درصد
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: این دانشگاه در تلاش است پژوهش‌هایی که توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان انجام می‌شود به فناوری تبدیل شوند.
محمودرضا رحیمی در نشست مشترک با معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یاسوج گفت: دانشگاه یاسوج در سالهای گذشته افتخارات زیادی را کسب کرده و اکنون دارای جایگاه مطلوبی در بین دانشگاههای کشور است.
وی ادامه داد: سهم بودجه پژوهشی از اعتبار کل دانشگاه در سالیان اخیر افزایش قابل توجهی یافته است.
رحیمی به تلاش این دانشگاه برای تبدیل شدن پژوهش‌ها به فناوری اشاره کرد و بیان داشت: این امر با برنامه‌ریزی و هدفمند کردن پژوهش‌ها در حال انجام است.
رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به آمادگی دانشگاه مادر استان برای همکاری با وزارت ارتباطات، اظهار داشت: پتانسیل اعضای هیأت علمی دانشگاه به خصوص گروه‌های مرتبط در زمینه it و ict بسیار مطلوب است که باید در تبدیل پژوهش‌ها به فناوری و کارآفرینی فعال شود.
رحیمی توجه به تحقیق و پژوهش را از افتخارات خود در طی دو سال گذشته عنوان کرد و گفت: در دو سال گذشته بودجه پژوهش از ۶٫۷ درصد به ۱۷٫۵ درصد افزایش یافته که در بین دانشگاههای کشور کم نظیر بوده است.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم دانشگاه یاسوج را به وضعیت نامطلوب خر اولین دانشگاه الکترونیک کشور تبدیل کنیم.
معاون حقوق ، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست گفت: جوان بودن ترکیب اعضای هیئت علمی در کنار افتخارات بدست آمده این دانشگاه از ویژگی‌های ممتازی است که برای یک دانشگاه حایز اهمیت است و باید قدر آن را دانست.
دکتر مرتضی براری با اشاره به خروجی نامطلوب دانشگاههای کشور افزود: انتظار این است که دانشگاهها تبدیل به مرکز تولید شرکت‌های دانش بنیان شوند.
وی ادامه داد: با توجه به رشد تصاعدی اقتصاد فناوری اطلاعات، امید است در انتهای برنامه ششم توسعه به رشد قابل توجهی نسبت به گذشته دست یابیم.
براری به نقش تاثیرگذار دانشگاههای فناور در دست یابی به اهداف برنامه ‌ششم اشاره کرد و تصریح کرد: خروجی دانشگاهها و دانشگاههای نسل چهارم باید شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.
وی با تقدیر از مرکز آپای دانشگاه یاسوج، گفت: آمارها نشان می‌دهد دانشگاه یاسوج در هر حوزه‌ای وارد شده موفق بوده است.
این مقام مسئول در وزارت ارتباطات بیان داشت: امیدواریم دانشگاه یاسوج بتواند it را با دیگر مزیت‌هایی که در استان وجود دارد پیوند بزند.
 
 
تامین ۶۰۰ تن میوه شب عید از تولیدات کهگیلویه و بویراحمد/بالا بودن سرانه مصرف گوشت قرمز در این استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تامین ۶۰۰ تن میوه شب عید از تولیدات استان خبر داد.
جعفر گوهرگانی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: موضوع تنظیم بازار و تامین میوه شب عید در چند سال اخیر برای حمایت از مصرف کننده و جلوگیری از نوسانات قیمت در دستور کار بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سهمیه میوه شب عید سال ۹۶ استان ۵۸۰ تن بود که به دلیل مشکل سرمازدگی محصولات، پرتقال مورد نیاز از خارج وارد شد اما سیب از محصولات خود استان تامین شد.
وی با تاکید بر تامین میوه شب استان برای نوروز ۹۷ از تولیدات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۵۰ تن پرتقال و ۲۵۰ تن سیب نیاز استان برای نوروز سال آینده است که از تولیدات استان تامین شود.
این مسوول نبود سردخانه و سورتینگ را چالش جدی در حوزه جهاد کشاورزی دانست و افزود: نیاز است بخش خصوصی به این موضوع ورود کند اما تاکنون بخش خصوصی تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه نشان نداده که پیشنهاد می‌کنیم سردخانه ۲ هزار تنی تعاون روستایی به سیستم شست و شو، بسته بندی، استانداردسازی و ذخیره سازی مجهز شود.
