تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۲۷۰۳۲۳

تصمیم‌ ظالمانه برای تعطیلی گلخانه یک میلیاردی در فرودگاه یاسوج

۲
۰
کبنا ؛کارگران گلخانه‌های فرودگاه یاسوج همچنان سرگردان هستند و مسئولان جهادکشاورزی و فرودگاه یاسوج همچنان بر سر این موضوع اختلاف دارند گویا مدیرفرودگاه یاسوج مانع ورود کارگران به گلخانه‌ها می‌شود.

به گزارش کبنا، گلخانه‌هایی که چند سالی است مهمان فرودگاه یاسوج هستند و برای افراد زیادی از جمله جوانان و دختران فارغ التحصیل کشاورزی یک کار حیاتی است بعد از چند سال حکم تخلیه این گلخانه‌ها از طرف فرودگاه یاسوج اعلام شده است.
گلخانه‌هایی که چند سال قبل نزدیک به یک میلیارد تومان برای ساخت آن‌ها هزینه شده است اکنون باید بدون ریالی از این دور چرخه خارج شوند چون که به گفته مسئولان فرودگاه امنیت را به خطر انداخته‌اند.
تعطیلی این گلخانه‌ها یعنی بیکار شدن بیش از ۱۴۰ نان آور خانواده یعنی بیکار شدن بیش از ۱۴۰ جوان و به ویژه دختر که به اینجا آمده‌اند که به کوچه و خیابان نروند و دست فروشی نکنند و روزانه کنایه‌ها و نگاه نا مناسب بقیه را تحمل کنند اما تعطیلی این گلخانه‌ها اتفاق بدی را برای دخترانی که در آن مشغول به کار هستند رقم می زند.
کار در گلخانه تنها درآمد من است
همایش روز کارمند صبح امروز در یاسوج برگزار شد بعد از تمام شدن همایش رو به روی درب سالن دختران جوان زیادی جمع شده بودند تا شاید بتوانند با مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد صحبت کنند و مشکلشان را حل کنند یکی از این دختران جوان در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: کار در گلخانه تنها در آمد من است اجاره خانه و خرج زندگی و خانواده را می‌دهم اگر از کار بیکار شوم باید چه کنم.
وی بیان کرد: امروز اجازه ندادند حتی به گلخانه برویم و درب را بسته بودند گل‌های گلخانه خراب می‌شوند چه کسی باید جواب دهد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: چند سال قبل با هماهنگی مدیروقت، استاندار وقت و مسئولان مرتبط استانی تصمیمی گرفته شد که فضای خالی فرودگاه یاسوج با همکاری دولت و سازمان جهادکشاورزی برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی به احداث گلخانه اختصاص داده شود.
جعفر گوهرگانی عنوان کرد: زیر ساخت‌ها را دولت همه انجام داده و در آن زمان بیش از یک میلیارد تومان هزینه ساخت این گلخانه‌ها شده است متقاضیان و فارغ التحصیلان نیز ساماندهی شدند و مستقیم با شرکت شهرک‌های فرودگاه‌های کشور و فرودگاه یاسوج قرارداد بستند.
وی ادامه داد: بعد از اینکه فاز ۱۶ واحدی این گلخانه‌ها شروع به کار کرد و تعدادی نیز فعالیت خودشان را شروع کردند اما از سال گذشته تا امروز مدیریت فعلی فرودگاه مانع رفت و آمد این افراد به گلخانه‌ها می‌شود و همچنین مانع احداث فضاهای خالی شده است که قرار بود در آن‌ها گلخانه احداث شود.
رییس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با این که برخی وام گرفته بودند که در این واحدها سرمایه گذاری کنند اما باز هم مانع شدند و این افراد به ناچار یا وام را اعاده کردند و یا در مکانی دیگر زمین گرفتندو گلخانه احداث کردند.
گوهرگانی عنوان کرد: خواسته فرودگاه یاسوج به نظر من مشمول همه این افراد نیست آن‌هایی که با فرودگاه معامله نکردند باید بر اساس قرارداد فرودگاه برایشان تصمیم بگیرد که یا جایگزین و یا فسخ قرارداد کنند اما متاسفانه بدون اینکه از ما چیزی بخواهند سه نفر از افرادی که دو نفرشان بانی احداث بودند در تهران نشستند و یک طرفه فسخ قرار داد مبنی بر قلع و قم و اخراج این واحدهای گلخانه ای از فضای فرودگاه کردند.
وی تصریح کرد: این کار درستی نیست تعداد زیادی از فارغ التحصیلان ما بر اساس تشویق مسئولان وقت و حتی مقامات فرودگاه اقدام به این سازه‌ها کردند و حتی برخی بدهکار بانک شدند اصل وام با سود بانکی آن‌ها بیش از یک میلیارد تومان است هنوز بیش از ۷ سال دیگه فرصت دارند آن‌ها به امید این فرجه ۱۳ ساله سرمایه گذاری کردند و بعد باید بر اساس قرارداد جدید ادامه فعالیت دهند.
این تصمیم ظالمانه است
رییس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال پنجم فعالیت این گلخانه‌ها فسخ قرارداد کردند، گفت: یعنی کل تسهیلات بانکی فارغ التحصیلان را با یک تصمیم ظالمانه لگد مال کردند همچنین تولید، اشتغال، بیکاری و درآمد و سرمایه گذاری‌های هنگفت نادیده گرفته شده است.
گوهرگانی اظهار کرد: ما چندین جلسه برگزار کردیم مسئولان فرودگاه یک بار گفتند مسایل امنیتی وجود دارد اما متوجه شدیم این موضوع نیست چرا که راه جداگانه ای برای این افراد مشخص کردیم حتی موضوع کنترل این افراد بود که انجام شد اما متوجه شدیم که پای درآمد زایی درمیان است که قرارداد را فسخ کنند و بر اساس خواسته خودشان قرارداد سنگین ببندند که ما مخالف این موضوع هستیم.
وی گفت: آن‌هایی که فارغ التحصیل هستند و هیچ تخلفی نکردند و به قرار داد عمل کردند باید قرارداد به قوت خودش باقی بماند قیمتی به عنوان نرخ روز کارشناسان به عنوان اجاره بها مشخص کنند و این افراد به کار خود ادامه دهند در اصل ما مخالف قلع و قم هستیم این کار باید در زمینه تولید و اشتغالزایی ادامه پیدا کند.
رییس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند گلخانه به مراقبت نیاز دارند اگر این وضعیت ادامه داشته باشد متضرر می‌شوند.
-------------------------
گزارش: زهرا داوودی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
باید تاسف خورد با مسئولینی که فقط در فکر خود و اقوام خود هستند....

استاندار ضعیف نتیجه ش اینه که مردم لطمه ببینند کسی نیست از حق مردم دفاع کنه
دنا
Iran, Islamic Republic of
اخرش جهاد کشاورزی مالک فرودگاه میشه
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1