تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۲۷۰۳۸۰

از برگزاری «افلاطون کنار بخاری» در دهدشت تا بی‌توجهی ادارات به پدافند غیرعامل و شناسایی ۵۹ عامل غیرقانونی فروش گاز مایع در استان

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

همایش « افلاطون کنار بخاری» در دهدشت برگزار می‌شود


حسین پناهی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه از برگزاری همایش « افلاطون کنار بخاری» با هدف گرامی‌داشت مرحوم " حسین پناهی " در دهدشت خبر داد.


 سید ایرج کاظمی‌جو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش « افلاطون کنار بخاری»  با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم " حسین پناهی " در روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریور ماه در شهر دهدشت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مرحوم حسین پناهی یکی از هنرمندان بزرگ و شناخته شده است افزود: در این همایش دو روزه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و برخی میهمانان کشوری برنامه‌های مختلفی شامل سخنرانی٬ موسیقی٬ فیلم و کلیپ اجرا می‌شود.
حسین پناهی در ۶ شهریور ۱۳۳۵ در روستای دژکوه از توابع شهر سوق استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد. پس از اتمام تحصیل در بهبهان به توصیه و خواست پدر برای تحصیل به مدرسه آیت‌الله گلپایگانی رفت و بعد از پایان تحصیلات برای ارشاد و راهنمایی مردم به محل زندگی‌اش بازگشت.
پناهی پس از آن به تهران رفت و در مدرسه هنری آناهیتا به مدت ۴ سال درس خواند و دوره بازیگری و نمایشنامه‌نویسی را گذراند. وی بازیگری را نخست از مجموعه تلویزیونی محله بهداشت آغاز کرد. سپس چند نمایش تلویزیونی با استفاده از نمایشنامه‌های خودش ساخت که مدت‌ها در محاق ماند.
با پخش نمایش «دو مرغابی در مه» از تلویزیون که علاوه بر نوشتن و کارگردانی، خودش نیز در آن بازی می‌کرد، خوش درخشید و با پخش نمایش‌های تلویزیونی دیگرش مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
نمایش‌های «دو مرغابی در مه» و «یک گل و بهار» که پناهی آنها را نوشته و کارگردانی کرده بود، بنا به درخواست مردم به دفعات از تلویزیون پخش شد. در دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰، او یکی از نوآورترین نویسندگان و کارگردانان تلویزیون بود.
به دلیل فیزیک کودکانه و شکننده، نحوه خاص سخن گفتن، سادگی و خلوصی که از رفتارش می‌بارید و طنز تلخش بازیگر نقش‌های خاصی بود. اما حسین پناهی بیشتر شاعر بود؛ و این شاعرانگی در ذره ذره جانش نفوذ داشت. نخستین مجموعه شعر او با نام «من و نازی» در سال ۱۳۷۶ منتشرشد، گفته می‌شود این مجموعه شعر تاکنون بیش از ۱۶ بار تجدید چاپ و به ۶ زبان زنده دنیا ترجمه شده‌است.
حسین پناهی در ۱۴ مرداد ۱۳۸۳ در سن ۴۸ سالگی درگذشت و در قبرستان شهر سوق واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد به وصیت خودش به خاطر اینکه مادرش در آنجا دفن شده بود به خاک سپرده شد. علت مرگ وی به گزارش پزشک قانونی سکته قلبی بوده است.



پروژه آبرسانی به روستای برمامیون خان‌احمد افتتاح شد/رفع مشکل آب ۱۰۰ خانوار
با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، پروژه آبرسانی به روستای برمامیون خان‌احمد افتتاح شد.


صبح امروز پروژه آبرسانی برمامیون شهرستان باشت با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

فیض‌اله پاسره در آئین افتتاح این پروژه، اظهار داشت: پروژه برمامیون با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی، در شهرستان باشت به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان گفت: این پروژه حدود ۱۰۰ خانوار با جمعیت ۳۶۰ نفری را تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود: اجرای ۵/۵ کیلومتر خط لوله و شبکه داخلی، اجرای مخزن ۱۰۰ متر مکعبی بخش‌هایی از عملیات اجرایی این پروژه است.