گوهرگانی در بخش دیگری از سخنان خود به سرانه مصرف گوشت قرمز در استان اشاره کرد و افزود: سرانه مصرف گوشت قرمز در استان بالا است بطوری که سرانه تولید استان ۲۰.۶ درصد و سرانه مصرف ۱۱.۷ درصد است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ماهانه بین۱۶ تا ۱۷ هزار راس دام در کشتارگاه‌های صنعتی استان ذبح می‌شود که کشتار دام سالانه ۱۸۰ هزار تا ۲۰۰ هزار مورد است.
وی از کشتار غیر بهداشتی دام انتقاد کرد و گفت: آمار کشتارهای خارج از کشتارگاه با توجه به سرانه مصرف جمعیت استان و کشتار در قصابی‌های موجود در بین راه‌ها، بخش‌ها، روستاها و خود مصرفی دامداران بالغ بر ۲۰۰ هزار راس است.
این مسوول خاطرنشان کرد: قیمت گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان‌ها ارزانتر است که افزایش قیمت دام در کمیسیون نظارت استان مطرح و مصوب شود.
در این نشست مصوب شد تفکیک لاشه ها و لیبل‌گذاری با همکاری دامپزشکی و قصابی‌ها صورت گیرد، همچنین در گشت مشترک دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار از ۲۲ مورد قصابی ۱۸ پرونده تخلف برای واحدهای متخلف در تعزیرات حکومتی تشکیل شد.
 
شناسایی و معرفی ظرفیت‌های بقاع متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ظرفیت‌های مهم و متعدد بقاع متبرکه استان، بر شناسایی و معرفی این ظرفیت‌ها در راستای کمک به توسعه استان تاکید کرد.
حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های مشهور در داشتن تعدد امامزادگان و بقاع متبرکه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گردشپذیر بودن این استان، افزود: سالانه میلیون‌ها مسافر و گردشگر با حضور در بقاع متبرکه ضمن استفاده از فضای معنوی این اماکن مطهر برای اسکان در این مکان می‌مانند.
وی به فرمایش و تاکید مقام معظم رهبری درباره «تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی» اشاره کرد و افزود: ما نیز تمامی تلاش خود را برای تحقق این هدف به کار گرفته‌ایم.
این مسوول اجرای انواع برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در بقاع متبرکه را یکی از اقدامات انجام گرفته برای تحقق این هدف عنوان کرد و بیان داشت: به صورت مداوم و مستمر و متناسب با مناسبت‌های گوناگون برنامه‌های شاخصی در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
جنتی‌پور توجه و استفاده مطلوب از بقاع متبرکه را عامل موثری در توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد و بیان داشت: با توسعه صنعت گردشگری می‌توان به ارتقای اقتصاد و توسعه استان کمک کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ظرفیت‌های مهم و متعدد بقاع متبرکه استان، بر شناسایی و معرفی این ظرفیت‌ها در راستای کمک به توسعه استان تاکید کرد.
وی به اقدامات انجام شده برای تحقق این هدف اشاره کرد و گفت: تدوین سند جامع و راهبردی بقاع متبرکه استان در همین راستا انجام شده است.
این مسوول تدوین این سند را راهکاری موثر برای شناسایی، معرفی و استفاده مطلوب از ظرفیت‌های موثر بقاع متبرکه عنوان کرد و بیان داشت: بر اساس این سند ظرفیت‌های متعدد این اماکن مطهر شناسایی، مشخص و از آنها استفاده بهینه خواهد شد.
جنتی‌پور آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در این حوزه را از عوامل موثر در موفقیت آن عنوان کرد و بیان داشت: رسانه‌ها می‌توانند مانند گذشته در فرهنگ‌سازی و اثرگذاری این موضوع نقش مهمی داشته باشند.
 
احیای هنرهای منسوخ شده در کهگیلویه و بویراحمد/توجه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی برای توسعه این صنعت
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تلاش و احیای هنرهای منسوخ شده در استان، گفت: توجه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی راهکاری موثر برای توسعه این صنعت است.
