تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۲۷۱۷۰۸

نقدی بر طایفه گرایی در دهدشت

۱۲
۰
کبنا ؛متن ارسالی
در حالی که همگان شورای چهارم  دهدشت را به خاطر طایفه گرایی مورد نکوهش قرار می‌دادند و معتقد بودند که انتخاب شهردار بر خلاف عرف و به‌واسطه مسائل قومی انتخاب شده لازم است نکاتی را در مورد گزینه‌های مطرح شده برای سکانداری شهرداری دهدشت و حتی شهردارهای قبلی مطرح نمایم. در حوزه کهگیلویه بزرگ متاسفانه طایفه گرایی سبب شده که اصلاحات همواره بازنده انتخابات باشد و هیچگاه بزرگان این دیار به فکر اصلاح خود در خصوص کنار گذاشتن مسائل طایفه ای نبوده‌اند در حالیکه:
بنی آدم اعضای یکدیگرند                که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار            دگر عضوها را نماند قرار
ما مردم دهدشت از هر طایفه ای که باشیم با آرامش تمام در کنار هم زندگی می‌کنیم ولی هرگاه پای انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات شورای شهر و حتی انتخاب شهردار و روسای ادارات در میان بوده تقسیم بندی حوزه ثلاث و بویراحمد مطرح بوده که این امر در قرن بیست و یکم یک آفت است.
همگان شورای چهارم و شهردار را به باد انتقاد گرفته‌اند ولی آیا عملکرد آقایان (ع) و (و) در شهرداری دهدشت جای نقد نبوده؟
مهم‌ترین منبع درآمد شهرداری عوارض شهری و اماکن تحت نظر شهرداری می‌باشد که متاسفانه در زمان شهرداران قبلی مغازه‌های شهرداری با دامن زدن به مسائل طایفه ای در اختیار عده ای قرار گرفته که همواره از بستگان یا طایفه خودشان بوده‌اند  و امروز همان مغازه‌ها را با اجاره بالا به دیگران واگذار می‌نمایند و درآمد شهرداری از این اجاره‌ها به ۱۰ درصد هم نمی‌رسد.
من از سایت کبنا خواهش می‌کنم که در خصوص تاکسی داران هم تحقیقی صورت بگیرد و مطمئناً مشخص می‌شود که واگذاری تاکسی‌ها به یک طایفه خاص و بر اساس اصول نبوده است.
شرکت‌های ترمینال مسافربری در اختیار چه کسانی است خواهشمندم از رانندگان خطوط بین راهی سوال شود.
گروه اکثریت و اقلیت را در شورای چهارم دوستان مطرح کردند و همواره به مسائل طایفه ای دامن می‌زدند و ما هم معتقدیم اگر در شهرداری دهدشت اختلاس صورت گرفت عوامل مرتبط باید به مجازات برسند، ولی چیزی که الان هم شاهد هستیم دامن زدن به مسائل طایفه ای در همین زمان بوده نمی‌خواهیم بپذیریم که انتخاب سه گزینه از حوزه‌ [...] به‌عنوان لیست نهایی شهرداری دهدشت توهین به افرادی است که به خاطر اصلاحات به اکثریت این شورا رای داده‌اند و این امر سبب شده که الان همه مردم متوجه جلسه‌های شبانه آقایان برای دامن زدن به مسائل طایفه ای باشند، همانطور که این منفعت طلبان برای شکست دکتر کامرانی با حاج عدل همکاری کردند تا تنها و تنها موحد قبول نشود و یادشان باشد می‌خواستند از وفایی حمایت کنند که هشت سال فرماندار احمدی نژاد بود چون هم طایفه ای خودشان بود.
الان شورای پنجم را گروه اکثریت موافق با آقای منطقیان می دانیم و مطمئناً تنها گزینه دلخواه آقای منطقیان انتخاب می‌شود و صدها متخصص جغرافیای شهری و برنامه ریزی شهری باید خونه نشین باشند تا آقای منطقیان بتواند به منافعش دست پیدا کند.
 