پاسره خاطرنشان کرد: انشعابات غیر مجاز و استفاده‌های غیر شرب از آب در روستاها یکی از بزرگترین معضلات ما است که امیدواریم مردم با همراهی و همکاری با مسؤولان و رعایت الگوی صحیح مصرف این ماده حیاتی را آن طور که باید حراست کنند.

 در این آئین تعدادی از اهالی ضمن قدردانی از اجرایی شدن این پروژه در حضور نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، بهره‌برداری از مخزن و شبکه روستایی برمامیون را خدمت تاریخی آب و فاضلاب روستایی به این روستا بیان کردند.


اجرای ۱۳ پروژه فنی زیر بنایی جهادکشاورزی گچساران با ۵۳۳ میلیارد ریال در دولت یازدهم
مدیر اداره جهاد کشاورزی گچساران گفت: در چهار ساله دولت تدبیر و امید ۱۳ پروژه فنی زیر بنایی (آب و خاک) با اعتباری بالغ بر ۵۳۳ میلیارد ریال در جهاد کشاورزی شهرستان گچساران اجرا شده است.
علی مرادی افزود: پروژه های تاثیرگذاری در دولت تدبیر و امید در گچساران در حوزه کشاورزی انجام شده است.
وی بیان کرد: در چهار ساله دولت تدبیر و امید ۱۳ پروژه فنی زیر بنایی (آب و خاک) با اعتباری بالغ بر ۵۳۳ میلیارد ریال در جهاد کشاورزی شهرستان گچساران اجرا شده است.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: در همین راستا ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به ۴۵ طرح تامین آب پرداخت شده است.
مردای عنوان کرد: برخی از طرح های اجرا شده اعم از احداث و تکمیل کانالهای آبیاری کشاورزی در ۳۶ روستا به طول ۳۰ کیلومتر، احداث جاده و پل بین مزارع و باغات در ۲۳ روستا، احداث ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری دؤ سلیمان در۲۰۴ هکتار، اجرای سیستم آبیاری تحت فشاربارانی و قطره ای به صورت شخصی در ۱۴۹۵ هکتاربوده است.
وی گفت: از دیگر طرح ها می توان به اجرای فاز اول شبکه آبیاری تحت فشار امام زاده جعفر و روستاهای تابع در ۲۶۲۵ هکتار، اجرای سیستم آبیاری تحت فشارواحداث باغات مرکبات و انگوردر روستاهای دیل و آرو۹۹ هکتار، احداث دیوارساحلی کمبل ۱۰۰ متر، تعمیر و تجهیز چاههای آهکی آبتوت ۲۶۵ متر، احیا ومرمت قنات ۸ رشته نام برد.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم احداث ذخیزه آب در سطح شهرستان ۸ باب، احداث ایستگاه پمپاژ ثانویه به باغات دیل و آرو ۲ واحدو ایجاد زیربناهای مجتمع دامپروری ناصرآباد ۲۴ هکتار انجام شده است.
مرادی بیان کرد: با اجرای طرح های عنوان شده در دولت تدبیر و امید برای ۲۹۲۶ نفر اشتغالزایی در گچساران صورت گرفته است.
وی افزود: در حوزه امور اراضی جهاد کشاورزی وصول عواید اجاره و فروش اراضی ۱۵ میلیارد ریال، تعیین تکلیف اراضی بایر مرحله اول اصلاحات اراضی ۹۳ مورد در ۶۰۴ هکتار و واگذاری اراضی جهت اجرای طرح های کشاورزی زراعت و احداث باغ و دامپروری در ۷۴۴ هکتار در دولت یازدهم اجراشده است.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران ادامه داد: برگزاری دوره های مهارتی فنی و حرفه ای، کارگاه آموزشی ترویجی بهره برداران و کشاورزان در سطح روستاها ۱۷ هزهرو ۳۷۳ نفرروز، اجرای سایت الگویی در مزارع کشاورزی ۴۲ هکتار، جذب و به کار گیری نیروهای جدیدالاستخدام در مراکز و خانه های ترویج کشاورزی ۲۵ نفر و تأسیس صندوق خرد زنان روستایی ۲ مورد با ۹۳ نفرعضو از دیگر خدمات انجام شده این نهاد د ردولت یازدهم بوده است.
مرادی اضافه کرد: یکی از سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی خدمات رسانی به قشر محروم روستایی در راستای محرومیت زدایی، افزای درآمد کشاورزان، رفاه بیشتر وافزایش تولیدات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و دامی است.
 