محمود باقری اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های غنی در داشتن سابقه تاریخی و کهن است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آثار تاریخی، سنتی، مذهبی و طبیعی زیادی در این استان از گذشته به جا مانده است، افزود: باید از این آثار در راستای معرفی بیشتر استان به دیگر مناطق استفاده کرد.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از توانمندی‌ها و داشته‌های خود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: استفاده و به کارگیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند در تحقق این هدف موثر باشد.
این مسوول با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ داشتن منابع و طبیعت بکر و زیبا به استان چهار فصل معروف شده است، خاطرنشان کرد: هر ساله میلیون‌ها مسافر و گردشگر برای دیدن این طبیعت زیبا و استفاده از آب و هوای مطلوب این منطقه به استان ما سفر می‌کنند.
باقری توسعه زیرساخت‌های لازم برای افزایش خدمات‌دهی به مسافران را از راه‌های موثر در توسعه صنعت گردشگری و در نتیجه ارتقای اقتصاد استان دانست و یادآور شد: تاکنون با همکاری دیگر دستگاه‌ها اقدامات خوبی در این حوزه انجام گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صنایع دستی را از جمله هنرهای سنتی و به جا مانده از تاریخ کهن مردم این مرز و بوم عنوان و بیان داشت: برخی از این هنرها با گذشت زمان به دلیل عدم توجه کافی در حال منسوخ شدن و فراموشی هستند.
وی گلیم، جاجیم، قالی، سفره، توبره، نمکدان و آینه‌دان را از جمله صنایع دستی این منطقه بیان کرد و یادآور شد: برخی از صنایع دستی مانند سیاه چادر عشایری در زمان‌های گذشته و توسط مردم همین استان بافته می‌شد که امروزه کمتر به آن توجه می‌شود.
این مسوول یکی از اولویت‌ها و رسالت‌های مهم اداره کل صنایع دستی را توجه به هنرهای کهن و سنتی بیان کرد و گفت: احیای هنرهای قدیمی منسوخ شده یکی از برنامه‌‌های مهم و در دستور کار این حوزه است.
باقری با تاکید بر تلاش و احیای هنرهای منسوخ شده در استان، گفت: توجه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی راهکاری موثر برای توسعه این صنعت است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و ساماندهی هنرمندان، بیمه کردن آنها و خدماتی مانند پرداخت تسهیلات کم‌بهره را از جمله حمایت‌های مسوولان از هنرمندان صنایع دستی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کار شناسایی هنرمندان این حوزه در مناطق روستایی و عشایری استان برای ساماندهی کردن آنها از برنامه‌های مهم است، تصریح کرد: ۴ هزار نفر را برای سال جاری در دستور کار داریم که تاکنون ۳ هزار نفر شناسایی و برای آنها کارت صادر شده است.
باقری بیمه هنرمندان را از دیگر برنامه‌های در دست اجرا عنوان کرد و بیان داشت: هنرمندان در مرکز و دیگر شهرستان‌های استان باید با مراجعه به ادارات صنایع دستی در محل خود نسبت به ثبت‌نام برای دریافت بیمه اقدام کنند.
 
اجرای برنامه‌های متعدد به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در بویراحمد
مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد از اجرای برنامه‌های متعدد به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان خبر داد.
حجت‌اسلام کمال فتاح‌زاده اظهار کرد: هفته امر به معروف و نهی از منکر همزمان با آغاز ماه محرم آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.
مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد با بیان اینکه نهضت عاشورا خود بزرگترین امر به معروف تاریخ بوده و هست، افزود: به همین دلیل هفته نخست این ماه به ناl امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
وی امام حسین (ع) را بزرگترین عامل به معروف و ناهی از منکر تاریخ عنوان کرد و بیان داشت: ما نیز باید تاسی از این امام همام گامی موثر در این حوزه برداریم.
این مسوول بروز و توسعه انواع آسیب‌های اجتماعی در دنیای کنونی را نتیجه عدم توجه به همین امر مهم الهی بیان کرد و یادآور شد: تشکیل و توسعه گروهک‌های تکفیری از جمله داعش نیز نتیجه ساکت ماندن در برابر منکرات است.
فتاح‌زاده احیا و اجرای این فریضیتین الهی را از موارد مهم و ضروری در جامعه دانست و بر توجه و مشارکت بیشتر برای اجرای این موضوع در جامعه تاکید کرد.
مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد با بیان اینکه هفته امر به معروف و نهی از منکر با ماه محرم آغاز می‌شود، گفت: ایام محرم فرصتی مناسب برای تبیین موضوع امر به معروف و نهی از منکر برای مردم به خصوص نسل جوان است.
وی با اشاره به اینکه نهضت عاشورا در همین راستا به وجود آمد، گفت: باید علت برپایی این نهضت و هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا را به درستی برای مردم تشریح کرده و توضیح داد.
این مسوول در ادامه به اجرای برنامه‌های گوناگون و متنوع در این هفته اشاره کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و دینی متعددی برای این هفته در نظر گرفته شده است.
فتاح‌زاده با عنوان اینکه در روزهای آینده روزشمار و عناوین این هفته از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد، تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی متناسب با عناوین روزهای این هفته تدارک دیده شده و در آن زمان اجرا خواهد شد.
وی، گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت همه مسوولان، ادارات، دستگاه‌ها و ظرفیت‌هایی مانند ائمه جمعه و جماعات، اساتید دانشگاه، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، روحانیون، مبلغین، صدا و سیما و اصحاب رسانه بتوانیم گامی موثر در راستای احیا و اجرای مطلوب فریضه امر به معروف و نهی از منکر در استان برداریم.
 
برگزاری افتتاحیه دوره خط امام (ره) در شهر مقدس قم با ظرفیت ۱۸۰ دانشجوی بسیجی و نخبه کهگیلویه و بویراحمد
معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دوره خط امام (ره) استانی با ظرفیتی قریب به ۱۸۰ دانشجوی بسیجی و نخبه هم استانی در شهر مقدس قم خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه دوره با حضور حجت الاسلام ذوالنور و سردار بوعلی فرمانده سپاه فتح استان برگزار می شود.
محسن عباسیان با بیان اینکه قریب به ۱۸۰ دانشجوی بسیجی و نخبه در این دوره حضور خواهند داشت، گفت: افتتاحیه دوره خط امام استانی با حضور حجت‌الاسلام ذوالنور و سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فتح استان روز دوشنبه ۱۳ شهریور برگزار و دوره به مدت ده روز در شهر مقدس قم و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) ادامه خواهد داشت.
وی ضمن اشاره به اینکه دانشجویان بسیجی منتخب برای حضور در این دوره آزمون‌های ورودی متعدد را طی کرده‌اند، افزود: این دانشجویان از بین بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی داوطلب از سراسر استان انتخاب و معرفی شده‌اند.
معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این دوره با حضور اساتید شاخص کشوری و حول ۴ محور؛ بصیرتی، تشکیلاتی، تربیتی و معرفتی با ۷۰ ساعت آموزش مداوم و مستمر انجام خواهد گرفت.
عباسیان اظهار کرد: این دوره همراه با برنامه‌های متنوعی همچون زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، زیارت مسجد جمکران، حضور در گلزار شهدا، برنامه های مختلف مذهبی همچون اعیاد و جشن ها و مسابقات و .... می‌باشد.
وی تربیت و ساماندهی نیروهای ارزشی و انقلابی و آموزش سرگروه‌های صاحین و شورای بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها را از اهداف برگزاری دوره بیان کرد.
 
ساخت ۴۰۰ کلیپ فرهنگی توسط معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه/تولید ۱۲ کتاب صوتی در این معاونت
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه از ساخت ۴۰۰ کلیپ فرهنگی توسط معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه خبر داد.
سردار حسین محبی با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی تبلیغات سپاه در راستای مصون سازی فرهنگی کارکنان هر ساله برنامه‌هایی را ابلاغ می‌کند و ضروری است نتیجه عملکرد و اثر بخشی این برنامه‌ها مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد گفت: در راستای ارزیابی عملکرد و اثر بخشی برنامه فرهنگی و تبلیغی کهگیلویه و بویراحمد سومین استانی می‌باشد که در ۶ ماهه اخیر مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد.
وی با تقدیر از عملکرد سپاه فتح در اجرای برنامه‌های ابلاغی این سپاه گفت: سپاه فتح در راستای برنامه‌های فرهنگی، قرآن و تبلیغی عملکرد مناسبی داشته است.
سردار محبی اظهار کرد: تاکنون افزون بر ۴۰۰ کلیپ فرهنگی در موضوعات مختلف توسط معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه تدوین و پخش شده است.
