تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۲۷۰۹۹۹

تجمع کشاورزان حمزه‌خانی جلوی استانداری؛ آب در کوزه و ما تشنه‌لبان می‌گردیم

۱
۰
کبنا ؛جمعی از کشاورزان روستای حمزه خانی کاکان با حضور در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به قطع آب باغات خود اعتراض و گلایه کردند.
به گزارش کبنا از یاسوج، امروز (یکشنبه ۱۲ شهریورماه) جمعی از کشاورزان روستای حمزه‌خانی منطقه کاکان به نمایندگی از طرف ۶۰ کشاورز در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به قطع آب باغات خود اعتراض و گلایه کردند.
بخشایی نماینده کشاورزان حمزه‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا با بیان اینکه ۲۰۰ خانوار از حدود ۳۰۰ هکتار زمین رزق و روزی کسب می‌کنند، اظهار کرد: ۳۰۰ هکتار زمین باغات این کشاورزان با آب چاهی آبیاری می‌شدند که بنا بر دلایلی این چاه آب پلمپ شده است.

وی گفت: این ۳۰۰ هکتار باغ اگر آب به آن نرسد، قطعاً خشک می‌شود.
بخشایی گفت: در دولت‌های گذشته و فعلی این ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی به دلیل کم آبی خشک شدند که چاه آبی را برای آبیاری این باغات احداث و اکنون هم به دلایلی چاه آب را پلمپ کردند و اگر آب یک هفته به آن نرسد، دو باره این باغات خشک می‌شوند.
به نظر می‌رسد، مسوولان متولی امر توان مدیریت یک چاه آب کشاورزی را هم ندارند که اینگونه بعد از صرف هزینه زیادی برای احداث چاهی به دلایلی همانند معارضات اجتماعی و گاهاً نفوذ عده‌ای پلمپ شود و کشاورزان هم برای آبیاری زمین‌های کشاورزی خود بلاتکلیف بمانند.
اگر چه برخی از کشاورزان مدعی شده‌اند که فلان روستا به دلیل داشتن رابطه و آشنابازی سهم آب روستای حمزه‌خانی را برای خود می‌خواهند.
سالاری یکی دیگر از کشاورزان معترض می‌گوید؛ دولتمردان نباید بین کشاورزان تبعیضی قائل شوند، متأسفانه به واسطه آشنابازی و رابطه‌بازی بعضی، سهم آب ما نادیده گرفته می‌شود.
به گزارش کبنا، همزمان با احداث چاه آب کشاورزی سهم هر روستا از آن مشخص شده است، اما با این وجود هنوز هم معارضاتی وجود دارد که انتظار می‌رود مسوولان در این رابطه چاره‌اندیشی و تدابیر لازم را بیندیشند.
اکبری یکی دیگر از کشاورزان معترض می‌گوید، ما کشاورزان «بیل» داریم، اما آب نداریم و حکایت ما، حکایت ضرب‌المثلی است که آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم.

 
بنا بر این گزارش، نمایندگان کشاورزان حمزه‌خانی با مسوولان و فرماندار در استانداری کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند و نظرات و مطالب خود را با آنها در میان گذاشتند که قرار است برای رفع مشکل اقدام‌های لازم صورت گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدا آب را داد ولی نواب نمی دهد
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1