افتتاح و کلنگ زنی ۵پروژه طی هفته دولت در شهرستان لنده
فرماندار شهرستان لنده گفت:طی هفته دولت ۵پروژه در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.
دارا کریمی نژاد در نشست خبری با رسانه ها در شهرستان لنده بیان کرد:در طول یک سال گذشته دولت خدمات ارزشمند و قابل توجهی را در این شهرستان ارائه داده است.
وی افزود:مهم ترین خدمات ارئه شده در زمینه آموزش وپرورش،سلامت وبهداشت،راهداری،مسکن دومعلولی،برق و کاهش تلفات برقی،آب روستایی ،بازگشایی وجدول کشی روستاها،حوزه کشاورزی،گاز رسانی ،طرح های اقتصادی با اعتبار ۳۴میلیاردتومان در شهرستان لنده خدمات رسانی شده است.
فرماندار شهرستان لنده خاطرنشان کرد:در هفته دولت ۵ پروژه افتتاح و کلنگ زنی خواهدشد که شامل روکش جاده لنده به ایدنک ،کلنگ زنی فاز ۴و ۵ برق شهرستان آب رسانی به دومجتمع موگرمون و قیام وهم چنین کلنگ زنی گاز روستای قیام از مهم ترین پروژه های اجرایی در هفته دولت است.
کریمی نژاد اضافه کرد:هم چنین در حوزه طر حهای اقتصادی ۱۷۴طرح آماده بهره برداری هستند.
 
صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمدهنری به قدمت تاریخ/پرداخت۵۰میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان
صنایع دستی گرچه در روزگار گذشته ابزارهای زندگی بودند اما اینک اشیاء هنری هستند و فرصت ارزشمندی برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار در اختیار هنرمندان قرار داده است.
فعالیت در زمینه صنایع دستی از سال‌های دور تاکنون بین مردم کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه زنان روستایی و عشایری برای تأمین بخشی از نیازهای زندگی خانواده یا کسب درآمد مرسوم بوده است.
اما در سال‌های اخیر صنایع دستی به‌عنوان بستری برای اشتغالزایی، درآمدزایی و ماندگاری هنرهای اصیل ایرانی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
صنایع دستی را همه جا می‌توان پیدا کرد، از داخل سیاه چادر عشایری گرفته تا پستوی خانه‌های روستایی و آپارتمان‌های شهری قابل مشاهده است.
در استانی که هنوز یک پا در سنت دارد و یک پا در دوران جدید، صنایع دستی می‌تواند معدن فرصت اشتغال و درآمد باشد.
دلیل رونق صنایع دستی که مشخصه اصلی این منطقه است، زیبایی منحصر بفرد آن است که در کالاهای مشابه جدید دیده نمی‌شود.
برای سیاستگذاران دولت یازدهم، صنایع دستی یکی از فرصت‌های خوب برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی است.
صنایع دستی هم اینک در واقع یک معدن شغل‌های بالقوه است.
جاجیم بافی، رنگرزی سنتی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سورن دوزی، سنگ‌های قیمتی سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین رشته‌های صنایع دستی در این استان است.
**نگاهی به برخی رشته‌های صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد
رودوزی‌های سنتی یا نقش دوزی، معمولاً روی پارچه‌های مخصوص برای تزئین بالش‌ها، لباس‌های محلی، رومیزها و وسایل منزل بکار می‌رود.
زنان روستایی از دیر باز با استفاده از دانه درختی زینتی وحشی آلبالوی تلخ گردن بند، دستبند برای بانوان درست می‌کردند که به مهلوبافی شهرت دارد.
گفته می‌شود که هنر مهلوبافی از سه هزار سال پیش در استان کهگیلویه و بویراحمد رواج داشته به دلیل بوی خوب، اعتقاد به خوش یمنی و استفاده‌های دارویی اهمیت زیادی دارد.
این رشته صنایع دستی که در سال‌های اخیر در حال فراموشی بود امسال به ثبت ملی رسید و در حال احیاست.
جاجیم بافی یکی از دست بافت‌های شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد است که به شیوه افقی و روی زمین بافته می‌شود.
جاجیم بافی در ابعاد و طرح‌های مختلف بافت می‌شود.
سیاه چادر، با ویژگی خاصی که دارد سال‌های طولانی به یک صورت و طرح باقی مانده و چنین به نظر می‌رسد که اوج این هنر در مراحل اولیه اختراع قرار دارد.
** صنایع دستی ظرفیتی برای ایجاد شغل
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی این استان باید بیش از صادرات آن توسط متولیان امر و مسئولان اداره کل میراث فرهنگی در اولویت باشد.
سید موسی خادمی اظهار داشت: اشتغالزایی در تمامی حوزه‌ها از جمله صنایع دستی در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده دارای اهمیت چشمگیری است.
وی بیان کرد: مسئولان اداره کل میراث فرهنگی این استان اقدام به شناسایی چند صادرکننده توانمند بومی و یا غیربومی در حوزه صنایع دستی و ارتباط دادن آنان با تولیدکنندگان صنایع دستی استان کند.
خادمی عنوان کرد که این امر نقش بسزایی در افزایش صادرات محصولات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد خواهد داشت و باید برای تحقق آن تلاش و برنامه ریزی شود.
وی با اشاره به اهمیت حضور تولیدکنندگان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه‌های داخلی و یا خارجی، ابراز داشت: مسئولان اداره کل میراث فرهنگی در راستای توانمندسازی تولیدکنندگان استان برای حضور خودجوش در چنین نمایشگاه‌هایی اقدام به حمایت همه جانبه ۲ یا سه ساله از آنان کنند.
خادمی خواستار ایجاد و راه اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه یاسوج شد و گفت: مکان‌هایی مناسب برای این امر توسط مسئولان اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل امور عشایر استان مشخص شود.
وی اظهار داشت: ایجاد و راه اندازی چنین بازارچه‌هایی علاوه بر آنکه سبب دسترسی بهتر گردشگران به انواع صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد می‌شود نقش اثرگذاری در معرفی هر چه بیشتر این محصولات به مردم دیگر نقاط کشور نیز خواهد داشت.
** استان کهگیلویه و بویراحمد پیشرو در پرداخت تسهیلات صنایع دستی
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت که این استان بعد از زنجان دومین استان در زمینه پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان و فعالان حوزه صنایع دستی در کشور ظرف سه سال گذشته معرفی شده است.
پریسا راد اظهار داشت: ظرف چهار سال گذشته افزون بر ۵۰ میلیارد ریال به فعالان حوزه صنایع دستی در استان تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.
وی تصریح کرد که سقف پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان این حوزه بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال بوده است.
وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت یازدهم نسبت به هنرمندان صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هر کارگاه تولیدی صنایع دستی در استان برای سه تا پنج نفر اشتغال‌ ایجاد می‌کند.
**برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت‌های رونق صنایع دستی
کارگروه گردشگری و خدمات سفر کهگیلویه و بویر احمد کلیات طرح راه اندازی بازارچه صنایع‌دستی استان در پارک اسکان یاسوج را تصویب کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح بازارچه صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد در پارک اسکان یاسوج در زمینه اشتغال زایی، جذب گردشگر و درآمدزایی هنرمندان استان کارآمد است.
محمود باقری عنوان کرد: زیربنای این طرح که ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع است که برای ۱۱۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی، بازار ثابت برای عرضه صنایع‌دستی است گفت: هم‌اکنون فضای کافی برای فروش صنایع‌دستی در استان وجود ندارد.
باقری اظهار داشت: بیش از ۳۰ هزار نفر کارآموز در حوزه صنایع‌دستی در استان در سال‌های اخیر آموزش داده‌شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه فضای کافی و مطمئن برای تولید و فروش صنایع‌دستی در استان در اختیار افراد نیست افزود: دلال‌ها با خریداری این محصولات با قیمت ناچیز از فروشنده و عرضه در بازارهای دیگر، صنایع‌دستی استان را به تاراج می‌برند.
باقری ابراز داشت: توسعه گردشگری در طرح آمایش سرزمینی دارای رتبه نخست سرمایه‌گذاری است، بنابراین باید از صنایع‌دستی و گردشگری استان حمایت شود.
سالانه ۲۱۸ هزار مترمربع انواع صنایع‌دستی بافتنی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به پدافند غیرعامل بی توجهی نباشند
جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان نسبت به پدافند غیر عامل بی توجهی نکنند زیرا در اینصورت خسارت‌های فراوانی به دنبال دارد.
سرهنگ جهانگیر انصاری با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل نقش مهمی در کاهش خسارات دارند، اظهار داشت: پدافند غیرعامل به مجوعه اقدام‌های غیرمسلحانه گفته می‌شود که بدون استفاده از تجهیزات نظامی برای کاهش آسیب و خسارت‌ها در زمان بروز حادثه و یا بحران‌های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد.
جانشین فرماندهیسپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بی‌توجهی به پدافند غیرعامل خسارت‌های فراوانی به دنبال دارد و باید همیشه آمادگی لازم برای مقابله، کنترل و مدیریت حوادث طبیعی و غیرطبیعی با کم‌ترین هزینه را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه توجه به حوزه‌های زیرساختی و امنیتی موارد استراتژیک در پدافند غیرعامل ضروری است، گفت: ایمن سازی و حفاظت از منابع، هم‌افزایی و امکان جایگزینی منابع در حوزه پدافند مورد توجه قرار گیرد.
عبدالرضا ظهرابی کارشناس پلیس فتا نیز در این همایش با بیان اینکه جنگ امروز سایبری است، اظهار داشت: هزینه جنگ سایبری کمتر از جنگ فیزیکی است و ابرقدرت‌ها بیشتر از این حوزه برای حملات خود و تحت کنترل درآوردن سایر کشورها استفاده می‌کنند.
وی دخل و تصرف غیر مجاز اطلاعات، سرقت اطلاعات مهم و سوء استفاده از اطلاعات را از مهم‌ترین جرایم سایبری عنوان کرد و افزود: جنگ سایبری علی رغم جوان بودن از اهمیت بالایی برخوردار است و گرایش کشورها به این فناوری در حال افزایش است.
ظهرابی تصریح کرد: حملات سایبری به دو روش خاموش و فعال انجام می‌شود که در نوع خاموش آن فعالیت‌ها ظاهری نیست و بعد از مدتی تغییراتی در سیستم، لو رفتن اطلاعات دیده می‌شود و در نوع فعال نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای از طریق مواردی مانند آنتی ویروس‌ها اقدام به فعالیت‌های مخرب می‌کند.
وی خواستار ارائه گزارش موارد مشکوک از سوی دستگاه‌ها به پلیس فتا شد و عنوان کرد: انتظار می‌رود مسئولان پدافند غیرعامل در هریک از نهادهای اجرایی نسبت به ایمن سازی اطلاعات حوزه خود برای مقابله با جنگ سایبری اقدام کنند.
 