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: در راستای گسترش فرهنگ کتاب‌ و کتابخوانی در بین کارکنان سپاه، اقداماتی را در این زمینه انجام داده است که با تنوع بخشی، جذابیت و نوآوری توانسته رویکرد جدیدی را در میان فرماندهان، مسئولان و کارکنان نسبت به اهمیت کتاب‌ و کتابخوانی ایجاد کند.
وی از تولید ۱۲ کتاب صوتی در این معاونت خبر داد و گفت: تولید کتاب‌های صوتی برای اولین بار در کشور انجام شده است و ۱۲ کتاب با خوانش‌های مختلف تولید و در دسترس می‌باشد.
محبی میزان اثرگذاری سپاه را در حوزه فرهنگی مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: رویکرد سپاه در برنامه‌های فرهنگی اعتقادی بوده و از برنامه‌های روز و تکنولوژی‌های نو استفاده می‌کند.
 
ضرورت بصیرت افزایی و تبیین فلسفه غدیر برای نسل جوان در دهه ولایت
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و ویراحمد بر ضرورت بصیرت افزایی و تبیین فلسفه غدیر برای نسل جوان از طریق اجرای برنامه‌های موثر در دهه ولایت تاکید کرد.
حجت‌الاسلام رضا قاسمی  اظهار کرد: دهه پربرکت امامت و ولایت از نهم شهریور ماه آغاز و تا ۱۸ این ماه ادامه دارد.
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دهه فرصتی مناسب برای تبیین برخی از مسائل و موضوعات مورد نیاز است، گفت: باید برنامه‌های متناسب با این دهه تدارک دیده و اجرا شود.
وی با اشاره به روزشمار این دهه، گفت: هر روز دهه ولایت به یک نام نامگذاری شده که باید بر اساس آن برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا کرد.
این مسوول به انواع معضلات و آسیب‌های اجتماعی دنیای امروز اشاره کرد و افزود: امروز دشمن سعی دارد تا از طریق انواع ابزارها و وسایل ارتباطی جمعی، شبکه‌ها و فضاهای مجازی اهداف خود را عملی کند.
قاسمی نقطه و هدف اصلی دشمن را جوانان و اعتقادات آنها عنوان کرد و بیان داشت: یکی از موضوعات مورد هدف دشمن تضعیف اعتقادات، باورها و تفکرات نوجوانان و جوانان و دور کردن آنها از شیعه و مذهب تشیع است.
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دشمن قصد دارد تا با اجرای انواع برنامه‌های هدفمند ریشه اعتقادات را تضعیف و با ایجاد شبهه میان این نسل آنها را از شیعه و اعتقاداتش دور کند.
وی بر ضرورت بصیرت افزایی و تبیین فلسفه غدیر برای نسل جوان از طریق اجرای برنامه‌های موثر در دهه ولایت تاکید کرد و یادآور شد: باید کاری کنیم تا ضمن خنثی شدن نقشه‌های شوم دشمن جوانان را بیش از پیش به این راه نزدیک کنیم.
این مسوول با اشاره به شهادت شهید حججی، شهادت این جوان را نشاندهنده عشق و علاقه به کشور و مذهبش عنوان کرد با بیان اینکه ما هزاران هزار شهید حججی دیگر در کشورمان داریم، ادامه داد: وجود چنین جوانانی نشان می‌دهد که تلاش‌ها و کارهای فرهنگی انجام گرفته مثمرثمر بوده و باید آنها را ادامه داد.
قاسمی دهه ولایت را فرصتی مناسب برای تبیین اهداف و آرمان‌های بزرگ شیعه و ائمه (ع) دانست و گفت: امیدواریم با اجرای برنامه‌های منسجم و هدفمند در این ایام بتوانیم گامی موثر در راستای تحقق اهداف بلند شیعه برداریم.
پزشکانی که با کاروان سلامت به جنگ فقر و نداری در لوداب رفتند + فیلم


 بسیاری از بیماران بخش محروم لوداب با دو درد یعنی مریضی و درد فقر و نداری دست و پنجه نرم می‌کنند تا آینه‌ای از محرومیت را به نمایش گذاشته باشند.