آقایان بدانید که انتخاب این گزینه‌ها تنها بر اساس مسائل طایفه ای بوده و چهار سال دیگر همه شما مورد آزمون مردم قرار خواهید گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

بیکار
Iran, Islamic Republic of
درود خوب بود
میرزا ساداتی
Iran, Islamic Republic of
سلام..حرفهای نویسنده در مورد تاکسی و دکه و ... در مورد دیگر شهردار ها به نوعی دیگر صدق می کند و مختص به آقایان وفایی و عزیزی نبود..این حرف شما رو تصدیق کنیم در مورد آقایان عزیزی و وفایی بی انصافی محض هستش اگر اقرار نکنیم دهدشت بعد از بزرگمردی چون مرحوم توفیقیان اگر شهرداری دلسوز به چشم دید همین دو نفر بودند...وفایی اصلاحات یا اصولگرا مرد عمل و کار بود و هم پرسنل شهرداری و هم اکثریت واقع بین همشهری بر این امر واقفند و هنوز به نیکی از ایشان یاد می کنند.. شما که در مورد تاکسی ها اصرار به تحقیق و تفحص دارید بروید تحقیق کنید که وفایی چگونه و در چه وضعیت اسفباری شهرداری را تحویل گرفت و به چه صورت به هنگام رفتن تحویل داد ..بپرسید زمانی که ایشون سکان رو در دست گرفتند چند ماه پرسنل حقوق دریافت نکرده بودند و از این باب دل و دماغ انجام وظیفه نداشتند...همینطور کارخانه آسفالت..وضعیت نقلیه شهرداری...بدهی به اداره های شهرستان و همینطور از پارک جنگلی و....... آمار بگیرید.. از عملکرد ایشان در زمان تصدی فرمانداری الیگودرز هم آماری بگیرید..جناب عزیزی هم به همین منوال مدیری قدر و قوی بودند...شما نویسنده شخصی طایفه گرا و ساداتی ستیز هستید و بس....عزیزم علت طایفه گرایی نیست بلکه باید بدانید ساداتی ها همیشه هم اهل علم بودند و هم در سیاست نقش بسزایی داشتند و دارند...مصالح کلی رو ترجیح میدهند به مسائل سیاسی مثل استاندار که اینک متهم به اصولگرا بودن هستند در صورتی که ایشان اهل تعامل و همکاری و اجرا و توسعه ی استان هستند و با نمایندگان اصولگرا به جای بحث و جدل بیهوده و خالی و کردن عقده های بعضی افراد مدارا کرده و امورات و مسائل حیاتی را پیگیر هستند...در پایان برای شما دوست خوب آرزوی موفقیت دارم..
همشری
Iran, Islamic Republic of
متاسفاته کاملا درسته
Romania
شورای پنجم خوشبختانه بین سادات امامزاده علی و حوزه ثلاث اتحاد درست کرده.معلوم نیست نگارنده مقاله چه هدفی داشته است
ایل
Iran, Islamic Republic of
در جواب نظر شماره ۲ فامیل شما کل جوابتونه میده! ضعیف ترین شهردار اقای عزیزی و وفایی بوده! ترمینال دست چه کسانی هست مسکن مهر کجا ساخته شده و به چه دلیل مدرسه ابتدایی در تجاریترین نقطه شهر در زمان کدوم شهردار ساخته شده اقای عزیزی
جيب
Iran, Islamic Republic of
همه دنبال منافع شخصى خود و اطرافیان خودشون هستن جز مرحوم توفیقیان
نسرین
Iran, Islamic Republic of
الحق و انصاف خوب بیان کردی و حقایق رو گفتی هر چند شهردار قبل ضعفهای هم داشتن
Iran, Islamic Republic of
ای داد وبیداد....
واقع بین
Romania
در پاسخ به میرزا ساداتی می خواهم بگویم که نویسنده اسم طایف خاصی را مطرح نکردند و منظورشان را بد فهمیدی ایشان معتقد به طایف گرایی هستند و بنظر می رسد واقعیات را گفته من بابام راننده تاکسی است میگه بصورت .. مجوز تاکسی صادر کرده و الان تعداد تاکسی ها زیاده و درآمدها کم
اولادمعصومی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
درود بر سادات امامزاده علی
مهاجر
Iran, Islamic Republic of
حاج توفیقیان بخواب که دزدان بیدارند..هیچکس به فکر شهر نیست ..بعداز مرحوم توفیقیان شهر خالی شد..ان مردبزرگ ازاد اندیش سیاستمدار بااخلاق واخلاص..حاج توفیقیان بخواب که.....
رضا مظفری
Norway
نظر شماقطعا مرحوم حاج توفیقیان از چهره های شاخص وصاحب اندیشه..وبرای عمران ابادی شهر دهدشت خون دلها خوردن..دهدشت یکی مثل مرحوم حاج توفیقیان میخواد..
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1