استانداردسازی جایگاه‌های CNG در کهگیلویه و بویراحمد/شناسایی ۵۹ عامل فروش گاز مایع در استان
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی جایگاه‌های سی.ان. جی شهر یاسوج استانداردسازی شدند.
لطف‌الله مسعودی در همایش رابطین پدافند غیرعامل که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: تمامی جایگاه‌های سی.ان. جی شهر یاسوج استاندارد سازی شدند و تنها سی.ان.جی منطقه بلهزار به دلیل بدهی و همچنین عدم استانداردسازی تعطیل است.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: سوخت LPG یا گاز مایع بالاترین نوع سوخت است و وقتی توسعه گازرسانی صورت می‌گیرد مصرف این گاز و نفت سفید کاهش می‌یابد اما در سال‌های ۹۱ تا ۹۵ سوخت این فرآورده‌ها افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: تخلفات و سوء استفاده افراد سودجو از علل افزایش مصرف این فرآورده‌ها بوده چرا که سودجویان گاز مایع را به قیمت ارزانی از این شرکت خریداری و به صورت غیرقانونی و خطرناکی به باک خودروها تزریق می‌کردند و وقتی با این افراد برخورد می‌شود در جلوی استانداری تجمع می‌کنند.
این مسؤول تصریح کرد: در همین راستا ۵۹ نفر از عاملین شناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند.
 