در دهمین روز از شهریور ۹۶ و در واپسین روزهای گرم سال اهالی کاروان سلامت امید دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد راهی بخش محروم لوداب بویراحمد شدند تا برخی از افرادی که به بیماری‌‌های نظیر سرطان گرفتار بودند و تاکنون به دلیل فقر و نداری نتوانسته بودند به پزشک مراجعه کنند، شناسایی شوند.
لوداب با جمعیتی بالغ بر ۱۳ هزار نفر در ۱۳۰کیلومتری یاسوج واقع شده و به رغم اینکه رنگ فقر بر چهره اهالی این منطقه نشسته ولی اخلاقمداری و صفات نیکوی مردمان آن زبانزد است.
شادی تسکین دردی از الام مردمان زجر کشیده این مناطق دور افتاده و قدرشناسی مردمان خونگرم آن  بزرگترین انگیزه و مزدی است که سبب شده پزشکان طرح کاروان سلامت دل به این کار خیرخواهانه بزنند.
در این سفر یک روزه بیش از ۲ هزار بیمار توسط تیم‌های متخصص و دندانپزشکی به صورت رایگان ویزیت شدند و در دل همین معاینات بیش از ۵ بیمار مشکوک به سرطان شناسایی شد.
بدون شک این حرکت پزشکان کاروان سلامت امید برگ زرینی در دوران خدمت اعضای این کاروان خواهد بود و براستی چه لذتی زیباتر از خدمت رسانی به مستضعفین.
مهمترین خواسته مردم بخش محروم لوداب از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شبانه روزی کردن مرکز بهد اشتی و درمانی و وجود پزشک متخصص و دندانپزشک در این منطقه بوده است.
در این سفر یک پیرزن روستایی به دلیل فشارخون بالای ۲۲ ، حمله آسم و درد قفسه توسط یکی از پزشکان کاروان سلامت امید تشخیص به اعزام به مرکز استان شد که در کمتر از ۳۰ دقیقه بالگرد اورژانس هوایی یاسوج از فرودگاه این شهر در گراب لوداب به زمین نشست.
مردم خوشحال از اینکه برای اولین بار یک کاروان سلامت در این سطح با حضور پزشکان متخصص, عمومی و کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در بخش لوداب حضور می‌یابند و به صورت رایگان بیماران را ویزیت و درمان کردند.
استمرار سفرهای کاروان امید سلامت به مناطق محروم
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاروان سلامت امید این استان با هدف خدمت به مناطق روستایی و کمتر برخوردار با حضور پزشکان رشته‌ها مختلف به مردم به طور رایگان خدمات ارائه می‌کند.
اورنگ ایلامی اظهار داشت: در راستای توزیع عادلانه امکانات و برخورداری تمام مردم از خدمات شایسته و مطلوب در حوزه بهداشت و درمان کاروان سلامت امید با هدف برقراری عدالت اجتماعی به شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف سفر می‌کنند.
وی عنوان کرد: در این کاروان دو کلینکی سیار دندانپزشکی با داشتن تمام تجهیزات دندانپزشکی به مردم بخش محروم لودب بویراحمد ارائه خدمات عمومی دندانپزشکی می‌کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در چهارمین سفر کاروان سلامت امید ۴ پزشک عمومی و پزشکان متخصص قلب، داخلی، سونوگرافی، اطفال، گوش، حلق و بینی و عفونی به مردم لوداب ارائه خدمت می‌کنند.
مرکز بهداشتی و درمانی لوداب شبانه روزی می‌شود
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از شبانه روزی شدن مرکز بهداشتی و درمانی بخش محروم لوداب خبر داد و گفت: یکی از مهمترین خواسته‌های به‌حق مردم بخش لوداب بویراحمد در حوزه بهداشت و درمان، شبانه روزی کردن مرکز بهداشتی و درمانی و وجود پزشکان متخصص و دندانپزشک است.
غلام محمد زارعی افزود: برای اولین بار یک کاروانی در سطح پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف و کلینیک‌های سیار دندانپزشکی با هدف درمان بیماران نیازمند به صورت رایگان به این منطقه سفر می‌کنند.
وی از شبانه روزی کردن ارائه خدمات در مرکز بهداشتی و درمانی لوداب خبر داد و افزود: این موضوع با پیگیری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به وزارت بهداشت پیشنهاد شد که هم اکنون بروکراسی اداری آن در حال انجام بوده و بزودی این خواسته مردم محقق می‌شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تشریح وضعیت برخی پروژه‌های عمرانی در حوزه بهداشت و درمان بخش لوداب، ادامه داد:  مرکز بهداشتی و درمانی آبمورد با جمعیت تحت پوشش ۲ هزار و ۷۰۰ نفره هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
زارعی با بیان اینکه این مرکز با زیربنای ۴۰۰ متر مربع و اعتباری افزون بر ۵۹۰ میلیون تومان احداث می‌شود، تصریح کرد: این پروژه ابتدای سال ۹۶ آغاز و پیش بینی می‌شود در اوایل سال آینده افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.

واقعه غدیر در شهرستان دنا بازسازی می‌شود
فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهرستان دنا از بازسازی واقعه عظیم و تاریخی غدیرخم در روستای تمنک از توابع بخش پاتاوه این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علی ستوده‌نیا  اظهار داشت: واقعه عظیم و تاریخی غدیرخم روز شنبه ۱۸ شهریورماه در روستای تمنک از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا بازسازی می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت واقعه عظیم و سرنوشت ساز غدیر، اظهار داشت: این عید هویت شیعه و تابلوی معرفی کننده شیعه بوده و در صورتی واقعه غدیرخم فراموش نمی‌شد، محرم اتفاق نمی‌افتاد و غدیر اسم یک سرزمین نیست بلکه یک تفکر و اعتقاد است.
ستوده‌نیا ابراز کرد: انتظار می‌رود تمامی اقشار مردمی برای برگزاری باشکوه این مراسم مشارکت جدی در برنامه‌های ستاد مردمی بازسازی غدیر داشته باشند و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکنند.
وی تصریح کرد: پیش بینی حضور بیش از۵ هزار نفر شده و متناسب با این جمعیت تدارکات و برنامه ریزی برای بازسازی واقعه غدیر در زمینی به مساحت ۳ هکتار در روستای تمنک شهرستان دنا انجام شده که در پایان مراسم به قید قرعه ۲ هدیه ۳ میلیون ریالی و ۴۰ هدیه یک میلیون ریالی و اقلام فرهنگی و هنری به شرکت کنندگان اهدا می‌شود.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهرستان دنا ادامه داد: از مردم و ارداتمندان اهل بیت عصمت و طهارت برای حضور در این آئین دعوت می‌شود.
 
گازرسانی به ۲۳۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم
گازرسانی به ۲۳۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد خدمت دولت یازدهم است که افزون بر رفاه مردم صیانت از منابع طبیعی و جنگل‌ها را در پی دارد.
 
کارشناسان بر این باورند که فراهم کردن زیرساخت‌های رفاهی روستاها گام نخست برای حفظ جمعیت در روستاهاست؛ امری که تحقق آن زمینه ساز رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور و این خطه محروم اما غنی خواهد شد.
** گازرسانی به ۱۸ هزار خانوار روستایی
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون حدود ۱۸ هزار خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار شدند که این میزان معادل ۴۷ درصد از کل عملکرد این شرکت از ابتدا تاکنون بوده است.
رحمان خادم افزود: جمعیت بهره‌مند از گاز روستایی کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم بیش از ۶۰ هزار نفر است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.
‌اینک ۵۷۰ روستا در این استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
خادم اظهار کرد: در دولت یازدهم ۲۳۰ روستا در این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.
مدیرعامل گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این راستا ۶۳۰ کیلومتر خط انتقال اجرا شد.
خادم اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد در چهار سال فعالیت دولت یازدهم درمجموع یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.
وی افزود: ۱۴ شهر از ۱۷ شهر کهگیلویه و بویراحمد پیشتر گازرسانی شده بود و یک شهر در دولت یازدهم گازرسانی شده است.
وی با اشاره به اینکه ٧۵درصد از روستاهای واجد شرایط این استان از نعمت گاز برخوردار هستند افزود: این میزان در شهرستان گچساران ١٠٠درصد، بویراحمد ٨١درصد، کهگیلویه ۴۶درصد، باشت ٨۵درصد، دنا ٨١درصد، چرام ٨۶درصد، بهمئی ٣٩درصد و لنده ۶٧درصد است.
** شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۵۶ روستا در هفته دولت
وی به شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۵۶ روستای شهرستان دنا و بهمئی در هفته دولت اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب گازرسانی به مجموعه روستاهای سرآسیاب و ممبی (۳۸ روستا)، مجموعه روستاهای کت (۱۱ روستا) و گازرسانی به روستاهای سادات محمودی (۷ روستا) اجرا می‌شود.
مدیر عامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گازرسانی به بخش سرآسیاب و منطقه ممبی شهرستان بهمئی را یکی دیگر از پروژه‌های مهم گازرسانی استان دانست و افزود: عملیات اجرایی این طرح از سمت شهرستان لنده با خط ۶ اینچ و اعتباری بالغ‌بر ۱۶۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.
وی تصریح کرد: جمعیت بهره‌بردار این طرح بیش از ۱۷ هزار نفر است.
وی تأکید کرد: ١۶٨هزار خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که از این تعداد ١٢٢هزار و۶٠٠ خانوار شهری و ۴۵ هزار و چهارصد خانوار روستایی است
خادم تصریح کرد: ٩٧درصد کل خانوارهای شهری و٧٢درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.
کهگیلویه و بویراحمد براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد که کمتر از ۵۰ درصد آنها در روستاها زندگی می‌کنند.
از مجموع ١٧ شهر کهگیلویه و بویراحمد ١۵شهر از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
گازرسانی به ۲ شهر دیشموک و قلعه رئیسی در حال انجام است.
**چشم انداز روشن آینده توسعه گازرسانی
مدیرعامل گاز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۴۵۸ روستای استان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ با بیش از هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال گازرسانی خواهد شد که مجوزهای لازم اخذ شده است.
خادم گفت: هم اکنون شاخص بهره‌مندی شهرستان کهگیلویه از نعمت گاز طبیعی ۴۸ درصد است که با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا این شاخص تا چند سال آینده به بیش از ۸۱ درصد خواهد رسید.
رحمان خادم افزود: با بهره برداری از طرح گازرسانی به ۲ شهر قلعه رئیسی و دیشموک و ۱۳۴ روستا شاخص بهره‌مندی این شهرستان از گاز طبیعی افزایش چشمگیری خواهد یافت.
خادم بیان کرد: این طرح در سه فاز در حال اجراست که فاز اول و دوم این پروژه به طول ۱۶ کیلومتر خط انتقال اجرا شد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد با گازرسانی به مناطق دیشموک و قلعه رئیسی سالانه از قطع ۱۷ هزار اصله درخت جلوگیری می‌شود و استفاده از منابع فسیلی هم بشدت کاهش می‌یابد.
اجرای این طرح همچنین نقش مهمی در ایجاد صنایع کوچک و متوسط و درنتیجه اشتغال در منطقه افزایش پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: در هفته دولت امسال روستاهای چیر، پوزه، کوهبرد، ۲ بند، سرمست دم مهد و کلگه پهن با جمعیتی بیش از ۹۸۲ نفر در قالب ۲۲۶ نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
وی اعتبار این طرح را ۶ میلیارد و ۷۴۹ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این طرح ۲۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه پلی اتیلن اجرا شد.
شهرستان کهگیلویه با ۱۳۲ هزار نفر جمعیت دارای چهار شهر، چهار بخش و ۱۰ دهستان است.
** اهمیت توسعه گازرسانی برای مهاجرت معکوس
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توسعه گازرسانی به روستاها برای ترویج مهاجرت معکوس به شهرها و رضایتمندی مردم خدمات دولت در این حوزه را خوب ارزیابی کرد.
غلامرضا تاجگردون با یادآوری استفاده از چوب درختان جنگلی برای گرم کردن خانه‌ها و پخت غذا افزود: توسعه گازرسانی به روستاها برای صیانت از گنجینه‌های خدادادی جنگل‌ها نیز هست.
وی پیوستن شهرستان گچساران به روستاهای سبز از نظر گازرسانی را نشانگر توجه دولتمردان به توسعه گازرسانی در این شهرستان دانست.
تاجگردون ادامه داد که یک شهر و ۶۲ روستای گچساران از نعمت گاز برخوردار هستند.
وی بیان کرد: بیش از ۳۱ هزار خانوار که ۶ هزار و ۶۰۵ خانوار آن در مناطق روستایی زندگی می‌کنند در گچساران از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1