افتتاح طرح پرورش ماهی قزل‌آلا در منطقه طسوج
طرح پرورش ماهی قزل‌آلا در منطقه طسوج افتتاح شد.
به مناسبت هفته دولت و با حضور مسؤولان طرح پرورش ماهی قزآلا در منطقه طسوج افتاح شد.
در این مراسم عیدی هشدارنسل اظهار کرد: در هفته دولت ۱۱ پروژه کشاورزی در زمینه احداث کانل‌های کشاورزی، جاده‌های بین مزارع و شیلات با اعتبار یک میلیارد تومان داشتیم که به نمایندگی از دیگر پروژه‌ها طرح پرورش ماهی در منطقه طسوج افتتاح شد.
رئیس جهاد کشاورزی چرام با بیان این‌که این طرح پرورش ماهی در زمینی به مساحت ۲۵۰ متر مربع و با ظرفیت ۱۰ تن است، افزود: این پروژه با اعتباری ۴۵۰ میلیون تومانی از محل اعتبارات مناطق محروم وزارت کشور تأمین و اشتغال‌زایی چهار نفر افتتاح شد.
وی هدف از افتتاح این پروژه را کمک به تولید و اشتغال‌زایی در این مناطق عنوان کرد و گفت: نیمی از تسهیلات این طرح از طریق بانک‌ تأمین شده است.
 
رقابت کارته‌کاران سبک آزاد کهگیلویه و بویراحمد پایان یافت
مسؤول کمیته برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی استان گفت: این دوره از مسابقات با معرفی نفرات برتر پایان یافت.
مسابقات کاراته قهرمانی سبک‌های آزاد استان با شناخت نفرات برتر پایان یافت .
این مسابقات در تمامی رده‌های سنی در بخش آقایان با حضور ۱۶۰ کاراته‌کا از شهرستان‌های بویراحمد،کهگیلویه، چرام، گچساران، باشت، لیکک و بهمئی به میزبانی یاسوج برگزار و در پایان به نفرات برتر حکم و مدال قهرمانی داده شد.
قدرت‌الله عادلپور درباره نتایج این مسابقات اظهار داشت: در این مسابقات،کمیل آرمند، احمدرضا محمودزاده، داوود دهدار، سینا عسکری، مهدی محمدپور، قاسم تاراج، علی شعبانی، هادی سعیدی نژاد، آریا آبرومندزاده، عباس خلیلی، آرش اسعدی خوب ، امیررضا شیرنژاد، امیرعباس نوریان، امیررضا رام نژاد، مبین کرمپور، هادی حسینی ، آرین غلامی، علیرضا پاک دل، ابوالفضل ایلخانی نسب، آرین محمدپور ، شایان جوهری، ستارجرندان، امیرحسین احمدی‌زاده ،شادمهر دانایی‌زاده، آیدین آبرومندزاده -،صالح زادخوب، رضا مرادی‌نژاد، حکمت خانبازی، ابوالفضل پناهی،عباس سیاوش نسب، محمد موسویان ،احمدرضا موسوی، رضا شهریور، شایان یزدانی، دانیال آسایش، امیرحسین کوکبی اصل، محمد پناهی، عباس سلمانی،آیدین عوص‌زاده، آرمین دشتی اصل،حسین امیان، مسلم غانبیان پور، محمدمهدی هاشمی، فراز برهما، سعید شجاعی، یاسین قدسی نسب در رده‌های سنی خود مدال طلا گرفتند .
مسئول کمیته برگزاری مسابقات کاراته استان، افزود: مسابقات کاراته سبک‌های آزاد استان با هدف استعدادیابی ورزشکاران توانمند در این رشته و شناخت نفرات برتر برای تشکیل تیم‌ منتخب سبک‌های آزاد برای حضور در مسابقات کشوری است.
عادلپور ابراز امیدواری کرد کارته‌کاران استان در مسابقات قهرمانی سراسری کاراته سبک‌های آزاد کشور که در نیمه دوم سال برگزار می‌شود ، بتوانند افتخارآفرینی کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1